Pagina 1 van 1

kilometervrij.nl

Geplaatst: 19 jan 2011 19:24
door Andrevvl
Goede dag,

In december 2010 hebben we bij kilometervrij.nl een bus gehuurd inclusief 2 hondjes voor een verhuizing.
De hondjes zijn de bus niet uit geweest omdat alles over het balkon getild is zo de bus in.
De bus is netjes zonder schade op hun terrein terug gezet.

De volgende dag heeft een medewerker geconstateerd dat er een ster in de voorruit zat en dat een hondje een wiel met stuk eraf zou zijn.

Ik heb 2x een klachtenbrief gestuurd en krijg daar vage reacties op.
Heb gevraagd om bewijzen waaruit blijkt dat wij de schade hebben veroorzaakt. (Al is het maar mogelijk om een reparatiebon van de auto mee te zenden waarop een reparatiedatum enzo staat).
Niets van dat alles. We worden met een kluitje in het riet gestuurd.

Wie heeft er goede adviezen zodat wij alsnog onze borg terug krijgen (Of bewijzen dat er schade aan de bus was nadat wij hem hebben gehuurd).

Alvast bedankt voor de reacties.
Groetjes,
Andre

Re: kilometervrij.nl

Geplaatst: 20 jan 2011 10:08
door BartSBB
Precies om deze reden moet je altijd bij het afhalen en wegbrengen van de bus met het bedrijf om de auto lopen zodat er genoteerd kan worden waar er schade is, waarom heb je dit dan niet gedaan? Op die manier kun jij nooit beschuldigd worden van schade die je niet hebt aangebracht!

Re: kilometervrij.nl

Geplaatst: 23 jan 2011 17:57
door peter_vd
lijkt me echt ist voor het juridischloket, is ook nog eens gratis

Re: kilometervrij.nl

Geplaatst: 23 jan 2011 18:28
door MAXIEM
Andrevvl

Als je zonder een inleverrapport de bus inlevert, dan maak je het ook wel heel erg gemakkelijk om opgelicht te worden. Ik zeg niet dat dit bedrijf dat hier doet, maar de verleiding wordt dan wel heel erg groot.

Maxiem.

Re: kilometervrij.nl

Geplaatst: 23 jan 2011 20:22
door dhc
Maxiem/Read/Pedro/Ton maakt er een gewoonte van om de zaken om te draaien.
In feite is het heel simpel:
U heeft de bus teruggebracht en daarbij is wellicht door verhuurder vergeten de bus te controleren op schade.
Op dat moment accepteren ze het goed in de staat zoals ontvangen. Achteraf claimen is leuk bedacht maar ik zou er niet nerveus van worden.
Meldt het bedrijf dat er op het moment van terugbrengen geen klachten waren en dat U niet van plan bent evt. schade te betalen. Meldt ook even dat U het Juridisch loket heeft ingeschakeld en een eventuele rechtsgang met vertrouwen tegemoet ziet.

Re: kilometervrij.nl

Geplaatst: 23 jan 2011 21:08
door Chanmaster
Wat veel gedaan wordt wanneer de buw of wagen terug wordt gebracht buiten kantoor uren, je kunt het immers niet altijd voorkomen, breng de auto de volgende ochtend terug want zolang de wagen op het terrein staat en niet is ingeboekt ben je aansprakelijk.

Re: kilometervrij.nl

Geplaatst: 26 jan 2011 14:33
door Rebellian
dhc schreef:Meldt ook even dat U het Juridisch loket heeft ingeschakeld en een eventuele rechtsgang met vertrouwen tegemoet ziet.
Dat lost het probleem niet op, de borg wordt niet teruggestort, dus de verhuurder heeft al wat hij wil.

Re: kilometervrij.nl

Geplaatst: 30 jan 2011 19:01
door hansdeb
Ook ik heb recentelijk bij kilometervrij.nl gehuurd, maar ik kan niet anders zeggen dan dat de schade die helaas tijdens onze rit was ontstaan aan de schuifdeur uiterst correct en duidelijk is afgehandeld.

Wij hadden de pech dat er van binnenuit een kast tegen de schuifdeur aanviel waardoor deze flink gedeukt was van binnenuit. Het liefste meld je natuurlijk niets maar omdat er bij het afhalen bij deze firma heel duidelijk een voertuigconditierapport wordt ingevuld had er omheen draaien geen zin.

Wij hebben dan ook de bus terug gezet en afgewacht hoe of wat.We werden de volgende dag netjes gebeld en zoals reeds verwacht aansprakelijk gesteld voor de geleden schade. Borg ingehouden en alle kosten boven het borgbedrag was keurig verzekerd. Heel vervelend maar ja als je iets sloopt dan kost het geld.

Ik weet echter wel heel zeker dat deze firma geen onzin verkoopt want je wordt keurig weggeholpen en vult samen het rapportje in en op het stuur zit bij weggaan zelfs een verzegeling waarop staat dat je bij het verwijderen akkoord gaat met de schade's zoals genoteerd op het voertuigrapport en deze zelf nogmaals dient te controleren voor verwijderen zegel. Er kan dus gewoonweg geen onenigheid bestaan over schade's want daar wordt echt heel duidelijk van te voren bij stilgestaan. Ik kan het weten want ik heb wel 3 keer alles doorgelezen om te zoeken naar een manier om niet te hoeven betalen maar ze hebben het het daar gewoon eerlijk en goed voor elkaar.

Mijn advies is om met jouw versie van het voertuigconditierapport die je vast nog wel hebt een afspraak te maken met een manager van kilometervrij.nl en ze nog eens naast elkaar te leggen. Bij ons hadden ze ook keurig foto's van het schade geval gemaild en een schade rapport van een schadeherstelfirma. Wellicht hebben ze van uw schade geval ook wel foto's gemaakt die ze kunnen overleggen.

in ieder geval sterkte gewenst.

vriendelijke groet, Hans

Re: kilometervrij.nl

Geplaatst: 07 feb 2011 10:27
door kilometervrij.nl
Hier een reactie van kilometervrij. We komen in dit forum behoorlijk negatief in het licht. Dit is jammer en niet terecht omdat niet het hele verhaal doorgegeven wordt op dit forum. Er zijn namelijk een paar dingetjes vergeten te melden. Een: Dat bij het in ontvangst nemen van de bus een voertuigconditierapport is opgemaakt met alle schades (oud en nieuw) en dat daar voor getekend is door de huurder en ook kilimetervrij. Twee: Dan worden de bussen na retourneren op de eerst volgende werkdag gecontroleerd door onze medewerkers en worden nieuwe schades indien aanwezig gelijk aangetekend op het voertuigconditierapport en aan onze administratie doorgegeven. Drie: Deze controleren of het inderdaad nieuwe schades zijn aan de hand van een aantal voorgaande voertuigconditierapporten. Als blijkt dat het een nieuwe schade is, dan wordt er indien van toepassing een schadebegroting gemaakt bij een erkent schadebedrijf vaak ondersteunt door een audatext rapport. Vier: Bij een ruitreparatie wordt in de regel €75,- euro aangehouden door de meeste ruitreparatiebedrijven maar omdat wij korting krijgen bij onze schadeherstellers, belasten we 60,- aan de huurders, wij hoeven tenslotte alleen schadeloos gesteld te worden. Vijf: Dat het transportkarretje (hondje) niet uit de auto is geweest kunnen we niet beoordelen maar wel dat er bij terugkomst één kunststof wieltje gebroken was. Hier hebben we inclusief het demonteren en monteren van het nieuwe wieltje 5,- euro voor in rekening gebracht. Zes: Ook zijn er zeker twee brieven aan de huurder gestuurd waarin zonder 'kleine lettertjes' uitgelegd is wat onze bevindingen zijn geweest en dat deze nieuwe schades tijdens de huurder z'n huurperiode ontstaan zijn. Zeven: Het resterende bedrag van de borg (350,- min 60,- min 5,- = 285,- euro) is naar de huurder overgemaakt.

Het is goed dat er forums bestaan, want het kan helpen diensten te verbeteren maar een verhaal heeft twee kanten en soms is de andere kant het juiste verhaal waarop gereageerd mag/moet worden.

Met vriendelijke groet,
Kilometervrij.nl

Re: kilometervrij.nl

Geplaatst: 07 feb 2011 12:38
door VioletPrue
^^ Fijn om inderdaad ook de andere kant van het verhaal te lezen, aangezien TS niet reageert op vragen van anderen.

Re: kilometervrij.nl

Geplaatst: 07 feb 2011 13:57
door sephora30