Vandaag ben ik jarig, en gisteren werd ik gebeld door Yves Rocher dat zij mij een goede aanbieding mochten doen omdat ik de volgende dag jarig werd. Het standaard riedeltje werd opgehouden met eerst de felicitaties om goodwill te creëren. Ik had geen interesse in de aanbieding, waarop mevrouw het gelukkig wel kort hield, me een fijne verjaardag toewenste en me nog even attendeerde op het bel-me-niet-register, maar...
Daar heb ik me allang voor opgegeven, dus ik vraag me af hoe het kan komen dat zij mij belt (gevraagd, kon ze niet beantwoorden en ze excuseerde zich netjes). Tevens heb ik ooit eens wat bij Yves Rocher gekocht, tijden geleden, en voor de bestelling moest ik mijn telefoonnummer opgeven. Er stond nergens bij (ook niet in de algemene voorwaarde destijds) dat je gebeld kon worden voor reclame-doeleindes.
Dit mag Yves Rocher toch niet zomaar doen? Ik lig er gelukkig niet wakker van 's nachts, maar ben alleen benieuwd
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Yves Rocher negeert bel-me-niet-register?
Re: Yves Rocher negeert bel-me-niet-register?
Gefeliciteerd
Je geeft aan dat je al eerder iets bij hun hebt besteld. Dan staan je gegevens in hun bestand en dan mogen ze je wel bellen, (als goede klant...).
Da's het verschil.....
Da's het verschil.....
Hiep hiep hoera
En DHC heeft gelijk, " oude" klanten mogen ze wel bellen ongeacht inschrijving in het register.
Ik vul never nooit mijn echte tel nummer in, gaat niemand wat aan, dus heb ook nooit last van ongewenste telefoontjes.
En DHC heeft gelijk, " oude" klanten mogen ze wel bellen ongeacht inschrijving in het register.
Ik vul never nooit mijn echte tel nummer in, gaat niemand wat aan, dus heb ook nooit last van ongewenste telefoontjes.
Misha023
Als je ooit een "relatie" met deze firma hebt gehad (en dat heb je), dan mogen zij je gewoon bellen (ook al heb je je aangemeld bij het bel-me-niet-register).
Maxiem.
Als je ooit een "relatie" met deze firma hebt gehad (en dat heb je), dan mogen zij je gewoon bellen (ook al heb je je aangemeld bij het bel-me-niet-register).
Maxiem.
Maar horen ze dat dan niet nadrukkelijk te melden? Ik heb er altijd erg op gelet. Vreemd! Afijn, ik hoor volgend jaar wel weer van ze
Misha023
Als ze het niet zeggen aan het begin van het gesprek, dan kun je daar expliciet naar vragen. Als ze daarop geen helder antwoord kunnen geven (wat, wie, waar en wanneer), dan kun je natuurlijk het gesprek afkappen. Je kan natuurlijk ook meteen zeggen dat je niet gediend bent van telefonische aquisitie en direkt de verbinding verbreken.
Maxiem.
Als ze het niet zeggen aan het begin van het gesprek, dan kun je daar expliciet naar vragen. Als ze daarop geen helder antwoord kunnen geven (wat, wie, waar en wanneer), dan kun je natuurlijk het gesprek afkappen. Je kan natuurlijk ook meteen zeggen dat je niet gediend bent van telefonische aquisitie en direkt de verbinding verbreken.
Maxiem.
MAXIEM schreef:Misha023
Maxiem.
Lees jij wel eens berichten van "derden"?
dezelfde info had ik ook al gegeven, moet je zonodig "papegaaien".