NS onaanvaardbaar, wie onderneemt actie
Geplaatst: 20 jan 2011 20:08
Samenvatting:
Wie gaat het de NS eens moeilijk maken en dan niet alleen de huidige discussie qua vertragingen maar de service en voornamelijk de prijzen. Mijn auto rijdt namelijk een stuk goedkoper dan de NS en dat terwijl openbaar vervoer voor iedereen financieel aantrekkelijk zou moeten zijn Ik geef de voorkeur aan een invloedrijk kanaal zoals Kassa of een bekende Nederlander. Wat Youp van het Hek met T-mobile (en Buckler) voor elkaar heeft gekregen is ook hetgene dat de NS toekomt. Mensen verenigt u!
Verhaal:
In het verleden ben ik 3 jaar lang iedere werkdag vanuit Breda naar school in Tilburg gegaan met de NS. Hierbij was bijna dagelijkse vertraging waarbij ik vaak de aansluiting miste om op tijd op school te komen.
Ondanks dat ik gelukkig weinig met de NS ga was het laatst zover. Na een treinkaartje gekocht te hebben voor 27.70 Euro en berekend te hebben dan brandstof met mijn auto slechts 19 Euro kost was de frustratie behoorlijk aanwezig. Dit werd versterkt toen de trein uiteraard vertraging had van een half uur.
Zodra ik thuis was heb ik een klacht willen indienen. Bij ieder enigszins modern bedrijf kan dat via internet. Bij de NS betekende dit bellen naar een telefoonlijn voor 0,10 Euro per minuut voor het aanvragen van een declaratieformulier. Het is altijd fijn te weten voor de gemoedsrust dat de onkunde van de NS mijzelf nog meer geld kost, zelfs na de reis. Na gebeld te hebben is mij medegedeeld dat het formulier spoedig opgestuurd zou worden. Hierna heb ik via internet een klacht ingediend over het feit dat mijn auto een stuk goedkoper is als transport dan de NS.
2 weken later zijn zowel formulier als reactie op de klacht niet ontvangen. Door de NS werd ik wederom getrakteerd op extra kosten door hun onkunde aangezien voor 0,10 Euro per minuut weer een poging per telefoon gedaan diende te worden. Op dat moment was ik ontzettend pissig. Tijdens het bellen heel duidelijk verteld hoe walgelijk in het vind dat op deze manier met klanten wordt omgegaan. Mij is beloofd dat een nieuw formulier opgestuurd wordt.
Binnen enkele uren kreeg ik ook per email reactie op de klacht van 2 weken eerder. Citaat over het :
"Volgens ons kost een kaartje € 23,50 maar u bent € 14,10 kwijt als u zou reizen met een Voordeelurenkaart
Met een Voordeelurenkaart krijgt u een korting van 40% op treinreizen die u maakt na 9 uur.
U kunt op drie manieren een Voordeelurenabonnement bestellen: [3 manieren opgesomd, gevolgd door de afsluiting]"
Toch knap dat ik de prijs op het treinkaartje dat op mijn bureau ligt iedere keer foutief aflees op 27.70 Euro. En waar ik natuurlijk op hoopte als reactie op mijn duidelijk geformuleerde reactie over de treinprijs is dat ik geadviseerd zou worden om nog meer te gaan investeren in de NS in de vorm van een voordeelurenkaart. Op dit moment kon ik mijzelf net in de hand houden...
Laatste punt uit het verleden dat ook compleet onacceptabel is: hoe kan het mogelijk zijn dat nog meer betaald moet worden dan het reguliere schandige hoge tarief zodra contant betaald wordt? Als een supermarkt ook extra geld vroeg bij contante betaling wilde niemand meer gaan winkelen bij die winkel.
Het wordt eens tijd dat iemand tegen dit monopolistische regime optreedt en bij voorkeur iemand met een grote maatschappelijke invloed. Hoe kan het dat het openbaar vervoer duurder is dan met de auto gaan, ontzettend vaak vertraging heeft en een onaanvaardbare manier van klanten bedienen heeft?
Wie gaat het de NS eens moeilijk maken en dan niet alleen de huidige discussie qua vertragingen maar de service en voornamelijk de prijzen. Mijn auto rijdt namelijk een stuk goedkoper dan de NS en dat terwijl openbaar vervoer voor iedereen financieel aantrekkelijk zou moeten zijn Ik geef de voorkeur aan een invloedrijk kanaal zoals Kassa of een bekende Nederlander. Wat Youp van het Hek met T-mobile (en Buckler) voor elkaar heeft gekregen is ook hetgene dat de NS toekomt. Mensen verenigt u!
Verhaal:
In het verleden ben ik 3 jaar lang iedere werkdag vanuit Breda naar school in Tilburg gegaan met de NS. Hierbij was bijna dagelijkse vertraging waarbij ik vaak de aansluiting miste om op tijd op school te komen.
Ondanks dat ik gelukkig weinig met de NS ga was het laatst zover. Na een treinkaartje gekocht te hebben voor 27.70 Euro en berekend te hebben dan brandstof met mijn auto slechts 19 Euro kost was de frustratie behoorlijk aanwezig. Dit werd versterkt toen de trein uiteraard vertraging had van een half uur.
Zodra ik thuis was heb ik een klacht willen indienen. Bij ieder enigszins modern bedrijf kan dat via internet. Bij de NS betekende dit bellen naar een telefoonlijn voor 0,10 Euro per minuut voor het aanvragen van een declaratieformulier. Het is altijd fijn te weten voor de gemoedsrust dat de onkunde van de NS mijzelf nog meer geld kost, zelfs na de reis. Na gebeld te hebben is mij medegedeeld dat het formulier spoedig opgestuurd zou worden. Hierna heb ik via internet een klacht ingediend over het feit dat mijn auto een stuk goedkoper is als transport dan de NS.
2 weken later zijn zowel formulier als reactie op de klacht niet ontvangen. Door de NS werd ik wederom getrakteerd op extra kosten door hun onkunde aangezien voor 0,10 Euro per minuut weer een poging per telefoon gedaan diende te worden. Op dat moment was ik ontzettend pissig. Tijdens het bellen heel duidelijk verteld hoe walgelijk in het vind dat op deze manier met klanten wordt omgegaan. Mij is beloofd dat een nieuw formulier opgestuurd wordt.
Binnen enkele uren kreeg ik ook per email reactie op de klacht van 2 weken eerder. Citaat over het :
"Volgens ons kost een kaartje € 23,50 maar u bent € 14,10 kwijt als u zou reizen met een Voordeelurenkaart
Met een Voordeelurenkaart krijgt u een korting van 40% op treinreizen die u maakt na 9 uur.
U kunt op drie manieren een Voordeelurenabonnement bestellen: [3 manieren opgesomd, gevolgd door de afsluiting]"
Toch knap dat ik de prijs op het treinkaartje dat op mijn bureau ligt iedere keer foutief aflees op 27.70 Euro. En waar ik natuurlijk op hoopte als reactie op mijn duidelijk geformuleerde reactie over de treinprijs is dat ik geadviseerd zou worden om nog meer te gaan investeren in de NS in de vorm van een voordeelurenkaart. Op dit moment kon ik mijzelf net in de hand houden...
Laatste punt uit het verleden dat ook compleet onacceptabel is: hoe kan het mogelijk zijn dat nog meer betaald moet worden dan het reguliere schandige hoge tarief zodra contant betaald wordt? Als een supermarkt ook extra geld vroeg bij contante betaling wilde niemand meer gaan winkelen bij die winkel.
Het wordt eens tijd dat iemand tegen dit monopolistische regime optreedt en bij voorkeur iemand met een grote maatschappelijke invloed. Hoe kan het dat het openbaar vervoer duurder is dan met de auto gaan, ontzettend vaak vertraging heeft en een onaanvaardbare manier van klanten bedienen heeft?