Pagina 1 van 2

T-mobile doen of niet

Geplaatst: 01 aug 2003 02:38
door MB
Ik overweeg om van vodafone over te stappen naar T-Mobile (1200 minuten sim only). Is T-mobile een goede provider?

Re: T-mobile doen of niet

Geplaatst: 01 aug 2003 11:47
door ansie
NIET DOEN.....ik heb alleen maar gezeik met ze....mijn mobiel was 3 weken oud en hij was al kapot nu krijg ik alleen maar ouwe krengen thuis

en dan willen ze me ook nog afschepen met een beltegoedje van 10€

:x

Re: T-mobile doen of niet

Geplaatst: 01 aug 2003 12:40
door Info
Hai MB,

Ik zou zeggen, gewoon doen. Natuurlijk zijn er bij T-Mobiel af en toe dingen die fout gaan, maar dat gaat net zo bij alle andere providers.

Qua netwerk doen ze allemaal niet echt meer voor elkaar onder, maar de prijs/kwaliteit verhouding is bij TIMO zeer gunstig, zeker bij een SIM-Only abo. Bovenstaande post zou ik me niet zoveel aantrekken, aangezien het hier om een pre-paider gaat en de service voor abo's heel anders(lees: beter) is. En als je tevreden bent met je toestel en hij doet het, dan hoef je daar natuurlijk geen problemen mee te verwachten. Houdt er wel rekening mee dat ALS je toestel defect raakt tijdens je SIM-Only abo, je zelf voor een vervanging moet zorgen. Tussen 2 (()), TIMO kan je in zo'n geval wel een aanbieding doen, maar is afhankelijk van je belgedrag.

Is je toestel wel SIMLOCK vrij ? Ook altijd erg handig om eerst even te controleren.

Mvg.
Info

Re: T-mobile doen of niet

Geplaatst: 05 aug 2003 14:29
door gevers
Ik zou wel eerst na gaan waar je die telefoon allemaal voor wilt gebruiken. Mijn ervaring is dat T-Mobile niet verder reikt dan de kinderspeelplaats....
:evil: webmaster www.ben-bedonderd.nl

Re: T-mobile doen of niet

Geplaatst: 05 aug 2003 14:44
door Info
Kom je veel op de kinderspeelplaats dan, ouwe viezerik ?

Re: T-mobile doen of niet

Geplaatst: 05 aug 2003 15:25
door gevers
Nooit, daarom heb ik ook niks aan mijn sms-abo van t-mobile!

Re: T-mobile doen of niet

Geplaatst: 05 aug 2003 15:29
door Info
Hahahaha ok, ben blij om te zien dat je iig nog een beetje gevoel voor humor hebt. En zeer gevat geantwoord !

Re: T-mobile doen of niet

Geplaatst: 05 aug 2003 15:45
door gevers
ben trouwens geen ouwe viezerik, maar gewoon een vader die het opneemt voor zijn kinderen. Die grote bedrijven denken alles maar te kunnen maken door genoeg te bluffen. Niet dus....
BTW: proces over mijn zaak zit er wel aan te komen. Zoals het echte ******* betaamt is T-Mobile in het overleg met het incassobureau zelfs van strategie veranderd: Eerst schreven ze aan mij dat ze niet op mijn klachten konden ingaan omdat ik gebruik had gemaakt van de verbinding, nu laten ze via het incassobureau weten dat ze zich beroepen op artikel 20. Leuke correspondentie voor de rechter: die kan er inmiddels wel een paar daagjes voor uittrekken!
Maakt niet uit, want ik geef niet op. :D

Re: T-mobile doen of niet

Geplaatst: 05 aug 2003 16:27
door BLIEB
Hoi,

Zelf ik al ongeveer een jaar of vier T-mobile (voorheen Ben) en tot nu toe bevalt het mij goed. Alleen het bereik bij mij binnen is iets minder,maar dat is nou eenmaal iets dat zij, en geen enkele provider voor honderd procent kunnen garanderen. Het enige nadeel van T-mobile vind ik dat zij alleen belminuten hebben, dus alle smsjes etc. vallen buiten de bundel, wat bijvoorbeeld bij Orange niet het geval is. Daarom wil ik je adviseren om eerst goed na te gaan wat je allemaal met je telefoon doet. Bel je meer of stuur je juist meer sms berichten. L:aat je ook eens goed voorlichten in de winkel. Want daar weten ze precies het verschil tussen alle providers. Terwijl de meeste mensen alleen de voor- en nadelen van alleen hun eigen provider kennen. :D

Re: T-mobile doen of niet

Geplaatst: 05 aug 2003 16:29
door Info
Ja, kijk, dat is dan weer jammer. Geef je eerst een antwoord dat blijk geeft van nog een beetje zelfspot, ga je daarna gewoon weer keihard je eigen dommigheid zitten proberen goed te praten.

Zoals ik je ookal in al mijn eerdere posts gemeld heb....Je hebt gewoon zelf niet goed opgelet wat voor een contract je getekend hebt en probeert er nu onderuit te wurmen. Deze hele argumentatie is al in een ander forum te lezen, dus die zal ik niet meer helemaal in gaan...

Echt jammer, ik dacht net dat je toch wel een okee kerel was als je nog met een beetje humor kon relativeren, maar dat valt weer vies tegen.

Mvg.
Info

Re: T-mobile doen of niet

Geplaatst: 05 aug 2003 16:36
door Ansje
Nou, dat is te hopen voor je dat ze in de winkel je alles kunnen vertellen. Mijn ervaring is heel anders. maar ik zal wel weer zo,n uitzonderlijk geval zijn. Want waar ik voor in de winkel kwam, heb ik niet gekregen maar een andere, waar ik nu niet mee kan, wat ik zou willen. Klinkt ingewikkeld, maar in mijn geval was het zo, dat ik er niet mee naar bepaalde aanbieders kon smsen en dat hadden ze in die winkel wel gezegd, dat het kon.

Dus ik zou zeggen, ga eerst hier ergens op het net de ervaringen van mensen af en maak dan je keus. Kijk bv, eens op www.bellen.com en dan op dat forum. Staan ook heel veel ervaringen op.

Succes ermee.

Re: T-mobile doen of niet

Geplaatst: 05 aug 2003 16:42
door Info
Hai BLIEB,

Je kan bij Timo ook een SMS bundel aflsuiten, dan SMS je binnen de bundel al vanaf 10 eurocent per bericht.

Mvg.
Info

Re: T-mobile doen of niet

Geplaatst: 06 aug 2003 18:25
door Irrie
Wat ik echt vet irritant bij T-mobobile en v/h Ben vind, is dat je de voicemail box niet gewoon aan en uit kan zetten.
Als je de voicemailbox aan hebt, kan je hem alleen uit zetten door de klantenservice (half uurtje in de wacht) te bellen en te vragen of zij dat voor je willen doen.
Aanzetten gaat natuurlijk wel, want ze hebben het liefst dat je voicemail altijd aanstaat, dan missen zij namelijk nooit inkomsten als je eens een keer niet opneemt.
Nee echt knudde, het is technisch toch heel simpel om een soort aan- en uitknopje voor die voicemail, net zoals bij iedere andere normale telefoonprovider, te maken??

Re: T-mobile doen of niet

Geplaatst: 06 aug 2003 19:41
door supernerd
Irri; je zou het menu "call divert" of "doorschakelingen" in je telefoon eens goed moeten bekijken.

Je voicemailbox nummer is bij T-Mobile +31624jeeigen06nummer (bijv, +316240612312312).

Dan heb je er gewoon zelf controle over :P

Re: T-mobile doen of niet

Geplaatst: 06 aug 2003 19:44
door Gast
Probeer eens prozac.

Re: T-mobile doen of niet

Geplaatst: 06 aug 2003 20:47
door Info
Hai Irrie,

Blijkbaar maak je je dan al een hele tijd zinloos druk. Als je namelijk 1 keer de voicemail laat verwijderen kan je hem zelf dmv de doorschakeling naar +3162406******** (***=eigen mob. nr.) toevoegen en verwijderen ZO VAAK EN WANNEER JE WILT !!!

Ik vraag me af waar je dat half uur wachten vandaan haalt ? Ik wordt altijd snel geholpen. Misschien duurt het af en toe wat langer omdat er allemaal sukkels bellen die niet weten hoe de voicemail werkt ? ;-)

Mvg.
Info

Re: T-mobile doen of niet

Geplaatst: 08 aug 2003 16:33
door Gast
Oh, dat wist ik niet.
Bijna een jaar geleden abonnement genomen en in het boekje stond dat je de klantenservice moest bellen voor het uitzetten van de voicemail. Ik heb toen echt wel van alles geprobeerd om zonder de klantenservice te bellen die voicemail uit te zetten. Ook in dat menu met die doorschakelingen en zo. Eerlijk gezegd heb ik die klantenservice maar 1 x gebeld toen (en dat duurde wel heel lang) om de vm uit te laten zetten. Daarna heb ik hem weer eens aangezet en sindsdien heb ik hem nooit meer uitgezet en ook niet meer geprobeerd uit te zetten.
Bij die klantenservice zeiden ze toen ook niet van: Hee maar dat kunt u ook zelf doen hoor, mij in de waan latend dat dat dus niet kan.
Maar goed, bedankt voor de info en ik ga het meteen eens uitproberen.

Re: T-mobile doen of niet

Geplaatst: 11 aug 2003 13:12
door Irrie
Hoe zet ik mijn voicemail uit?

Het opheffen van de automatische doorschakeling naar je voicemail kan alleen door onze afdeling T-Mobile Klantenservice worden gedaan. Om je voicemail weer in te schakelen doe je het volgende:

Toets **004*+31624 plus je mobiele nummer gevolgd door #
Druk op ‘.’


Voorbeeld: Stel dat je nummer 06 12345678 is. Voor het opnieuw aanzetten van je voicemail toets je dus in: **004*+316240612345678#. Kijk voor andere doorschakelfuncties bij Doorschakelen.

Dit stukje heb ik van de site van T-mobile gekopieëerd. Het lukt me dus echt niet zelf om mijn Voicemailbox uit te zetten. Zou iemand deze sukkel stap voor stap kunnen uitleggen hoe je de voicemailbox (ZONDER tussenkomst van de klantenservice) uit kan zetten??
Zo net nog geprobeerd de klantenservice te bellen om het te vragen, maar kennelijk waren er weer talloze sukkels die niet weten hoe ze een voicemail uit moeten zetten aan de lijn, of ik een ander keertje maar wilde bellen...

Re: T-mobile doen of niet

Geplaatst: 11 aug 2003 14:40
door Info
Als je namelijk 1 keer de voicemail laat verwijderen kan je hem zelf dmv de doorschakeling naar +3162406******** (***=eigen mob. nr.) toevoegen en verwijderen ZO VAAK EN WANNEER JE WILT !!!
Irrie,
Wat begreep je niet aan het bovenstaande ? ALS JE 1 KEER DE VOICEMAIL LAAT VERWIJDEREN (!!!!!) kan je hem zelf toevoegen en verwijderen zo vaak als je wilt.

Je kan dit doen dmv (door middel van) de doorschakelcodes (**004* -en de rest -om te plaatsen ##002# om te verwijderen) OF via het menu in je toestel ( doorschakelingen).

Standaard staat de doorschakeling aan in het netwerk. Wil je hem uit hebben dan zal Timo deze dooschakeling eerst in het netwerk moeten verwijderen dat kan je NIET zelf. Daarna kan je hem wel zelf weer plaatsen EN VERWIJDEREN vanaf je toestel. Zo moeilijk is het toch niet ???

En ik raad je aan om niet zo snel de wijsneus uit te gaan hangen. Dat kan je alleen als je ook een beetje begrijpt hoe het werkt.

Mvg.
Info

Re: T-mobile doen of niet

Geplaatst: 11 aug 2003 17:39
door Irrie
En ik raad je aan om niet zo snel de wijsneus uit te gaan hangen. Dat kan je alleen als je ook een beetje begrijpt hoe het werkt
Zeg Info,
Euh, effe voor de goede orde, waar hang ik dan precies de wijsneus uit als ik vragen mag?? Juist omdat ik het niet begrijp, vraag ik toch hoe het moet. Over wijsneuzen gesproken… bijdehandje!
Zoals je al had kunnen lezen (en jij bent toch echt een wijsneus?) had ik de voicemail al een keer via de klantenservice uit laten zetten, als dat nu dus weer moet is er, in tegenstelling tot hetgeen dat jij beweert, geen sprake van een éénmalige actie. En nu lukt het me dus nog steeds niet zelf. Zelfs niet met jouw tips. Op het moment dat ik dat de voicemail uitzet staat er in het display “doorschakelingen geannuleerd” , niets is echter minder waar! Hij doet alleen steeds maar net alsof die annuleert, als je dan de status controleert staat er dat de doorschakelingen actief zijn.
Maar goed, van jou hoef ik in ieder geval geen tips meer, want jij bent echt vervelend. Ik wacht wel op antwoord van T-mobile.