LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] VGZ misleidend: Pakket Jong en Tand Best

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
Elzett

VGZ misleidend: Pakket Jong en Tand Best

Ongelezen bericht door Elzett »

Mijn studerende dochter (20) is overgestapt uit mijn zorgverzekering. Zij zocht in november vooral op zorgverzekeringen die een hoge dekking voor orthodontie geven, omdat zij waarschijnlijk aan een beugel moet binnenkort.

VGZ leek de meest gunstige. Op hun site staat het volgende:
Tand Best Pakket
Wilt u zonder financiële zorgen naar de tandarts, mondhygiënist en orthodontist? Kies dan voor het Tand Best Pakket van VGZ, de meest complete tandartsverzekering. U profiteert van ruime vergoedingen voor tandheelkunde en orthodontie. Voor verzekerden tot 22 jaar wordt de orthodontie zelfs helemaal vergoed.

Tand Best
Uw voordelen
* Jaarlijkse vergoeding van € 1.000,- voor tandheelkunde
* Vergoeding van € 1.500,- voor orthodontie vanaf 22 jaar
* Orthodontie tot 22 jaar volledig vergoed
* Aantrekkelijke premie: € 33,50 per maand

Tand Best Pakket afsluiten
U kunt het Tand Best Pakket alleen afsluiten in combinatie met een aanvullende verzekering. Kiest u voor een van de totaalpakketten Jong, Fit & Vrij, Gezin of Vitaal? Dan hoeft u niets te doen. Hier zit al een tandartsverzekering bij in.
Vooral op basis van die laatste opmerking heeft mijn dochter het pakket Jong afgesloten. Maar nu blijkt opeens in het vergoedingenoverzicht dat bij pakket Jong maar €350 voor orthodontie vergoed.
Ben ik nou gek, of vinden anderen dit ook misleidend?

MAXIEM

Re: VGZ misleidend: Pakket Jong en Tand Best

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Elzett

Het blijft dweilen met de kraan open, maar jouw dochter had voorafgaande aan het afsluiten van de polis, de vergoedingenlijst moeten doorspitten.

Maxiem.

Elzett

Overal op de website stond dat bij pakket Jong het niet nodig was, omdat de beste tandartsdekking er al in zat. In een pop-up venstertje.
Als je pakket Jong kiest, kún je niet eens meer aanvullende pakketten voor tand aanvinken.

MAXIEM

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Elzett

Mijn bericht is niet helemaal goed over gekomen. Ik stel, dat je voorafgaande aan het afsluiten van een overeenkomst bij een zorgverzekeraar, altijd de fysieke vergoedingenlijst moet doorspitten. Met de fysieke vergoedingenlijst bedoel ik een (letterlijk) papieren lijst. Zorgverzekeraars kun je echt niet meer vertrouwen op hun mooie blauwe ogen. Zij hebben maar één doel en dat is: zoveel mogelijk winst maken.

Maxiem.

uvit webcare

Ongelezen bericht door uvit webcare »

Geachte Elzett,

Ik werk voor het Webcare team van VGZ. Dit team is opgericht om klanten te helpen die hun klacht op internet plaatsen. Uit uw bericht maak ik op dat uw dochter ontevreden is over de informatie op onze website over onze tandartsverzekeringen. Graag ontvang ik van u haar klantgegevens en het telefoonnummer waarop zij overdag te bereiken is, zodat wij kunnen kijken of wij iets voor haar kunnen betekenen. U kunt (of uw dochter kan) de gegevens e-mailen naar [email protected]. Wij nemen dan zo snel mogelijk contact met uw dochter op. Alvast hartelijk dank voor de medewerking.

Met vriendelijke groet,

Kyra van Horst
Webcare VGZ

Rema

Ongelezen bericht door Rema »

Dit probleem heeft onze zoon bij Menzis ook, wij hadden het wel op tijd in de gaten omdat we de voorwaarden goed gelezen hadden, maar het probleem blijft dat hij een veel te dure tandverzekering moet hebben omdat hij bij een orthodontist onder behandeling is. Anders had hij ook een veel goedkopere jongerenverzekering kunnen afsluiten. En we hebben het idee dat het ook expres lang gerekt wordt, hij loopt al met een beugel sinds zijn zestiende, is nu net twintig, en ik heb zo'n gevoel dat de orthodontist het precies weet te rekken tot zijn één en twintigste verjaardag, want dan houdt de vergoeding op.

Bumper80

Ongelezen bericht door Bumper80 »

Rema schreef:En we hebben het idee dat het ook expres lang gerekt wordt, hij loopt al met een beugel sinds zijn zestiende, is nu net twintig, en ik heb zo'n gevoel dat de orthodontist het precies weet te rekken tot zijn één en twintigste verjaardag, want dan houdt de vergoeding op.
De vergoeding voor orthodontie veranderd volgens mij bij menzis pas op zn 22ste verjaardag.
En wat voor belang zou een Orthodontist erbij hebben om het te rekken ?? Geen volgens mij.

berend12

Ongelezen bericht door berend12 »

Bumper80 schreef: En wat voor belang zou een Orthodontist erbij hebben om het te rekken ?? Geen volgens mij.
Geld natuurlijk, talloze heupoperaties zijn niet nodig maar worden toch uitgevoerd.
Rema, als U denkt dat de behandeling onnodig lang duurt dan zou ik een second opinion vragen bij een andere orthodontist. Dat is voor Uw kind (onnodig lang een beugel) als voor Uzelf (onnodig veel premie betalen) van belang.

Bumper80

Ongelezen bericht door Bumper80 »

berend12 schreef:
Bumper80 schreef: En wat voor belang zou een Orthodontist erbij hebben om het te rekken ?? Geen volgens mij.
Geld natuurlijk, talloze heupoperaties zijn niet nodig maar worden toch uitgevoerd.
Rema, als U denkt dat de behandeling onnodig lang duurt dan zou ik een second opinion vragen bij een andere orthodontist. Dat is voor Uw kind (onnodig lang een beugel) als voor Uzelf (onnodig veel premie betalen) van belang.
Bedoel dat er geen verband is tussen het rekken van de behandeling en de zorgverzekering. Die orthodontist schrijft zijn rekening toch wel uit, of iemand er nou voor verzekerd is of niet.

Elzett

uvit webcare schreef:Geachte Elzett,

Ik werk voor het Webcare team van VGZ. Dit team is opgericht om klanten te helpen die hun klacht op internet plaatsen. Uit uw bericht maak ik op dat uw dochter ontevreden is over de informatie op onze website over onze tandartsverzekeringen. Graag ontvang ik van u haar klantgegevens en het telefoonnummer waarop zij overdag te bereiken is, zodat wij kunnen kijken of wij iets voor haar kunnen betekenen. U kunt (of uw dochter kan) de gegevens e-mailen naar [email protected]. Wij nemen dan zo snel mogelijk contact met uw dochter op. Alvast hartelijk dank voor de medewerking.

Met vriendelijke groet,

Kyra van Horst
Webcare VGZ
Helaas, mw. van Horst, het is al niet meer nodig: ze was inmiddels op aanraden van de telefonische helpdesk al overgestapt naar het pakket Tand Best, (en inmiddels ook alweer geweigerd: omdat ze al onder behandeling zou zijn. (Wat niet klopt, ze had alleen aangegeven dat ze denkt dat ze orthodontie nodig zal hebben) Inmiddels rest er niks meer behalve toch weer het pakket Jong, met een heel slechte dekking voor orthodontie (€350 per jaar, waarvoor je dus niets kunt doen....)
Waardeloos traject, al met al, en allemaal door de veel te rooskleurige voorlichting op de webpagina. (En ja, het stond inderdaad wél goed in de vergoedingenlijst, maar NIET goed op de wervende webpagina)

Gesloten