Pagina 1 van 1

Slechte service T Mobile Shop (26/01/11 opgelost)

Geplaatst: 24 jan 2011 16:19
door Lewis
Al sinds jaren een of meerdere abo's bij Ben/TMobile. Nog nooit problemen. Maar de T Mobile Shop in Maastricht stelt me nu toch enorm teleur en de klantenservice laat het nu ook afweten. Ik overweeg zelfs om het abo -hoe duur ook- af te kopen. Wat een beduvelde boel. Graag verneem ik of er meer mensen zijn die dit meemaken en hoe zij dit oplossen.

Op 31/12 mijn contract vernieuwd met de vraag om een iPhone4. Een hele enthousiaste en vriendelijke verkoper vertelde mij dat ik geen iPhone4 moest nemen want daar moest ik maanden op wachten, de antenne was slecht en het was geen probleem om over te stappen naar een HTC Desire Z, op voorraad en zelfs gratis. Android, het besturingssysteem bij de HTC, zou zelfs beter zijn dan iOS (iPhone). Het zou een kwestie zijn van eenmalig aanmelden bij Gmail (Google) en dan was het een kwestie van synchroniseren en natuurlijk even wennen aan een ander systeem. Ik gaf aan dat ik een IMac gebruik en een windows pc, dat ik van alles heb aangesloten en aangeschaft via iTunes, o.m. voor Ipod -merendeel muziek- en dat ik o.m. voor werk (o.m. politiek) afhankelijk ben van de App van Linkedin. Ook dat kon worden omgezet naar een HTC want daarvoor waren alle widgets, de apps voor Android, beschikbaar. Ook zou ik af zijn van het vrijheidsinperkende iTunes want Android zou vrijheid betekenen.

Ik met mijn stomme, stomme kop er ingetuind.

Na twee dagen het toestel (HTC Desire Z) ongeschonden in de originele verpakking teruggestopt uit ergernis. Het omzetten van blijkt een hels karwei aangezien de muziekbestanden van iTunes een MP4 formaat kennen, en géén MP3 en dat is schijnbaar heel veel werk om te converteren. De HTC kent ook geen ordelijke Ipod functie. Ik moet alles (adressen, agenda, mails e.d.) omzetten naar een Gmail account van Google, want kennelijk draait daar alles op terwijl ik nu alles zonder problemen synchroniseer van Ziggo via iTunes. Alles wat in iTunes staat kan sowieso niet worden omgezet, want het is een ander formaat. Google en dat is helemaal geen vrijheid blijheid. Alle Apps die ik nodig heb w.o. Linkedin zijn er NIET voor Android, enkel slecht functionerende aftreksels die niet eens door Linkedin e.d. zelf zijn geautoriseerd zoals wel bij Apple het geval is. En dan Android, leuk voor de whizzkid of als je tijd hebt, maar ik word er knettergek van. Alles loopt door elkaar en de HTC koppelt zonder dat ik het wil alles aan elkaar. De widgets en de schermindeling is voor mij te chaotisch, alles staat door elkaar en iedere widget ziet er weer anders uit. Afgezien daarvan is de HTC Desire Z voor mij te zwaar, te groot en onhandig voor iemand met artritis. Het geluid valt zwaar tegen en de batterij is vier keer sneller leeg dan die van mijn iPhone 3G. In twee dagen tijd heb ik deze 4 keer moeten opladen omdat schijnbaar de widgets zoals streamfriend, flash e.d. stroom vreten.

Vervolgens gemaild naar de klantenservice, aangezien ik vanwege ziekte anderhalve week thuis moest zitten. Ligt het meteen schriftelijk vast ook. Na uitblijven antwoord, via Forum T Mobile gereageerd en d.d. 11/01 had ik een vriendelijk telefonisch antwoord. Het was geen enkel probleem en ik mocht het toestel zonder meer ruilen. Ik prees mij gelukkig en was mega tevreden over T Mobile. Totdat ik, toen ik weer kon, naar de T Mobile Shop ging om het toestel te ruilen tegen een iPhone4. Kreeg daar te horen dat de klantenservice helemaal niet voor de shop mag spreken en dat ik het toestel binnen de eerste 8 dagen had moeten ruilen. Maar er is mij dat nooit medegedeeld bij aanschaf je het toestel binnen 8 dagen kon ruilen. Nu blijkt dat heel klein op de bon te staan. Stom Stom, niet gelezen, maar goed vanwege artritis kon ik de eerste anderhalve week sowieso niet naar de winkel. En ik moet me wel voor het contract legitimeren. De verkopers zeiden zelfs dat ze zich afvroegen of de klantenservice wel wist waar ze mee bezig waren. Waar ik n.b. bij stond werd de collega die in mijn klantlog stond vermeld afgekraakt. Ronduit onbeschoft want tegen mij was die klantenservice altijd hulpzaam en vriendelijk. Ondertussen bleek de iPhone4 gewoon ruim op voorraad, mensen die zich melden voor een Samsung of iPhone kregen alle aandacht, en ik en enkele andere klagers moest het doen met de mededeling dat ze wel gingen bellen want het was nu zaterdag waardoor ze niks konden oplossen.

Vandaag maar eens gebeld naar T Mobile, een dame gaf nu opeens aan dat ik als ik online bestel wel e.e.a. mag ruilen, maar in de shop niet, maar zeker wist ze het niet want ze kon het niet nazoeken in het systeem want dat lag eruit. Hoe kan het dan dat de klantenservice eerder het tegenovergestelde aangeeft en vastlegt in mijn klantlogs dat ik het toestel mag omruilen en ik naar de T Mobile Shop moest gaan?? Als het deze week niet is opgelost, dan NOOIT, NOOIT meer T Mobile.

Re: Slechte service T Mobile Shop (26/01/11 opgelost)

Geplaatst: 24 jan 2011 23:17
door berndv
Even een vraagje, is een oplossing bij jou dat je van je toestel af komt, of is een oplossing voor jou het goede antwoord van t-mobile.

Want anders kan ik je denk ik de oplossing ook wel vertellen.

Annuleren van een bestelling, of ontbinding van de nieuwe overeenkomst, hoe je het maar noemt, mag geloof ik bij tmobile alleen als het gaat om koop op afstand, dus internet en telefonisch. Als je in de winkel hebt gekocht is het gewoon een bindende koop en heb je geen rechten. Je hebt immers de kans gehad om het aangeschafde artikel in je hand te houden. Ook al kwam je voor een ander toestel en heb je je laten ompraten.

Maar of dit de oplossing is die je zoekt weet ik niet.

ps, ik werk niet bij tmobile. Of bij welke andere telco aanbieder. Heb gewoon goed opgelet hier op het forum :mrgreen:

Re: Slechte service T Mobile Shop (26/01/11 opgelost)

Geplaatst: 25 jan 2011 08:46
door T-Mobile Webcare
Beste lewis,

Mag ik je vriendelijk vragen ons je gegevens te mailen via [email protected], zodat ik kan bekijken hoe ik je verder kan helpen?

Graag de volgende gegevens in je e-mail vermelden: je naam, adres en 06-nummer. Zou je een link naar jouw bericht willen meesturen, zodat ik je bericht terug kan vinden? In het onderwerp graag 't.a.v. Cindy' vermelden.

Met vriendelijke groet,

Cindy
T-Mobile Webcare

Re: Slechte service T Mobile Shop (26/01/11 opgelost)

Geplaatst: 25 jan 2011 14:56
door Lewis
Dank voor al jullie snelle reacties.

Ik ga reageren naar Cindy, die hier vraagt mijn gegevens aan te leveren, ik vind dat bijzonder te waarderen.

Het is inderdaad zo dat ik op basis van een advies mij heb laten ompraten, en achteraf spijt heb. Maar als de klantenservice aangeeft dat een toestel geruild mag worden en moeite doet om e.e.a. uit te zoeken, verwacht je niet zulk een reactie bij de T Mobile Shop. Ik heb ook nooit eerder slechte ervaringen gehad bij de klantenservice van T Mobile. Sterker nog, toen mijn internet het niet deed het afgelopen jaar ben ik zelfs meteen gecompenseerd. Maar die shop... Wat een wereld van verschil. Ik vraag mij af of dat franchise is of zo.

Wat betreft het toestel testen in de winkel. Ik heb het in mijn handen gehad, maar dat toestel deed het niet. Ook leek het, maar ik kan mij vergissen, lichter aan te voelen. Verder heeft die jongen uit de winkel mij kort voorgedaan op zijn eigen HTC, een kleiner model, hoe e.e.a. werkte. Toen hij zei dat ik alles zo eenmalig via Gmail kon synchroniseren dacht ik, nou dat is een prima alternatief dan. Hij zei wel dat ik even aan een ander systeem moest wennen, maar dat is nogal logisch. Thuis bleek dat het allemaal net even wat anders zat. Ik heb vervolgens een kennis geraadpleegd, een software engineer, en hij heeft het me uitgelegd dat het twee totaal verschillende systemen zijn die niet op elkaar aansluiten. Je kiest ofwel voor iOs ofwel Android. Dat zijn de twee marktleiders.

Re: Slechte service T Mobile Shop (26/01/11 opgelost)

Geplaatst: 25 jan 2011 20:45
door Belting
T mobile..

Op 28 december jl. meld ik wederom een probleem met ontvangst en bereik, vaak tijdens een gesprek valt mijn verbinding weg. Als ik wil bellen krijg ik de melding "netwerk bezet"etc. Ik kan bijna niet normaal gebruik maken van mijn mobiele telefoon. Deze klacht via email ingediend en verzocht om te antwoorden via email. Immers telefonisch ben ik niet te bereiken.

3 januari belt men mij, tevergeefs verbinding valt weg en vaag hoor nog, wij nemen op een ander moment met u contact op.. Ondertussen toch naar een T mobile shop gegaan, kreeg een andere simkaart, waarop ik gelijk tracht te bellen en wederom geen toegang tot netwerk!!

Dus nog steeds ondervondt ik hinder, meerder malen gemaild met mijn grieven, geen antwoordt. Ik bel dan op 11 januari, via een vaste lijn, krijg te horen dat casus niet is ingevoerd, moet een nieuwe ingevoerd worden. Inmiddels weer een aantal malen zelf moeten bellen via een vaste lijn, zelf ben ik niet telefonisch meer goed te bereiken. 24 januari nogmaals gebeld, antwoord van T mobile, dat het nog niet is opgelost. Ik uit mijn verbazing dat mijn klacht niet van 28 december staat geregistreerd.., immers wel een ontvangstbevestiging van T mobile ontvangen op 28 december. Ik geef aan dat de maat helemaal vol is en mijn contract wil opzeggen, kon niet geregeld worden, ik moest me maar naar de T mobile shop begeven, daar was men geautoriseerd voor iets dergelijks.

Vandaag 25/01/11 naar de shop, mijn grieven voor zoveelste maal toegelicht. Medewerker belt met klantenservice, geen oplossing voor mijn probleem nog, moet nog maar een dag wachten. Dan is het volgens hen 15 dagen geleden dat ik een klacht heb ingediend, nee zeg ik, de 28e december is de datum van mijn klacht, heb ik zwart op wit. Nee men ging uit van de 11e januari.

Ik heb het helemaal gehad, graag zou ik willen weten hoe ik van deze sores afkom. Al bijna 3 tot 4 maanden ervaar ik dit probleem, mensen bellen mij al niet meer omdat de verbinding wegvalt.

Graag uw reacties.

Re: Slechte service T Mobile Shop (26/01/11 opgelost)

Geplaatst: 25 jan 2011 23:57
door berndv
Ik zou even een apart topic starten, buiten het feit dat het om dezelfde provider gaat, hebben beide problemen geen ... met elkaar te maken en zijn 2 totaal op zichzelf staande problemen.

Re: Slechte service T Mobile Shop (26/01/11 opgelost)

Geplaatst: 26 jan 2011 12:47
door Lewis
OPGELOST!!

Graag wil ik aangeven dat ik vandaag al ben gebeld door T Mobile en dat alles is opgelost. Vrijdag wordt het toestel thuis omgeruild, ik hoef zelfs niet naar een winkel toe.

Cindy van T Mobile webcare gaf aan dat zij alle gegevens heeft nagetrokken (o.m. om te checken of alles klopt wat gezegd is) en dat de klantenservice tot de conclusie was gekomen dat het toestel (tegen bijbetaling ivm prijsverschil) kon worden geruild.

Ik begrijp nu wel dat de klantenservice van T Mobile veel flexibeler kan werken dan de T Mobile shop. Dat heeft zij mij ook helder uitgelegd en ik begrijp waar het mis ging. Je kunt het beste alles via de klantenservice afhandelen. Er zouden meer van die Cindies moeten rondlopen.