Slechte service T Mobile Shop (26/01/11 opgelost)
Geplaatst: 24 jan 2011 16:19
Al sinds jaren een of meerdere abo's bij Ben/TMobile. Nog nooit problemen. Maar de T Mobile Shop in Maastricht stelt me nu toch enorm teleur en de klantenservice laat het nu ook afweten. Ik overweeg zelfs om het abo -hoe duur ook- af te kopen. Wat een beduvelde boel. Graag verneem ik of er meer mensen zijn die dit meemaken en hoe zij dit oplossen.
Op 31/12 mijn contract vernieuwd met de vraag om een iPhone4. Een hele enthousiaste en vriendelijke verkoper vertelde mij dat ik geen iPhone4 moest nemen want daar moest ik maanden op wachten, de antenne was slecht en het was geen probleem om over te stappen naar een HTC Desire Z, op voorraad en zelfs gratis. Android, het besturingssysteem bij de HTC, zou zelfs beter zijn dan iOS (iPhone). Het zou een kwestie zijn van eenmalig aanmelden bij Gmail (Google) en dan was het een kwestie van synchroniseren en natuurlijk even wennen aan een ander systeem. Ik gaf aan dat ik een IMac gebruik en een windows pc, dat ik van alles heb aangesloten en aangeschaft via iTunes, o.m. voor Ipod -merendeel muziek- en dat ik o.m. voor werk (o.m. politiek) afhankelijk ben van de App van Linkedin. Ook dat kon worden omgezet naar een HTC want daarvoor waren alle widgets, de apps voor Android, beschikbaar. Ook zou ik af zijn van het vrijheidsinperkende iTunes want Android zou vrijheid betekenen.
Ik met mijn stomme, stomme kop er ingetuind.
Na twee dagen het toestel (HTC Desire Z) ongeschonden in de originele verpakking teruggestopt uit ergernis. Het omzetten van blijkt een hels karwei aangezien de muziekbestanden van iTunes een MP4 formaat kennen, en géén MP3 en dat is schijnbaar heel veel werk om te converteren. De HTC kent ook geen ordelijke Ipod functie. Ik moet alles (adressen, agenda, mails e.d.) omzetten naar een Gmail account van Google, want kennelijk draait daar alles op terwijl ik nu alles zonder problemen synchroniseer van Ziggo via iTunes. Alles wat in iTunes staat kan sowieso niet worden omgezet, want het is een ander formaat. Google en dat is helemaal geen vrijheid blijheid. Alle Apps die ik nodig heb w.o. Linkedin zijn er NIET voor Android, enkel slecht functionerende aftreksels die niet eens door Linkedin e.d. zelf zijn geautoriseerd zoals wel bij Apple het geval is. En dan Android, leuk voor de whizzkid of als je tijd hebt, maar ik word er knettergek van. Alles loopt door elkaar en de HTC koppelt zonder dat ik het wil alles aan elkaar. De widgets en de schermindeling is voor mij te chaotisch, alles staat door elkaar en iedere widget ziet er weer anders uit. Afgezien daarvan is de HTC Desire Z voor mij te zwaar, te groot en onhandig voor iemand met artritis. Het geluid valt zwaar tegen en de batterij is vier keer sneller leeg dan die van mijn iPhone 3G. In twee dagen tijd heb ik deze 4 keer moeten opladen omdat schijnbaar de widgets zoals streamfriend, flash e.d. stroom vreten.
Vervolgens gemaild naar de klantenservice, aangezien ik vanwege ziekte anderhalve week thuis moest zitten. Ligt het meteen schriftelijk vast ook. Na uitblijven antwoord, via Forum T Mobile gereageerd en d.d. 11/01 had ik een vriendelijk telefonisch antwoord. Het was geen enkel probleem en ik mocht het toestel zonder meer ruilen. Ik prees mij gelukkig en was mega tevreden over T Mobile. Totdat ik, toen ik weer kon, naar de T Mobile Shop ging om het toestel te ruilen tegen een iPhone4. Kreeg daar te horen dat de klantenservice helemaal niet voor de shop mag spreken en dat ik het toestel binnen de eerste 8 dagen had moeten ruilen. Maar er is mij dat nooit medegedeeld bij aanschaf je het toestel binnen 8 dagen kon ruilen. Nu blijkt dat heel klein op de bon te staan. Stom Stom, niet gelezen, maar goed vanwege artritis kon ik de eerste anderhalve week sowieso niet naar de winkel. En ik moet me wel voor het contract legitimeren. De verkopers zeiden zelfs dat ze zich afvroegen of de klantenservice wel wist waar ze mee bezig waren. Waar ik n.b. bij stond werd de collega die in mijn klantlog stond vermeld afgekraakt. Ronduit onbeschoft want tegen mij was die klantenservice altijd hulpzaam en vriendelijk. Ondertussen bleek de iPhone4 gewoon ruim op voorraad, mensen die zich melden voor een Samsung of iPhone kregen alle aandacht, en ik en enkele andere klagers moest het doen met de mededeling dat ze wel gingen bellen want het was nu zaterdag waardoor ze niks konden oplossen.
Vandaag maar eens gebeld naar T Mobile, een dame gaf nu opeens aan dat ik als ik online bestel wel e.e.a. mag ruilen, maar in de shop niet, maar zeker wist ze het niet want ze kon het niet nazoeken in het systeem want dat lag eruit. Hoe kan het dan dat de klantenservice eerder het tegenovergestelde aangeeft en vastlegt in mijn klantlogs dat ik het toestel mag omruilen en ik naar de T Mobile Shop moest gaan?? Als het deze week niet is opgelost, dan NOOIT, NOOIT meer T Mobile.
Op 31/12 mijn contract vernieuwd met de vraag om een iPhone4. Een hele enthousiaste en vriendelijke verkoper vertelde mij dat ik geen iPhone4 moest nemen want daar moest ik maanden op wachten, de antenne was slecht en het was geen probleem om over te stappen naar een HTC Desire Z, op voorraad en zelfs gratis. Android, het besturingssysteem bij de HTC, zou zelfs beter zijn dan iOS (iPhone). Het zou een kwestie zijn van eenmalig aanmelden bij Gmail (Google) en dan was het een kwestie van synchroniseren en natuurlijk even wennen aan een ander systeem. Ik gaf aan dat ik een IMac gebruik en een windows pc, dat ik van alles heb aangesloten en aangeschaft via iTunes, o.m. voor Ipod -merendeel muziek- en dat ik o.m. voor werk (o.m. politiek) afhankelijk ben van de App van Linkedin. Ook dat kon worden omgezet naar een HTC want daarvoor waren alle widgets, de apps voor Android, beschikbaar. Ook zou ik af zijn van het vrijheidsinperkende iTunes want Android zou vrijheid betekenen.
Ik met mijn stomme, stomme kop er ingetuind.
Na twee dagen het toestel (HTC Desire Z) ongeschonden in de originele verpakking teruggestopt uit ergernis. Het omzetten van blijkt een hels karwei aangezien de muziekbestanden van iTunes een MP4 formaat kennen, en géén MP3 en dat is schijnbaar heel veel werk om te converteren. De HTC kent ook geen ordelijke Ipod functie. Ik moet alles (adressen, agenda, mails e.d.) omzetten naar een Gmail account van Google, want kennelijk draait daar alles op terwijl ik nu alles zonder problemen synchroniseer van Ziggo via iTunes. Alles wat in iTunes staat kan sowieso niet worden omgezet, want het is een ander formaat. Google en dat is helemaal geen vrijheid blijheid. Alle Apps die ik nodig heb w.o. Linkedin zijn er NIET voor Android, enkel slecht functionerende aftreksels die niet eens door Linkedin e.d. zelf zijn geautoriseerd zoals wel bij Apple het geval is. En dan Android, leuk voor de whizzkid of als je tijd hebt, maar ik word er knettergek van. Alles loopt door elkaar en de HTC koppelt zonder dat ik het wil alles aan elkaar. De widgets en de schermindeling is voor mij te chaotisch, alles staat door elkaar en iedere widget ziet er weer anders uit. Afgezien daarvan is de HTC Desire Z voor mij te zwaar, te groot en onhandig voor iemand met artritis. Het geluid valt zwaar tegen en de batterij is vier keer sneller leeg dan die van mijn iPhone 3G. In twee dagen tijd heb ik deze 4 keer moeten opladen omdat schijnbaar de widgets zoals streamfriend, flash e.d. stroom vreten.
Vervolgens gemaild naar de klantenservice, aangezien ik vanwege ziekte anderhalve week thuis moest zitten. Ligt het meteen schriftelijk vast ook. Na uitblijven antwoord, via Forum T Mobile gereageerd en d.d. 11/01 had ik een vriendelijk telefonisch antwoord. Het was geen enkel probleem en ik mocht het toestel zonder meer ruilen. Ik prees mij gelukkig en was mega tevreden over T Mobile. Totdat ik, toen ik weer kon, naar de T Mobile Shop ging om het toestel te ruilen tegen een iPhone4. Kreeg daar te horen dat de klantenservice helemaal niet voor de shop mag spreken en dat ik het toestel binnen de eerste 8 dagen had moeten ruilen. Maar er is mij dat nooit medegedeeld bij aanschaf je het toestel binnen 8 dagen kon ruilen. Nu blijkt dat heel klein op de bon te staan. Stom Stom, niet gelezen, maar goed vanwege artritis kon ik de eerste anderhalve week sowieso niet naar de winkel. En ik moet me wel voor het contract legitimeren. De verkopers zeiden zelfs dat ze zich afvroegen of de klantenservice wel wist waar ze mee bezig waren. Waar ik n.b. bij stond werd de collega die in mijn klantlog stond vermeld afgekraakt. Ronduit onbeschoft want tegen mij was die klantenservice altijd hulpzaam en vriendelijk. Ondertussen bleek de iPhone4 gewoon ruim op voorraad, mensen die zich melden voor een Samsung of iPhone kregen alle aandacht, en ik en enkele andere klagers moest het doen met de mededeling dat ze wel gingen bellen want het was nu zaterdag waardoor ze niks konden oplossen.
Vandaag maar eens gebeld naar T Mobile, een dame gaf nu opeens aan dat ik als ik online bestel wel e.e.a. mag ruilen, maar in de shop niet, maar zeker wist ze het niet want ze kon het niet nazoeken in het systeem want dat lag eruit. Hoe kan het dan dat de klantenservice eerder het tegenovergestelde aangeeft en vastlegt in mijn klantlogs dat ik het toestel mag omruilen en ik naar de T Mobile Shop moest gaan?? Als het deze week niet is opgelost, dan NOOIT, NOOIT meer T Mobile.