Annuleren bij KLM
Geplaatst: 25 jan 2011 07:00
Wat een ellende om te annuleren en je geld terug te krijgen bij KLM!
We zouden in oktober naar Japan vliegen omdat onze zoon daar ging trouwen. We hadden onze tickets rechtstreeks bij KLM gekocht via internet. Een week van te voren werd mijn man opgenomen in het zieken huis met een zware longontsteking. Een paar dagen later wisten we dat hij niet naar Japan zou kunnen vliegen. ik heb dat toen onmiddellijk via e-mail gemeld bij KLM. Ik kreeg de volgende dag een e-mail terug dat het telefonisch moest. En toen begon het gedonder! De ene keer was het te vroeg om te annuleren en de andere keer wist de telefoniste niet hoe er geannuleerd moest worden. Het was altijd wel wat. Na diverse telefoontjes kreeg ik uiteindelijk een jongeman aan de lijn die zei dat het via de annulatieverzekering moest.(Wat ook niet klopte, maar het heeft toch tot een oplossing geleid!) Ik kreeg toen het telefoonnummer van de verzekering. Ik moest toen via hun site formulieren downloaden, invullen en opsturen en nog een keer KLM bellen. Een paar weken later kreeg ik te horen dat ik eerst restitutie moest aanvragen bij KLM. De verzekeringsmaatschappij legde me toen duidelijk uit hoe ik dat moest doen. (Kon KLM dat zelf niet gedaan hebben?) Het was toen inmiddels bijna eind november en toen pas ging alles lopen. KLM vergoedde alleen het ticket van mijn man en niet dat van mij, wat ik wel raar vind. Je gaat toch niet alleen naar Japan als je man zo ziek is? Gelukkig heeft de verzekering de rest vergoed. Dus wat mij betreft een koude douche voor KLM en een warme douche voor Mondial Assistance. Als die niet geholpen hadden hing ik nu nog aan de telefoon!
We zouden in oktober naar Japan vliegen omdat onze zoon daar ging trouwen. We hadden onze tickets rechtstreeks bij KLM gekocht via internet. Een week van te voren werd mijn man opgenomen in het zieken huis met een zware longontsteking. Een paar dagen later wisten we dat hij niet naar Japan zou kunnen vliegen. ik heb dat toen onmiddellijk via e-mail gemeld bij KLM. Ik kreeg de volgende dag een e-mail terug dat het telefonisch moest. En toen begon het gedonder! De ene keer was het te vroeg om te annuleren en de andere keer wist de telefoniste niet hoe er geannuleerd moest worden. Het was altijd wel wat. Na diverse telefoontjes kreeg ik uiteindelijk een jongeman aan de lijn die zei dat het via de annulatieverzekering moest.(Wat ook niet klopte, maar het heeft toch tot een oplossing geleid!) Ik kreeg toen het telefoonnummer van de verzekering. Ik moest toen via hun site formulieren downloaden, invullen en opsturen en nog een keer KLM bellen. Een paar weken later kreeg ik te horen dat ik eerst restitutie moest aanvragen bij KLM. De verzekeringsmaatschappij legde me toen duidelijk uit hoe ik dat moest doen. (Kon KLM dat zelf niet gedaan hebben?) Het was toen inmiddels bijna eind november en toen pas ging alles lopen. KLM vergoedde alleen het ticket van mijn man en niet dat van mij, wat ik wel raar vind. Je gaat toch niet alleen naar Japan als je man zo ziek is? Gelukkig heeft de verzekering de rest vergoed. Dus wat mij betreft een koude douche voor KLM en een warme douche voor Mondial Assistance. Als die niet geholpen hadden hing ik nu nog aan de telefoon!