LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] en alweer oxio

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
miep321

en alweer oxio

Ongelezen bericht door miep321 »

wij hebben toen wij gingen verhuizen alles netjes doorgegeven aan oxio,
helaas heeft oxio dit allemaal niet ingevoerd in hun geweldige systeem.
hierdoor kregen we dus ook geen post meer.....met gevolg jawel gebeld worden door het fijne incasso bureau wat oxio dan inschakeld.
de fout toegeven doen ze niet een excuus al helemaal niet.
dat je moet betalen oke maar die incasso kosten zijn naar mijn insiens echt niet redelijk.
oke om van alles af te zijn alles maar betaald alles zou opgelost zijn en we zouden geen last meer hebben van oxio.
niets is minder waar nu ontving ik vanmorgen weer een rekening ditmaal over de huur van de slimme meter :shock:
weer gebeld en het verhaal uitgelegd dat wij helemaal geen oxio meer hebben
nu zou het weer onze fout zijn dat we de huur van die slimme meter niet opgezegd hebben???
het moet toch niet gekker worden
de medewerkers zijn niet meewerkend aan de telefoon en willen gewoon weg niets oplossen.
je praat gewoon tegen een blok beton en het kost een hoop tijd en geld en nog steeds geen oplossing, het word tijd dat er eens iets aangedaan word!

AGGB

Re: en alweer oxio

Ongelezen bericht door AGGB »

Zoek hier boven bij ''zoek'' eens naar: oxxio slimme meter. Daar wordt u niet vrolijk van!

miep321

AGGB schreef:Zoek hier boven bij ''zoek'' eens naar: oxxio slimme meter. Daar wordt u niet vrolijk van!
bedankt ik zal eens even spitten, gelukkig heb elk gesprek genoteerd met namen van de medewerkers ik weet dus wie mij dingen toegezegd heeft en laat me niet meer makkelijk met een kluitje het riet in sturen :D

heb zelf in het verleden ook trainingen gehad als calcenter medewerker :mrgreen:

deoxxiomedewerker
Contacteer:

Ongelezen bericht door deoxxiomedewerker »

Beste mieep321,

Wat vervelend dat u zoveel problemen heeft gehad met Oxxio. Ik wil graag voor u uitzoeken wat er mis is gegaan. Daarom wil ik u vriendelijk verzoeken uw klantnummer door te geven via [email protected]. Bij voorbaat dank voor uw reactie.

Met vriendelijke groet,

Fabienne
De Oxxiomedewerker

miep321

tot nu toe alleen nog maar een bevestigings mail dat ze er mee bezig zijn
en verder nog niets gehoord......
terwijl ik maandag al 20 min aan de tel gehangen heb met een medewerker die werkelijk geen begrip had voor mijn situatie en niets wilde doen want dat kon hij niet na enig aandringen kon hij opeens wel meer. (ik zal geen namen noemen)
nou heeft hij dus die meneer geinformeerd die alleen maar achter de mail zit en problemen hoort op te lossen ook die laat niets meer van zich horen, ook hij beloofd dingen die hij niet nakomt erg jammer.
we leven nu donderdag, ik ben erg benieuwd waneer ik eens een reaktie krijg op mijn persoonlijke vraag ipv een standaard mail dat de jawel KLANTENSERVICE er mee bezig is :?

AGGB

Denkt u nog steeds sterk te staan, nadat u naar de topics verwezen bent betreffende oxxio en slimme meter?
Uw zaak is er niet een van de Special Attention Desk en dan moet men met de klantenservice genoegen nemen en ja die is zo snel als een slak met een borrel op.
De SAD is er voor langslepende zaken die door OXXIO zelf helemaal de mist zijn iingeschopt.
Van de oxxio site geplukt:
Verhuizen Als u verhuist wordt uw overeenkomst voor de slimme meter op uw nieuwe adres voortgezet. We installeren dan op uw nieuwe adres een slimme meter. Hiervoor brengen we € 75,- verhuiskosten in rekening. Soms is het niet mogelijk om uw overeenkomst voort te zetten op uw nieuwe adres. Uw overeenkomst moet dan voortijdig worden beëindigd.

Bij een voortijdige beëindiging van uw overeenkomst brengen we een opzegvergoeding in rekening. De hoogte daarvan is gelijk aan de huur voor de resterende looptijd van uw overeenkomst.

Niet leuk voor u en een rare koppelverkoop nmm, maar het staat wel duidelijk op de site vermeld.
Maw u moet hier niet klagen, want het lijkt in deze niet Oxxio's fout. Wel wat de niet tijdige verwerking van uw verhuizing betreft. Als u deze tijdig hebt doorgegeven, zoals u zegt en daar ga ik nu even van uit, dan zou oxxio u de incassokosten, die u hebt betaald om er vanaf te zijn, als coulance kunnen terugbetalen, indien zij de opzegging inderdaad op tijd hebben ontvangen, maar niet verwerkt hebben.
De slimme meter, dat onding, dat is een heel andere zaak. U lijkt mij hierin niet sterk te staan. Als u de kosten terugkrijgt is het hek van de dam. Oxxio zal overspoeld raken met soortgelijke gevallen.
Toch succes gewenst!

miep321

nou ik denk dat u mijn verhaal niet begrijpt
ik ben verhuist heb alles keurig netjes en tijdig doorgegeven aan oxio
echter heeft oxio nooit ons nieuwe adres doorgevoerd in het geweldige systeem!
en ik heb op het nieuwe adres geen oxio meer. (gelukkig maar)
waarom zou ik dan als ik in mei 2010 verhuist ben over 2011 huur moeten betalen?
volgens oxio was het sympel alles was inderdaad op gezegd behalve de slimme meter jawel die..... had ik appart opmoeten zeggen.
terwijl meneer R mij duidelijk verteld heeft dat ik na de betaling aan i.j van alles af zou zijn en ik geen last meer van oxio zou hebben.
Want ......ik had alles opgezegd!

AGGB

Aha, maar dat het al in mei 2010 was stond niet eerder bij uw verhaal. Typisch oxxio.
Er zal wel eea verbeterd zijn na de aantreding van Bussio als opvolger van de Heussio, maar het lijkt nog steeds op de administratie van een staat als Nigerio.
Bij een voortijdige beëindiging van uw overeenkomst brengen we een opzegvergoeding in rekening. De hoogte daarvan is gelijk aan de huur voor de resterende looptijd van uw overeenkomst
Ik begrijp dat u die opzegvergoeding dus ook al betaald hebt? Omdat u overal van af zou zijn? Ja, als een oxxiomedewerker, ook al zit die er op het allerlaagste niveau, dat zegt, dan behoort Oxxio zich daaraan te houden!

Succes gewenst!

Bij OxxiAU
Kafka cadeau.

miep321

en nog steeds niets van oxio mogen vernemen........
ik ben benieuwd of het vandaad nog gaat gebeuren???

Athoz

Ongelezen bericht door Athoz »

miep321 schreef:en nog steeds niets van oxio mogen vernemen........
ik ben benieuwd of het vandaad nog gaat gebeuren???
Reken er niet te hard op ;) Afdeling 'Damage Control' zal het wel druk hebben als dit soort dingen een dagelijks iets is :P

miep321

ik ben bang dat je gelijk hebt :wink:

Hmpf

Ongelezen bericht door Hmpf »

Ik zit met hetzelfde probleem... Word helemaal gek

Ik ben al een half jaar bezig om het te regelen. Ik ben vorig jaar januari verhuisd, contract netjes opgezegd bij oxxio, krijg ik in augustus ineens een factuur voor de slimme meter.

Nu blijkt dat ik nog steeds moet betalen voor de slimme meter die geinstalleerd is in mijn vorige woning. Het energiecontract is wel gewoon beeindigd. Betaal dus alleen meterhuur. De klantenservice kan me niet helpen, die verbinden mij door met enexis, de netbeheerder: Enexis moet hem weghalen, maar hoe? Ik woon er niet meer en ik krijg geen contact met de huidige bewoners. Enexis zegt bovendien dat zij hem niet zomaar weg kunnen halen, dat daar een medewerker van Oxxio bij aanwezig moet zijn en ze kunnen natuurlijk niet zomaar een huis binnenvallen om een meter eruit te slopen: de nieuwe bewoners moeten ook meewerken en die reageren nergens op. Enexis kan me niet helpen, Oxxio kan me niet helpen, ik kan de nieuwe bewoners niet bereiken. Wil binnenkort een keer langs gaan, maar weet eigenlijk niet eens wat ik KAN doen.

Kortom ellende: zit met mijn handen in mijn haar. Oxxio heeft al een keer beloofd mij terug te bellen, nadat ik voor de tigste keer mijn verhaal heb verteld. Dat is nooit gebeurd.

Hoe kan ik dit stopzetten! Ik heb zo'n spijt dat ik dat ding ooit aangevraagd heb (dat ging overigens WEL makkelijk en verliep gewoon via Oxxio)

Het is echt weggegooid geld dit! Ik baal als een stekker

miep321

ik leef met u mee!
het is te gek voor woorden!
het word tijd dat er een keer een uitzending komt over hoe oxio echt is

ik heb fabiene die beloofd dingen op te lossen nu al 3 keer gemaild
en nog geen reaktie schandalig gewoon.
en ook richard durft niet uit zijn gouden kooitje te komen die beloofd terug te bellen en heeft ook gewoon schijt aan alles en belt inderdaad niet terug.

Hmpf

Pfffff.. ik trek dit echt slecht! Contract sluiten of klant worden gaat overal prima, maar iets opzeggen is altijd ZO moeilijk. In dit geval zelfs onmogelijk.

Dit is echt bizar gewoon! Oxxio, schaam je! Wat een rotservice bieden jullie wat dit betreft! En mensen: PAS OP!! Vraag nooit een slimme meter aan, geeft je meer ellende dan voordelen!

angelbright

Ongelezen bericht door angelbright »

Ook ik heb zeer slechte ervaringen met Oxxio

Mijn advies;

Blijft u toch gewoon bij uw oude leverancier

Die paar tientjes op jaarbasis die Oxxio u als voordeel biedt wegen niet op tegen de ellende waar Oxxio u in stort

MAXIEM

Ongelezen bericht door MAXIEM »

angelbright

Eigenlijk ben ik wel heel benieuwd, welke slechte ervaringen jij hebt met dit ******** bedrijfje.

Maxiem.

Hmpf

Zou ik bij de ombudsman terecht kunnen met mijn probleem (zie hierboven)? Of welke instelling zou mij hiermee het best kunnen helpen. Ik weet echt niet wat ik moet doen. Die incapabele helpdesken werken me op mijn zenuwen. Kastje-muur-kastje-muur, dom-dommer-domst, ik heb het gewoon niet meer

angelbright

Ongelezen bericht door angelbright »

Dag Maxiem

Vorig jaar heb ik me aangemeld bij Oxxio. Ik heb netjes online mijn meterstanden doorgegeven en toen ging het mis. Oxxio heeft de meterstanden niet in hun systeem verwerkt en verzaakt door te geven aan mijn oude leverancier dat ik ben overgestapt

Hierdoor betaal ik nu al een paar maanden dubbele voorschotbedragen, zowel aan de oude als nieuwe leverancier. De oude leverancier kan er weinig aan doen aangezien Oxxio niets doorgeeft.

Oxxio weigert elke vorm van medewerking, zo willen ze me geen nieuwe meterstandenkaart toesturen zodat ik opnieuw de standen kan doorgeven. Telefonisch kan ik mijn meterstanden ook niet doorgeven. ook willen zij geen medewerker langs sturen om de standen op te nemen.

Pas toen ik overgemaakte voorschotbedragen ben gaan terugboeken kwam Oxxio in actie. Ik werd gebeld door een medewerker van Oxxio die mij ronduit onbeschoft te woord stond. Hij liet me geen moment uitspreken. Hij kwam met allerlei schijnoplossingen waarbij ik vooral actie moest ondernemen om mijn gelijk aan te tonen. Hij beschuldigde mij er zelfs van dat ik zou hebben verzaakt de meterstanden door te geven en dat ik maar op tijd had moeten signaleren dat zij hun zaakjes niet op orde hebben

Belachelijke gang van zaken dus. Ik heb de medewerker gezegd dat ik me direct weer ging aanmelden bij mijn oude leverancier hetgeen ik inmiddels ook heb gedaan

De onterecht in rekening gebrachte voorschotbedragen heb ik teruggeboekt.

Ik verwacht binnenkort reactie van Oxxio die waarschijnlijk met een deurwaarder zal gaan dreigen. Ze komen maar, Oxxio maakt mij de pis niet lauw!

Angelbright

MAXIEM

Ongelezen bericht door MAXIEM »

angelbright

Met dank. Een typisch Oxxio bericht. De bedrijfsvoering en de klantvriendelijkheid is en blijft bij dit bedrijf van inferieure kwaliteit en ik denk dat ze vrolijk doorgaan met afschrijven. Let dus op jouw bankrekening en storneer tijdig. Overigens kun je het beste alles schriftelijk afwikkelen, want telefonische afspraken verdwijnen bij dit bedrijfje standaard in een zwart gat.

Maxiem.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Nog een interessante Oxxio-kwestie:

Een paar jaar lang is er een onafhankelijke website van een particulier geweest waar mensen hun klachten over Oxxio kwijt konden. De eigenaar van die site berichtte al op zijn site dat Oxxio druk op hem uitoefende om zijn site te stoppen. Het vervelende voor Oxxio was namelijk dat deze klachtensite hoog in de Google-zoekresultaten voorkwam. Voor elk bedrijf natuurlijk zeer vervelend. Vorig jaar was de site gewoon nog te vinden via Google. Nu is de site geruisloos verdwenen! En om het nog gekker te maken: Oxxio bezit inmiddels het betreffende webadres http://www.onze-stem.nl
In het internetarchief Waybackmachine zijn echter een aantal pagina's van deze klachtensite nog terug te vinden, o.a. (laden duurt even) http://replay.waybackmachine.org/200903 ... e-stem.nl/

Kennelijk is de particuliere eigenaar van deze site door Oxxio flink onder druk gezet om zijn kritiek te staken en is er een regeling getroffen.

Dit onderstreept nog eens het belang van het melden van klachten over bedrijven als Oxxio op onafhankelijke internetfora zoals dat van Tros Radar.

Gesloten