UPC (diepe zucht........)
Geplaatst: 25 jan 2011 19:27
Na vele telefoontjes gericht aan UPC nu maar eens mijn onvrede kenbaar gemaakt op dit forum.
Herhaaldelijk doorgegeven aan dit fijne kabelbedrijf dat er bijzonder irritante storingen zijn op de digitale kanalen. Zowel op de reguliere digitale als op de HD kanalen (ik heb beide mediaboxen).
Meestal luidt het advies: stekker uit de kast en opnieuw opstarten of terug naar fabrieksinstellingen of doorsturen van een update. Maar dit alles heeft geen zin gehad.
En steevast is de opmerking nadat de zogenaamde oplossing niet werkt: "Dan zal het wel aan uw bekabeling liggen!"
Bulshit natuurlijk, maar daarmee leg je de verantwoording uiteindelijk gewoon bij de klant neer.
Een bijzonder goede service van een bedrijf waar ik iedere maand €102 aan betaal.
Maar begin december kwam er een brief van UPC met het aanbod van een kabelset speciaal bedoeld voor de zgn. inteferenteproblemen. Je kon dat setje bestellen, maar dat moest dan wel voor 10 december gebeuren. Vanuit de gedachte "niet geschoten is altijd mis" dat setje maar besteld.
Begin januari maar eens gebeld waar dat setje bleef. Er was blijkbaar iets fout gegaan (vertel iets nieuws) en het zou alsnog opgestuurd worden. Vandaag (25 januari) maar weer eens gebeld waar het bleef. Het antwoord was: "Ja, het is nu te laat. Ü krijgt het setje niet meer gratis, want dat geldt nu niet meer." Op mijn antwoord dat het op tijd besteld was en dat de fout bij UPC lag, kreeg ik als antwoord: "U had dan maar eerder moeten reageren."
En dat laatste is UPC ten voeten uit. Zogenaamd meedenkend zijn, maar als het er op aan komt dan ligt de verantwoordelijk bij de klant. En UPC wast haar handen in onschuld.
Vraag: is er iemand die ook last heeft gehad van referentiestoringen (de beruchte blokken) en die daar een oplossing voor heeft gevonden.
Zo niet, dan betekent dit weldra een klant minder bij UPC.
Herhaaldelijk doorgegeven aan dit fijne kabelbedrijf dat er bijzonder irritante storingen zijn op de digitale kanalen. Zowel op de reguliere digitale als op de HD kanalen (ik heb beide mediaboxen).
Meestal luidt het advies: stekker uit de kast en opnieuw opstarten of terug naar fabrieksinstellingen of doorsturen van een update. Maar dit alles heeft geen zin gehad.
En steevast is de opmerking nadat de zogenaamde oplossing niet werkt: "Dan zal het wel aan uw bekabeling liggen!"
Bulshit natuurlijk, maar daarmee leg je de verantwoording uiteindelijk gewoon bij de klant neer.
Een bijzonder goede service van een bedrijf waar ik iedere maand €102 aan betaal.
Maar begin december kwam er een brief van UPC met het aanbod van een kabelset speciaal bedoeld voor de zgn. inteferenteproblemen. Je kon dat setje bestellen, maar dat moest dan wel voor 10 december gebeuren. Vanuit de gedachte "niet geschoten is altijd mis" dat setje maar besteld.
Begin januari maar eens gebeld waar dat setje bleef. Er was blijkbaar iets fout gegaan (vertel iets nieuws) en het zou alsnog opgestuurd worden. Vandaag (25 januari) maar weer eens gebeld waar het bleef. Het antwoord was: "Ja, het is nu te laat. Ü krijgt het setje niet meer gratis, want dat geldt nu niet meer." Op mijn antwoord dat het op tijd besteld was en dat de fout bij UPC lag, kreeg ik als antwoord: "U had dan maar eerder moeten reageren."
En dat laatste is UPC ten voeten uit. Zogenaamd meedenkend zijn, maar als het er op aan komt dan ligt de verantwoordelijk bij de klant. En UPC wast haar handen in onschuld.
Vraag: is er iemand die ook last heeft gehad van referentiestoringen (de beruchte blokken) en die daar een oplossing voor heeft gevonden.
Zo niet, dan betekent dit weldra een klant minder bij UPC.