Maar goed elke "grote" verzekeraar heeft in ieder geval toegezegt mee te werken behalve ING / Nationale-Nederlanden ! Zoals eerder vermeld zijn zij veruit de grootste aanbieder van woekerpolissen en hebben zij de hoogste kosten per polis. Zie onderstaande bericht op
www.nu.nl:
'Overleg woekerpolisclaim met ING in impasse'
Uitgegeven: 27 januari 2011 12:12
Laatst gewijzigd: 27 januari 2011 16:07
AMSTERDAM - De onderhandelingen tussen de Stichting WPC (Woekerpolis Claim) en de verzekeraars van ING Groep (Nationale-Nederlanden, ING Verzekeringen en RVS) over een uitwerking van het zogeheten woekerpolisakkoord zijn in een impasse geraakt.
© ANPWPC zei donderdag dat ING weigert zich op essentiële punten aan te sluiten bij de vorig jaar door WPC met Achmea, AEGON en Delta Lloyd gesloten uitwerkingsregelingen.
''Het is ondenkbaar dat ING hiermee wegkomt. Stichting WPC zal ING blijven achtervolgen totdat zij haar compensatieregeling in lijn brengt met die van Achmea, AEGON en Delta Lloyd”, aldus voorzitter Jasper van Schaaik van WPC.
Stichting WPC heeft met alle grote aanbieders van beleggingsverzekeringen in 2008 een overeenkomst op hoofdlijnen gesloten die voorziet in compensatie van te hoge kosten door deze 'woekerpolissen'.
Nadere afspraken met de verzekeraars moet de precieze compensatie voor klanten nog vaststellen.
Achmea
Met Achmea, AEGON en Delta Lloyd zijn die afspraken inmiddels vastgelegd. Voor de Stichting WPC vormen die een standaard waarmee ook de andere verzekeraars rekening moeten houden, ''in het bijzonder waar het betreft transparantie van kosten en de behandeling van zogenoemde schrijnende gevallen''.
Met de verzekeraars van ING is afgesproken dat deze hun klanten met een beleggingsverzekering vóór het einde van 2010 zouden informeren ''over de naar verwachting door hen te ontvangen schadevergoeding''.
Van Schaaik: ''Als ING zich zou conformeren aan de afspraken met Achmea, AEGON en Delta Lloyd, waren we er allang uit geweest en hadden de polishouders geweten waar zij aan toe zijn.''
Duidelijkheid
ING zegt in een reactie de klanten snel duidelijkheid te geven. ''Wij beginnen met de uitvoering van de regeling zoals die in 2008 is afgesproken.
Dat houdt in dat we klanten gaan informeren over de hoogte van de uitkering en wanneer ze die krijgen'', aldus een woordvoerder.
Alternatieven
Daarnaast gaat de bankverzekeraar klanten ook actief informeren over mogelijke alternatieven voor lopende beleggingspolissen.
''Wij vinden het belangrijk klanten nu snel duidelijkheid te geven'', aldus de woordvoerder, die erop wijst dat slechts op details met de Stichting WPC nog geen overeenstemming is.
Overigens heeft ING met de andere belangenbehartiger, Stichting Verliespolis, al wel overeenstemming over een definitieve regeling.