Pagina 1 van 1

(niet) naar het buitenland bellen kost ons €500,-

Geplaatst: 26 jan 2011 16:02
door scholten75
Laatst werden wij opgebeld door Telfort dat de telefoon tijdelik iutgeschakeld was, omdat onze rekening op een limiet van 200,- euro stond. Heel fijn dat dit mede gedeeld wordt en de kosten niet hoger konden worden. Maar hoe kan dit als we normaal voor 35,- bellen? Telfort geeft aan dat er naar het buitenland is gebeld, met name naar Afrika (minimaal 15x en vaak midden in de nacht). We kennen niemand daar en bellen i.v.m. de kosten noit naar hetbuitenland! Dit aangegeven bij de politie, klacht ingediend bij Telfort maar niemand kan wat doen. Nu kregen we gisteren echter de totale rekening van 500,-! Volgens Telfort waren nog niet alle rekening uit het buitenland aangekomen toe nze ons belden. We moeten dit nu wel betalen, terwijl we niets hebben gedaan. Hoe kan dit en waarom kan het niet gewoon opgelost worden zonder dat wij de dupe zijn?

Re: (niet) naar het buitenland bellen kost ons €500,-

Geplaatst: 26 jan 2011 16:31
door tennis
Misschien is het eens handig, om na te gaan, wie toegang tot de gsm heeft.
Dus hebben jullie ook een specificatie gekregen, of niet?
Als jullie normaal voor euro 35 bellen, kan het toch zijn, dat er een maand bij is waar meer gebeld wordt.
Dit is volgens mij niet te bewijzen, dat jullie dit niet hebben gebeld!

Re: (niet) naar het buitenland bellen kost ons €500,-

Geplaatst: 26 jan 2011 22:19
door scholten75
Sorrie heb niet verteld dat het om een vaste telefoon gaat.
Ze hebben ons ip nummer gekloond, maar dat kan niemand bewijzen.
Het kan toch niet zo zijn dat ze er mee weg komen met dit geval?
Als dit ons overkomt komt dit toch vaker voor?
Heb mij nu er iets in verdiept en het is niet echt moeilijk om dit soort dingen te doen.
Gewoon een telefoon ip adres in de gaten houden en de juiste data er af halen.

Re: (niet) naar het buitenland bellen kost ons €500,-

Geplaatst: 26 jan 2011 23:29
door tennis
Waar aan je telefoon zie je welk IP adres je hebt? :lol: :roll:

Re: (niet) naar het buitenland bellen kost ons €500,-

Geplaatst: 27 jan 2011 01:48
door zeeman-b
Dat is niet zo moeilijk.

Re: (niet) naar het buitenland bellen kost ons €500,-

Geplaatst: 27 jan 2011 08:22
door tennis
zeeman-b schreef:Dat is niet zo moeilijk.

Dan laat eens horen! :?:
Kom eens met feiten i.p.v. opmerkingen!

Re: (niet) naar het buitenland bellen kost ons €500,-

Geplaatst: 27 jan 2011 08:44
door pinobot
Heb je een draadloze telefoon, misschien dat je buurman of een "toevallige passant" of zo met een draadloze handset zich heeft aangemeld bij je basisset. Sommige goedkope basissets van Philips bv komen met 3 handsets terwijl er 5 aangemeld kunnen worden.

Re: (niet) naar het buitenland bellen kost ons €500,-

Geplaatst: 27 jan 2011 19:07
door scholten75
Als ik mijzelf als een gemiddelde internet/telefoon gebruiker mag zien word bij mijn modem elke 5 sekonde van een vreemd ip adres aangeroepen of er nog een poort open staat.
Je hoeft niet eens in te breken vanuit een draadloze verbinding kan ook vast (je hoeft niet eens je deur er voor uit.

Ps. voor de persoon die zo grappig was om te vragen of een telefoon een ip adres had. Je normale tv afstandbediening heeft er zelfs 1

Re: (niet) naar het buitenland bellen kost ons €500,-

Geplaatst: 27 jan 2011 19:18
door scholten75
We zijn nu meer als 5 jaar klant bij telfort.
Nog nooit een hoge rekening gehad of naar het buitenland gebeld.
En nu in 3 dagen voor 500 euro (meestal midden in de nacht)verbellen?
Is toch niet mogelijk?
Onze telefoonmodem had die dagen (soms)moeite met verbinding maken (aan te melden bij telfort) klopt achteraf wel. Hij was door een modem met een gekloond ip adres (de onze) aangemeld.
Wat kunnen we doen (behalve alle 0900 en buitenlandse nummers blokkeren)
Banken bealen het geld terug als je pasje word geskimt, daar houden ze rekening mee. providers niet dus!

Re: (niet) naar het buitenland bellen kost ons €500,-

Geplaatst: 27 jan 2011 19:19
door Tis weer bijzonder
Misschien dat o.a. dit artikel je nog van dienst kan zijn.
http://www.security.nl/artikel/34022/1/ ... nning.html

Kijk ook even bij de reacties:
Mijn SIP account bij Telfort is onlangs gekraakt, bij de afdeling abuse vinden ze poortscannen normaal. Ik heb diverse malen alle wachtwoorden gewijzigd maar als gewone gebruiker sta je machteloos. Telfort zegt gewoon dat al die telefoontjes van mijn modem af komen en hun Zyxel modem`s afdoende beveiligd zijn. Ik heb ze aangeboden mijn mijn modem te onderzoeken maar hier gingen ze niet op in. Ik zou wel eens willen weten hoe ik van die onzin af kom.
Naar mijn mening is een ADSL modem met 2 VOIP/SIP poorten te makkelijk te hacken en kun je hier als eenvoudige gebruiker niet tegen ondernemen.

Re: (niet) naar het buitenland bellen kost ons €500,-

Geplaatst: 28 jan 2011 18:11
door scholten75
Dit heet dus sip scanning.

Re: (niet) naar het buitenland bellen kost ons €500,-

Geplaatst: 28 jan 2011 18:19
door Tis weer bijzonder
scholten75 schreef:Dit heet dus sip scanning.
Inderdaad dat staat er boven.
Wat wil je hiermee zeggen?
Dat je geen SIP hebt?
Ik ken bijv. wel een provider die standaard SIP levert.
Telfort doet dat met VOIP dus niet, moet ik hier uit opmaken?
Misschien kan je i.p.v. 4 woorden ietsje duidelijker zijn, tenminste áls je wel geholpen wil worden.

Re: (niet) naar het buitenland bellen kost ons €500,-

Geplaatst: 28 jan 2011 19:29
door scholten75
Ik bedoelde dat ik iets nieuws geleerd had (wist niet dat het bestond)
Zo krijg je elke dag iets nieuws te leren.
Maar ja geld terug is moeilijk bewijs het maar.

Re: (niet) naar het buitenland bellen kost ons €500,-

Geplaatst: 28 jan 2011 21:17
door Tis weer bijzonder
Ok, sorry dat ik een beetje scherp reageerde, maar ik hou van duidelijkheid.
Laten we verder maar met een praktische oplossing bezig zijn.
Jouw geval is niet zo hopeloos als je misschien denkt.
Echter, je moet wel stap voor stap te werk gaan.

Allereerst schrijf je een duidelijke brief aan Telfort dat je -met redenen omkleed- de factuur of facturen (wel of niet al betaald) bestrijd.
En daarin stel je het teveel betaalde bedrag (of bedragen) gecrediteerd en/of terug betaald wil hebben, uiteraard binnen een redelijk gestelde termijn.
En stel tevens een termijn waar binnen je antwoord verwacht, ongeacht de uitkomst.
Met een antwoord daarop kan je weer verder.
Wellicht heb je Rechtsbijstandsverzekering of kan je even langs een wetswinkel gaan om een goede brief op te laten stellen.
Of anders misschien door familie, een handige buurman of kennis ofzo.
Hiermee stel je in ieder geval een klacht en claim alvast schriftelijk veilig.
Let op: doe zoveel mogelijk op papier en zo min mogelijk telefonisch, het gaat immers om geld!
Verstuur de brief aan Telfort bij een postkantoor met 'handtekening retour', en bewaar de per post terug gestuurde handtekening zuinig.
Dat was stap 1: officieel en schriftelijk klagen/facturen aanvechten.

Wat je verder kan overwegen is intussen je telefoonnummer bij Telfort weghalen (porteren) en bij een andere aanbieder onderbrengen.
Ik ken je contractuele verplichting niet, maar zelfs afkopen is soms een overweging waard.
Kan je over deze vrijheid iets meer vertellen voordat ik een heel verhaal afsteek over de (on)mogelijkheden?
Zoals je schreef '5 jaar klant', doet me al wel vermoeden dat je op korte termijn ongeschonden weg kan bij Telfort.

Re: (niet) naar het buitenland bellen kost ons €500,-

Geplaatst: 01 feb 2011 19:01
door scholten75
Ik heb een brief verstuurd.
Nu maar af wachten.
Rechtbijstand hebben we niet.

Re: (niet) naar het buitenland bellen kost ons €500,-

Geplaatst: 02 feb 2011 10:30
door HTCHenk007
Ik weet niet of je er nog wat mee kan ik heb hier nog wel een overzicht van de exacte kosten http://www.belkostenwijzer.nl/tips/Stan ... uitenland/

Succes,

Henk

Re: (niet) naar het buitenland bellen kost ons €500,-

Geplaatst: 08 feb 2011 00:29
door MrV1976
Ik zou toch een blokkade zetten op 0900 en internationale calls en als je toch geen mobiel belt ook 06 nummers. Die ene keer dat je dan toch zo,n nummer wil bellen deblokkeer je hem weer tijdelijk. Ik denk overigens dat iemand gewoon je sip gegevens kent. Gewoon nieuw wachtwoord en evt nummer aanvragen bij telfort. (voorbeeld als ik jou sip gegevens heb kan ik op mijn modem bellen op uw kosten)

Re: (niet) naar het buitenland bellen kost ons €500,-

Geplaatst: 10 feb 2011 17:04
door scholten75
dat hebben we ook gedaan.
06 nummers gaan via een simbox.
daar kwamen ze niet bij.
ze zijn nooit in onze modem geweest.