LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Ieder1 en woonenergie
Ieder1 en woonenergie
Sinds een paar maanden woon ik als student in een onzelfstandige ruimte in de binnenstad van Deventer.
De woningbouwcorporatie heeft aan mij gevraagd of ik wilde overstappen naar energie en gas van Woonenergie. Zo gezegd, zo gedaan. In mijn huur betaal ik al een voorschot voor energie en gas aan Ieder1. Nu zag ik dat Woonenergie ook een maandelijks voorschot van mijn rekening haalt.
Mijn vraag is of dit vaker voorkomt en of dit überhaupt kan/mag.
De woningbouwcorporatie heeft aan mij gevraagd of ik wilde overstappen naar energie en gas van Woonenergie. Zo gezegd, zo gedaan. In mijn huur betaal ik al een voorschot voor energie en gas aan Ieder1. Nu zag ik dat Woonenergie ook een maandelijks voorschot van mijn rekening haalt.
Mijn vraag is of dit vaker voorkomt en of dit überhaupt kan/mag.
Re: Ieder1 en woonenergie
Staat er wat over in je huurovereenkomst, zoals je huurkosten inclusief ....
En wat zegt je verhuurder ervan als je die vraag aan ze stelt?
Heb jij getekend voor een contract?
En wat zegt je verhuurder ervan als je die vraag aan ze stelt?
Heb jij getekend voor een contract?
Ik heb zelf niet getekend voor een contract. Ondertussen contact opgenomen met de energie maatschappij, deze had de fout al gezien. Mijn woningbouwcorporatie had per ongeluk mijn gegevens doorgegeven.
Probleem opgelost hoop ik dan maar
Ja, dat dacht ik ook. Nu, een maand later, heeft WoonEnergie weer voorschotkosten van mijn rekening afgeschreven. Dit terwijl ik een brief van WoonEnergie heb ontvangen dat mijn contract ongeldig was en per direct was opgezegd.
Ik heb inmiddels ING gebeld om het bedrag te laten storneren en inmiddels een klacht bij WoonEnergie neergelegd. Maandag ga ik ze bellen voor meer informatie en ga ik bij het postkantoor een kaart halen om de incasso's stop te zetten.
Ik heb inmiddels ING gebeld om het bedrag te laten storneren en inmiddels een klacht bij WoonEnergie neergelegd. Maandag ga ik ze bellen voor meer informatie en ga ik bij het postkantoor een kaart halen om de incasso's stop te zetten.
-
Beste Lathiel,
Mijn excuses voor deze late reactie.
Als u all-inclusief huurt, dan hoort de leveringsovereenkomst niet op uw naam te staan, maar op de naam van de verhuurder of maatschappij.
Als u uw contactgegevens naar mij wilt e-mailen dan neem ik contact met u op om alles na te lopen. U kunt mij bereiken via [email protected].
Met vriendelijke groet,
Michaël
WoonEnergie
Mijn excuses voor deze late reactie.
Als u all-inclusief huurt, dan hoort de leveringsovereenkomst niet op uw naam te staan, maar op de naam van de verhuurder of maatschappij.
Als u uw contactgegevens naar mij wilt e-mailen dan neem ik contact met u op om alles na te lopen. U kunt mij bereiken via [email protected].
Met vriendelijke groet,
Michaël
WoonEnergie
Hoi Michael.
Het mailtje is ondertussen verstuurd. Ik hoop dat dit hele gedoe nu wel goed wordt afgerond.
Het mailtje is ondertussen verstuurd. Ik hoop dat dit hele gedoe nu wel goed wordt afgerond.
Weer een update.
Het bedrag is inmiddels gestorneerd en ik heb zelf WoonEnergie gebeld. Blijkt dat de levering nog steeds niet is stopgezet en dat ze daarvoor een ander persoon moest hebben, die niet aanwezig was.
De automatische incasso is in ieder geval omgezet in een acceptgiro, er wordt een mailtje naar de desbetreffende afdeling gestuurd en als het goed is word ik op de hoogte gehouden.
Volgende week nog maar eens bellen als ik niets hoor.
Het bedrag is inmiddels gestorneerd en ik heb zelf WoonEnergie gebeld. Blijkt dat de levering nog steeds niet is stopgezet en dat ze daarvoor een ander persoon moest hebben, die niet aanwezig was.
De automatische incasso is in ieder geval omgezet in een acceptgiro, er wordt een mailtje naar de desbetreffende afdeling gestuurd en als het goed is word ik op de hoogte gehouden.
Volgende week nog maar eens bellen als ik niets hoor.
Helaas blijft het conflict met de verhuurder en woonenergie doorgaan. Nadat mij is verzekerd dat het contract is opgezegd . Ik heb zowel een meterstandenkaart gekregen voor de eindafrekening als een brief van enexis. Toen ik vandaag mijn post opende bleek er een acceptgiro bij te zitten van woonenergie. Of ik even het voorschotbedrag voor april 2011 wil overmaken!
Ik vraag mij af hoe dit komt. Is woonenergie niet competent genoeg om het contract daadwerkelijk op te zeggen? Het enige wat ik van ze vroeg was of ze mijn gegevens konden veranderen in die van de verhuurder (Ieder1).
Ik ben hier sinds eind januari mee bezig en ik ben het zat.
Het is tijd voor meer actie.
Mensen, ga NIET bij woonenergie!.
Ik vraag mij af hoe dit komt. Is woonenergie niet competent genoeg om het contract daadwerkelijk op te zeggen? Het enige wat ik van ze vroeg was of ze mijn gegevens konden veranderen in die van de verhuurder (Ieder1).
Ik ben hier sinds eind januari mee bezig en ik ben het zat.
Het is tijd voor meer actie.
Mensen, ga NIET bij woonenergie!.
-
Woonenergie is een merk van Oxxio/Centrica. Zie de bijdragen op het energie-forum wat voor een horrorbedrijf dit is (adres: Marathon 5, Hilversum). Je kan het beste een geschil aanspannen tegen Woonenergie bij de Geschillencommissie:
https://loket.degeschillencommissie.nl/ ... 581a0bbc34
Vraag daarbij om een onkostenvergoeding van bijvoorbeeld 100 euro voor de tijd en moeite die je nodeloos in Woonenergie hebt moeten steken.
https://loket.degeschillencommissie.nl/ ... 581a0bbc34
Vraag daarbij om een onkostenvergoeding van bijvoorbeeld 100 euro voor de tijd en moeite die je nodeloos in Woonenergie hebt moeten steken.
Dank je voor de link. Ik zal zeker kijken of dit een optie is. Op het moment heb ik twee aangetekende brieven verstuurd, eentje naar woonenergie en eentje naar de verhuurder (Ieder1). Rechtsbijstand is ook op de hoogte en is al bezig met het bijhouden van een dossier.
Ik heb ook al enexis gebeld en deze zegt dat er op dit moment geen contract is en er zo snel eentje moet komen, wegens afsluiting. Zo maar weer verhuurder bellen.
Even kijken hoe dit afloopt.
Ik heb ook al enexis gebeld en deze zegt dat er op dit moment geen contract is en er zo snel eentje moet komen, wegens afsluiting. Zo maar weer verhuurder bellen.
Even kijken hoe dit afloopt.
Beste Laila, Lathiel,
Ik zou graag zien dat jullie hier vermelden op welke wijze woonenergie dit problem heeft aanpakt c.q. opgelost.
Zelf had ik in het verleden ook een probleem met de jaarafrekening.
Woonenergie had ten onrechte foutieve meterstanden gebruikt waardoor ik een aanzienlijk bedrag moest bijbetalen. Toen ik om correctie van de afrekening verzocht werd ik door de klantenservice zeer slecht geholpen. Ondanks toezegging dat de rekening aangepast zou worden kreeg ik een rekening die niet gecorrigeerd bleek! Dit circus herhaalde zich om de twee maanden en contacten via de telefoon, e-mail en post leverden niets dan ergernis op.
Toen ik het zat was heb ik het probleem voorgelegd aan mijn verhuurder, de Woningbouwcorporatie, die heeft vervolgens contact opgenomen met Woonenergie.
Pas daarna werd mijn probleem serieus genomen en heeft Woonenergie haar fout hersteld!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!.
Maar alles bij elkaar kostte het bijna één jaar voordat ik het te veel betaalde terug had.
Ik ben daarom erg benieuwd of de klantenservice van Woonenergie inmiddels haar "leven heeft verbeterd".
Ik zou graag zien dat jullie hier vermelden op welke wijze woonenergie dit problem heeft aanpakt c.q. opgelost.
Woonenergie had ten onrechte foutieve meterstanden gebruikt waardoor ik een aanzienlijk bedrag moest bijbetalen. Toen ik om correctie van de afrekening verzocht werd ik door de klantenservice zeer slecht geholpen. Ondanks toezegging dat de rekening aangepast zou worden kreeg ik een rekening die niet gecorrigeerd bleek! Dit circus herhaalde zich om de twee maanden en contacten via de telefoon, e-mail en post leverden niets dan ergernis op.
Toen ik het zat was heb ik het probleem voorgelegd aan mijn verhuurder, de Woningbouwcorporatie, die heeft vervolgens contact opgenomen met Woonenergie.
Pas daarna werd mijn probleem serieus genomen en heeft Woonenergie haar fout hersteld!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!.
Maar alles bij elkaar kostte het bijna één jaar voordat ik het te veel betaalde terug had.
Ik ben daarom erg benieuwd of de klantenservice van Woonenergie inmiddels haar "leven heeft verbeterd".
Beste Adrie2.adrie2 schreef:Beste Laila, Lathiel,
Woonenergie heeft mij sinds eind januari van alles belooft en wijsgemaakt, maar het enige wat ze voor mij gedaan hebben, is de maandelijkse machtiging omzetten naar een acceptgiro. Uiteindelijk heb ik het hoofd van Financiën bij mijn verhuurder (woningbouwcorporatie) gebeld en hij heeft er voor gezorgd dat mijn contract bij woonenergie per direct werd opgezegd en heeft mij weer aangesloten bij Essent. Tussen de woningbouwcorporatie en mij zit nog een verhuurder waar ik eerst heen ben gegaan, maar deze heeft helemaal niets gedaan.
Ik heb nog twee keer een meterstandenkaart gekregen, ter beëindiging van het contract en zelfs hierna kreeg ik nog een acceptgiro binnen voor een maandelijks voorschot. Ik heb zelf moeten bellen om een duidelijke, schriftelijke bevestiging te krijgen van het beëindigen van het contract. De jaarafrekening moet ik nog krijgen, maar als het goed is wordt deze naar de verhuurder gestuurd.
Omdat ik nog altijd student ben en onzelfstandige huurder, mag mijn verhuurder zich bekommeren om de eindafrekening van WoonEnergie.
Bedankt!Lathiel schreef:[...] Woonenergie heeft mij sinds eind januari van alles belooft en wijsgemaakt, maar het enige wat ze voor mij gedaan hebben, is de maandelijkse machtiging omzetten naar een acceptgiro.[...]
Ongeacht wat of wie oorzaak van het conflict ook is, ik concludeer uit je reactie dat de klantvriendelijkheid van Woonenergie nog steeds zeer onder de maat is en dat een ev. onderzoek door "Laila" of "Michaël" je niet verder heeft geholpen.
Maar wellicht plaatst "Laila" of "Michaël" van Woonenergie hier nog een reactie. Ik wacht af ...
-
Beste adrie2,
Vervelend om te horen dat u in het verleden minder positieve ervaringen met ons bedrijf heeft gehad. De laatste jaren is er veel tijd en geld gestoken in het verbeteren van de dienstverlening. Sinds die periode is er duidelijke progressie geboekt. Waar we in 2009 nog een krappe 7 scoorde, geven onze klanten ons in het eerste kwartaal van 2011 een 7,3.Dit betekent echter niet dat er geen fouten meer worden gemaakt, maar deze zijn wel enorm afgenomen. Wij blijven er alles aan doen om problemen op te lossen en de klanttevredenheid nog verder te verhogen. Zo wordt er bijvoorbeeld ook veel gedaan aan het opleiden en verder doortrainen van onze medewerkers.
Indien u of andere lezers nog vragen hebben dan horen wij dat graag. Via dit forum of direct via [email protected]
Met vriendelijke groet,
Laila
Woonenergie
Vervelend om te horen dat u in het verleden minder positieve ervaringen met ons bedrijf heeft gehad. De laatste jaren is er veel tijd en geld gestoken in het verbeteren van de dienstverlening. Sinds die periode is er duidelijke progressie geboekt. Waar we in 2009 nog een krappe 7 scoorde, geven onze klanten ons in het eerste kwartaal van 2011 een 7,3.Dit betekent echter niet dat er geen fouten meer worden gemaakt, maar deze zijn wel enorm afgenomen. Wij blijven er alles aan doen om problemen op te lossen en de klanttevredenheid nog verder te verhogen. Zo wordt er bijvoorbeeld ook veel gedaan aan het opleiden en verder doortrainen van onze medewerkers.
Indien u of andere lezers nog vragen hebben dan horen wij dat graag. Via dit forum of direct via [email protected]
Met vriendelijke groet,
Laila
Woonenergie
Fouten maken is onvermijdelijk, maar de fout zelf is meestal minder belangrijk, dan wat men doet nadat men de fout gemaakt heeft. (Rudolf Dreikurs)WoonEnergieService schreef:[...]Waar we in 2009 nog een krappe 7 scoorde, geven onze klanten ons in het eerste kwartaal van 2011 een 7,3 [...]
Laila
Woonenergie
En het wordt alsmaar leuker met Woonenergie. Dacht ik eindelijk van ze af te zijn, krijg ik een brief van Oxxio. Onterechte levering gas. Ik moet binnen twee weken een andere leverancier zoeken. Ik schijn op 20 mei al een brief van ze te hebben gehad, maar deze brief heb ik nooit gehad. Sowieso was dit hele gezeik met Woonenergie en niet met Oxxio! Het bewijs dat het in feite één bedrijf is.
Medewerkers van Woonenergie, mag ik vragen waar dit op slaat?! Ik zit al lang en breed met gas en stroom bij Essent.
Medewerkers van Woonenergie, mag ik vragen waar dit op slaat?! Ik zit al lang en breed met gas en stroom bij Essent.
-
Beste Lathiel,
Graag zoek ik de situatie voor u uit. Ik verzoek u daarom vriendelijk mij uw nickname en uw klant- en telefoonnummer door te geven via [email protected], zodat ik snel contact met u kan opnemen.
Met vriendelijke groet,
Laila
Woonenergie
Graag zoek ik de situatie voor u uit. Ik verzoek u daarom vriendelijk mij uw nickname en uw klant- en telefoonnummer door te geven via [email protected], zodat ik snel contact met u kan opnemen.
Met vriendelijke groet,
Laila
Woonenergie
Beste Laila.
Ik heb u een mailtje gestuurd met mijn gegevens. Voor meer informatie moet u bij Michaël zijn, hij heeft mij destijds 'geholpen'.
Ik heb u een mailtje gestuurd met mijn gegevens. Voor meer informatie moet u bij Michaël zijn, hij heeft mij destijds 'geholpen'.