Pagina 1 van 1

Packard Bell of Packard HELL

Geplaatst: 30 jan 2011 00:26
door Maikelvv
Ik weet niet of ik hier goed zit. Maar probeer het toch even. Ik heb in 2009 een PC van Packardbell gekocht bij de scheer en foppen in Arnhem. Met de pc de eerste 2 maanden geen problemen toen.. Werd die stukje bij beetje steeds langzamer. Ik dacht het hoort wel. Toen begon de hardeschijf te kraken en te piepen. En de pc blaazde lucht als een bladblazer. Pc is toen opgestuurd. Kwam redelijk goed terug. Naar een week of 2. Zelfde probleem. Weer opgestuurd. Maand later weer. En ga zo maar door. De laatste keer ( 5e keer. ) Was de hardeschijf kapot. Kreeg hem na 2 weken terug. Was het geheugen kapot. Dus weer opgestuurd. 2 weken later terug. Kwam netzo als in het begin Redelijk terug. Nu dik een maand later. Begon de pc langzamer te worden. Elke dag wat.. Vanavond zat ik er op. Hoorde ineens een hoge pieptoon uit de kast komen en deze viel uit. Probeerde opnieuw op te starten. Ongeveer 17 x, Maar tervergeefs Blue Screen of dead. Code Logboek. Hardeschijf gecrasht.

Wat zijn mijn rechten hier in?, En een eerdere klachtbrief hielp niet. Daarin werd in de Reactie gezet. '' Het is volkomen u eigen risico, Acer kan hier niks aan doen. U krijgt dan ook geen vervangend systeem.''

En de klantenservice daar valt ook niet over te spreken lange dure wachttijden langste die ik gehad heb was maar liefst. 21 minuten. Nou reken maar uit. Plus nog het gesprek.

Wat kan ik hiermee doen? En kan ik een vervangend systeem eisen?

Alvast bedankt!

Re: Packard Bell of Packard HELL

Geplaatst: 02 feb 2011 14:06
door Misha023
Je hebt bij Scheer & Foppen een PC gekocht van het merk Packard Bell en gaat vervolgens naar Acer toe?

Als jij bij de Albert Heijn een fles wijn van het merk Torres Vina Brava koopt en er zit kurk in, stap je dan ook naar de boerderij waar het uiteindelijk vandaan komt?

Je hebt een contract met Scheer & Foppen, zij moeten jou voorzien van een goed werkend en deugdelijk apparaat. Packard Bell (en al helemaal Acer) hebben niets met jou te maken, ondanks dat zij wel de producent zijn van jouw product (het klinkt krom, maar het is zo).

Op de website Consuwijzer.nl kun je je inlezen in wat je moet doen

Re: Packard Bell of Packard HELL

Geplaatst: 16 feb 2011 00:59
door john2424
denk dat de TS packard bell bedoelt. PB is overgenomen door acer. toen ik mijn laptop opstuurde naar pb ( uitgebreide garantie) werd er ook contact opgenomen door acer.

zoals micha al zegt kun je het beste gewoon naar de winkel gaan waar je de pc hebt gekocht en hun het probleem laten oplossen.

Re: Packard Bell of Packard HELL

Geplaatst: 16 feb 2011 01:05
door jeroen-p
Misha023 schreef:Als jij bij de Albert Heijn een fles wijn van het merk Torres Vina Brava koopt en er zit kurk in, stap je dan ook naar de boerderij waar het uiteindelijk vandaan komt?
Ten eerste: wat een vergelijking, goed bedacht.

Maar goed, je hebt inderdaad weinig van doen met Acer omdat het contact via Scheer en Foppen moet lopen.

Daarnaast, heb je nog garantie? En zo ja waar ligt die garantie? Bij Scheer en Foppen of bij Packerd Bell?


Nu weet ik uit eigen ervaring dat het contact via de winkel vaak een "van kastje naar de muur" verhaal wordt maar ik zou het toch even proberen.

Re: Packard Bell of Packard HELL

Geplaatst: 19 feb 2011 22:15
door skilltone
is de pc via de winkel gestuurd, dan kan je via de winkel voor vervanging eisen. Dit kan dezelfde zijn, of eentje van hetzelfde merk met dezelfde specificaties. Dit op basis dat PB in hun garantie voorwaarde aangeven dat na 3 keer reparatie, een vervanging aan de orde is. echter wel als het drie dezelfde reparaties zijn. dus als van de 5 keer, 1 x geheugen is, en 2 x iets anders, dan is hij 2 maal voor de HD. dat is geen drie keer.

Heb je reparatie traject laten lopen direct bij PB, dan moet PB dit voor je doen, en NIET de winkel. echter, dan word consument tegen grote fabrikant. zoals je vaker hoort, recht heb je, alleen krijgen is dat niet zo