Pagina 1 van 2

Autoverzekering bij centraal beheer achmea

Geplaatst: 30 jan 2011 16:36
door hzaza
Ik heb al vanaf 2001 mijn autoverzekering aangesloten bij Centraal Beheer Achmea. Daarvoor was ik aangesloten bij een verzekering die zich heeft aangesloten bij CBA. Bij CBA, heb ik al jaren een All-Risk verzekering.
IK rijd vanaf september 1982 en heb nog nooit schade veroorzaakt. Mijn schadevrije jaren stond al jaren op het maximum van 16 j. Omdat de verzekering niet verder gaat dan 16 jaar.
Enkele jaren geleden is er schade aan mijn auto gebracht aan beide zijkanten en aan de voorkant. De schade was aan zowel de rechter als aan de linker kant aangebracht en op dezelfde hoogte. Tevens soortgelijke diepe krassen en een kras op de voorkant. De dader is uiteraard niet bekend.
Ik heb de schade aangemeld bij CBA. CBA heeft hier zeer moeilijk over gedaan en uiteindelijk betaald. Na veel protest om de schade als één schade aan te merken in plaats van drie, heeft CBA er uiteindelijk twee schades van gemaakt. De betaling is gedaan, maar CBA (centraal beheer achmea) heeft mijn schadevrije jaren teruggebracht naar 4 jaar. Hoewel CBA heel goed weet en er ook van overtuigd is dat de schade door derden is aangebracht, heeft CBA mijn schadevrije jaren afgepakt. Ook de schadevrije jaren die opgebouwd zijn boven het maximum van 16 jaar zijn niet meegerekend.
Mijns inziens is CBA een van de grootste criminele verzekeringsmaatschappijen in Nederland. Zolang u moet betalen, bent u een goede klant, maar zodra u de schade op verzekering probeert te verhalen, dan bent u een lastige klant. Inmiddels ben ik overgestapt naar een andere verzekering. Hiermee wil ik iedereen die bij zo’n maatschappij verzekert is, erop attenderen dat de verzekeringsvoorwaarden van CBA veel onduidelijkheden bevat en misleidende verhalen. Het komt vaak voor dat de medewerkers aardig zijn aan de telefoon zolang u geen schade op de verzekering verhaalt, als dit wel het geval is kan u dit in de toekomst veel geld en spanning kosten. Wees alert als u in de zee gaat met CBA.
Ik heb er in ieder geval slechte ervaringen mee….
:shock: :shock:

Re: Autoverzekering bij centraal beheer achmea

Geplaatst: 30 jan 2011 16:57
door zsm
Onzin dat is een prima maatschappij.

Re: Autoverzekering bij centraal beheer achmea

Geplaatst: 30 jan 2011 17:49
door tiptoo
zsm schreef:Onzin dat is een prima maatschappij.

verklaar je nader voordat je een oordeel hebt!

Re: Autoverzekering bij centraal beheer achmea

Geplaatst: 30 jan 2011 17:55
door Tis weer bijzonder
De gebruiker is inactief
Reden: Profieldetails gewijzigd

zsm
Weet je genoeg?
Het gaat zeker nog wel een tijdje duren voordat het voedsel op is? :roll:

Re: Autoverzekering bij centraal beheer achmea

Geplaatst: 02 feb 2011 09:15
door gpser
Als er schade door een onbekende gemaakt is dan gaat dat toch via het waarborgfonds, waarbij er een aantal getuigen zijn ?
Niet dat je er nu nog wat aan hebt btw. Afbeelding

Re: Autoverzekering bij centraal beheer achmea

Geplaatst: 02 feb 2011 09:57
door Tis weer bijzonder
gpser schreef:Als er schade door een onbekende gemaakt is dan gaat dat toch via het waarborgfonds, waarbij er een aantal getuigen zijn ?
Dat zal niet gaan.
Lees wat Hzaza schreef:
hzaza schreef:Enkele jaren geleden is er schade aan mijn auto gebracht aan beide zijkanten en aan de voorkant. De schade was aan zowel de rechter als aan de linker kant aangebracht en op dezelfde hoogte. Tevens soortgelijke diepe krassen en een kras op de voorkant. De dader is uiteraard niet bekend.
En lees wanneer het Waarborgfonds aangesproken kan worden:
Wat is vandalismeschade en wordt dat door het Waarborgfonds vergoed?

Vandalismeschade is het met opzet vernielen of beschadigen van eigendommen van anderen. Voorbeelden van vandalismeschade zijn: bekrassen met een scherp voorwerp, leksteken van banden, aftrappen van een spiegel, het lopen over een auto. Eén van de voorwaarden om voor schadevergoeding voor het Waarborgfonds in aanmerking te komen is dat de schade moet zijn toegebracht door een motorvoertuig. Daarom wordt schade door vandalisme helaas niet door ons vergoed. U kunt de schade als gevolg van vandalisme mogelijk vergoed krijgen door uw eigen verzekeringmaatschappij (als uw polis daar dekking voor biedt). Als de dader bekend is, dan is het ook mogelijk om uw schade direct op die persoon te verhalen. Wij kunnen u daarbij helaas niet van dienst zijn.

Re: Autoverzekering bij centraal beheer achmea

Geplaatst: 07 feb 2011 16:29
door Centraal Beheer
Goedemiddag Hzaza,


Naar aanleiding van uw forum-bericht hebben wij telefonisch contact gehad.

Als een schade wordt gemeld, wordt gevraagd wat de schade is. De schade wordt onderzocht door een schade-expert. Hij stelt vast hoe groot de schade is en of de schade in één gebeurtenis ontstaan kan zijn. Als niet blijkt dat er sprake is van één gebeurtenis, worden er meerdere schades, (één, twee, etcetera ) geregistreerd.

U was van mening dat er sprake was van één gebeurtenis. Wij hebben uw klacht hierover zeer serieus genomen. Echter, er is geen bewijs dat er sprake is van één gebeurtenis.

De Ombudsman van het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (KiFiD) is het eens met de schadeafwikkeling door Centraal Beheer Achmea en heeft uw klacht ongegrond verklaard.

Als u het niet eens bent met deze uitspraak, staat het u vrij om de procedure (bij het KiFiD) voort te zetten. Wij vinden het jammer dat u niet voor deze objectieve weg heeft gekozen.

Met vriendelijke groet,
Webcare Centraal Beheer Achmea

Re: Autoverzekering bij centraal beheer achmea

Geplaatst: 07 feb 2011 20:18
door hzaza
Met uw leugenachtige reactie kunt u de mensen niet voor de gek houden.
U weet net zo goed als ik, dat KIFID is uitgegaan van de info die CBA heeft verstrekt. Deze zegt letterlijk kort samengevat “volgens CBA is dit terecht”. KIFID heeft niet eens aandacht besteed aan het feit, dat CBA tot twee keer toe en in twee jaar tijd 12 schadevrije jaren afgepakt heeft, voor dezelfde gebeurtenis en ook nog van iemand die nooit schade heeft veroorzaakt. CBA vindt het leuk om geld te incasseren, maar niet om te betalen. Voor CBA; Bent u een goede klant, zolang u betaalt en geen claims indient.
U weet ook heel goed dat de expert heeft aangegeven dat, in ieder geval de twee schades op dezelfde hoogte, dezelfde vorm en dezelfde omvang, wel op hetzelfde moment kunnen zijn ontstaan.
U mag ook niet ontkennen dat u heeft gezegd (dit wordt door veel verzekeringen gehanteerd) dat iemand zoals ik, die nooit schade heeft veroorzaakt en meer dan 22 jaar schadevrije jaren heeft gereden, de eerste schade niet meetelt. ( ik heb niet eens de schade veroorzaakt). U kunt geen zand in de ogen van mensen strooien, door te zeggen dat er geen bewijs is van een gebeurtenis. Het bewijs spreekt voor zich. Ik ben alleen niet van mening dat dit een gebeurtenis is, maar ik ben daarvan overtuigd.
Een medewerkster van CBA heeft pas geleden aangegeven dat haar vader ooit soortgelijke probleem heeft gehad, maar door de verzekering niet geloofd werd.
Niet te vergeten dat uw maatschappij een jaar na het gebeuren, 7 schadevrije jaren heeft afgepakt en twee jaar later nog eens 5 schadevrije jaren afgepakt heeft voor dezelfde gebeurtenis. Nadat ik hiertegen geprotesteerd heb, kwam u met “het moest nog nagerekend worden”. Wat ik ga doen, hoeft u mij niet te adviseren.. Er zijn ook rechtbanken/ kantonrechters, die kunnen bepalen of het terecht is, om in ieder geval na twee jaar nog schade, af te pakken voor dezelfde gebeurtenis, dat twee jaar eerder plaats vond. Mocht ik in gelijke gesteld worden, dan zal het ten goede komen voor Centraal Beheer Achmea…..
Centraal Beheer Achmea is mijns inziens de criminele verzekering maatschappij in Nederland en probeert zich te versterken door het overnemen van kleine verzekeringsmaatschappijen.
Ten slot; Ik zou iedereen erop willen attenderen, alert te zijn in het aangaan van in ieder geval een autoverzekering met Achmea.

Re: Autoverzekering bij centraal beheer achmea

Geplaatst: 08 feb 2011 14:15
door EdvanWit
Bij een verzekeringsmaatschappij weet je pas wat voor vlees dat je in de kuip hebt als er stront aan de knikker is. De reden dat ik daar weg ben is omdat ik met iemand in mijn directe omgeving het volgende heb zien gebeuren: berijder van nieuwe scooter krijgt aanrijding met oude auto die voorrangsbord en haaientanden negeert. Schade aan scooter een verbogen voorvork, schade aan oude auto nihil (zat al vol met deuken). Schuldvraag is uitgemaakte zaak ware het niet dat beide voertuigen bij Achmea verzekerd bleken te zijn. Om niet uit te hoeven betalen legt Achmea de zwarte piet bij de bestuurder van de scooter. Motivatie: bestuurder van scooter had makkelijk kunnen uitwijken, zo niet dan moet deze bestuurder dat maar bewijzen en wie eist bewijst. Achmea had kennelijk nooit het handboek verzekeraars ingekeken , jurisprudentie uit begin vorige eeuw doet in zulke gevallen de bewijslast omkeren. Na een uitermate leuke en leerzame correspondentie met CBA werd het schadebedrag alsnog uitbetaald en heb ik mijn verzekeringen elders ondergebracht. Zo leer je een verzekeringsmaatschappij kennen.

Staart u zich niet blind op het advies van de ombudsman, voor 50 euro kunt u door naar de geschillencommissie en er zijn uitspraken van deze commissie die lijnrecht tegen het advies van de ombudsman ingaan. Nee heeft u, ja kunt u mogelijk nog krijgen. Wacht daar niet te lang mee ander gaat het niet meer. En dat u uw misnoegen via dit forum uit vindt ik een goede zaak.

Re: Autoverzekering bij centraal beheer achmea

Geplaatst: 25 mei 2011 13:21
door laurakrajickova
Als je het er niet mee eens bent ( je kan trouwens in de voorwaarden van een maatschappij zien wat je terugval is van schadevrij jaren per schade maar oke )
dan betaal je de schade toch terug? worden je jaren ook weer hersteld en is iedereen blij :)

Re: Autoverzekering bij centraal beheer achmea

Geplaatst: 18 nov 2011 13:01
door Tiemis
Bezint eer ge begint.

Bij het afsluiten van een nieuwe verzekering voor mijn nieuwe tweedehandsje, kreeg ik op de polis de kijk op het aantal schadevrije jaren.
14 schadevrije jaren zou ik hebben opgebouwd.
Dit klopte geenszins. Dus ff bellen met Apeldoorn. Kreeg een moeilijk verhaal te horen. CBA gaat niet verder dan 14 schadevrije jaren op de polis maar ik hoefde niet ongerust te zijn want op de achtergrond zou het reële aantal op de computer meedraaien en dat zou 22 jaren zijn.
Na wat polissen die niet klopten ( mbt eigen risico, kortingspercentage) en verschillende Apeldoorncalls, besloot ik na 10 dagen de verzekering op te zeggen.
Bij mijn huidige verzekering gaf ik 22 jaren schadevrij op. Binnen enkele dagen kreeg ik te horen dat dit niet klopte en ik zou bij 0 moeten beginnen. Er zouden geen jaren geregistreerd staan bij Roy-data.
ZO zo! Het Beheer van mijn gegevens dus toch niet correct. De gegevens niet Centraal opgeslagen? Een onprettige afhandeling na heel veel jaren trouw de premie te hebben betaald. Na een geschreven brief en mails werd ik gebeld door een medewerkster die excuses aanbood en nog niet wist dat ik inmiddels de verzekering had opgezegd.
Dat was dan erg spijtig en ik zou een gedeelte van de premie niet terugkrijgen. Toen ik haar wees op de 14 bedenktijd die CBA in de Algemene Voorwaarden AV-01-101 heeft staan was het even stil en de premie zou worden teruggestort.
Even later kreeg ik 2 verschillende brieven, beide gedateerd op 2 nov, van CBA.
In de ene brief werd vermeld dat ik 22 schadevrije jaren zou hebben, de andere brief vermeldde dat ik 14 schadevrije jaren had opgebouwd.
Kunt u het nog volgen? Centraal Beheer? Toch niet te geloven.
Tot op de dag van vandaag na enkele mails en nogmaals een geschreven brief, is de volledige premie nog steeds niet teruggestort.
Deze 10-dagen verzekering kostte me dan ook 31,91 Euro.

Even Apeldoorn bellen? Mijn advies om een verzekering af te sluiten bij Centraal Beheer Achmea is:

NU EVEN NIET en neem een cup a soup oftewel Bezint eer ge begint.

Met.....Centraal wanBeheer, ach Achmea, uw schadevrije jaren euh.. Sorry Foutje, bedankt!

PS. Inmiddels heeft CBA, hetzij aan de late kant, toch het aantal schadevrije jaren van 22 opgegeven bij Roy-data.
Teruggeven restpremie? Hoe DATZO?

Re: Autoverzekering bij centraal beheer achmea

Geplaatst: 21 nov 2011 11:14
door Centraal Beheer
Beste Tiemis,

Wij hebben je vraag gelezen. Het is een vervelende situatie.
Als je wilt, kan het Centraal beheer Webcareteam je klacht in behandeling nemen..

Hier heb ik wel meer informatie voor nodig.
Kan je een mail sturen naar webcare [@] centraalbeheer.nl met je contactgegevens en polisnummer, met als onderwerp n.a.v. Trosradar. Dan gaan wij het voor je uitzoeken.

Met vriendelijke groet,

Ronald van het Centraal Beheer Webcareteam
055 – 579 8000
https://www.centraalbeheer.nl

Re: Autoverzekering bij centraal beheer achmea

Geplaatst: 21 nov 2011 11:41
door gtp
Net pas gezien; GPSer lezen blijft moeilijk gezien de reaktie "ga je toch naar het waarborgfonds" hier was sprake van het hebben van een all-risk verzekering.

Re: Autoverzekering bij centraal beheer achmea

Geplaatst: 25 nov 2011 10:28
door Centraal Beheer
Beste Tiemis,

We hebben telefonisch contact gehad, i.v.m. de klacht die je geplaatst hebt op het forum.

Het is inderdaad zo dat wij tot maximaal 14 jaar gaan en dat de werkelijke 22 schadevrije jaren op de achtergrond meedraaien. Als de polis beëindigd wordt is het de bedoeling dat wij de correcte schadevrije jaren in Roy-data zetten.

Zoals afgesproken wordt de polis per ingangsdatum beëindigd en krijg je de restpremie z.s.m. op je rekening gestort.

Ons excuses voor het ongemak.

Als je vragen hebt kan je altijd contact opnemen met webcare[@] centraalbeheer.nl

Met vriendelijke groet,


Ronald van het Centraal Beheer Webcareteam
055 – 579 8000
https://www.centraalbeheer.nl

Re: Autoverzekering bij centraal beheer achmea

Geplaatst: 03 dec 2011 13:22
door Tiemis
Vandaag is het hoofdstuk van mijn autoverzekering bij Centraal Beheer Achmea afgesloten.
Het heeft even geduurd, brieven en telefoontjes over en weer maar uiteindelijk ben ik er toch uitgekomen met CBA.
Zojuist kreeg ik een waardebon toegestuurd, waarvoor uiteraard mijn dank en hiermee is voor mij "de kous af".

Re: Autoverzekering bij centraal beheer achmea

Geplaatst: 05 dec 2011 10:33
door Centraal Beheer
Tiemis schreef:Vandaag is het hoofdstuk van mijn autoverzekering bij Centraal Beheer Achmea afgesloten.
Het heeft even geduurd, brieven en telefoontjes over en weer maar uiteindelijk ben ik er toch uitgekomen met CBA.
Zojuist kreeg ik een waardebon toegestuurd, waarvoor uiteraard mijn dank en hiermee is voor mij "de kous af".
Ik ben blij dat ik u heb kunnen helpen.

Mocht u vragen hebben dan helpen wij u graag.

Met vriendelijke groet,

Natasja van het Centraal Beheer Webcareteam
055 5798000
webcare[@]centraalbeheer.nl
https://www.centraalbeheer.nl

Re: Autoverzekering bij centraal beheer achmea

Geplaatst: 30 mar 2012 13:16
door Roos1
ik heb dezelfde problemen met Centraal Beheer wat betreft het juiste aantal schadevrije jaren vermelden in het Roy data systeem. Ze beloven iedere keer beterschap op dit forum, maar de werkelijkheid is anders.
Vorig jaar juni hebben wij onze verzekering opgezegd bij CB en toen hadden wij meer dan 30 schadevrije jaren opgebouwd, deels bij het Zilveren Kruis wat later door CB is overgenomen met alle rechten en plichten die daarbij horen.

Maar een paar weken geleden kreeg ik van mijn nieuwe verzekering te horen dat er nog niets in het Roy data-systeem was aangemeld.
Na heel wat belletjes (op eigen kosten) met Centraal Beheer waren ze genegen om 16 jaren in het register te vermelden, terwijl wij toen 31 schadevrije jaren hadden opgebouwd.

Waarschijnlijk kunnen ze bij Centraal Beheer niet verder tellen dan 16 jaren want dat is volgens CB het maximale aantal schadevrije jaren wat ze bijhouden. Dat is natuurlijk onzin want in 2006 had ik al extra premiekorting van 10% omdat ik in hun "Top 20" groepje zat. Daarin werd je alleen geplaatst als je garantiejaren boven de 20 schadevrije jaren had opgebouwd, dus ze hebben het wel degelijk bijgehouden.

Maar niets helpt, gisteren kreeg ik zelfs een brief van CB dat ze over 35 dagen pas de tijd hebben om mijn klacht in behandeling te nemen, als ik Centraal Beheer was zou ik de grote drukte op de klachtenafdeling liever geheim houden!

Re: Autoverzekering bij centraal beheer achmea

Geplaatst: 30 mar 2012 14:14
door Centraal Beheer
Hallo Roos1,

Ik heb je klacht gelezen, betreffende de vrijgegeven schadevrije jaren in Roydata.
Als je wilt kan het centraal beheer webcareteam je klacht in behandeling nemen.

Wil ons een mail naar webcare [@] centraalbeheer.nl met je contactgegevens en polisnummer, met als onderwerp n.a.v. Trosradar. Dan zoeken wij het uit.

Met vriendelijke groet,

Ronald van het Centraal Beheer Webcareteam

Webcare [@] centraalbeheer.nl
055 579 8000
https://www.centraalbeheer.nl

Re: Autoverzekering bij centraal beheer achmea

Geplaatst: 02 apr 2012 11:10
door Centraal Beheer
Hallo Roos1,

We hebben vanochtend telefonisch contact gehad over de vrijgegeven schadevrije jaren in Roy Data.

Hier is afgesproken dat ik de schadevrije jaren die bij ons in het systeem bekend is zal vrijgeven. Dit zijn er in totaal 24.
Op korte termijn krijg je hier een bevestiging van thuis gestuurd.

De gewenste 31 svj zijn helaas niet te achterhalen en kunnen we dan ook niet vrijgeven. Ons excuses hiervoor!

Ik hoop je voldoende geïnformeerd te hebben.

Als je vragen heb kan je altijd contact opnemen met webcare[@]centraalbeheer.nl

Met vriendelijke groet,


Ronald van het Centraal Beheer Webcareteam

Webcare [@] centraalbeheer.nl
055 579 8000
https://www.centraalbeheer.nl

Re: Autoverzekering bij centraal beheer achmea

Geplaatst: 02 apr 2012 12:23
door Roos1
Beste Ronald van Centraal Beheer,

wij hebben inderdaad contact gehad vanmorgen en deze afspraak gemaakt.

Nog steeds vind ik het niet kloppen dat CB met de overname van Zilveren Kruis de juiste gegevens van de klanten niet heeft overgenomen en bewaard. Daarom pleit ik voor een verplichting voor alle autoverzekeringen om het werkelijke aantal schadevrije jaren ieder jaar op de polis te vermelden, zodat iedereen een bewijs heeft van het juiste aantal jaren.
Het systeem van gezamelijke data-systemen werkt duidelijk niet want als er een fout insluipt kan de klant nooit bewijzen dat hij gelijk heeft.
Misschien kan Tros Radar hierin iets betekenen.