LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Egypte in april.

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
dia

Egypte in april.

Ongelezen bericht door dia »

Ih heb in december een vakantie geboekt naar Egypte met heel ons gezin 5 personen 9 april de belgische paasvakantie naar Hurghada.Nu met de problemen daar zie ik op de site van arke dat je niet gratis kan anuleren,alleen vluchten tot 15 februarie worden geanuleerd.
Wat zou ik kunnen doen,zou ik gratis of met een kleine vergoeding kunnen omboeken,Om nu naar Egypte te gaan in april zien wij eigelijk niet zitten.En de vraag is of alle problemen over 2 maandjes wel opgelost zal zijn.
iemand goede raad voor ons?

henk51

Re: Egypte in april.

Ongelezen bericht door henk51 »

zou ik gratis of met een kleine vergoeding kunnen omboeken
Die vraag moet je stellen bij de tourpoperator die kunnen je een zinnig en het juiste antwoord geven.
En de vraag is of alle problemen over 2 maandjes wel opgelost zal zijn.
Zoniet heb je dan de gelegenheid om gratis te annuleren.

gr Henk

trudy81

Ongelezen bericht door trudy81 »

Hai,

Ik weet niet precies wat uw rechten zijn in deze. Maar u kunt altijd Arke bellen en vragen wat er gebeurt als er dan nog problemen zijn. Misschien bieden ze u wel aan om de reis om te boeken naar een andere locatie, ik neem aan dat zij het risico eigenlijk ook niet willen nemen.

Trudy

wiseger

Ongelezen bericht door wiseger »

Arke is over het algemeen één van de betere reisorganisaties. Annuleren zullen ze niet doen maar ik kan me niet voorstellen dat je niet gratis om mag boeken, gegeven de omstandigheden in Egypte.

Dus bel ze gewoon op, leg uit dat je niet meer naar Egypte durft en vraag of je kosteloos mag omboeken.

Pindakaaspotje

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuure** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 08 jan 2012 14:30, 1 keer totaal gewijzigd.

dia

Dit is wat er op hun site staat,

Maandag 31 januari 17.00 uur
Op grond van de situatie in Egypte, heeft TUI Nederland (Arke, Holland International, KRAS.NL, Robinson en Lastminute.nl) besloten om al haar gasten in Egypte te repatriëren. De repatriëring zal maandag 31 januari en dinsdag 1 februari plaatsvinden. Geboekte vakanties naar Egypte met vertrekdatum tot en met zondag 6 februari worden geannuleerd. Klanten krijgen hun reissom vergoed of kunnen omboeken naar een andere bestemming.

Ik ga ze morgen alvast bellen,voor ik het resteerende bedrag overmaak.

geengast

Ongelezen bericht door geengast »

wiseger schreef:Arke is over het algemeen één van de betere reisorganisaties. Annuleren zullen ze niet doen maar ik kan me niet voorstellen dat je niet gratis om mag boeken, gegeven de omstandigheden in Egypte.

Dus bel ze gewoon op, leg uit dat je niet meer naar Egypte durft en vraag of je kosteloos mag omboeken.
Ik wil u niet aanvallen, maar het dit is beslist niet waar. Arke ZELF zegt in hun interne communicatie zelfs dat ze niet zo goed zijn. Dat willen ze ook niet. Ze moeten de uitgeklede, direct boekbare poot, van TUI zijn. Dat wil zeggen dat Holland International die iets betere variant van Arke is, binnen hetzelfde bedrijf. Omdat Arke de prijzen uitkleedt moet je ook gewoon iets minder van hun verwachten.

wiseger

Ongelezen bericht door wiseger »

@geengast

Ik heb net eventjes websites van Arke en Holland International vergeleken, ze zijn identiek. Ook de prijzen van vakanties op Curacao zijn op beide sites identiek.

Ik dacht altijd dat Arke juist het betere label van TUI was maar wellicht vergis ik me. Ik boek in ieder geval zelf al jaren bij Arke en tot op heden nog geen klachten gehad.

Henri42

Ongelezen bericht door Henri42 »

Over 2 maanden op vakantie, hopelijk is het land dan weer stabiel cq zijn er niet teveel vernielingen aangebracht, men spreekt nu al over het tijdelijk sluiten van het Sueskanaal,

Annuleren nu kan niet, het betaald geld is weg.
Omboeken kan als de touroperator/reisburo wil meewerken, meestal betaal je meer voor een gelijkwaardige reis.
ANVR vergoed bij een calamiteit alleen pakketreizen

Ik zou de komende maand het geheel eens aanzien, bij een aanhoudend negatief reisadvies komt de touroperator/reisburo zelf met een voorstel, Succes :wink:

Zante

Ongelezen bericht door Zante »

Arke is aangesloten bij ANVR. In de ANVR voorwaarden is opgenomen dat je tot zes weken voor vertrek je reis om mag boeken tegen 27 euro wijzigingskosten. Maar inderdaad, zoals al eerder gezegd is; gewoon even contact met Arke opnemen, dan kunnen zij je verder helpen.

Henri42

Zante schreef:Arke is aangesloten bij ANVR. In de ANVR voorwaarden is opgenomen dat je tot zes weken voor vertrek je reis om mag boeken tegen 27 euro wijzigingskosten. Maar inderdaad, zoals al eerder gezegd is; gewoon even contact met Arke opnemen, dan kunnen zij je verder helpen.
Ik heb van een medewerker van ANVR iets anders gehoord op de radio vanmiddag, zijn advies was rustig afwachten tot de reisorganisatie cs contact opneemt.
Vaak heb je een actiereis geboekt bij een overboeking ben je denk ik duurder uit.
Hopelijk valt het allemaal wel mee in Egypte binnen een paar weken .

tennis

Ongelezen bericht door tennis »

dia schreef: Ik ga ze morgen alvast bellen,voor ik het resteerende bedrag overmaak.

Volgens de media zijn de plaatsen Hurghada en Sharm el Sheik op het ogenblik niet gevaarlijk.
Alleen Kairo is niet aan te bevelen, maar er zijn ook geen vluchten meer daar na toe, zelf de Nile cruises zijn gecanceld!
Maar tot April is nog een lange tijd!

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

arke en h international zijn van tui 1 pot nat dus.
maar als je wilt annuleren ,als je gevoel zegt ik wil toch niet,ze kijken het elke keer aan en je zit in onzekerheid...dan kan je annuleren.
als JIJ een annuleringsverzekering hebt afgesloten dan moet je kunnen annuleren ,alleen ben je dan je boekings en annuleringsverzekeringsgeld kwijt.

maar dan kan je wel een andere vakantie boeken...
dus het is wat jij wilt...
of je het aankijkt .....wat andere zeggen,het is pas feb maar april is over 2 mnd en soms kan het mnd duren maar soms is het na 3 wk over .
stel dat de mensen geen poot krijgen om op te staan dus dat die mubarak?niet weg wil dan gaan ze echt wel de badplaatsen bezetten,want ze willen dan het land pakken de mensen die er wonen,dan denken ze dan komen er geen toeristen meer en moet je wel aftreden anders gaat het land eraan...
tunesie is immers hammamet ook gepakt.
cairo is ook een van de bekenste plaatsten en niet zomaar een plaatsje ben er 1dag geweest,lang zat daar niet van...

dus ga even bellen en vroeger was het zo als je besloot te annuleren dan werkte het zo als dat ik zei....ik heb het zelf gehad nl...
indonesie was toen raak.

laat het ons even weten,leef wel mee met de mensen die nu terug moeten enz...
en boek aub dan niet naar zo;n land want het steekt elkaar nu aan!!dat zeiden ze op het journaal,dus niet mijn woorden maar van rtl en nos

net als ark en h international is thomas cook ook neckerman enz...

tennis

tennis schreef:
dia schreef: Ik ga ze morgen alvast bellen,voor ik het resteerende bedrag overmaak.

Volgens de media zijn de plaatsen Hurghada en Sharm el Sheik op het ogenblik niet gevaarlijk.
Alleen Kairo is niet aan te bevelen, maar er zijn ook geen vluchten meer daar na toe, zelf de Nile cruises zijn gecanceld!
Update:
Hurghada is ook niet meer veilig, winkels worden geplunderd!!!

Henri42

tennis schreef:
tennis schreef:

Update:

Oud nieuws, gisterenavond al uitgebreid op CNN gehoord

dia

Heb met arke gebeld en daar weten ze ook niet wat het beste is,omboeken of gewoon afwachten.
De keuzes voor april zijn redelijk beperkt,maroko durf ik nu niet,onze dochter wil niet naar turkije wegens eerdere slechte ervaring dus dan blijft nog alleen de canarische eilanden over.
Met vijf personen valt dat al een stuk duurder uit, en heb je dan nog vaak half pension.
Ik weet het niet meer goed maar denk dat we het gaan afwachten.Weet het echt niet meer!
Of heeft er iemand nog ideen voor een andere bestemming met vluchttijd binnen 6 uur en waar het heerlijk warm is?
Laatst gewijzigd door dia op 01 feb 2011 18:00, 1 keer totaal gewijzigd.

tennis

Henri42 schreef:
tennis schreef:
tennis schreef:

Update:

Oud nieuws, gisterenavond al uitgebreid op CNN gehoord
Als je het hebt gehoord, hoef je het ook niet te lezen, is ook voor TS bedoeld en niet voor ............. :wink:

dia

Heb hier in belgie nog niets gehoord dat ook hurghada en scharm el scheik niet meer veilig zou zijn.de belgische thomas cook laat zijn vakantiegangers gewoon ter plaatse.

bron het laaststs nieuw;
de klanten van Thomas Cook die nog in de Egyptische badplaatsen verblijven, worden niet geëvacueerd. Dat meldt Baptiste van Outryve, de woordvoerder van de touroperator. "De situatie is er volkomen normaal, en niemand wilde vervroegd terugkeren", luidt het.

Henri42

dia schreef:Heb hier in belgie nog niets gehoord dat ook hurghada en scharm el scheik niet meer veilig zou zijn.de belgische thomas cook laat zijn vakantiegangers gewoon ter plaatse.

bron het laaststs nieuw;
de klanten van Thomas Cook die nog in de Egyptische badplaatsen verblijven, worden niet geëvacueerd. Dat meldt Baptiste van Outryve, de woordvoerder van de touroperator. "De situatie is er volkomen normaal, en niemand wilde vervroegd terugkeren", luidt het.
Belgie ?? tja,
Ook in deze badplaatsen begingt het te knijpen.
Het repatrieren van de nederlanders volgt op het negatief reisadvies van de Nederlandse regering, je hebt met een opstand in Egypte weinig vakantiegevoel over lijkt me.
Ik vrees dat het nog maanden onrustig zal zijn in Egypte,de onderlinge vetes moeten ook nog beslecht worden :?:

dia

[quoteBelgie ?? tja,
Ook in deze badplaatsen begingt het te knijpen.
][/quote]

:roll: zonder woorden.

Gesloten