Hi-Prepaid maakt zonder waarschuwen Sim inactief
Geplaatst: 31 jan 2011 18:23
Beste mensen,
Afgelopen weekend, ergens rond 28 januari, kan plots niemand mij meer bereiken. Hi-Prepaid heeft mijn Sim inactief gemaakt. Zo staat het nu bovenaan in mijn scherm.
Ik vandaag de Klanteservice gebeld. Met het standaard antwoord: "na een half jaar niet opwaarderen vervalt uw nummer, dit zijn de voorwaarden van Hi meneer, ik kan u verder niet helpen", haalde zij mij het bloed onder de nagels vandaan! Tevens reikte zij geen enkele mogelijkheid aan om hier iets tegen te doen. Stik er maar in, was de boodschap
Hoe moet ik dat nu weten.
Een paar maand terug kreeg ik van Hi een SMS met een tekst waarin ongeveer dit stond; "indien u niet voor een bepaalde datum uw SMS tegoed opwaardeerd bent u uw beltegoed kwijt". Dus niet ' uw nummer kwijt'.
Die paar euro die er op stond maakt mij op zich niet zoveel uit aangezien ik toch voornamelijk zakelijk bel. Alleen als ik zoveel-cent-per-minuut-nummers moet bellen, wat niet met mijn zakelijk toestel kan, gebruik ik dit nummer.
"Jah meneer" zegt de mevrouw bij de klantenservice " dat zijn de nieuwe voorwaarden van Hi. Die kunt u ook op onze website lezen". Op dat moment kon ik haar wel spreekwoordelijk door de telefoon trekken en wurgen.
- Hi heeft mij nooit verteld dat het nummer te vervallen komt als je niet opwaardeerd.
- Hi wijzigt de voorwaarden zonder mij van de belangrijkste wijzigingen op de hoogte te brengen.
Maar nu, plots, out of the blue,... nummer weg!
Zonder ook maar een telefoontje of SMS vooraf.
Ik heb dit nummer verdorie al c.a. 13 jaar! Ben er hartstikke zuinig mee.
De telefoon staat trouwens nog continu aan, ik word er wekelijks wel een stuk of drie keer op gebeld en neem dan ook op en voer een gesprek. Hi kan dus zien dat het nummer nog steeds actief in gebruik is.
Alle vrienden en familie hebben dit nummer, de inboedel verzekering, de goede doelen die ik steun, de 'IBG', de energiebedrijven, mijn huisarts, mijn werkgever, de mensen bij mijn pensioeninstelling, mijn bank, mijn tandarts, de zorgverzekering, sinds kort de makelaar, websites waar ik regelmatig iets koop en vast nog andere instellingen en bedrijven welke ik hier vergeten ben te noemen.
Wat moet ik nu doen, al die instellingen gaan aanschrijven om mijn nummer te laten wijzigen. Dacht het niet. Al die uren werk om dat weer voor elkaar te krijgen.
Dit is een stukje van mijn indentiteit die hier zomaar wordt afgepakt door Hi.
IK WIL MIJN NUMMER TERUG !!!
Afgelopen weekend, ergens rond 28 januari, kan plots niemand mij meer bereiken. Hi-Prepaid heeft mijn Sim inactief gemaakt. Zo staat het nu bovenaan in mijn scherm.
Ik vandaag de Klanteservice gebeld. Met het standaard antwoord: "na een half jaar niet opwaarderen vervalt uw nummer, dit zijn de voorwaarden van Hi meneer, ik kan u verder niet helpen", haalde zij mij het bloed onder de nagels vandaan! Tevens reikte zij geen enkele mogelijkheid aan om hier iets tegen te doen. Stik er maar in, was de boodschap
Hoe moet ik dat nu weten.
Een paar maand terug kreeg ik van Hi een SMS met een tekst waarin ongeveer dit stond; "indien u niet voor een bepaalde datum uw SMS tegoed opwaardeerd bent u uw beltegoed kwijt". Dus niet ' uw nummer kwijt'.
Die paar euro die er op stond maakt mij op zich niet zoveel uit aangezien ik toch voornamelijk zakelijk bel. Alleen als ik zoveel-cent-per-minuut-nummers moet bellen, wat niet met mijn zakelijk toestel kan, gebruik ik dit nummer.
"Jah meneer" zegt de mevrouw bij de klantenservice " dat zijn de nieuwe voorwaarden van Hi. Die kunt u ook op onze website lezen". Op dat moment kon ik haar wel spreekwoordelijk door de telefoon trekken en wurgen.
- Hi heeft mij nooit verteld dat het nummer te vervallen komt als je niet opwaardeerd.
- Hi wijzigt de voorwaarden zonder mij van de belangrijkste wijzigingen op de hoogte te brengen.
Maar nu, plots, out of the blue,... nummer weg!
Zonder ook maar een telefoontje of SMS vooraf.
Ik heb dit nummer verdorie al c.a. 13 jaar! Ben er hartstikke zuinig mee.
De telefoon staat trouwens nog continu aan, ik word er wekelijks wel een stuk of drie keer op gebeld en neem dan ook op en voer een gesprek. Hi kan dus zien dat het nummer nog steeds actief in gebruik is.
Alle vrienden en familie hebben dit nummer, de inboedel verzekering, de goede doelen die ik steun, de 'IBG', de energiebedrijven, mijn huisarts, mijn werkgever, de mensen bij mijn pensioeninstelling, mijn bank, mijn tandarts, de zorgverzekering, sinds kort de makelaar, websites waar ik regelmatig iets koop en vast nog andere instellingen en bedrijven welke ik hier vergeten ben te noemen.
Wat moet ik nu doen, al die instellingen gaan aanschrijven om mijn nummer te laten wijzigen. Dacht het niet. Al die uren werk om dat weer voor elkaar te krijgen.
Dit is een stukje van mijn indentiteit die hier zomaar wordt afgepakt door Hi.
IK WIL MIJN NUMMER TERUG !!!