LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vergoeding stoppen met roken cursus

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Vergoeding stoppen met roken cursus

Ongelezen bericht door tiptoo »

tennis schreef:
Wat een redenatie, dus als je premie betaald, wil je ook alles krijgen, wat je hebt betaald. :mrgreen:
Daarom wordt alles duurder, omdat iedereen maar zijn recht eist, want het is toch betaald.
Wat een instelling! Volgende week een nieuw topic: Premieverhoging ziektekosten, mag dat wel?

sorry tennis ben het heel niet met je eens, omdat jou het nou gelukt is daarom ken een ander het wel nodig hebben bepaalde hulpmiddelen en dan bedoel ik nog niet eens mijzelf. Elk mens is anders de een is in het ene ding sterker en de ander in het andere ding.

trouwens ben het er wel mee eens we betalen genoeg premie dus dan ook maar van gebruik maken toch?

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Vergoeding stoppen met roken cursus

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Zijn allemaal mensen die roken die DAT middel willen hebben, is
ietsjes duurder of voor sommige goedkoper dan roken dus wat zeuren
ze dan ?

Ben zelf roker

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Vergoeding stoppen met roken cursus

Ongelezen bericht door tiptoo »

Chocomelk schreef:Zijn allemaal mensen die roken die DAT middel willen hebben, is
ietsjes duurder of voor sommige goedkoper dan roken dus wat zeuren
ze dan ?

Ben zelf roker

ietsje duurder??? stuk meer duurder maar daar gaat het niet helemaal om ,ook ik ben een roker , maar als iemand of ik ( ben er nog niet mee bezig) door middel van hulpmiddelen er van af komen dan zou ik zeggen waarom niet?

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Vergoeding stoppen met roken cursus

Ongelezen bericht door tennis »

tiptoo schreef: trouwens ben het er wel mee eens we betalen genoeg premie dus dan ook maar van gebruik maken toch?
Nou , en ik ben er niet eens mee, want als dit soort dingen niet meer worden vergoed/betaald, dan hoeven wij met zijn alleen, ook niet meer zo hoge premie´s te betalen, of niet?
Er zijn nog meer van de dingen, wat er niet thuis horen in het ziekenfonds, niet alleen deze middeltjes.

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Vergoeding stoppen met roken cursus

Ongelezen bericht door tiptoo »

tennis schreef:
Nou , en ik ben er niet eens mee, want als dit soort dingen niet meer worden vergoed/betaald, dan hoeven wij met zijn alleen, ook niet meer zo hoge premie´s te betalen, of niet?
Er zijn nog meer van de dingen, wat er niet thuis horen in het ziekenfonds, niet alleen deze middeltjes.
wij betalen ook dingen die niet door ons gebruikt worden dus vind ik giga onzin.

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Vergoeding stoppen met roken cursus

Ongelezen bericht door tennis »

tiptoo schreef:
tennis schreef:
Nou , en ik ben er niet eens mee, want als dit soort dingen niet meer worden vergoed/betaald, dan hoeven wij met zijn alleen, ook niet meer zo hoge premie´s te betalen, of niet?
Er zijn nog meer van de dingen, wat er niet thuis horen in het ziekenfonds, niet alleen deze middeltjes.
wij betalen ook dingen die niet door ons gebruikt worden dus vind ik giga onzin.
Dat klopt, maar hier gaat het om dingen wat iedereen als hij/zij het nodig heeft zelf kan/moet betalen.
Je wil van het roken af, dan moet je het ook zelf betalen.
De kosten voor het stoppen met roken, wordt door alle leden van het ziekenfonds betaald.
Het medicijn wordt betaald, maar als de stopper geen zin meer heeft, dan worden de tabletten naar het milieupark gebracht, en voor volgende poging bestellen wij weer opnieuw bij de arts!
Natuurlijk betaal ook ik voor dingen welke ik niet gebruik, maar het moet wel de kerk in het midden blijven, met al de vergoedingen!

Josephien12
Berichten: 715
Lid geworden op: 01 sep 2010 18:39

Re: Vergoeding stoppen met roken cursus

Ongelezen bericht door Josephien12 »

Sorry tennis, maar hier vlieg je echt de bocht uit.
Een middel zit in het vergoedingenpakket, maar jij vind dat mensen die het willen gebruiken toch maar gewoon zelf zouden moeten betalen.

Nou doe jij dat lekker, maar oordeel niet over anderen die gewoon gebruik maken van hun recht.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Vergoeding stoppen met roken cursus

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

ik zal eerlijk zeggen dat ik ook dacht ja lekker dan,ik ben gvd chronisch ziek,word aan alle kanten gepakt moet meer dan 1300 euro per jaar aan medicatie bij betalen +eigenbijdrage.....

ik dacht ook..ik weet het,ho ho ben er over gaan nadenken hoor!
ja weet je ze hebben het zelf gedaan,vroeger op school lekker stoer mee doen,of voor de gezelligheid en daar kunnen wij voor dokken....

ik heb er niet om gevraagd om ziek te worden,hoe krom kan het zijn...maar jullie betalen ook voor mij!!zo denk ik nu! ja denken kan ik nog wel hoor...geloof ik.

maar toen dacht ik....ja mensen gaan ook roken omdat ze het lekker vinden net al we snoepen,drinken(ik niet :D )maar je snapt het wel,dus waarom niet.
deze mensen willen stoppen
misschien omdat het te duur wordt
of voor de gezondheid....
nou zegt dat laatste ook niet alles want iemand die niet rookt ,kan ook zo neervallen...bv...
dus ik dacht nee....die mensen zijn verslaafd en betalen net als wij ook heel wat geld al jaren aan corg....
en moeten geholpen worden....
tuurlijk de ene heeft wat meer kracht als de ander,mijn man had de griep en zei gooi het maar weg ik moet het niet meer....en nooit meer naar getaald,maar niet iedereen is zo...

dus mijn menig is wel bijgedraaid....ook rook en heb ik nooit gerookt,ja 1x toen ik 16 was ahhhhhh stak gelijk de moord en vond er niks aan,ff stiekem ihihihi
ja mijn ouders zaten als je wil mag het hoor,nou leuk ...is niet spanned he... :D

ik vind het nu knap als iemand stopt,met of zonder hulp!
zonde van je geld,kan je een hoop leuke dingen van doen toch?
ik weet dat tiptoo er echt al heel wat moeite voor heeft gedaan...

ik wens jullie sterkte....dit is dus een goed bedoeld berichtje he...niet aanvallend...

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Vergoeding stoppen met roken cursus

Ongelezen bericht door tiptoo »

@ rozemarijntje ik snap jou heel goed je bent nog niet zo oud en dan al zoveel klachten en dat vind ik echt triest voor je, ik begrijp jouw eerste reactie dan ook goed ik weet dat er dingen uit het pakket zijn die echt nodig zijn , voor jou en voor meerdere mensen en dat is inderdaad niet eerlijk.

toch fijn dat je het ook ons rokers gunt dat wij ook hulp krijgen of het nou in de vorm van medicatie is met stoppen of zonder. dank je wel.

@ Josephien12 ben het met jouw reactie op tennis eens, tennis vergeet dat hij zelf een roker is geweest en doordat hij het zelf met praatgroepjes heeft gered ziet hij niet meer dat anderen anders zijn dan hem ,jammer ik vind hem over het algemeen vrij eerlijk maar in dit geval absoluut niet.

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Vergoeding stoppen met roken cursus

Ongelezen bericht door tennis »

Josephien12 schreef:Sorry tennis, maar hier vlieg je echt de bocht uit.
Een middel zit in het vergoedingenpakket, maar jij vind dat mensen die het willen gebruiken toch maar gewoon zelf zouden moeten betalen.

Nou doe jij dat lekker, maar oordeel niet over anderen die gewoon gebruik maken van hun recht.
Beter lezen.
Ja het zit in het pakket van de ziekenfonds, dan kan je ook gebruik van maken, maar als je mijn berichtje goed leest, dan zie je, dat ik het uit het pakket zou willen hebben, zoals andere middeltjes.
Maar ik wens de stoppers heel veel succes en hoop, dat het lukt, met de medicijn, maar zoals ik reeds heb vermeld, zonder wil en modivatie, helpt ook geen middeltje.

Josephien12
Berichten: 715
Lid geworden op: 01 sep 2010 18:39

Re: Vergoeding stoppen met roken cursus

Ongelezen bericht door Josephien12 »

Beste tennis, volgens mij heb ik het lezen nog niet verleerd:
tennis schreef:Je wil van het roken af, dan moet je het ook zelf betalen.
En dat jij dingen uit het ziekenfonds zou willen hebben, prima. Ik heb zo ook mijn bedenkingen over bepaalde vergoedingen. Zoals de vergoeding voor besnijdenis op religieuze gronden. Dat is nou iets wat nou echt niks met gezondheidszorg te maken heeft. Bovendien, besnijdenis zou -zeker bij vrouwen- strafbaar moeten zijn.

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Vergoeding stoppen met roken cursus

Ongelezen bericht door tennis »

Josephien12 schreef:Beste tennis, volgens mij heb ik het lezen nog niet verleerd:
tennis schreef:Je wil van het roken af, dan moet je het ook zelf betalen.
En dat jij dingen uit het ziekenfonds zou willen hebben, prima. Ik heb zo ook mijn bedenkingen over bepaalde vergoedingen. Zoals de vergoeding voor besnijdenis op religieuze gronden. Dat is nou iets wat nou echt niks met gezondheidszorg te maken heeft. Bovendien, besnijdenis zou -zeker bij vrouwen- strafbaar moeten zijn.
Ok, dan zitten wij toch ongeveer op een lijntje.
Over besnijdenis zijn er natuurlijk ook verschillende meningen, maar hier kan ik jou 100 % recht geven. Maar dit zou een ander topic moeten zijn!

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Vergoeding stoppen met roken cursus

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

juist dat laatste vind ik nou ook?
het is een happening...een feestdag als het gebeurd,nou ik wordt onpasselijk als ik het zie ,laat staan een man...en bij een vrouw vind ik het helemaal ronduit nou ja jullie weten wel..bij een man hygiene oke..?maar zonder verdoving?
en bij een vrouw zodat ze niks meer voelt.....is dat medisch?

mensen waarbij de oogleden haas op de knieen hangen die moeten alles uit de kast halen bij sommige verzekeraars om het vergoed te krijgen ...en dan dat....
soms is het zo krom..

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Vergoeding stoppen met roken cursus

Ongelezen bericht door tiptoo »

@tennis, ik ben nog niet bezig met stoppen maar zodra ik er aan ga beginnen en het niet red zonder hulp middelen zal het me echt een worst wezen of jij het wel of niet fijn vindt of ik wel of niet iets vergoed krijg :mrgreen:

sommige dingen zijn inderdaad zonde dat het er nog in zit maar om nou te zeggen dat wij rokers niet een hulpmiddel mogen gebruiken nou jammer dan!

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Vergoeding stoppen met roken cursus

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

tiptoo

we hebben het er vaker over gehad,je komt er wel.
ook in het koppie,dat weet je zelf ook wel en als het allebei zover is..dus je koppie en je wilt hulp dan lukt het wel...en tot die tijd...het komt wel goed met jou

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Vergoeding stoppen met roken cursus

Ongelezen bericht door tiptoo »

dank je rozemarijntje eens gaat het lukken ja :wink:

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Vergoeding stoppen met roken cursus

Ongelezen bericht door tennis »

tiptoo schreef:dank je rozemarijntje eens gaat het lukken ja :wink:
Je mag van mij zoveel hulpmiddelen gebruiken, zoals je zelf wilt.
Mijn mening is/was, dat dit niet vergoed moet worden Dat het in het pakket zit, is andere koek.

donald j
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 nov 2010 00:15

Re: Vergoeding stoppen met roken cursus

Ongelezen bericht door donald j »

Ik vind het belachelijk dat je rookwaar kunt declareren bij de zorgverzekering.

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Vergoeding stoppen met roken cursus

Ongelezen bericht door tennis »

donald j schreef:Ik vind het belachelijk dat je rookwaar kunt declareren bij de zorgverzekering.

Duidelijk, zonder worden:

http://forum.www.trosradar.nl/search.ph ... 9&sr=posts

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Vergoeding stoppen met roken cursus

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Gezien de prijs van een pakje sigaretten moet het toch niet zo moeilijk zijn om het zelf te betalen?

Gesloten