LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Online.nl

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Tulpenbol
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 feb 2011 18:56

Online.nl

Ongelezen bericht door Tulpenbol »

Over Online gesproken, ben sinds 5 maanden abonnee op een 3-in-1 pakket, vorige week donderdag viel patsboem alles uit, gebeld/gemaild met hun klantenservice en dit was hun antwoord:

"Wij hebben het voor u nagekeken. De lijn is volgens onze gegevens door
een andere provider overgenomen. Welke provider dit is kunnen wij helaas
niet zien. De Opta heeft bepaald dat dat infomatie is die niet
vrijgegeven mag worden voor de provider die verlaten wordt."

En ik heb zelf helemaal niets gedaan/opgezegd/geschreven wat dan ook en mijn huisgenoten ook niet want die heb ik niet behalve een hamster haha...
En volgens Online kan ik nu niets anders doen dan braaf zitten wachten op de Welkomsbrief van die mysterieuze andere stiekeme storende provider waarvan Online mij de naam dus niet mag vertellen.
Heb nog nooit zo'n bizar verhaal gehoord, jullie wel??
En ondertussen heb ik dus nog steeds geen internet en geen telefoon, ook niet van die andere provider!

Jos Das
Berichten: 81
Lid geworden op: 08 nov 2010 12:08

Re: Online.nl

Ongelezen bericht door Jos Das »

Mogelijk krijgt U die nooit, omdat de betreffende maatschappij per ongeluk een verkeerde lijn heeft opgegeven. Gewoon On line bellen en aangeven dat ze de lijn terug moeten nemen.
Laatst gewijzigd door Jos Das op 01 feb 2011 20:03, 1 keer totaal gewijzigd.

Tulpenbol
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 feb 2011 18:56

Re: Online.nl

Ongelezen bericht door Tulpenbol »

O zit het zo! En dan mij de schuld geven gggrrr!
Nog een vraagje, wie bedoel je eigenlijk met " men"?

Jos Das
Berichten: 81
Lid geworden op: 08 nov 2010 12:08

Re: Online.nl

Ongelezen bericht door Jos Das »

Sorry, dat woord "men" had er niet tussen moeten staan. Daardoor krijgt de zin een verkeerde richting.

Het is in ieder geval niet uw fout.

Athoz
Berichten: 464
Lid geworden op: 12 jan 2010 07:55

Re: Online.nl

Ongelezen bericht door Athoz »

Natuurlijk dient je provider dit kosteloos op te lossen, met vergoeding of verrekening van de tijd dat je volgens contract geen gebruik heb kunnen maken van hun diensten.

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Online.nl

Ongelezen bericht door tiptoo »

Athoz schreef:Natuurlijk dient je provider dit kosteloos op te lossen, met vergoeding of verrekening van de tijd dat je volgens contract geen gebruik heb kunnen maken van hun diensten.

dat ken je wel vergeten dat doen ze nooit ik heb het zelfde probleem nu met alice je ken het mooi zelf uitzoeken niks oplosssen succes TS

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: Online.nl

Ongelezen bericht door renegade66 »

dat ken je wel vergeten dat doen ze nooit ik heb het zelfde probleem nu met alice je ken het mooi zelf uitzoeken niks oplosssen succes TS
oeps! nu al problemen met je nieuwe provider tiptoo?
mooi balen is dat zeg. :cry: :cry:

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Online.nl

Ongelezen bericht door tiptoo »

renegade66 schreef: oeps! nu al problemen met je nieuwe provider tiptoo?
mooi balen is dat zeg. :cry: :cry:

helaas wel ja moet zeggen slechte provider reageren niet op mails heb ze bij een ander gebeld en ze doen niks ligt volgens hun aan mij, terwijl ik gisteren nog kon bellen raar maar waar, ik zit er over te denken een ander te nemen want ze leveren niet wat ik gevraagd heb namelijk internet en bellen, heb nu alleen internet. wat een flutbedrijf dat alice!

ik zit dus zonder telefoon leuk toch rotbedrijf!

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Online.nl

Ongelezen bericht door tiptoo »

trouwens ze liegen en bedriegen bij alice die gaan over in tele2 , ben je klaar mee morgen een andere provider kiezen want bij alice blijf ik echt niet wat een flutbedrijf zeg.

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: Online.nl

Ongelezen bericht door renegade66 »

sorry tiptoo, ik had al in gedachten dat je problemen zou krijgen.
heb er zelf mee te maken gehad, zijn echte prutsers daar en weten helemaal niets.

stuur ze een brief waarin ze "zeg 2 weken" de tijd hebben het op te lossen.
stel ze daarmee gelijk in gebreke, lossen ze dit niet binnen die termijn op ontbind je het contract.

laat je niet overbluffen door die prutsers.

als je hulp nodig hebt geef je maar een pb'tje

succes.

jol3ssen
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 apr 2009 09:44

Re: Online.nl

Ongelezen bericht door jol3ssen »

Wij hebben een probleem.

We hadden eerst ZIGGO als provider deze hebben we opgezegd en toen hebben we gekeken welke provider het snelste was met het leveren. We hebben toen XS4ALL en ONLINE besteld. XS4ALL was de snelste. Een week later stond iemand van TNT aan de deur met een pakketje van ONLINE met daarin de modem. Die hebben we niet aangenomen en meteen laten terugsturen.

Een week geleden kregen we een mail van ONLINE dat alles geactiveerd was. We hebben toen meteen met hun contact opgenomen en verteld dat we hun modem niet hadden aangenomen en dat ze die al terug hebben. Er werd verteld dat ze niets meer voor ons konden doen en dat we dan maar XS4ALL moesten afzeggen en de modem terugsturen en gewoon ONLINE moesten nemen. We kunnen moeilijk 2 providers betalen. Even later kregen we een man van ONLINE van de klantenservice aan de lijn en die zei dat we meteen een brief moesten sturen om het op te zeggen. We hebben de brief meteen dezelfde dag gefaxt naar de klantenservice.

2 dagen later kregen we een telefoontje van ONLINE met de vervelende mededeling dat we het toch niet konden opzeggen en dat ze al vele brieven naar ons hadden gestuurd. Hierop hebben we ontkennend geantwoord. Ze zouden copien van de brieven hiervan naar ons sturen en die hebben we ook gekregen. Maar de originele hebben we nooit ontvangen.

Vandaag kreeg ik weer een mail van hun dat ze gisteren het kastje voor de interactieve tv hebben verstuurd en wederom nemen we het niet van TNT aan.

Wat kunnen we tegen ONLINE doen. Bij andere providers kan je wel binnen een bepaalde tijd opzeggen en de modem terugsturen.

Wie kan ons helpen???

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Online.nl

Ongelezen bericht door tiptoo »

renegade66 schreef:sorry tiptoo, ik had al in gedachten dat je problemen zou krijgen.
heb er zelf mee te maken gehad, zijn echte prutsers daar en weten helemaal niets.

stuur ze een brief waarin ze "zeg 2 weken" de tijd hebben het op te lossen.
stel ze daarmee gelijk in gebreke, lossen ze dit niet binnen die termijn op ontbind je het contract.

laat je niet overbluffen door die prutsers.

als je hulp nodig hebt geef je maar een pb'tje

succes.

dank je Renegade zal ik doen want zo is het niks mijn telefoon doet het nog niet alice geeft geen reactie op hun forum helpen ze je ook niet dus ik schrijf ze , ik heb al mijn rekening nummer laten blokkeren voor alice tis ene zooi daar bedankt.

zonodig mail ik je wel effe dank je voor je hulp.

DJM
Berichten: 352
Lid geworden op: 26 nov 2010 21:08

Re: Online.nl

Ongelezen bericht door DJM »

jol3ssen schreef:Wij hebben een probleem.

We hadden eerst ZIGGO als provider deze hebben we opgezegd en toen hebben we gekeken welke provider het snelste was met het leveren. We hebben toen XS4ALL en ONLINE besteld. XS4ALL was de snelste. Een week later stond iemand van TNT aan de deur met een pakketje van ONLINE met daarin de modem. Die hebben we niet aangenomen en meteen laten terugsturen.

Een week geleden kregen we een mail van ONLINE dat alles geactiveerd was. We hebben toen meteen met hun contact opgenomen en verteld dat we hun modem niet hadden aangenomen en dat ze die al terug hebben. Er werd verteld dat ze niets meer voor ons konden doen en dat we dan maar XS4ALL moesten afzeggen en de modem terugsturen en gewoon ONLINE moesten nemen. We kunnen moeilijk 2 providers betalen. Even later kregen we een man van ONLINE van de klantenservice aan de lijn en die zei dat we meteen een brief moesten sturen om het op te zeggen. We hebben de brief meteen dezelfde dag gefaxt naar de klantenservice.

2 dagen later kregen we een telefoontje van ONLINE met de vervelende mededeling dat we het toch niet konden opzeggen en dat ze al vele brieven naar ons hadden gestuurd. Hierop hebben we ontkennend geantwoord. Ze zouden copien van de brieven hiervan naar ons sturen en die hebben we ook gekregen. Maar de originele hebben we nooit ontvangen.

Vandaag kreeg ik weer een mail van hun dat ze gisteren het kastje voor de interactieve tv hebben verstuurd en wederom nemen we het niet van TNT aan.

Wat kunnen we tegen ONLINE doen. Bij andere providers kan je wel binnen een bepaalde tijd opzeggen en de modem terugsturen.

Wie kan ons helpen???

Ik vind het nogal lomp om bij twee providers iets te bestellen.
Eigen schuld dus.

trebelski
Berichten: 962
Lid geworden op: 27 aug 2010 20:32
Locatie: Amsterdam Centaal Station Perron1

Re: Online.nl

Ongelezen bericht door trebelski »

tiptoo schreef:trouwens ze liegen en bedriegen bij alice die gaan over in tele2 , ben je klaar mee morgen een andere provider kiezen want bij alice blijf ik echt niet wat een flutbedrijf zeg.
Toen je meedeelde een andere provider te nemen dacht ik nog als het maar niet alice word want dan gaat het geheid fout. Helaas, het is dus alice geworden. Hoop oprecht dat je er nog vanaf komt maar dat zal wel lukken, alice levert jou niet de bestelde dienst en dat is wanprestatie.
Succes ..

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Online.nl

Ongelezen bericht door tiptoo »

trebelski schreef:
Toen je meedeelde een andere provider te nemen dacht ik nog als het maar niet alice word want dan gaat het geheid fout. Helaas, het is dus alice geworden. Hoop oprecht dat je er nog vanaf komt maar dat zal wel lukken, alice levert jou niet de bestelde dienst en dat is wanprestatie.
Succes ..

dank je trebelski, er gaat een boel fout merk ik bij alice, ineens doet de telefoon het niet , heb gisteren hier bij een bekende gebeld met dat 0900 nummer heb nog nooit zo'n zootje bij elkaar gehad want ze doen niks het probleem ligt bij mij zeggen ze, nou echt niet , alles nagelopen nog iemand er bij geweest de lijn is dood, doet niks en ze geven gewoon geen antwoord ook niet op de mails dus heb opgezegd met de mededeling wegens niet leveren van diensten want ik heb internet en bellen , internet heb ik maar bellen ken ik niet en ook niet gebeld worden.

Tulpenbol
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 feb 2011 18:56

Re: Online.nl

Ongelezen bericht door Tulpenbol »

Bedankt voor jullie reacties. Heb het aan Online doorgegeven, dat ze eens naar hun lijnen moeten kijken, kreeg donderdag beleefd mailtje terug (bellen doe ik niet meer) dat ze er mee bezig zijn en dat ze me zullen bellen, verder heb ik niets meer gehoord en internet heb ik nog steeds niet, nu al ruim een week dus. Als ik niet al grijze haren had dan kreeg ik ze nu wel...de computer is/was mijn contact met de buitenwereld.

Tulpenbol
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 feb 2011 18:56

Re: Online.nl

Ongelezen bericht door Tulpenbol »

Door een fout van mijn provider (Online) ben ik nu al bijna een MAAND (sinds 27 januari) afgesloten, geen internet dus ook geen telefoon en is het nog steeds niet duidelijk wanneer ik weer aangesloten zal zijn, kan ik hier eigenlijk schadevergoeding voor vragen, weet iemand dat??

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Online.nl

Ongelezen bericht door tiptoo »

@Tulpenbol


ga eens naar het juridisch loket in je woonplaats is gratis daar kunnen ze je advies geven en waarschijnlijk ook helpen want dit kan en mag niet zo ken je ook niet een andere provider nemen want dan zit je straks misschien met 2 providers , succes.

Gesloten