NTI Opzeggen een RAMP!!!! WAT EEN OPLICHTERIJ!
Geplaatst: 02 feb 2011 14:44
Hallo,
Ik heb onlangs een brief gestuurd naar het NTI. Zijn er meerdere met deze problemen? Let me know hoe jullie ervaring zijn.
Jacqueline.
NTI Opleidingen
T.a.v. Els Beltman
Postbus 2222
2301 CE Leiden
Datum:02-02-2011
Betreft: Opzegging NTI Studie
Vorderingsnummer: 00000000
Geachte mevrouw Beltman,
Na een aantal keer uw naam tegen te zijn gekomen op tros radar stuur ik u deze brief. Ik lig namelijk aardig in de kluts met NTI. Ik zal mijn situatie onder beschrijven:
In oktober 2010 heb ik een studie tandartsassistente aangevraagd bij het NTI. Na ontvangst van de boeken heb ik het kostenplaatje nog eens goed bekeken en na het lezen van de slechte verhalen op Tros Radar besloot ik het alsnog niet te doen.
Ik heb destijds contact met jullie klantenservice gehad. (jullie belden mij zelf om te vragen of alles goed ontvangen was). Ik heb toen aangegeven dat ik het toch niet ging doen. Deze dame heeft aangegeven dat het zonde was, maar dat ze het zou noteren. Deze zelfde dame gaf mij ook aan dat ik boeken dan terug moest sturen. Dit heb ik ook gedaan en hiervan ook een bewijs gestuurd. Echter kreeg ik wel een email (geen brief) van NTI dat ik moest betalen. Ik dacht bij mezelf dat het vast en zeker langs elkaar heen gelopen was. Hierna kreeg ik alsnog een brief dat ik schriftelijk op moest zeggen, maar ook hiervan was ik in de veronderstelling dat dat allemaal al telefonisch geregeld was. Er is namelijk nooit een echte (schriftelijke) overeenkomst tussen beide geweest.
Nu krijg ik van het NIB een brief dat ik binnen 5 dagen na dagtekening € 768,18,- moet betalen. Nou ben ik best meegaand met allerlei instellingen, maar dit gaat me toch werkelijk te ver. Ik moet dus bijna €800,- betalen voor een dienst die ik nooit gehad heb. Als ik het anders op had moeten zeggen, vindt ik dat ik daarover beter geïnformeerd had moeten worden door de telefoniste. Ik heb nooit gebruik gemaakt van jullie diensten, boeken niet open gehad, direct contact opgenomen, maar nu moet ik € 800,- betalen.
Dit heb ik ook opgenomen met het NIB, maar ze blijven maar stug zeggen dat ze me gaan dagvaarden en dat ik dan moet rekenen op een nog hogere rekening voor de te kosten. Het lijkt me duidelijk dat ik best welwillend ben, maar ik ga echt geen hoog bedrag betalen voor een dienst die ik nooit gehad heb.
Ik stuur van deze brief ook een kopie aan het Ministerie van Onderwijs en aan Tros Radar, omdat ik dit geen zaken vindt. Ik hoop dat u contact met mij kan opnemen (ik krijg u namelijk niet te pakken) op telefoonnummer 06-39790577, om wellicht tot een redelijke oplossing te komen.
Met vriendelijke groet,
Ik heb onlangs een brief gestuurd naar het NTI. Zijn er meerdere met deze problemen? Let me know hoe jullie ervaring zijn.
Jacqueline.
NTI Opleidingen
T.a.v. Els Beltman
Postbus 2222
2301 CE Leiden
Datum:02-02-2011
Betreft: Opzegging NTI Studie
Vorderingsnummer: 00000000
Geachte mevrouw Beltman,
Na een aantal keer uw naam tegen te zijn gekomen op tros radar stuur ik u deze brief. Ik lig namelijk aardig in de kluts met NTI. Ik zal mijn situatie onder beschrijven:
In oktober 2010 heb ik een studie tandartsassistente aangevraagd bij het NTI. Na ontvangst van de boeken heb ik het kostenplaatje nog eens goed bekeken en na het lezen van de slechte verhalen op Tros Radar besloot ik het alsnog niet te doen.
Ik heb destijds contact met jullie klantenservice gehad. (jullie belden mij zelf om te vragen of alles goed ontvangen was). Ik heb toen aangegeven dat ik het toch niet ging doen. Deze dame heeft aangegeven dat het zonde was, maar dat ze het zou noteren. Deze zelfde dame gaf mij ook aan dat ik boeken dan terug moest sturen. Dit heb ik ook gedaan en hiervan ook een bewijs gestuurd. Echter kreeg ik wel een email (geen brief) van NTI dat ik moest betalen. Ik dacht bij mezelf dat het vast en zeker langs elkaar heen gelopen was. Hierna kreeg ik alsnog een brief dat ik schriftelijk op moest zeggen, maar ook hiervan was ik in de veronderstelling dat dat allemaal al telefonisch geregeld was. Er is namelijk nooit een echte (schriftelijke) overeenkomst tussen beide geweest.
Nu krijg ik van het NIB een brief dat ik binnen 5 dagen na dagtekening € 768,18,- moet betalen. Nou ben ik best meegaand met allerlei instellingen, maar dit gaat me toch werkelijk te ver. Ik moet dus bijna €800,- betalen voor een dienst die ik nooit gehad heb. Als ik het anders op had moeten zeggen, vindt ik dat ik daarover beter geïnformeerd had moeten worden door de telefoniste. Ik heb nooit gebruik gemaakt van jullie diensten, boeken niet open gehad, direct contact opgenomen, maar nu moet ik € 800,- betalen.
Dit heb ik ook opgenomen met het NIB, maar ze blijven maar stug zeggen dat ze me gaan dagvaarden en dat ik dan moet rekenen op een nog hogere rekening voor de te kosten. Het lijkt me duidelijk dat ik best welwillend ben, maar ik ga echt geen hoog bedrag betalen voor een dienst die ik nooit gehad heb.
Ik stuur van deze brief ook een kopie aan het Ministerie van Onderwijs en aan Tros Radar, omdat ik dit geen zaken vindt. Ik hoop dat u contact met mij kan opnemen (ik krijg u namelijk niet te pakken) op telefoonnummer 06-39790577, om wellicht tot een redelijke oplossing te komen.
Met vriendelijke groet,