Misleidende informatie X-box "Microsoft Points"
Geplaatst: 02 feb 2011 21:52
Bij het registreren voor een X-box live account is een MSN/ Hotmail adres nodig voor de activatie. Ik heb een e-mail account in het verleden aangemaakt met verkeerde gegevens omdat toen der tijd het opslag limiet bij hotmail US 100x zo groot was als bij accounts in Europa. Enkele jaren later heb ik een X-box gekocht en aan dit profiel gekoppeld een account aangemaakt.
Voor het kunnen spelen van online games zijn er 2 verschillende zaken verkrijgbaar voor de X-box, x-box live memberships om online te kunnen spelen, en Microsoft points om extra content aan te kunnen schaffen. Ik heb voor een 50 euro een gold membership gekocht en dit op mijn xbox account gezet, dit ging zonder problemen. Later heb ik in de winkel x-box credits gekocht waarbij na het proberen te laden bleek dat de credits niet op dit account konden worden gezet omdat hiervoor amerikaanse credits nodig zijn. Ik diende dus een nieuwe account aan te maken (met een nederlandse email er aan gekoppeld) zodat ik hierop de credits kon zetten en zo mijn punten kon uitgeven en toch op mijn andere account deze content ook kon spelen (anders had ik voor de nieuwe account ook een gold membership moeten aanschaffen).
Dit is een vorige keer goed gegaan. Inmiddels ben ik naar Belgie verhuisd. Ik heb voor beide van mijn accounts (e-mail accounts) mijn contact gegevens veranderd en aangegeven dat ik in Belgie woon. Ik ging er vanuit dat hiermee ook het eerder genoemde probleem zou zijn opgelost. Helaas is dit niet het geval.
Vandaag heb ik voor 25 euro nederlandse credits aangeschaft en verzocht op mijn gold membership account te zetten. Dit was helaas niet mogelijk. Ik heb vervolgens ook nog amerikaans credits aangeschaft (via internet) en deze vervolgens op mijn amerikaanse account gezet. Ik heb dus nu op beide accounts voor 25 euro aan credits. Ik heb deze credits aangeschaft zodat ik een update kan spelen van een spel wat ik heb (call of duty Black ops). Nu kan ik met geen van beide accounts deze update downloaden omdat er restricties zitten op het land waar ik mij momenteel bevind. Dit wil dus zeggen dat ondanks het feit dat er op eht xbox dashbord heel veel gepromoot wordt woor deze update, ik deze niet kan aanschaffen.
Dat ik dit niet kan doen is spijtig, maar kan ik accepteren als het hiet niet is toegestaan, dat xbox hiervoor promoot, mij overhaald om de credits op te laden en mij vervolgens aangeeft dat ik dit niet kan aankopen vind ik misleidend. Ik heb via de telefonische helpdesk verzocht het probleem op te lossen voor me of mijn geld terug te geven maar geen van beide is mogelijk. Dit telefoontje heeft ruim 10 euro gekost. in totaal ben ik nu dus over de 60 euro kwijt voor iets dat ik niet heb, een spijtige zaak. zijn er meer mensen die dit probleem hebben ondervonden?
Voor het kunnen spelen van online games zijn er 2 verschillende zaken verkrijgbaar voor de X-box, x-box live memberships om online te kunnen spelen, en Microsoft points om extra content aan te kunnen schaffen. Ik heb voor een 50 euro een gold membership gekocht en dit op mijn xbox account gezet, dit ging zonder problemen. Later heb ik in de winkel x-box credits gekocht waarbij na het proberen te laden bleek dat de credits niet op dit account konden worden gezet omdat hiervoor amerikaanse credits nodig zijn. Ik diende dus een nieuwe account aan te maken (met een nederlandse email er aan gekoppeld) zodat ik hierop de credits kon zetten en zo mijn punten kon uitgeven en toch op mijn andere account deze content ook kon spelen (anders had ik voor de nieuwe account ook een gold membership moeten aanschaffen).
Dit is een vorige keer goed gegaan. Inmiddels ben ik naar Belgie verhuisd. Ik heb voor beide van mijn accounts (e-mail accounts) mijn contact gegevens veranderd en aangegeven dat ik in Belgie woon. Ik ging er vanuit dat hiermee ook het eerder genoemde probleem zou zijn opgelost. Helaas is dit niet het geval.
Vandaag heb ik voor 25 euro nederlandse credits aangeschaft en verzocht op mijn gold membership account te zetten. Dit was helaas niet mogelijk. Ik heb vervolgens ook nog amerikaans credits aangeschaft (via internet) en deze vervolgens op mijn amerikaanse account gezet. Ik heb dus nu op beide accounts voor 25 euro aan credits. Ik heb deze credits aangeschaft zodat ik een update kan spelen van een spel wat ik heb (call of duty Black ops). Nu kan ik met geen van beide accounts deze update downloaden omdat er restricties zitten op het land waar ik mij momenteel bevind. Dit wil dus zeggen dat ondanks het feit dat er op eht xbox dashbord heel veel gepromoot wordt woor deze update, ik deze niet kan aanschaffen.
Dat ik dit niet kan doen is spijtig, maar kan ik accepteren als het hiet niet is toegestaan, dat xbox hiervoor promoot, mij overhaald om de credits op te laden en mij vervolgens aangeeft dat ik dit niet kan aankopen vind ik misleidend. Ik heb via de telefonische helpdesk verzocht het probleem op te lossen voor me of mijn geld terug te geven maar geen van beide is mogelijk. Dit telefoontje heeft ruim 10 euro gekost. in totaal ben ik nu dus over de 60 euro kwijt voor iets dat ik niet heb, een spijtige zaak. zijn er meer mensen die dit probleem hebben ondervonden?