Pagina 1 van 2

Ziggo, niets dan ellende

Geplaatst: 03 feb 2011 11:36
door Bubbleblower
Eind januari kreeg ik een vervelend telefoontje van een medewerker van Ziggo, die claimde dat ik betalingen steeds storneerde. Hierop vertelde ik hem dat ie zich vergistte, maar hij hield voet bij stuk, waarop ik heb ingelogd op mijn bankrekening en bleek dat hij het toch echt bij het verkeerde eind had. Desondanks bleef deze medewerker volhouden, mij feitelijk een leugenaar noemend, wat het gesprek er niet aangenamer opmaakte en reduceerde tot een ordinaire welles nietes discussie.

Feit is dat ze de eerste 2 maanden van mijn abonnement geen geld hebben afgeboekt –waartoe ze een machtiging hebben- maar dat hebben ze dus ook niet geprobeerd.
Sinds december inmiddels boeken ze wel elke maand af, uiteraard zonder problemen.
Je gaat ervan uit dat dit soort dingen goed gaan en op zich had ik geen reden om aan te nemen dat dit niet het geval was, anders had Ziggo vast iets laten weten.

Mij leek dat er geen enkel probleem was, want Ziggo kon die bedragen immers gewoon alsnog afboeken, wat ik dus voorstelde. Volgens de medewerker kon dat echter niet en diende ik de bedragen over te maken plus een extra bedrag van € 35,= voor de monteur. Daartegen heb ik bezwaar gemaakt, want die monteur is immers gratis. Ik heb nogmaals voorgesteld gebruik te maken van de machtiging en het bedrag minus de 35 euro af te boeken en bovendien verzocht om één en ander schriftelijk te bevestigen. Een week later op 2 februari heb ik een brief gehad waarin mij meegedeeld wordt dat ik word afgesloten en dat die afsluiting vast staat en nu niet meer te voorkomen is. De eerste regel van de brief is opvallend: “In de afgelopen periode heeft Ziggo meerdere pogingen gedaan u te attenderen op uw openstaande facturen”. Dat is dus pertinent niet waar, netzomin als dat ik ooit betalingen heb gestorneerd.

Vervolgens heb ik contact opgenomen met hun helpdesk, maar al kun je praten als Brugman is dat nog geheel zinloos. Ik kon het bedrag betalen inclusief de extra kosten en dat was het.
De zaak is inmiddels uit handen gegeven aan een incassobureau en ik dien het verder met hen uit te zoeken. Bij de extra kosten komen inmiddels ook zo’n 70 euro afsluitkosten en als ik weer aangesloten wens te worden dien ik entree- en aansluitkosten te betalen.

Volgens deze medewerkster waren er geen monteurskosten, maar entreekosten in rekening gebracht (terwijl Ziggo “gratis” overstapservice had) en stond er in haar administratie een lager bedrag open dan in de brief wordt vermeld. Wat er werkelijk open staat kan ik onmogelijk beoordelen, want ik heb daar nog steeds geen specificatie van gehad.

Ik had al verschrikkelijk spijt van mijn overstap, nadat eerst de monteur 2 keer niet kwam opdagen en toen ik eindelijk aansluiting had bleek dat ze nog steeds ouderwets verbindingsproblemen hebben. Die had ik sinds ik bij Multikabel zat dik 10 jaar geleden niet meer meegemaakt en ik wist niet dat dit soort problemen überhaupt nog bestonden. Als groot pokerliefhebber zijn disconnects wel het laatste wat ik kan gebruiken en voor mij is een Ziggo abonnement niets waard.

De disconnects waarmee ik te kampen had, werden overigens veroorzaakt door werkzaamheden bij het Ziggo hokje op de hoek Zeeweg/Ringweg tussen Heiloo en Egmond en de hele wijk hier heeft er last van. Zelfs Ziggo zal dat moeilijk kunnen ontkennen.

Re: Ziggo, niets dan ellende

Geplaatst: 03 feb 2011 13:50
door Bubbleblower
Inmiddels heb ik getracht mijn klacht aan Ziggo te sturen, maar dan krijg ik telkens deze mededeling: Sorry! Er is iets fout gegaan. Kun je het nog een keer proberen.
Het blijft keer op keer fout gaan en telkens moet je opnieuw weer de boxjes aanklikken met het onderwerp.

Klikte net eens compliment ipv klacht en toen kwam ie er wel ineens door. Zou dat toeval zijn? Een bevestiging krijg ik helaas niet en ik zou niet weten hoe ik nu kan aantonen dat ik een klacht heb ingediend.

Re: Ziggo, niets dan ellende

Geplaatst: 03 feb 2011 19:23
door Bubbleblower
Resumerend:

Vorige week kreeg ik een vaag telefoontje waarin werd beweerd dat ik betalingen storneerde.
Er bestaat daar geen grijs gebied; dat is waar of niet en het is in dit geval dus niet waar.
(zie doc; IC staat voor incasso, sinds oktober 2010 ben ik bij Ziggo).

Wat wel waar bleek te zijn is dat ze de eerste 2 maanden geen afboekingen hebben gedaan. Waarom dat zo is moet je mij niet vragen; er gaat iets bij Ziggo fout en dat kan ik niet ruiken.

Ik heb ze voorgesteld dat ze dan het bedrag alsnog afboekten en het is moeilijk te begrijpen waarom ze dat niet gewoon hebben gedaan en waarom deze problemen überhaupt nodig waren. In plaats daarvan moest ik een (ruim 50%) hoger bedrag overmaken, waar ik het niet mee eens was, dus heb ik gevraagd om een schriftelijke bevestiging hiervan.

Die heb ik nog niet gehad, maar de zaak waar ik niets vanaf wist is nu wel al uit handen aan een deurwaarder gegeven. Op zijn minst had ik verwacht eerst iets zwart op wit te krijgen.

De betalingsachterstand is niet door mijn- maar door hun nalatigheid ontstaan. Zij hebben geen gebruik gemaakt van de machtiging en mij niet op de hoogte gesteld van de hierdoor ontstane schuld. Dat laatste kan ik vanzelf nooit bewijzen, maar het eerste uiteraard wel.

Re: Ziggo, niets dan ellende

Geplaatst: 03 feb 2011 19:24
door Bubbleblower
Helaas De extensie doc is niet toegestaan.

Misschien maar beter dat mijn persoonlijke gegevens hier niet terecht komen.

Re: Ziggo, niets dan ellende

Geplaatst: 05 feb 2011 08:51
door Frenske_
Ik vind dat TROSRADAR weer eens over ziggo een uitzending mag verzorgen.
Over de stand van zaken en de klachten en/of de verbeteringen die er zijn over ZIGGO.

Re: Ziggo, niets dan ellende

Geplaatst: 05 feb 2011 11:09
door Henri42
Frenske_ schreef:Ik vind dat TROSRADAR weer eens over ziggo een uitzending mag verzorgen.
Over de stand van zaken en de klachten en/of de verbeteringen die er zijn over ZIGGO.

De programmamakers hebben wel wat anders te doen dan de met de gladde jongens van alle providers in discussie te gaan, een nul nul situatie :mrgreen:

Re: Ziggo, niets dan ellende

Geplaatst: 23 feb 2011 17:37
door Bubbleblower
Oké, ik ben -ondanks Ziggo- weer on line. Dit is er gebeurd:

Ten eerste heeft Ziggo de eerste 2 maanden het geld van een verkeerde bankrekening afgeschreven en niet geprobeerd -nadat dit bleek- het van mijn rekening af te schrijven. Hierdoor is de betalingsachterstand ontstaan, niet doordat ik bedragen heb gestorneerd.

Ze blijken bij nader inzien wel degelijk herinneringen te hebben verstuurd, die trouwens €2.50 per stuk kosten. Helaas ben ik niet per e-mail, telefonisch of via MijnZiggo (dat ik vaak gebruik om TV te kijken terwijl ik poker) geïnformeerd, waardoor dit probleem mij is ontgaan.

Eind januari ben ik dus pas telefonisch benaderd en zou ik € 312.88 moeten betalen, wat niet juist kon zijn. Ik heb een tegenvoorstel gedaan € 277.88 over te maken (na ontvangst van de specificatie kon ik de rest nog uitvechten), wat Ziggo heeft geweigerd. Als mij toen duidelijk was gemaakt dat die 35 euro verschil zou leiden tot afsluiting en inschakeling van een deurwaarder had ik wel eieren voor mijn geld gekozen overigens.

Nadat ik de brief van 1 februari heb gekregen heb ik nogmaals aangeboden € 277.88 over te maken, maar toen was het al geen zaak van Ziggo meer. Mijn afsluiting en alles stond vast en ik diende het verder met de deurwaarder uit te zoeken. Door de onwrikbare houding van Ziggo werd ik tevens gedwongen mij onmiddellijk voor een andere provider aan te melden.

Razendsnel heb ik mijn verhaal hier gedaan, waar Webcare in is gedoken. Die kwam tot de conclusie dat ik geen bedragen had gestorneerd en de rekening € 65.50 te hoog was. Die gaan er nu alsnog van af, maar alle kosten van de afsluiting zijn veel hoger. Hoe cynisch, dan had ik beter 65.50 euro te veel kunnen betalen.

Al met al vind ik dit zeer onredelijk, omdat zij uiteindelijk tot 4 maal toe betaling van € 277.88 hebben geweigerd. Dat was dus niet terecht, terwijl mijn weigering € 312.88 te betalen wel terecht blijkt. Daarbij komt dat ze wel degelijk geld van mijn rekening af kunnen schrijven, zelfs als dat te veel is. Dat is nu opgehelderd, maar desondanks blijft de helpdesk beweren dat het niet kan. Zouden ze beseffen hoe irritant dat is?

Nu ben ik nog steeds bereid te betalen -tot 8 februari toen ik werd afgesloten- als alle extra kosten komen te vervallen. Terwijl ik Webcare een mail aan het schrijven was om daarop te wijzen werd ik afgesloten en elke communicatie met Ziggo is sindsdien feitelijk onmogelijk. Ze stellen zich nu op het standpunt dat de rekeningen correct waren (?) en daarom de afsluiting terecht. Dat hebben ze in hun schermpje staan als ze mijn postcode intoetsen, want een tiental verschillende medewerkers gebruikte hiervoor exact dezelfde bewoordingen.
Op die manier sluiten ze elke inhoudelijke discussie of oplossing uit.
Dat laatste zal vrees ik ook de bedoeling zijn anders hadden ze me vast wel de Webcare medewerker aan de lijn gegeven die een ander schermpje heeft en dan was het probleem binnen een minuut opgelost.

Een geluk bij een ongeluk overigens dat ik me bij een andere provider heb moeten aanmelden, anders zou ik tot 1 april even goed geen betrouwbare aansluiting hebben gehad en afgelopen zaterdag al heel de avond afgesloten zijn geweest. (Rampzalig als je pokert, want dan is er de meeste traffic en sta je voor de meeste toernooien ingeschreven). Ziggo gaat eindelijk de verbindingsproblemen hier aanpakken:

Van 21 februari 2011 tot en met 1 april 2011 vinden in diverse wijken in uw omgeving werkzaamheden plaats. Hierdoor kan uw radio- en televisiesignaal en internet- en telefoonverbinding enige tijd onderbroken worden. Deze onderbrekingen duren ongeveer 15 minuten en vinden plaats tussen 7:00 en 19:00 uur. Indien u een storing ondervindt buiten deze uren neemt u dan svp contact op met onze Klantenservice.


Oktober vorig jaar was me nog verzekerd dat deze werkzaamheden begin november dat zelfde jaar zouden worden afgerond en vanaf dat moment de verbinding betrouwbaar zou zijn.

Maar ik dwaal af.

Zo lang Ziggo tegen beter weten in volhoudt dat ze geen geld kunnen afboeken -wat impliceert dat zij de problemen niet hebben veroorzaakt- zal het moeilijk zijn dit nog op een normale manier op te lossen.
Mijn aanbod om het openstaande bedrag te voldoen is nog veel te genereus, gezien de -letterlijk in mijn geval- waardeloze verbinding en alle onnodige overlast en ik heb me stellig voorgenomen me niet te laten afpersen.

Re: Ziggo, niets dan ellende

Geplaatst: 25 feb 2011 11:16
door Mr. Xxx
Inderdaad :evil:
Niets dan ellende.
Wilde digitaal gaan.
Telefonisch aangevraagd.
Dat was erg snel geleverd.
2 monteurs erbij.
Toen de rekening betaald.
€ 149,= voor de decoder
Gezegd aan de telefoon dat Scy-Fy bij het pakket zat.
Na installatie bleek dat je enkele zenders op proef had.
Inclusief Scy-Fy.
Er was telefonisch gezegd, dat dit in het alles-in-1 pakket zou zitten.
Dat wel, maar alleen in de proef-fase.
(o ja, de modem is goed voor 200Mb)
Wat was beloofd, dat je op alle tv's in je huis, digitaal kon kijken met de bestaande leiding.
Ook gelogen. Kan dus niet.
Je eigen HD recorder moet je maar zien hoe je de ontvangst binnen krijgt.
Kabels te over, die je niet gebruikt.
Hdmi kabels die je nodig hebt, zitten er niet bij.
Wel een telefoonkabel. (alsof we allemaal nog een normaal toestel hebben!!)
Dus ook geen toestel. (fijn hé, gratis bellen...)
Dus toch maar extra pakketten erbij genomen om toch scy-fy te kunnen kijken.
Ook film pakket erbij.
Dat zou een paar euro meer per maand zijn. zo'n €20,=.
Was wel o.k., dacht ik.
Kreeg ik een rekening in een maand die echt de pan uit rees.
2 maanden ingehouden.
Hoe zat het dan met de reeds ingehouden bedragen van mijn normale abonnement?
Waren die ineens op?
Ik bellen, wachten (dat kunnen ze goed), komt er een gebrekkig sprekend persoon aan de telefoon.
Geen oplossingen, alleen maar praten over wat zij hebben gedaan.
Dat weet ik, daarom bel ik om het ongedaan te maken.
Dat kunnen ze niet.
Heb geprobeerd om die alles-in-1 terug te laten zetten naar Z1 televisie en Z1 internet.
op 11 februari geregeld.
Wordt er doodleuk toch de € 42,= voor het alles-in-1 pakket afgeschreven.
Weer bellen, weer vragen.
Uiteindelijk zo laaiend geworden, omdat ik maar moest afwachten en dat alles goed zou komen.
Ondertussen ben ik meer geld kwijt, voor diensten waar ik geen gebruik van heb kunnen maken.

Of het terrecht is en het mag, om 1 maand extra diensten te innen, voor diensten die je "nog" niet hebt geleverd gekregen, is mij onbekend.

Heb ondertussen het afgeschreven bedrag teruggeboekt en ben aan het kijken bij tele2.

Ben het zo zat met Essent/Ziggo/Enexis.
De stugheid en wat ze zich toe-eigenen is de brutaliteit ver overstegen.

Re: Ziggo, niets dan ellende

Geplaatst: 26 feb 2011 13:16
door Ziggo Webteam Jelle
@ Mr. Xxx,

Erg vervelend dat er in eerste instantie niet duidelijk naar u gecommuniceerd is. Ik begrijp dat alles nu dus terug gedraaid is maar dat er toch nog 42 euro afgeschreven is. Graag wil ik voor u nakijken waarvoor dit is geweest en indien onterecht ervoor zorgen dat dit gecrediteerd wordt. Stuur hiervoor middels PB uw postcode + huisnummer, dan kijk ik het na. Tevens wil ik u nog melden dat Essent en enexis hier niets mee te maken hebben.

Re: Ziggo, niets dan ellende

Geplaatst: 26 feb 2011 23:10
door Missydynamite
Bij mij hebben ze het zelfs nog bonter gemaakt:

Ik heb op 27 juni 2010 mijn abonnement opgezegd. Dit is bevestigd en zou dan per 29 augustus 2010 eindigen. Heb ik ook keurig een brief van gekregen. Vervolgens wordt er in september 41 euro afgeschreven met omschrijving abonnement tot 29 augustus 2010. Vervolgens wordt er eind september een bedrag van 72,02 afgeschreven met de mededeling abonnement 1 september 2010 tot 30 september 2010. Dit heb ik uiteraard gestorneerd. Vervolgens niets meer gehoord, dus ik dacht foutje van Ziggo dit kan altijd. Maar nee, in december 2010 heb ik van het illustere bureau Bos (gelieerd aan LAVG) een brief ontvangen dat ik in gebreke was gebleven, en dat mijn abonnement stopgezet zou worden als ik niet binnen 2 dagen 170 euro (waarvan 100 euro incassokoste, wat sowieso al niet mag) zou betalen. Ik ben heel hard gaan lachen en heb Bos gemaild dat het abonnement al geeindigd was op 29 augustus 2010. Krijg ik vervolgens 2 weken later een brief van Bos dat ik dit maar mot bewijzen. Ik nog harder lachen en beeindigingsbrief van Ziggo alsmede bankafschrift van laatste betaling gemaild. Weer weken niets gehoord. Vervolgens ontvang ik weer een brief, de 41 euro zou zijn gestorneerd. Is niet waar ik weer gemaild, dan weer brief van Bos dat ik september ook nog moet betalen hoewel het abonnement beeeindigd was etc. Zo kan ik dus nog wel even doorgaan want ik ontvang dus elke week van Bos Incasso een brief met dreigementen en de arrogantie druipt er werkelijk vanaf, aangezien ze in elke brief melden (in hoofdletters ook nog) dat ze binnen twee dagen gaan dagvaarden, mijn spullen in beslag komen nemen als ik de vordering niet betaal, en bovendien is elke week het bedrag anders (hoger,lager,hoger,lager). Er klopt dus geen hout van. Ik heb Bos inmiddels 10 emails gestuurd en gesmeekt om aub naar de kantonrechter te stappen met deze vordering, want die maakt uiteraard gehakt van Ziggo en haar stupide vordering, maar zo dom zijn ze nou ook weer niet. Wel proberen ze door telefoonterreur, huisbezoeken en brieven mij dermate te intimideren dat ik zonder rechtszaak zal betalen. Uiteraard gaat dit niet lukken, aangezien ik wel van mijn rechten op de hoogte ben. Kijk maar eens op rechtspraak.nl en toets Ziggo of LAVG in als zoekterm, dan zie je hoeveel zaken ze al verloren hebben omdat de administratie een volledige puinhoop is bij hen!

Ik wens je veel sterkte met je zaak.

Re: Ziggo, niets dan ellende

Geplaatst: 28 feb 2011 15:01
door Yasmijn
Missydynamite schreef:Bij mij hebben ze het zelfs nog bonter gemaakt:

Ik heb op 27 juni 2010 mijn abonnement opgezegd. Dit is bevestigd en zou dan per 29 augustus 2010 eindigen. Heb ik ook keurig een brief van gekregen. Vervolgens wordt er in september 41 euro afgeschreven met omschrijving abonnement tot 29 augustus 2010. Vervolgens wordt er eind september een bedrag van 72,02 afgeschreven met de mededeling abonnement 1 september 2010 tot 30 september 2010. Dit heb ik uiteraard gestorneerd. Vervolgens niets meer gehoord, dus ik dacht foutje van Ziggo dit kan altijd. Maar nee, in december 2010 heb ik van het illustere bureau Bos (gelieerd aan LAVG) een brief ontvangen dat ik in gebreke was gebleven, en dat mijn abonnement stopgezet zou worden als ik niet binnen 2 dagen 170 euro (waarvan 100 euro incassokoste, wat sowieso al niet mag) zou betalen. Ik ben heel hard gaan lachen en heb Bos gemaild dat het abonnement al geeindigd was op 29 augustus 2010. Krijg ik vervolgens 2 weken later een brief van Bos dat ik dit maar mot bewijzen. Ik nog harder lachen en beeindigingsbrief van Ziggo alsmede bankafschrift van laatste betaling gemaild. Weer weken niets gehoord. Vervolgens ontvang ik weer een brief, de 41 euro zou zijn gestorneerd. Is niet waar ik weer gemaild, dan weer brief van Bos dat ik september ook nog moet betalen hoewel het abonnement beeeindigd was etc. Zo kan ik dus nog wel even doorgaan want ik ontvang dus elke week van Bos Incasso een brief met dreigementen en de arrogantie druipt er werkelijk vanaf, aangezien ze in elke brief melden (in hoofdletters ook nog) dat ze binnen twee dagen gaan dagvaarden, mijn spullen in beslag komen nemen als ik de vordering niet betaal, en bovendien is elke week het bedrag anders (hoger,lager,hoger,lager). Er klopt dus geen hout van. Ik heb Bos inmiddels 10 emails gestuurd en gesmeekt om aub naar de kantonrechter te stappen met deze vordering, want die maakt uiteraard gehakt van Ziggo en haar stupide vordering, maar zo dom zijn ze nou ook weer niet. Wel proberen ze door telefoonterreur, huisbezoeken en brieven mij dermate te intimideren dat ik zonder rechtszaak zal betalen. Uiteraard gaat dit niet lukken, aangezien ik wel van mijn rechten op de hoogte ben. Kijk maar eens op rechtspraak.nl en toets Ziggo of LAVG in als zoekterm, dan zie je hoeveel zaken ze al verloren hebben omdat de administratie een volledige puinhoop is bij hen!

Ik wens je veel sterkte met je zaak.
Hoi,
Ja zoiets heb ik dus ook. Nou ja niet helemaal maar het komt erop neer dat ik 100% onterecht een te hoog bedrag moet betalen.
Maar nu kom ik jou bericht tegen met daarin iets over kanton rechter? Dus daar kan je de zaak naartoe slepen of zo? Ik ben niet zo op de hoogte van dit soort dingen. Ik krijg ook steeds brieven van Bos incasso!!
Nou misschien word ik hier wat wijzer
groet

Re: Ziggo, niets dan ellende

Geplaatst: 01 mar 2011 18:20
door Missydynamite
Hoi Yasmijn,

Gewoon aangeven bij Bos dat je niets gaat betalen, dat je het niet eens bent met de vordering en de gronden waarom niet. Vervolgens aangeven dat je heel graag wilt dat zij naar de kantonrechter stappen, kost het jou geen geld en je krijgt gelijk van de rechter, typ maar eens in op jure.nl of rechtspraak.nl de zoektermen lavg/lindorff/upc of ziggo, dan zie je dat de kantonrechters het helemaal hebben gehad met dit soort bedrijven die hun administratie niet op orde hebben. Je hoeft dus niet zelf naar de kantonrechter te gaan. :wink:

Re: Ziggo, niets dan ellende

Geplaatst: 01 mar 2011 18:21
door Missydynamite
O ja en wat ik ook nog wilde toevoegen, het grappige is dat ze wel dreigen maar niet naar de rechter gaan omdat ook zij weten dat er gehakt gemaakt wordt van ze :D

Re: Ziggo, niets dan ellende

Geplaatst: 03 mar 2011 16:16
door Yasmijn
Missdynamite
Bedankt ik ga dat zeker doen. Ik ga ze geen gelijk geven omdat het gewoon niet zo is. Ik zal mijn ervaringen op het forum zetten voor anderen.

Re: Ziggo, niets dan ellende

Geplaatst: 06 mar 2011 10:57
door Ziggo-webteam_Alex
Geachte Yasmijn en Missydynamite

Bedankt voor uw reacties. Graag zouden wij nogmaals in de dossier willen bekijken om deze opnieuw te beoordelen.

Wij willen u daarom vragen uw klantgegevens naar ons toe te sturen via een privébericht.

@Yasmijn. Aan u ook de vraag om bij dit privébericht een samenvatting te zetten (zoals Missydynamite). Zodat wij ook uw situatie beter kunnen beoordelen.

Wij hopen spoedig op uw antwoord.

Met vriendelijke groet,
Ziggo webteam Alex

Re: Ziggo, niets dan ellende

Geplaatst: 06 mar 2011 12:38
door renegade66
O ja en wat ik ook nog wilde toevoegen, het grappige is dat ze wel dreigen maar niet naar de rechter gaan omdat ook zij weten dat er gehakt gemaakt wordt van ze
hier zou ik niet al te zeker over zijn, ondanks dat via "mijn ziggo" staat dat ik niets meer heb openstaan en alles betaald is, ben ik nu toch voor de rechter gedaagd.

dus ze dagen je echt wel voor de rechter.

Re: Ziggo, niets dan ellende

Geplaatst: 06 mar 2011 12:48
door zalwelja
Ze dagen alleen maar wanbetalers...waar ze gelijk in hebben :D

Re: Ziggo, niets dan ellende

Geplaatst: 09 mar 2011 15:50
door jsnijder
Ook ik heb inmiddels ondervonden wat voor een stel boeven het zijn bij Ziggo.

Heb in januari een alles-in-een-extra abonnement afgesloten en kom snel daarna al tot de ontdekking dat het alles in een extra abonnement niets extra's b ied (ja voor ziggo wel €15,- extra par maand) maar voor mij een retentie van 30 dagen afgeknepen op een snelheid van 8 Mb, en dat op een abonement van 100Mb.

Oke, kort gedaan, gebeld met ziggo, abonement teruggeschroeft naar de alles-in-een-plus (15 euro goedkoper en met een aparte newsserver vele malen sneller en een retentie van 400 dagen)

Nu komt het drama, ziggo berekend toch het alles in een extra abonement terwijl is afgesproken dat ik de inmiddels foute afboeking kon storneren en het juiste bedrag kon overmaken op hetzelfde factuurnummer.

Na veel telefoontjes en allerlei leugens en smoesjes van ziggo blijkt er volgens de medewerkers helemaal geen mj K*rrem*n te werken (toch wel degelijk een afspreek mee gemaakt die schriftelijk wordt bevestigd door ziggo) en blijft bij het standpunt dat ik de volledige (foute) factuur moet betalen, op straffe van per maand €15,- administratie/verwerkingskosten (dat loopt lekker op zo)

ik heb er inmiddels a 1 verhoging opzitten en de volgende is mij al medegedeeld per telefoon vanmiddag, zolang ik niet volledig betaal blijven ze verhogen.

Het wordt maar weer eens tijd dat Ziggo weer eens voor de camera gesleept wordt en gaat uitleggen uit welk maffia nest ze zijn gekropen.

Bij ons in het dorp hebben we geen alternatief buiten, Ziggo is er alleen nog de KPN met zijn zielige snelheden en nog hogere prijzen, en dat weten ze bij Ziggo donders goed vandaar dat ze de macht hebben en uitoefenen om ons uit te knijpen en te belazeren zolang ze kunnen.

Ik wil hierbij een oproep plaatsen om massaal op te komen voor ons recht en Kassa te vragen Ziggo om uitleg te vragen.

Re: Ziggo, niets dan ellende

Geplaatst: 09 mar 2011 15:58
door jsnijder
Onderstaand relaas is exact hetzelfde als wat er mij in beginsel gebeurde bij ziggo, ik heb de moed maar opgegeven en geniet nu nog maar in beperkte mate van het abonnement dat ik zou had moeten hebben krijgen :) werkelijk alles zou inclusief zijn, dus natuurlijk direct een HD decoder erbij besteld waar ik nu ook niet veel meer aan heb.

Wetende dat Ziggo een maffia bende pur sang is zal het wel nooit worden opgelost, ik zou er niet gek van op kijken als later blijkt dat er nog wat hoge hoeden uit het kabinet uit deze ruif vreten.

Het is in ieder geval zo klaar als een klontje dat er bij Ziggo abonementen worden "verkocht" op "prestatie bonussen" anders kan ik me niet voorstellen dat je je klanten zulke leugens verteld, dat moet met geld en bonussen te maken hebben.

Van mij mogen ze Ziggo morgen voor de rechter slepen, kom ik getuigen.
Mr. Xxx schreef:Inderdaad :evil:
Niets dan ellende.
Wilde digitaal gaan.
Telefonisch aangevraagd.
Dat was erg snel geleverd.
2 monteurs erbij.
Toen de rekening betaald.
€ 149,= voor de decoder
Gezegd aan de telefoon dat Scy-Fy bij het pakket zat.
Na installatie bleek dat je enkele zenders op proef had.
Inclusief Scy-Fy.
Er was telefonisch gezegd, dat dit in het alles-in-1 pakket zou zitten.
Dat wel, maar alleen in de proef-fase.
(o ja, de modem is goed voor 200Mb)
Wat was beloofd, dat je op alle tv's in je huis, digitaal kon kijken met de bestaande leiding.
Ook gelogen. Kan dus niet.
Je eigen HD recorder moet je maar zien hoe je de ontvangst binnen krijgt.
Kabels te over, die je niet gebruikt.
Hdmi kabels die je nodig hebt, zitten er niet bij.
Wel een telefoonkabel. (alsof we allemaal nog een normaal toestel hebben!!)
Dus ook geen toestel. (fijn hé, gratis bellen...)
Dus toch maar extra pakketten erbij genomen om toch scy-fy te kunnen kijken.
Ook film pakket erbij.
Dat zou een paar euro meer per maand zijn. zo'n €20,=.
Was wel o.k., dacht ik.
Kreeg ik een rekening in een maand die echt de pan uit rees.
2 maanden ingehouden.
Hoe zat het dan met de reeds ingehouden bedragen van mijn normale abonnement?
Waren die ineens op?
Ik bellen, wachten (dat kunnen ze goed), komt er een gebrekkig sprekend persoon aan de telefoon.
Geen oplossingen, alleen maar praten over wat zij hebben gedaan.
Dat weet ik, daarom bel ik om het ongedaan te maken.
Dat kunnen ze niet.
Heb geprobeerd om die alles-in-1 terug te laten zetten naar Z1 televisie en Z1 internet.
op 11 februari geregeld.
Wordt er doodleuk toch de € 42,= voor het alles-in-1 pakket afgeschreven.
Weer bellen, weer vragen.
Uiteindelijk zo laaiend geworden, omdat ik maar moest afwachten en dat alles goed zou komen.
Ondertussen ben ik meer geld kwijt, voor diensten waar ik geen gebruik van heb kunnen maken.

Of het terrecht is en het mag, om 1 maand extra diensten te innen, voor diensten die je "nog" niet hebt geleverd gekregen, is mij onbekend.

Heb ondertussen het afgeschreven bedrag teruggeboekt en ben aan het kijken bij tele2.

Ben het zo zat met Essent/Ziggo/Enexis.
De stugheid en wat ze zich toe-eigenen is de brutaliteit ver overstegen.

Re: Ziggo, niets dan ellende

Geplaatst: 10 mar 2011 11:26
door Ziggo Webteam Jelle
jsnijder schreef:Ook ik heb inmiddels ondervonden wat voor een stel boeven het zijn bij Ziggo.

Heb in januari een alles-in-een-extra abonnement afgesloten en kom snel daarna al tot de ontdekking dat het alles in een extra abonnement niets extra's b ied (ja voor ziggo wel €15,- extra par maand) maar voor mij een retentie van 30 dagen afgeknepen op een snelheid van 8 Mb, en dat op een abonement van 100Mb.

Oke, kort gedaan, gebeld met ziggo, abonement teruggeschroeft naar de alles-in-een-plus (15 euro goedkoper en met een aparte newsserver vele malen sneller en een retentie van 400 dagen)

Nu komt het drama, ziggo berekend toch het alles in een extra abonement terwijl is afgesproken dat ik de inmiddels foute afboeking kon storneren en het juiste bedrag kon overmaken op hetzelfde factuurnummer.

Na veel telefoontjes en allerlei leugens en smoesjes van ziggo blijkt er volgens de medewerkers helemaal geen mj K*rrem*n te werken (toch wel degelijk een afspreek mee gemaakt die schriftelijk wordt bevestigd door ziggo) en blijft bij het standpunt dat ik de volledige (foute) factuur moet betalen, op straffe van per maand €15,- administratie/verwerkingskosten (dat loopt lekker op zo)

ik heb er inmiddels a 1 verhoging opzitten en de volgende is mij al medegedeeld per telefoon vanmiddag, zolang ik niet volledig betaal blijven ze verhogen.

Het wordt maar weer eens tijd dat Ziggo weer eens voor de camera gesleept wordt en gaat uitleggen uit welk maffia nest ze zijn gekropen.

Bij ons in het dorp hebben we geen alternatief buiten, Ziggo is er alleen nog de KPN met zijn zielige snelheden en nog hogere prijzen, en dat weten ze bij Ziggo donders goed vandaar dat ze de macht hebben en uitoefenen om ons uit te knijpen en te belazeren zolang ze kunnen.

Ik wil hierbij een oproep plaatsen om massaal op te komen voor ons recht en Kassa te vragen Ziggo om uitleg te vragen.
Beste heer, mevrouw Snijder,

Als u mij een PB stuurt met uw postcode + huisnummer ga ik kijken of we dit toch alsnog recht kunnen zetten.

Met vriendelijke groet,

Ziggo Webteam Jelle