LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] contributie sportvereniging

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
g.wiggers

contributie sportvereniging

Ongelezen bericht door g.wiggers »

Mijn zoon was lid van HCW handbalvereniging. Op de site staat afzeggen voor 31 mei. Hij heeft dit niet schriftelijk gedaan en moest in september een kwartaal contributie betalen. Nu moet hij weer het volle pond betalen ( en dit het hele jaar) terwijl hij vanaf april 2010 al niet meer bij de vereniging is geweest. Mag dit zomaar??? Ook rustend lid kan hij niet worden. Volgens de penningmeester moet hij gewoon een jaar lang de volledige contibutie betalen. Wie kan mij helpen?

MAXIEM

Re: contributie sportvereniging

Ongelezen bericht door MAXIEM »

g.wiggers

Ik begrijp waarschijnlijk het probleem niet. Uw zoon heeft begin 2010 niet tijdig opgezegd. Dat houdt dan in, dat hij tot 1-5-2011 de contributie moet betalen (of hij nu wel of niet daar komt). Zeg dus nu wél tijdig op en doe dat aangetekend en met bewijs van ontvangst. Anders zit hij er straks tot 1-5-2012 aan vast.

Maxiem.

crazyme

Re: contributie sportvereniging

Ongelezen bericht door crazyme »

De vraagstelling is mij wel duidelijk.

Probleem is de bewijsbaarheid van de opzegging. Je zou kunnen stellen dat er mondeling is opgezegd omdat het lid na de opzegging niet meer aanwezig is geweest. Aangezien je handbal in teamverband doet zou als aanvullend argument gebruikt kunnen worden dat hij geen team heeft en niet is opgesteld.

Clubs hebben alleen een chronisch gebrek aan geld, dus het is niet vreemd dat ze het "proberen" te incasseren.

Gesloten