LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Strafport betalen of niet?
Strafport betalen of niet?
Onlangs kreeg ik voor mijn zoon zijn verjaardag een kaart met strafport. Nu heb ik niet direct gevraagd om deze onvoldoende gefrankeerde kaart en vind het ook krom dat ik hiervoor moet opdraaien. Als het een pakket is kan ik het pakket nog weigeren, maar bij een kaart heb ik deze kans niet.
Kan ik dit betaalverzoek en intussen de herinnering ongestraft negeren?
Kan ik dit betaalverzoek en intussen de herinnering ongestraft negeren?
Re: Strafport betalen of niet?
jawel hoor gewoon weggooien , je wilt niet weten hoeveel kaarten er verstuurd worden met strafport.
TNT vraagt, om dit te betalen, het is geen must!
http://www.tntpost.nl/voorthuis/brieven/portokosten/
dus gewoon niet betalen.tennis schreef:TNT vraagt, om dit te betalen, het is geen must!
-
Lees eens goed...
Met andere woorden, als je het stuk NIET weigert, accepteer je de verantwoordelijkheid voor de onderfrankering. En dan gaan ze je wel chasen, ook voor de 50 cent. Ik heb dat zelf eens meegemaakt en het is hoogst irritant. Wel kan je het stuk weigeren door er retour afzender op te schrijven en het direct weer in de bus te doen. Dan komt het terug bij de afzender en zal TNT je niet met de strafport lastigvallen.Als u binnenlandse post ontvangt waarop geen of onvoldoende postzegels zijn geplakt, vragen we u daarvoor te betalen. Hoewel de afzender verantwoordelijk is voor de onderfrankering, stuurt TNT Post het betalingsverzoek naar de ontvanger om vertraging van de post te voorkomen. U kunt ondergefrankeerde post weigeren. Het verschuldigde portbedrag en de administratiekosten hoeft u dan niet te betalen.
Natuurlijk lezen wij goed, maar je moet ook de rest van het verhaal lezen:
Ten tweede, welke afzender moet ik gebruiken, als er op de briefkaart geen staat?
Dat je voor de 50 cent het zelf meegemaakt hebt, lijkt mij onwaarschijnlijk!
Het kan gebeuren dat u post ontvangt of verstuurt waarop geen of onvoldoende postzegels zijn geplakt. In dat geval stuurt TNT Post u een verzoek om het ontbrekende bedrag aan postzegels plus administratiekosten te betalen.
Hoe kan je nu een briefkaart weigeren, als deze in de brievenbus is gedeponeerd.Bor Komorovski schreef:
Met andere woorden, als je het stuk NIET weigert, accepteer je de verantwoordelijkheid voor de onderfrankering. En dan gaan ze je wel chasen, ook voor de 50 cent. Ik heb dat zelf eens meegemaakt en het is hoogst irritant. Wel kan je het stuk weigeren door er retour afzender op te schrijven en het direct weer in de bus te doen. Dan komt het terug bij de afzender en zal TNT je niet met de strafport lastigvallen.
Ten tweede, welke afzender moet ik gebruiken, als er op de briefkaart geen staat?
Dat je voor de 50 cent het zelf meegemaakt hebt, lijkt mij onwaarschijnlijk!
Ja dat wil ik ook wel eens weten.
Moet je die op het postkantoor brengen en zeggen,die hoef ik niet.
Moet je die op het postkantoor brengen en zeggen,die hoef ik niet.
Laat de post maar bewijzen, dat het betreffende poststuk ook daadwerkelijk bij je bezorgt is. Je moet eens weten hoevaak er poststukken onverklaarbaar verdwijnen.
En als ik nu eens een claim indien omdat mijn post niet is aangekomen ondanks de voldoende geplakte zegels?
Kan ik nu het geld terug vragen van deze omdat ze niet bezorgd hebben?
Dan kan ik het als ik ooit zoiets ontvang het ook verrekenen met de door hun nooit vergoede en zoekgeraakte post stukken.
Kan ik nu het geld terug vragen van deze omdat ze niet bezorgd hebben?
Dan kan ik het als ik ooit zoiets ontvang het ook verrekenen met de door hun nooit vergoede en zoekgeraakte post stukken.
Je kunt het niet weigeren want het wordt gewoon in je brievenbus gekwakt (ook als je niet thuis bent).
Het is dus nooit te bewijzen dat je dit poststuk hebt ontvangen, dus gewoon negeren die strafport, hoor je nooit meer iets van
Het is dus nooit te bewijzen dat je dit poststuk hebt ontvangen, dus gewoon negeren die strafport, hoor je nooit meer iets van
-
tiptoo schreef:dus gewoon niet betalen.tennis schreef:TNT vraagt, om dit te betalen, het is geen must!
Tsssk, lekkere mentaliteit zeg.Gizmo© schreef:Laat de post maar bewijzen, dat het betreffende poststuk ook daadwerkelijk bij je bezorgt is. Je moet eens weten hoevaak er poststukken onverklaarbaar verdwijnen.
Doe gewoon het juiste; Plak of een postzegel erop om van het gezeur af te zijn, of doe zoals Bor Komorovski al aangaf; retour afzender sturen, ook al staat deze er niet op. Wel een kruis door je eigen adressering en de vermelding: Retour Afzender.
Puur hypothetisch zou TNT zelf kaartjes kunnen sturen en de kosten in rekening brengen om geld binnen te halen.
Retour afzender ook al staat deze niet op?SimonleBon schreef: retour afzender sturen, ook al staat deze er niet op. Wel een kruis door je eigen adressering en de vermelding: Retour Afzender.
Dit is toch als grapje bedoeld, of niet?
En wat heeft dit voor een zin?
Na deze regel, denk ik toch dat het een grapje is!SimonleBon schreef: Puur hypothetisch zou TNT zelf kaartjes kunnen sturen en de kosten in rekening brengen om geld binnen te halen.
-
- Contacteer:
Op zo`n strafport kaart staat wat je moet doen als je het er niet mee eens ben.
Poststuk, met kaart, terug in de brievenbus doen.
Als je het houd - geef je kennelijk aan de kosten wel te willen betalen.
En , hoeveel is het nu? 80 cent?
Poststuk, met kaart, terug in de brievenbus doen.
Als je het houd - geef je kennelijk aan de kosten wel te willen betalen.
En , hoeveel is het nu? 80 cent?
Dus als je iets verstuurd en het komt nooit aan heb je "pech gehad" en ben je je verzendkosten kwijt, maar als er dan een keer een ondergefrankeerd poststuk bij je bezorgd wordt dan "moet" je betalen?
Zou lekker worden!
Van mij krijgen ze geen cent, het is de verantwoordelijkheid van de afzender, daar moeten ze zijn en het is niet mijn probleem als ze hun geld niet krijgen.
Laten ze eerst maar eens al mijn poststukken vergoeden die ze kwijt zijn geraakt of beschadigd hebben..........
Zou lekker worden!
Van mij krijgen ze geen cent, het is de verantwoordelijkheid van de afzender, daar moeten ze zijn en het is niet mijn probleem als ze hun geld niet krijgen.
Laten ze eerst maar eens al mijn poststukken vergoeden die ze kwijt zijn geraakt of beschadigd hebben..........
jlthkoch schreef:
Niets meer en niets minder!
-
- Contacteer:
Dat is een intern probleem waar men naar aan het kijken is..jlthkoch schreef:Laten ze eerst maar eens al mijn poststukken vergoeden die ze kwijt zijn geraakt of beschadigd hebben..........
(Da`s TNT-taal voor 'klep dicht en niet zeuren')
Ik gaf de zienswijze van TNT weer..
Wij mogen betalen - en verder zwijgen.
Voor de rest - hoe weten zij zo zeker dat je die kaart gehad hebt?
Of moeten we voortaan zonder postzegel gaan verzenden bij belangrijke post?
Door deze terug te doen in de bekende rode brievenbus na daar eerst RETOUR AFZENDER op te schreijven.Hoe kan je nu een briefkaart weigeren, als deze in de brievenbus is gedeponeerd.
Zoals ik al schreef RETOUR AFZENDER en dan is het aan TNT om dat maar uit te zoeken. Jij geeft aan, dat je een zending, waar je niet om gevraagd hebt, geweigerd hebt.Ten tweede, welke afzender moet ik gebruiken, als er op de briefkaart geen staat?
Helemaal mee eensjlthkoch schreef: Van mij krijgen ze geen cent, het is de verantwoordelijkheid van de afzender, daar moeten ze zijn en het is niet mijn probleem als ze hun geld niet krijgen.
Dirkie schreef:Door deze terug te doen in de bekende rode brievenbus na daar eerst RETOUR AFZENDER op te schreijven.Hoe kan je nu een briefkaart weigeren, als deze in de brievenbus is gedeponeerd.Zoals ik al schreef RETOUR AFZENDER en dan is het aan TNT om dat maar uit te zoeken. Jij geeft aan, dat je een zending, waar je niet om gevraagd hebt, geweigerd hebt.Ten tweede, welke afzender moet ik gebruiken, als er op de briefkaart geen staat?
En hoe weet TNT, dat deze kaart bij mij bezorgd is?
Maakt dat je wat uit? Dat is niet jouw probleem, maak het dan ook niet jouw probleem.En hoe weet TNT, dat deze kaart bij mij bezorgd is?
Maar het zou zo maar kunnen zijn dat jouw adres op de kaart staat als geadresseerde. Als ik jouw was, zou ik dat uit de kaart knippen. Misschien staan er ook nu vingerafdrukken op, dus ook die nog even wegpoetsen. En dan met handschoenen aan in de brievenbus gooien liefst 's avonds in het donker.
Andere opties zijn de kaart gewoon weggooien. Mochten ze iets komen vragen, dan weet je van niets.
Of betaal het gewoon en probeer het van de afzender (jij weet vast wel wie jouw zoon een verjaardagskaart gestuurd heeft, want daat ging het de TS uiteindelijk om) terug te krijgen.