| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Keuzeformulier Dexia met of zonder protest ondertekenen?
-
Marcel
Keuzeformulier Dexia met of zonder protest ondertekenen?
Hallo,
Ik heb even een vraag:
5 weken voor afloop van je contract stuurt Dexia je een keuzeformulier welke keuze je wilt.
Keuze 1: Verkopen van de effecten
Keuze 2: Overnemen van de effecten
Keuze 3: Verlengen van de leaseovereenkomst
Mijn keuze valt op keuze 1, dit is het meest gustigste in mijn geval.
De Stichting Leaseverlies spreekt over de zinssnede :
LET OP: Controleer of het antwoordformulier vermeld dat u af moet zien van juridische actie, moet verklaren finale kwijting te verlenen en/of dat u moet verklaren niets meer van de bank te vorderen te hebben danwel woorden van gelijke strekking. In dat geval gaat het niet om een keuze voor de contractuele beëindigingmogelijkheden, waarop u te allen tijde aanspraak kunt maken, maar om een nieuwe overeenkomst. Acceptatie van een nieuwe overeenkomst heeft mogelijk tot gevolg dat u geen beroep meer kunt doen op eventuele resultaten van de collectieve actie. Twijfelt u over het document dat voor u ligt, laat u dan adviseren door een advocaat of het Bureau voor Rechtshulp.
Als u slechts een formulier krijgt waarin u kunt kiezen uit de contractuele beëindigingsmogelijkheden (zie ook de brief van de Stichting Leaseverlies van 12 februari 2003) en daarin geen zinsnede is opgenomen die lijkt op de hierboven onder “LET OP” genoemde, dan adviseren wij u het formulier wel te ondertekenen en te retourneren doch de laatste zin (Ik ben mij ervan bewust ..... moet bij betalen) te schrappen. Wij adviseren u ook in handschrift "Onder protest en onder voorbehoud van alle rechten", toe te voegen.
Ik ben lid van de Stichting Leaseverlies.
Nu moet ik het Keuzeformulier ondertekenen. Ik zou graag nogmaals protest willen aantekenen. Bijvoorbeeld met "Onder protest en onder voorbehoud van alle rechten". Echter geeft Dexia onderaan het formulier 'Uw keuzemogelijkheden zijn beperkt tot hetgeen op dit formulier is voorgedrukt. Andere dan gevraagde toevoegingen aan de voorgedrukte tekst, van welke aard dan ook, kunnen niet worden verwerkt en worden uitdrukkelijk niet geaccepteerd. Dexia zal ten alle tijde de gemaakte keuze onvoorwaardelijk maken'.
Wat is nu wijsheid? Formulier ondertekenen met keuze 1 zonder toevoeging. Of formulier onderteken met protest? Terwijl dan je keuze volgens Dexia vervalt.
Groeten en alvast bedankt voor de reacties.
Marcel
Ik heb even een vraag:
5 weken voor afloop van je contract stuurt Dexia je een keuzeformulier welke keuze je wilt.
Keuze 1: Verkopen van de effecten
Keuze 2: Overnemen van de effecten
Keuze 3: Verlengen van de leaseovereenkomst
Mijn keuze valt op keuze 1, dit is het meest gustigste in mijn geval.
De Stichting Leaseverlies spreekt over de zinssnede :
LET OP: Controleer of het antwoordformulier vermeld dat u af moet zien van juridische actie, moet verklaren finale kwijting te verlenen en/of dat u moet verklaren niets meer van de bank te vorderen te hebben danwel woorden van gelijke strekking. In dat geval gaat het niet om een keuze voor de contractuele beëindigingmogelijkheden, waarop u te allen tijde aanspraak kunt maken, maar om een nieuwe overeenkomst. Acceptatie van een nieuwe overeenkomst heeft mogelijk tot gevolg dat u geen beroep meer kunt doen op eventuele resultaten van de collectieve actie. Twijfelt u over het document dat voor u ligt, laat u dan adviseren door een advocaat of het Bureau voor Rechtshulp.
Als u slechts een formulier krijgt waarin u kunt kiezen uit de contractuele beëindigingsmogelijkheden (zie ook de brief van de Stichting Leaseverlies van 12 februari 2003) en daarin geen zinsnede is opgenomen die lijkt op de hierboven onder “LET OP” genoemde, dan adviseren wij u het formulier wel te ondertekenen en te retourneren doch de laatste zin (Ik ben mij ervan bewust ..... moet bij betalen) te schrappen. Wij adviseren u ook in handschrift "Onder protest en onder voorbehoud van alle rechten", toe te voegen.
Ik ben lid van de Stichting Leaseverlies.
Nu moet ik het Keuzeformulier ondertekenen. Ik zou graag nogmaals protest willen aantekenen. Bijvoorbeeld met "Onder protest en onder voorbehoud van alle rechten". Echter geeft Dexia onderaan het formulier 'Uw keuzemogelijkheden zijn beperkt tot hetgeen op dit formulier is voorgedrukt. Andere dan gevraagde toevoegingen aan de voorgedrukte tekst, van welke aard dan ook, kunnen niet worden verwerkt en worden uitdrukkelijk niet geaccepteerd. Dexia zal ten alle tijde de gemaakte keuze onvoorwaardelijk maken'.
Wat is nu wijsheid? Formulier ondertekenen met keuze 1 zonder toevoeging. Of formulier onderteken met protest? Terwijl dan je keuze volgens Dexia vervalt.
Groeten en alvast bedankt voor de reacties.
Marcel
-
Gast
Re: Keuzeformulier Dexia met of zonder protest ondertekenen?
Die keus moet jezelf maken helaas.
-
Gast
gewoon getekend retourneren ben je meteen al je rechten kwijt en daar gaat het Dexia om.
-
Margriet bierdop
Marcel kijk eens op oudere topics er is volgens mij al meer hier over gezegd.Groeten Margriet.
-
Margriet bierdop
Marcel ik heb er een paar voor je naar bovengehaald Succes.Groet Margriet.
-
Marcel
Margriet,
Dank je voor je snelle actie
Marcel
Dank je voor je snelle actie
Marcel
Het lijkt mij het veiligst voor iedereen om geen gebruik te maken van het keuze formulier. Stuur een zelf opgestelde brief met de keuze die men gemaakt heeft en als je toch wilt betalen maar onder protest geef dit dan aan onderaan deze brief. Zet in ieder geval altijd onderaan deze brief:
"onder voorbehoud van alle rechten"
en eventueel indien men toch wil betalen onder protest:
"Deze betaling zal ik voldoen onder protest en onder voorbehoud van alle rechten"
Stuur deze brief altijd aangetekend en met ontvangstbevestiging en zorg voor een copie van deze brief voor jezelf.
"onder voorbehoud van alle rechten"
en eventueel indien men toch wil betalen onder protest:
"Deze betaling zal ik voldoen onder protest en onder voorbehoud van alle rechten"
Stuur deze brief altijd aangetekend en met ontvangstbevestiging en zorg voor een copie van deze brief voor jezelf.
Mijn ervaring is dat het inderdaad het beste is het formulier niet terug te sturen. Je krijgt dan nog een herinnering en een nieuw (aangepast) formulier. Als je daar dan ook niet op reageert dan verkoopt Dexia gewoon de aandelen. Maar .... je hebt je dan niet als gevolg van een of andere stelling van Dexia op het formulier vastgelegd voor het niet verder voeren van juridische actie. De suggestie van meneer Blok heb ik al 2 x toegepast en het is Dexia dan ook genoegzaam duidelijk dat ik me niet neerleg bij de situatie en dat de juridische actie Dexia dus nog steeds boven het hoofd hangt.
naar mijn weten heb ik nooit een keuze formulier gehad van hun ik moets naar mijn tussen persoon gaan volgens hun in de brief maar ik weet die wist er ook niks van overlengen enz heb wel het dexia aan bod gehad maar dat was volgens mij na de beeindiging van de contracten ik ga dat toch eens uitzoekken allemaal
Trap niet in de taal van die brief! Je *moet* niks! Je mag best reageren op die brief met een eigen schrijven. Dat zij komen met een aanpassing op het lopende contract (namelijk dat jij afziet van je rechten) hoef je niet te pikken.
Ik heb op die van mij de eerste keuze aangekruist en de laatste zin van die keuze die me niet beviel doorgestreept en er "onder protest en voorbehoud van alle rechten" bijgekriebeld. Ondertekend, kopietje van gemaakt en op de post gedaan.
Eergisteren kreeg ik van Dexia de brief terug dat die keuze gewoon verwerkt is:

Groeten,
Patrick
Ik heb op die van mij de eerste keuze aangekruist en de laatste zin van die keuze die me niet beviel doorgestreept en er "onder protest en voorbehoud van alle rechten" bijgekriebeld. Ondertekend, kopietje van gemaakt en op de post gedaan.
Eergisteren kreeg ik van Dexia de brief terug dat die keuze gewoon verwerkt is:
Voorlopig spelen we dus allebei (Dexia en ik) mooi weer.Geachte Patrick,
Hierbij bevestigen wij uw keuze met betrekking tot uw aflopende effentenlease-overeenkomst.
Op ... worden de effecten van uw aflopende WinstVerDriedubbelaar voor u verkocht. Wanneer deze datum geen beursdag is, zullen de effecten op de eerstvolgende beursdag verkocht worden. Indien het verschil tussen de verkoopopbrengst van de effecten en de (restant) hoofdsom van de effectenlease-overeenkomst positief is, dan maken wij een eventuele opbrengst, na verrekening van de (restant) hoofdsom van uw effectenlease-overeenkomst, binnen vijf werkdagen over op uw bank- of girorekening.
Indien het verschil tussen de verkoopopbrengst van de effecten en de (restant) hoofdsom van de effectenlease-overeenkomst negatief is, heeft u een restschuld die u moet betalen. Uiteraard ontvangt u na 25 augustus 2003 nog een exacte eindafrekening.
Indien u nog vragen heeft, kunt u op werkdagen van 9.00 uur tot 21.00 uur en op zaterdag van 9.00 uur tot 17.00 uur contact met ons opnemen via het gratis telefoonnummer 0800 - 235 53 44.
Met vriendelijke groet,
Dexia Klantenservice
Groeten,
Patrick