RET klachten afhandeling en persoonlijk chipkaart
Geplaatst: 05 feb 2011 15:45
Onbegrijpelijk dat de RET niet door iets of iemand eens flink onder de loep genomen worden. Als consument kan je helemaal niks als je in rotterdam woont, want ja, het is nu eenmaal het stadverkeer!
Alsof het niet genoeg is dat trams rijden wanneer de bestuurders het uitkomt en/of ze per enige regelmaat de tram van 10 over (bijvoorbeeld) eventjes er tussen uit laten vallen..
Nu dit weer:
Ik ben vrijdag mijn chipkaart verloren in de tram (lijn 23). Ik heb wel ingescheckt maar toen ik wilde uitchecken bleek mijn kaart verdwenen. Aangezien ik bij eindpunt uitstapt nog de tram doorzocht maar niks te vinden.
Meteen Chipkaart laten blokkeren en de ns gebeld voor een nieuwe kaart.
Echter haal ik elke maand een maandabbonnement bij de RET en deze had ik NET 24-01-2011 opnieuw gehaald.
Ik heb eerste klantenservice gebeld, die in eerste instantie vermelde dat ik niks vergoed kreeg. Ik heb daarna aangeven dat ik de bon nog heb waarop de datum, mijn chipkaartnummer en het bedrag staat aangeven. Daarbij kan ik via mijn bankafschrift aantonen dat ik ook daadwerkelijk heb betaald. Toen werd ik verwezen naar het servicelocket op laan op zuid.
Ik kon hen niet bellen, ik moest persoonlijk daarnaar toe.
Ik heb 2,50 betaald voor een kaartje en toen ruim 30 minuten op het kantoorje zitten wachten.
De mevrouw aan de bali keek 1 keer naar mijn bon en zei toen ''ja, helaas we kunnen niks voor u doe, dit kan wel de bon van uw opa zijn.'' Ik vertelde de mevrouw dat dit toch echt niet het geval was aangezien het een PERSOONLIJKE chipkaart is de bon het nummer van deze kaart stond vermeld en ik daarbij ook nog eens gewoon zelf had betaald.. NEE HOOR, het was volstrekt onmogelijk om mij enige toegemoedkoming aan te bieden. Ik kon nog wel weer naar een ander kantoor, maar deze zouden mij zeker hetzelfde antwoord geven..
Eind van het verhaal dus 70 euro + 5 euro extra reiskosten armer en geen stap verder.
Ja, ik kan opnieuw contact opnemen met de klantenservice die me weer doorverwijzen naar datzelfde kantoor..
Wat nu?
Ik haal ELKE maand mijn abbonement op hetzelfde verkooppunt, elke maand betaald ik netjes en het chipkaartbedrijf kon zo zien welke producten er op mijn kaart stonden.
Ik vind dit echt asociaal van de RET en ik heb deze klacht ook gemeld bij Rover inmiddels.
Ik verwacht dat ik alsnog een tegoedkoming ontvang van de ret en in afwachting van een positieve reactie zal ik ook geen betalingen verrichten op het traject waarop mijn abonnement loopt tot 24-02-2011. Ik heb hier tenslotte al voor betaald en heb betaaldbewijzen, daarbij zit ik 5 dagen in de week in dezelfde tram op hetzelfde traject ingecheckt en WEL!
Ik zal dit schriftelijke bezwaar en mijn klachtnummer bij rover constant aan eventuele controlerende medewerkers tonen. Daarbij ga ik ook gewoon naar de geschillencommissie als ze nog steeds niks doen!
Alsof het niet genoeg is dat trams rijden wanneer de bestuurders het uitkomt en/of ze per enige regelmaat de tram van 10 over (bijvoorbeeld) eventjes er tussen uit laten vallen..
Nu dit weer:
Ik ben vrijdag mijn chipkaart verloren in de tram (lijn 23). Ik heb wel ingescheckt maar toen ik wilde uitchecken bleek mijn kaart verdwenen. Aangezien ik bij eindpunt uitstapt nog de tram doorzocht maar niks te vinden.
Meteen Chipkaart laten blokkeren en de ns gebeld voor een nieuwe kaart.
Echter haal ik elke maand een maandabbonnement bij de RET en deze had ik NET 24-01-2011 opnieuw gehaald.
Ik heb eerste klantenservice gebeld, die in eerste instantie vermelde dat ik niks vergoed kreeg. Ik heb daarna aangeven dat ik de bon nog heb waarop de datum, mijn chipkaartnummer en het bedrag staat aangeven. Daarbij kan ik via mijn bankafschrift aantonen dat ik ook daadwerkelijk heb betaald. Toen werd ik verwezen naar het servicelocket op laan op zuid.
Ik kon hen niet bellen, ik moest persoonlijk daarnaar toe.
Ik heb 2,50 betaald voor een kaartje en toen ruim 30 minuten op het kantoorje zitten wachten.
De mevrouw aan de bali keek 1 keer naar mijn bon en zei toen ''ja, helaas we kunnen niks voor u doe, dit kan wel de bon van uw opa zijn.'' Ik vertelde de mevrouw dat dit toch echt niet het geval was aangezien het een PERSOONLIJKE chipkaart is de bon het nummer van deze kaart stond vermeld en ik daarbij ook nog eens gewoon zelf had betaald.. NEE HOOR, het was volstrekt onmogelijk om mij enige toegemoedkoming aan te bieden. Ik kon nog wel weer naar een ander kantoor, maar deze zouden mij zeker hetzelfde antwoord geven..
Eind van het verhaal dus 70 euro + 5 euro extra reiskosten armer en geen stap verder.
Ja, ik kan opnieuw contact opnemen met de klantenservice die me weer doorverwijzen naar datzelfde kantoor..
Wat nu?
Ik haal ELKE maand mijn abbonement op hetzelfde verkooppunt, elke maand betaald ik netjes en het chipkaartbedrijf kon zo zien welke producten er op mijn kaart stonden.
Ik vind dit echt asociaal van de RET en ik heb deze klacht ook gemeld bij Rover inmiddels.
Ik verwacht dat ik alsnog een tegoedkoming ontvang van de ret en in afwachting van een positieve reactie zal ik ook geen betalingen verrichten op het traject waarop mijn abonnement loopt tot 24-02-2011. Ik heb hier tenslotte al voor betaald en heb betaaldbewijzen, daarbij zit ik 5 dagen in de week in dezelfde tram op hetzelfde traject ingecheckt en WEL!
Ik zal dit schriftelijke bezwaar en mijn klachtnummer bij rover constant aan eventuele controlerende medewerkers tonen. Daarbij ga ik ook gewoon naar de geschillencommissie als ze nog steeds niks doen!