Lentjes Droomkeukens en hun garantie beleid - Ter info
Geplaatst: 06 feb 2011 11:39
Mijn ervaring was niet onverdeeld positief en wilde deze daarom toch delen.
De informatie zal ik objectief presenteren en aanvullingen waar iemand WEL extra positief is behandeld zie ik graag als aanvulling in dit draadje.
Nu dan:
Ik wilde mijn ervaringen met service van Lentjes droomkeukens delen.
Keuken bestellen en plaatsen door bedrijf dat door hun was aangeraden was zeer goed.
Keuken prijs indertijd netjes, hun plaatsbedrijf was niet goedkoop maar wel erg netjes in afwerking.
ECHTER ! De garantie van lentjes, dat heeft mij een zeer ZURE smaak gegeven.
Het ging niet om een groot bedrag nml 150 euro, maar juist daarin speelt het principe voor mij een zeer grote rol.
Ik heb het er maar bij gelaten omdat rechtsbijstand ook een drempel heeft en omdat de irritatie het mij niet waard is.
Maar dat wil niet zeggen dat ik er anderen niet op wil wijzen.
Dit lijkt op een structureel beleid van lentjes droomkeukens waar je bij aanschaf rekening mee wilt houden.
Maar in kader van eerlijkheid hieronder mijn correspondentie met hun.
Hieronder drie emails, onderste is mijn klacht, die daarboven de reactie van Lentjes.
En bovenaan mijn laatste email waarop GEEN reactie meer kwam van lentjes keukens, mooi gevalletje doodzwijgen.
Ik was de afgelopen drie jaar zeer positief over Lentjes (ook naar anderen toe), dit is nu compleet anders omdat dit tegen mijn ethische haren ingaat.
----------------------------------------------------------------------------
Door naar de fabrieksgarantie te verwijzen bent u nog steeds niet ontslagen van uw plicht als winkelier om een apparaat te leveren wat aan de normale verwachtingen hoort te voldoen.
Uw reactie is
a) nogal baud
b) formeel onjuist
Ik ga dus ook niet akkoord met uw antwoord in deze.
Een vaatwasser heeft een economische levensduur welke vele jaren langer is en een printplaat binnenin een vaatwasser is niet iets wat oneigenlijk gebruikt kan worden
Dit zal ik dus niet op deze wijze af laten wimpelen, garantie items horen bij uw risico als ondernemer en het feit dat u naar whirlpool verwijst ontslaat u GEENSZINS van uw plichten.
Ik wacht uw verdere voorstel af,
*******
---------------------------------------------------------------------------
Van: [email protected] [mailto:[email protected]]
Onderwerp:
Geachte heer/mevrouw,
Helaas is er een storing ontstaan in uw vaatwasser na 3 jaar gebruik. Wij hebben geen eigen service dienst en verwijzen onze klanten dan door naar de fabrieksservice van Whirlpool. Wettelijk wordt binnen de garantieperiode van 2 jaar gratis service verleend. Na die periode worden servicekosten in rekening gebracht. Iedereen kan geluk of pech hebben met een machine. In dit geval hebt u pech dat een onderdeel defect blijkt te zijn. Helaas kunnen wij u daarin niet tegemoet komen. Wij hopen dat u na de reparatie van de machine nog tot in lengte van jaren kunt genieten van uw aankoop.
mvrg
Lentjes droomkeukens
----- Original Message -----
From:
To: [email protected]
Subject:
Beste heer/mevouw,
Ik stuur deze email om garantie te claimen op reparatie aan onze vaatwasser en vorder het reparatiebedrag bij u als verkoper van het product.
Overzicht:
-Keuken bij u besteld in 2007 welke in juli 2007 ook naar tevredenheid is afgeleverd en geïnstalleerd.
-Recent probleem met vastgelopen display vaatwasser , na telefonisch contact met Lentjes keukens advies gekregen om direct met whirlpool servicelijn te bellen.
-Afspraak mee gemaakt, blijkt user board kapot, monteur mompelde iets van een slechte printplaat.
- Dit is ter plekke gerepareerd, de monteur vroeg wel een vergoeding van 153,70 omdat de twee jarige fabrieksgarantie voorbij was.
Aangezien de klacht door Lentjes naar whirlpool direct is doorverwezen kon ik niet anders dan deze voldoen.
Nu stel ik dan ik van een vaatwasser een veel langere levensuur mag verwachten dan 3 jaar. (meer richting de 10jr nml)
En ook stel ik dan een printplaat (want dat was het) geen slijtage gevoelig onderdeel is en dat dit niet na 3 jaar al stuk mag gaan.
Fabrieksgarantie heeft niets te maken met de garantie welke ik bij u als verkoper mag verwachten mbt te verwachten levensduur.
Ik claim dan ook garantie bij u als verkoper van de keuken met apparatuur en aangezien u mijn klacht had doorverwezen naar whirlpool
( door mij te adviseren direct met hun contact op te nemen), dien ik bij deze de reparatienota in bij u.
Ik ga er dan ook vanuit dat u de 153,70 euro aan mij zal retourneren vanuit uw verplichting een deugdelijk product te leveren zonder gebreken.
De reparatiebon is als scan bijgevoegd (zie attachtment), ons rekening nummer is onderaan vermeld.
Graag wacht ik op reactie,
De informatie zal ik objectief presenteren en aanvullingen waar iemand WEL extra positief is behandeld zie ik graag als aanvulling in dit draadje.
Nu dan:
Ik wilde mijn ervaringen met service van Lentjes droomkeukens delen.
Keuken bestellen en plaatsen door bedrijf dat door hun was aangeraden was zeer goed.
Keuken prijs indertijd netjes, hun plaatsbedrijf was niet goedkoop maar wel erg netjes in afwerking.
ECHTER ! De garantie van lentjes, dat heeft mij een zeer ZURE smaak gegeven.
Het ging niet om een groot bedrag nml 150 euro, maar juist daarin speelt het principe voor mij een zeer grote rol.
Ik heb het er maar bij gelaten omdat rechtsbijstand ook een drempel heeft en omdat de irritatie het mij niet waard is.
Maar dat wil niet zeggen dat ik er anderen niet op wil wijzen.
Dit lijkt op een structureel beleid van lentjes droomkeukens waar je bij aanschaf rekening mee wilt houden.
Maar in kader van eerlijkheid hieronder mijn correspondentie met hun.
Hieronder drie emails, onderste is mijn klacht, die daarboven de reactie van Lentjes.
En bovenaan mijn laatste email waarop GEEN reactie meer kwam van lentjes keukens, mooi gevalletje doodzwijgen.
Ik was de afgelopen drie jaar zeer positief over Lentjes (ook naar anderen toe), dit is nu compleet anders omdat dit tegen mijn ethische haren ingaat.
----------------------------------------------------------------------------
Door naar de fabrieksgarantie te verwijzen bent u nog steeds niet ontslagen van uw plicht als winkelier om een apparaat te leveren wat aan de normale verwachtingen hoort te voldoen.
Uw reactie is
a) nogal baud
b) formeel onjuist
Ik ga dus ook niet akkoord met uw antwoord in deze.
Een vaatwasser heeft een economische levensduur welke vele jaren langer is en een printplaat binnenin een vaatwasser is niet iets wat oneigenlijk gebruikt kan worden
Dit zal ik dus niet op deze wijze af laten wimpelen, garantie items horen bij uw risico als ondernemer en het feit dat u naar whirlpool verwijst ontslaat u GEENSZINS van uw plichten.
Ik wacht uw verdere voorstel af,
*******
---------------------------------------------------------------------------
Van: [email protected] [mailto:[email protected]]
Onderwerp:
Geachte heer/mevrouw,
Helaas is er een storing ontstaan in uw vaatwasser na 3 jaar gebruik. Wij hebben geen eigen service dienst en verwijzen onze klanten dan door naar de fabrieksservice van Whirlpool. Wettelijk wordt binnen de garantieperiode van 2 jaar gratis service verleend. Na die periode worden servicekosten in rekening gebracht. Iedereen kan geluk of pech hebben met een machine. In dit geval hebt u pech dat een onderdeel defect blijkt te zijn. Helaas kunnen wij u daarin niet tegemoet komen. Wij hopen dat u na de reparatie van de machine nog tot in lengte van jaren kunt genieten van uw aankoop.
mvrg
Lentjes droomkeukens
----- Original Message -----
From:
To: [email protected]
Subject:
Beste heer/mevouw,
Ik stuur deze email om garantie te claimen op reparatie aan onze vaatwasser en vorder het reparatiebedrag bij u als verkoper van het product.
Overzicht:
-Keuken bij u besteld in 2007 welke in juli 2007 ook naar tevredenheid is afgeleverd en geïnstalleerd.
-Recent probleem met vastgelopen display vaatwasser , na telefonisch contact met Lentjes keukens advies gekregen om direct met whirlpool servicelijn te bellen.
-Afspraak mee gemaakt, blijkt user board kapot, monteur mompelde iets van een slechte printplaat.
- Dit is ter plekke gerepareerd, de monteur vroeg wel een vergoeding van 153,70 omdat de twee jarige fabrieksgarantie voorbij was.
Aangezien de klacht door Lentjes naar whirlpool direct is doorverwezen kon ik niet anders dan deze voldoen.
Nu stel ik dan ik van een vaatwasser een veel langere levensuur mag verwachten dan 3 jaar. (meer richting de 10jr nml)
En ook stel ik dan een printplaat (want dat was het) geen slijtage gevoelig onderdeel is en dat dit niet na 3 jaar al stuk mag gaan.
Fabrieksgarantie heeft niets te maken met de garantie welke ik bij u als verkoper mag verwachten mbt te verwachten levensduur.
Ik claim dan ook garantie bij u als verkoper van de keuken met apparatuur en aangezien u mijn klacht had doorverwezen naar whirlpool
( door mij te adviseren direct met hun contact op te nemen), dien ik bij deze de reparatienota in bij u.
Ik ga er dan ook vanuit dat u de 153,70 euro aan mij zal retourneren vanuit uw verplichting een deugdelijk product te leveren zonder gebreken.
De reparatiebon is als scan bijgevoegd (zie attachtment), ons rekening nummer is onderaan vermeld.
Graag wacht ik op reactie,