Pagina 1 van 7
ESSENT: Incasso, extra kosten en genegeerde klachten
Geplaatst: 06 feb 2011 13:21
door emthea
Dit bericht is uiteindelijk door de gebruiker verwijderd nadat de klachten door Essent naar tevredenheid zijn opgelost.
Re: ESSENT: Incasso, extra kosten en genegeerde klachten
Geplaatst: 06 feb 2011 14:10
door sephora30
Het bedrag van zo’n voorschotnota moet bij ESSENT vóór 28 januari, dus binnen 10 werkdagen, worden overgemaakt.
Overgemaakt of moet het die datum bij Essent binnen zijn.
Re: ESSENT: Incasso, extra kosten en genegeerde klachten
Geplaatst: 06 feb 2011 16:52
door emthea
Dit bericht is uiteindelijk door de gebruiker verwijderd nadat de klachten door Essent naar tevredenheid zijn opgelost.
Re: ESSENT: Incasso, extra kosten en genegeerde klachten
Geplaatst: 06 feb 2011 20:36
door Leo The Emperor
Nu heb ik over een bedrag van € 25,- bijna een jaar geprocedeerd met TELFORT.
Uiteindelijk heeft de Rechtbank AMSTERDAM deze provider veroordeeld tot een schadevergoeding van meer dan € 5.000,-
Zou je die uitspraak ,anoniem, kunnen plaatsen of een link kunnen geven
Re: ESSENT: Incasso, extra kosten en genegeerde klachten
Geplaatst: 06 feb 2011 20:51
door sephora30
Kun je aangeven waar staat dat het voor de 28e overgemaakt moet zijn
Heb je dat nl zwart op wit dan sta je in je recht en kunnen zij je niks maken.
Moet het echter voor de 28e binnen zijn (dus de 27e) dan is het helaas pindakaas voor je.
Re: ESSENT: Incasso, extra kosten en genegeerde klachten
Geplaatst: 07 feb 2011 01:18
door emthea
Dit bericht is uiteindelijk door de gebruiker verwijderd nadat de klachten door Essent naar tevredenheid zijn opgelost.
Re: ESSENT: Incasso, extra kosten en genegeerde klachten
Geplaatst: 07 feb 2011 02:09
door kiz
emthea schreef:Compleet met uitermate intimiderende aanmaningsbrief gedateerd 29 januari 2011. Meteen ook met extra kosten (€ 25,-)
Interessant. De brief is op een zaterdag aangemaakt en verstuurd. Blijkbaar geautomatiseerd, aangezien de debiteurenadministratie de gewone kantoortijden aanhoudt en op zaterdag dus niet werkt.
Dat houdt dus tevens in dat er op 29 januari géén check heeft plaatsgevonden of de betaling al
verwerkt was.
Indien je per internetbankieren de opdracht op 26 januari hebt laten uitvoeren, mag je er (volgens informatie van de banken) van uitgaan dat de betaling op rekening van de ontvanger wordt bijgeschreven:
- dezelfde dag (indien de betaling vóór 12:00 is aangeboden) of
- de volgende werkdag (indien de betaling ná 12:00 is aangeboden).
Op 28 januari moet het geld dus op de rekening van Essent hebben gestaan. Dat de debiteurenadministratie deze niet op 28 januari heeft verwerkt mag niet voor jouw risico komen.
Een dergelijke actie heeft Eneco een jaar of 2 geleden ook ondernomen, hierbij werden op een zondag automatisch incassokosten in rekening gebracht. Een beroep op bovenstaande (overigens "gewoon" per e-mail via de klantenservice) was voldoende om de aanmaningskosten te laten vervallen.
Re: ESSENT: Incasso, extra kosten en genegeerde klachten
Geplaatst: 07 feb 2011 09:21
door forumessent
Beste emthea,
In uw bericht van 6 februari op dit forum geeft u aan dat u een klacht heeft over het incassobeleid van de zakelijke markt.
Graag wil ik u verzoeken, indien u hier geen bezwaar tegen heeft, om uw klantnummer, adresgegevens en forumnaam te mailen naar
[email protected]. Hiermee zal ik uw klacht doorsturen naar de verantwoordelijke afdeling binnen de zakelijke markt.
Alvast bedankt voor de moeite.
Met vriendelijk groet,
Angelique
Essent medewerker
Consumenten
Re: ESSENT: Incasso, extra kosten en genegeerde klachten
Geplaatst: 07 feb 2011 15:36
door emthea
Dit bericht is uiteindelijk door de gebruiker verwijderd nadat de klachten door Essent naar tevredenheid zijn opgelost.
Re: ESSENT: Incasso, extra kosten en genegeerde klachten
Geplaatst: 07 feb 2011 15:42
door emthea
IDit bericht is uiteindelijk door de gebruiker verwijderd nadat de klachten door Essent naar tevredenheid zijn opgelost.
Re: ESSENT: Incasso, extra kosten en genegeerde klachten
Geplaatst: 07 feb 2011 18:44
door Leo The Emperor
Waar blijft de uitspraak van Emthea of is deze uitsrpaak alleen grootspraak ?
Re: ESSENT: Incasso, extra kosten en genegeerde klachten
Geplaatst: 07 feb 2011 19:12
door emthea
Dit bericht is uiteindelijk door de gebruiker verwijderd nadat de klachten door Essent naar tevredenheid zijn opgelost.
Re: ESSENT: Incasso, extra kosten en genegeerde klachten
Geplaatst: 07 feb 2011 19:48
door kiz
Emperor en emthea:
jullie kunnen natuurlijk een pb sturen...
Re: ESSENT: Incasso, extra kosten en genegeerde klachten
Geplaatst: 07 feb 2011 19:52
door LadyDaisy
Als je al meerdere keren je voorschot hebt betaald met aanmaankosten, waar zijn die betalingen dan gebleven?
Heb je rekeningnummer gecontroleerd, je betalingskenmerk?
Je bent MKB klant daar, toch?
Heb je niet een brief ontvangen waarin ze aankondigen dat ze de incassoprocedure aan gaan passen?
Re: ESSENT: Incasso, extra kosten en genegeerde klachten
Geplaatst: 07 feb 2011 23:56
door h@rm@n
Ik ben benieuwd op de reactie van Angelique, enerzijds op de aanmaking op 29 januari van de aanmaningsbrief, maar ook wie deze dan gepost heeft? Anderzijds kan het debiteurenbeleid wel verandert zijn, maar de voorwaarden dan en zijn deze dan niet bepalend?
Ook al aan de geschillencommissie gedacht?
Re: ESSENT: Incasso, extra kosten en genegeerde klachten
Geplaatst: 08 feb 2011 01:57
door emthea
Dit bericht is uiteindelijk door de gebruiker verwijderd nadat de klachten door Essent naar tevredenheid zijn opgelost.
Re: ESSENT: Incasso, extra kosten en genegeerde klachten
Geplaatst: 08 feb 2011 09:00
door emthea
Dit bericht is uiteindelijk door de gebruiker verwijderd nadat de klachten door Essent naar tevredenheid zijn opgelost.
Re: ESSENT: Incasso, extra kosten en genegeerde klachten
Geplaatst: 08 feb 2011 10:28
door sephora30
emthea schreef:Beste Sephora30
Op de voorschotfactuur staat letterlijk:
"Wij verzoeken u dit bedrag vóór 28 januari 2011 over te maken naar rekeningnummer 24 22 44 777"
Kijk hier heb je wat aan. Heb je de factuur nog. Als je kunt aantonen dat je het voor die datum hebt overgemaakt, bv door een printscreen van internetbankieren, dan lijkt het mij dat je aan je verplichting hebt voldaan.
Anders zou er moeten staan; wilt u ervoor zorgen dat dit bedrag voor 28 Januari 2011 op onze rekening staat.
Re: ESSENT: Incasso, extra kosten en genegeerde klachten
Geplaatst: 08 feb 2011 11:31
door emthea
Dit bericht is uiteindelijk door de gebruiker verwijderd nadat de klachten door Essent naar tevredenheid zijn opgelost.
Re: ESSENT: Incasso, extra kosten en genegeerde klachten
Geplaatst: 08 feb 2011 11:38
door emthea
Dit bericht is uiteindelijk door de gebruiker verwijderd nadat de klachten door Essent naar tevredenheid zijn opgelost.