Pagina 1 van 1

essent

Geplaatst: 07 feb 2011 11:59
door rijken
Essent, lange wachttijden van meer dan een half uur, je kunt 3 dagen bezig zijn voor je iemand van het callcentrum aan de lijn hebt, die je dan vervolgens met een kluitje in het riet stuurt.
Verder stuurt Essent op 2 februari een brief met daarin vermeld, dat zij geen betalings herinneringen meer versturen , maar gelijk een aanmaning van 25euro, en dan met terugwerkende kracht naar 1-1-2011. Mijn betaling was net die dag weg, en natuurlijk op 3-2-2011 komt de aanmaning van 25,00 euro. Daarna dus 2,5 uur inde wacht voor een nietszeggend antwoord. Is dit rechtsgeldig om zo maar een aanmanig te sturen??

Re: essent

Geplaatst: 07 feb 2011 12:11
door sephora30
Ja.
Gewoon gelijk overstappen naar een 'normale' leverancier.

Re: essent

Geplaatst: 07 feb 2011 14:08
door emthea
Dit bericht is uiteindelijk door de gebruiker verwijderd nadat de klachten door Essent naar tevredenheid zijn opgelost.

Re: essent

Geplaatst: 07 feb 2011 14:34
door sephora30
Maakt toch niet uit als ze willen afsluiten, stap je gewoon over naar een ander :D

Re: essent

Geplaatst: 07 feb 2011 19:26
door emthea
Dit bericht is uiteindelijk door de gebruiker verwijderd nadat de klachten door Essent naar tevredenheid zijn opgelost.

Re: essent

Geplaatst: 07 feb 2011 19:38
door kiz
sephora30 schreef:Maakt toch niet uit als ze willen afsluiten, stap je gewoon over naar een ander :D
Dan moet je geen "gebonden afnemer" (oftewel: Stadswarmte-gebruiker) zijn. Dan valt er niets over te stappen.

Re: essent

Geplaatst: 07 feb 2011 19:43
door sephora30
emthea schreef:Beste Sephora 30

Kent u in dit verband een "normale" leverancier ?
Over bijna elke grote leverancier is wel een negatief topic te vinden op het net.
Je zult zelf even de algemene voorwaarden van de diverse leveranciers moeten doorspitten :?

Re: essent

Geplaatst: 07 feb 2011 21:33
door mrdude1983
rijken schreef:Essent, lange wachttijden van meer dan een half uur, je kunt 3 dagen bezig zijn voor je iemand van het callcentrum aan de lijn hebt, die je dan vervolgens met een kluitje in het riet stuurt.
Verder stuurt Essent op 2 februari een brief met daarin vermeld, dat zij geen betalings herinneringen meer versturen , maar gelijk een aanmaning van 25euro, en dan met terugwerkende kracht naar 1-1-2011. Mijn betaling was net die dag weg, en natuurlijk op 3-2-2011 komt de aanmaning van 25,00 euro. Daarna dus 2,5 uur inde wacht voor een nietszeggend antwoord. Is dit rechtsgeldig om zo maar een aanmanig te sturen??
Geachte rijken,
zou ik voor de volledigheid mogen vragen of het hier om een zakelijke contract gaat dan wel om een consumenten contract?

Re: essent

Geplaatst: 07 feb 2011 23:41
door Shine
Wat ik opmaak is dat bij MKB klanten er geen herinnering wordt verstuurd maar bij particulieren wel. Onduidelijk blijft hoeveel herinneringen Essent per klant per jaar verstuurd. Is dit per te laat gedane betaling dat je altijd een gratis herinnering ontvangt of zit hier een maximum aan verbonden?

Particulieren:
http://www.essent.nl/content/particulie ... roces.html

MKB:
http://www.essent.nl/content/zakelijk/k ... incassomkb

Re: essent

Geplaatst: 08 feb 2011 01:11
door emthea
Dit bericht is uiteindelijk door de gebruiker verwijderd nadat de klachten door Essent naar tevredenheid zijn opgelost.

Re: essent

Geplaatst: 08 feb 2011 08:22
door forumessent
Beste rijken,

In uw bericht van 7 februari op dit forum geeft u aan dat u een klacht heeft.
Graag wil ik telefonisch contact met u opnemen zodat ik het voor u kan uitzoeken.

Indien u hier geen bezwaar tegen heeft, kunt u uw klantnummer en forumnaam mailen naar [email protected]. Hiermee kan ik uw contactgegevens opzoeken in onze administratie. Ik of een collega neem(t) dan zo spoedig mogelijk contact met u op.

Alvast bedankt voor de moeite.

Met vriendelijk groet,

Angelique
Essent medewerker

Re: essent

Geplaatst: 08 feb 2011 08:55
door emthea
Dit bericht is uiteindelijk door de gebruiker verwijderd nadat de klachten door Essent naar tevredenheid zijn opgelost.

Re: essent

Geplaatst: 09 feb 2011 16:55
door emthea
Dit bericht is uiteindelijk door de gebruiker verwijderd nadat de klachten door Essent naar tevredenheid zijn opgelost.

Re: essent

Geplaatst: 10 feb 2011 18:22
door rijken
wacht nog op antwoord

Re: essent

Geplaatst: 10 feb 2011 21:46
door rijken
Vandaag toch nog een email gehad, dat de 25,00 euro deze maal uit coulange wordt teruggestort door de Essent.