LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Moet ik doorgaan met premie betalen?

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
krijn

Moet ik doorgaan met premie betalen?

Ongelezen bericht door krijn »

Wie kan me adviseren over het voglende?
Ik heb het dexia-aanbod niet aangenomen en ben ook niet van plan om de restschuld te betalen. Maar moet ik wel doorgaan met premie betalen of dit ook stopzetten? Ik moet nog 6 maanden premie betalen. Wie heeft voor mij het antwoord?
Bij voorbaat dank.

toet

Re: Moet ik doorgaan met premie betalen?

Ongelezen bericht door toet »

Ik zou maar door gaan anders pleeg je contractbreuk.groetjes toet

Anke

Ongelezen bericht door Anke »

Beste Toet, een vraagje aan jou: ben jij nu wel of niet gedagvaard? Had jij nu wel of niet een incassobureau voor de deur staan? Kortom: in welk stadium bevind jij je op dit moment? Ik neem dat Dexia een bepaalde selectie maakt om mensen op bepaalde gronden als eerst te dagvaarden? Zoals bijvoorbeeld mensen die al heel lang nog niet de restschuld hebben betaald, mensen die nog geen lid zijn van SLV. Graag verneem ik jouw antwoord Toet.

Henk Wester

Ongelezen bericht door Henk Wester »

Of je moet blijven betalen kan op grond van deze summiere informatie niet bepaald worden. Als je eventuele partner de contracten vernietigd heeft op grond van art. 1:88 BW dan bestaan er geen contracten meer en ook geen betalingsver-plichtingen.
Als dat niet het geval is dan is het volgens mij raadzaam voor die 6 maanden te blijven betalen. Zet bij betalings-opdrachten wel "onder protest" en "met behoud van alle rechten".

toet

Ongelezen bericht door toet »

Dag anke.Ik zie je bericht nu pas staan.Er is voor ik weet niemand gedagvaardig.Wel zijn er mensen die van GGN brieven krijgen dat zij moeten betalen.Het is nog maar de vraag wat er verder gebeurd.Ik zelf betaal alleen als zij een vonnis kunnen laten zien van de rechtbank maar zover ik heb begrepen kan dat wel eens lang gaan duren.Zodra er een deurwaarder aan mijn deur staat schrijf ik het gelijk hier op.Dus laat je niet bang maken.Wat ik wel zeg is dat je je maandbedragen beter wel kan door betalen anders pleeg je contraktbreuk en moet je maar afwachten of de rechter je dan gelijk geeft.groetjes toet

Henk Wester

Ongelezen bericht door Henk Wester »

Beste Toet,
Als de contracten door een eventuele partner vernietigd zijn, hoeft Anke geen maandtermijnen meer te betalen. Als er geen contracten meer zijn, valt er ook niets meer te betalen.
groet,
Henk

Johannes

Ongelezen bericht door Johannes »

Henk Wester, je kan wel vernietigd hebben; ik zou voor de zekerheid maar gaan sparen voor je maandtermijnen en de extra Dexia kosten. Ze hebben hele dure advocaten die iedere zaak kunnen winnen en je dan ervoor laten betalen. Je helpt jezelf alleen nog maar verder de put in door niet te betalen. 1 ding is namelijk zeker: Dexia zal zijn geld komen halen koste wat het kost.
Sterkte, maar ik denk niet dat je het gaat redden
Johannes

Anke

Ongelezen bericht door Anke »

Dag Johannes, als het zover komt, kan ik met het betreffende incassobureau wel betalingsmogelijkheden regelen. Toch? Dan ben ik ook geen geld kwijt aan een advocaat. Lijkt mij. Ik begin het zo langerzamerhand al wat positiever in te zien. Anders doe ik een voorstel aan de heer Bruneel: voor mijn restschuld ga ik uw tuin wel onderhouden. 1000 euro (excl. BTW) per uur.

Pieter

Ongelezen bericht door Pieter »

Anke,

Blij te horen dat je wat positiever wordt. En jouw idee. Ok als het misgaat (waar ik niet in geloof) dan help ik wel mee spitten in de voortuin van Bruneel. Natuurlijk ook voor hetzelfde uurloon ;-)

Groet Pieter

Gesloten