Pagina 1 van 1

administratiekosten

Geplaatst: 07 feb 2011 17:06
door raoullapperre
Vraag
hoi
ik heb een vraag ik betaal 428.67 cent , was een keer de 0,67 vergeten en twee weken later krijg ik een rekening voor die 0,67 plus 50 euro administratiekosten. nou is mijn vraag of dat kan en of daar geen wettelijke regels voor administratiekosten zijn.
gr r lapperre

Re: administratiekosten

Geplaatst: 07 feb 2011 17:27
door Pindakaaspotje
** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur

Re: administratiekosten

Geplaatst: 07 feb 2011 17:32
door raoullapperre
bedankt voor je bericht

ze hebben nu al 3 x 50 euro openstaan zegen ze alles voor de aanmaning is gewoon belagelijk

gr raoul

Re: administratiekosten

Geplaatst: 07 feb 2011 17:36
door dhc
En kun je ook vertellen over welk bedrijf het gaat en waarop de kosten zijn gebaseerd?
Graag het hele verhaal....

Re: administratiekosten

Geplaatst: 07 feb 2011 17:42
door raoullapperre
gaat over mijn verhuurde van mijn woning

mijn huur is 421,67 maar vergeet wel is die 67 cent er bij tedoen maar die trek ik meteen wel weer recht ,, maar hun maken dus aanmaning en die is dan meteen 50 euro exstra , terwijl ze geen postzegel gebruiken , kantoor zit gewoon in deze flat onder

maar ze blijven maar door hammeren over die 50 euro administratiekosten en dat is dus nu 150 euro geworden

Re: administratiekosten

Geplaatst: 07 feb 2011 18:05
door tennis
raoullapperre schreef: maar ze blijven maar door hammeren over die 50 euro administratiekosten en dat is dus nu 150 euro geworden
Dus drie keer de 67 cent vergeten te betalen?

Re: administratiekosten

Geplaatst: 07 feb 2011 18:49
door renegade66
vraag ze ander of ze kunnen specificatie kunnen geven waarin staat wat voor werk ze hiervoor hebben verricht.
als het alleen maar voor een briefje sturen is, is dit een belachelijk bedrag.

ik zou dan gewoon die 0.67 betalen en verder hun vertellen tot dagvaarding over te gaan. ik denk niet dat ze dit zullen doen. :lol:

Re: administratiekosten

Geplaatst: 07 feb 2011 19:15
door Harm.calc
Mag je als particulier ook administratiekosten in rekening brengen?

Re: administratiekosten

Geplaatst: 07 feb 2011 19:24
door alfatrion
De huurder moet je een ingebrekenstelling sturen voordat ze recht heeft op een schade vergoeding en dan moet er ook nog eens echt werk verzet zijn. Gewoon het geen je te weinig hebt betaald betalen en het daarbij laten. Overigens is tot 250 euro het maximum dat ze mogen vragen: 37 euro.

Re: administratiekosten

Geplaatst: 07 feb 2011 19:40
door tennis
Harm.calc schreef:Mag je als particulier ook administratiekosten in rekening brengen?
Waar staat, dat het een particulier is?

Re: administratiekosten

Geplaatst: 08 feb 2011 11:18
door Harm.calc
Nou, in mijn vraag dus.
Is een vraag op zich. Zal deze vraag ergens anders stellen.

Re: administratiekosten

Geplaatst: 08 feb 2011 11:24
door alfatrion
Je moet vermogensschade hebben om administratiekosten, incassokosten of andere buitenrechtelijke kosten in rekening te kunnen brengen.

Re: administratiekosten

Geplaatst: 08 feb 2011 13:57
door VioletPrue
raoullapperre schreef:gaat over mijn verhuurde van mijn woning

mijn huur is 421,67 maar vergeet wel is die 67 cent er bij tedoen maar die trek ik meteen wel weer recht ,, maar hun maken dus aanmaning en die is dan meteen 50 euro exstra , terwijl ze geen postzegel gebruiken , kantoor zit gewoon in deze flat onder

maar ze blijven maar door hammeren over die 50 euro administratiekosten en dat is dus nu 150 euro geworden
Stomme vraag misschien, maar als je wel vaker een (heel klein) deel huur vergeet over te maken, waarom dan geen machtiging tot automatische incasso geven?
Ben je overal van af en kun je nooit de mist in gaan.

Re: administratiekosten

Geplaatst: 08 feb 2011 15:51
door tennis
TS komt wel kijken, maar antwoord niet op vragen! :roll:

Re: administratiekosten

Geplaatst: 08 feb 2011 16:53
door Pareltje31
leuk die mensen die verkeerde bedragen over maken. Ook wij hebben daar last van en je wilt niet weten hoeveel extra werk dat is.Als je het dus 3x vergeet hebben ze drie keer extra werk.
Toch is € 50 administratiekosten echt belachelijk veel geld

Re: administratiekosten

Geplaatst: 08 feb 2011 17:00
door tennis
Pareltje31 schreef:leuk die mensen die verkeerde bedragen over maken. Ook wij hebben daar last van en je wilt niet weten hoeveel extra werk dat is.Als je het dus 3x vergeet hebben ze drie keer extra werk.
Toch is € 50 administratiekosten echt belachelijk veel geld
Helemaal mee eens, maar blijkbaar moeten mensen met boetes de betaal mentaliteit leren! :wink:
Drie keer 67 cent vergeten te betalen, is hetzelfde, dat je drie keer 100 euro niet betaald, het bedrag maakt geen verschil!

Re: administratiekosten

Geplaatst: 09 feb 2011 00:11
door hilversummer
Heb je wel al zelf contact opgenomen met je verhuurder?

Ik heb ook ooit zoiets meegemaakt met Ditzo.
Er stond na afmelding van mijn verzekering €0,85 open.
Kreeg een brief van de Directeur :) dat ik dit bedrag binnen 5 werkdagen moest voldoen anders zou het worden doorgestuurd naar een incasso bureau.
Moest echt heel hard lachen om die brief dus ook direct gebeld naar Ditzo en gevraagd of ik de directeur kon spreken naar aanleiding van een brief die hij mij stuurde, dat ging niet :)
Dus ik het verhaal aan haar uitgelegd en ze moest er ook best een beetje om lachen... Ze zei dat het standaard brieven zijn die aangemaakt worden en direct verstuurd (ging ik ook van uit eigenlijk).
Heb toen gezegd dat ik mijn schuld (€0.85) die week nog zou overmaken.
De volgende dag al kreeg ik een brief met excuses en er stond in dat ik die €0,85 niet meer hoefde te betalen.

Kortom standaard brief en ook nog eens excuses (wat ik niet eens nodig vond). :)

Dus bel ze even of loop er naar toe als je er toch boven woont en geef ze een eurootje ofzo ;)

Re: administratiekosten

Geplaatst: 30 mar 2011 12:38
door Rebellian
Kan uit frustratie zijn omdat de TS vaker 'vergeet' de ,67 cent over te maken. Klinkt bijna als pesten van de verhuurder. Maar dan nog mogen ze niet zomaar kosten rekenen uiteraard. Goed idee voor de TS om een grote postit op de monitor te plakken met ,67?

Re: administratiekosten

Geplaatst: 30 mar 2011 13:23
door dhc
Beetje zinloos om nog te reagweren als TS zelf niet meer de moeite neemt...
Laatste reactie van TS: 8-2-2011 11:24 uur....