LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Geen reactie Sanoma op brief inzake spookabonnement Linda
Geen reactie Sanoma op brief inzake spookabonnement Linda
Ik behoor niet echt tot de doelgroep van Linda, toch ontvang ik dit prachtblad sinds enige tijd maandelijks. Toen er na enige tijd automatisch abonnementsgeld van mijn rekening werd gehaald vond ik het tijd voor een briefje aan Sanoma. Ik vroeg om bewijs dat ik mij had geabonneerd, om een kopie van de door mij afgegeven automatische incassomachtiging en om restitutie van het afgeschreven bedrag, aangezien ik mij nooit op Linda heb geabonneerd. Nu al maanden geen reactie van Sanoma. Zijn er meer mensen slachtoffer van spookabonnementen?
Re: Geen reactie Sanoma op brief inzake spookabonnement Linda
Heb je het bedrag niet gestorneerd?
Re: Geen reactie Sanoma op brief inzake spookabonnement Linda
rho54
Advies: laat de bank een selectieve blokkade aanleggen voor het nummer van deze fraaie uitgever.
Maxiem.
Note: je wilt dit te netjes afwikkelen, maar dat zet bij dit bedrijf geen zoden aan de dijk.
Advies: laat de bank een selectieve blokkade aanleggen voor het nummer van deze fraaie uitgever.
Maxiem.
Note: je wilt dit te netjes afwikkelen, maar dat zet bij dit bedrijf geen zoden aan de dijk.
Re: Geen reactie Sanoma op brief inzake spookabonnement Linda
Ik neem toch aan dat je de uitgever een mailtje hebt gestuurd, dat jij onterecht een blad van hun in de bus krijgt. Waarschijnlijk is er iemand die dat blad had moeten ontvangen. Toch?
Re: Geen reactie Sanoma op brief inzake spookabonnement Linda
Of iemand die een geintje met Rho54 heeft uitgehaald.
Re: Geen reactie Sanoma op brief inzake spookabonnement Linda
Hoe komen ze aan jouw rekeningnr?rho54 schreef: Toen er na enige tijd automatisch abonnementsgeld van mijn rekening werd gehaald vond ik het tijd voor een briefje aan Sanoma.
Lijkt mij als je geen toestemming hebt gegeven voor een automatisch incasso,ze een acceptgiro sturen.
En je hebt geen abo afgesloten,dus is het helemaal vreemd dat ze zomaar incasseren
Re: Geen reactie Sanoma op brief inzake spookabonnement Linda
Ik denk zelf ook aan een grap, vandaar dat ik Sanoma om de gegevens heb gevraagd. Ik was te laat om te storneren.
Re: Geen reactie Sanoma op brief inzake spookabonnement Linda
Als het een onterechte incasso is,kan je het tot 13mnd terug laten storneren
-
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 03 nov 2009 13:29
Re: Geen reactie Sanoma op brief inzake spookabonnement Linda
Het spijt ons te horen dat u een klacht heeft over het abonnement LINDA.
Wij raden u aan om contact met ons op te nemen via [email protected] met uw volledige adresgegevens en zullen u dan zo spoedig mogelijk berichten.
Met vriendelijk groet,
Sanna
Sanoma-Uitgevers B.V.
Wij raden u aan om contact met ons op te nemen via [email protected] met uw volledige adresgegevens en zullen u dan zo spoedig mogelijk berichten.
Met vriendelijk groet,
Sanna
Sanoma-Uitgevers B.V.
-
- Berichten: 6858
- Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
- Contacteer:
Re: Geen reactie Sanoma op brief inzake spookabonnement Linda
@ Sanne,
het lijkt me dat jullie systeem niet helemaal jofel werkt.
Hoewel ouderwets, toch maar terug naar 'handtekening' en ID controle systeem...
Zeker zonder machtiging heeft TS hier toch een aardig gevalletje incassofraude/diefstal.
het lijkt me dat jullie systeem niet helemaal jofel werkt.
Hoewel ouderwets, toch maar terug naar 'handtekening' en ID controle systeem...
Zeker zonder machtiging heeft TS hier toch een aardig gevalletje incassofraude/diefstal.
-
- Berichten: 3573
- Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37
Re: Geen reactie Sanoma op brief inzake spookabonnement Linda
Dus u hebt een aantal maanden gewoon het blad gekregen en niets gedaan.rho54 schreef:Ik behoor niet echt tot de doelgroep van Linda, toch ontvang ik dit prachtblad sinds enige tijd maandelijks. Toen er na enige tijd automatisch abonnementsgeld van mijn rekening werd gehaald vond ik het tijd voor een briefje aan Sanoma. Ik vroeg om bewijs dat ik mij had geabonneerd, om een kopie van de door mij afgegeven automatische incassomachtiging en om restitutie van het afgeschreven bedrag, aangezien ik mij nooit op Linda heb geabonneerd. Nu al maanden geen reactie van Sanoma. Zijn er meer mensen slachtoffer van spookabonnementen?
Pas als ze geld van uw rekening afhalen, trekt u aan de bel.
Ongetwijfeld omdat u zich bestolen voelt.
Mag de uitgever zich ook bestolen voelen, omdat u maandenlang (onterecht) een blad ontvangt en geen contact met hen opneemt?
Rare actie van u.
Re: Geen reactie Sanoma op brief inzake spookabonnement Linda
Iets dat je ongevraagd krijgt mag je houden (zonder ervoor te betalen) en hoef je ook geen actie op te ondernemen.
Re: Geen reactie Sanoma op brief inzake spookabonnement Linda
Beste Pru,
Volgens mij zit er een steekje aan je los. Ongevraagde zendingen gooi ik gewoon weg. Ik dacht overigens dat een lolbroek mij een proefabonnement kado had gegeven.
Volgens mij zit er een steekje aan je los. Ongevraagde zendingen gooi ik gewoon weg. Ik dacht overigens dat een lolbroek mij een proefabonnement kado had gegeven.
-
- Berichten: 3573
- Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37
Re: Geen reactie Sanoma op brief inzake spookabonnement Linda
Ongevraagde zending gooit u gewoon weg....dat is natuurlijk uw goed recht, maar netjes is anders.rho54 schreef:Beste Pru,
Ongevraagde zendingen gooi ik gewoon weg. Ik dacht overigens dat een lolbroek mij een proefabonnement kado had gegeven.
Zeker als u maand na maand hetzelfde blad thuisbezorgd krijgt.
Als u dus eerder aan de bel had getrokken, had u het waarschijnlijk al eerder opgelost en was er misschien wel nooit geld van uw rekening afgeschreven.
En ik weet niet hoe het met uw lolbroeken zit, maar mensen die mij een proefabo cadeau doen, stellen mij daar altijd van op de hoogte.
Re: Geen reactie Sanoma op brief inzake spookabonnement Linda
Mysterie opgelost!
Dit forum is toch wel krachtig! Beter dan het schrijven van een brief. Ook dank aan Youp!
Dit schreef de uitgever:
'Uw abonnement op Liv is door opheffing van dit tijdschrift, omgezet naar het tijdschrift Linda. Wij hebben de abonnees geïnformeerd door middel van een brief dat de resterende periode omgezet zou worden naar de LINDA. Omdat uw abonnement op het tijdschrift Liv tot wederopzegging was, zijn deze voorwaarden ook doorgevoerd op de LINDA. Mogelijk heeft deze informatie u niet bereikt.
Wij zullen alsnog het abonnement per direct stopzetten en het volledige bedrag naar u terugstorten.
Onze excuses voor het ongemak'.
Dit forum is toch wel krachtig! Beter dan het schrijven van een brief. Ook dank aan Youp!
Dit schreef de uitgever:
'Uw abonnement op Liv is door opheffing van dit tijdschrift, omgezet naar het tijdschrift Linda. Wij hebben de abonnees geïnformeerd door middel van een brief dat de resterende periode omgezet zou worden naar de LINDA. Omdat uw abonnement op het tijdschrift Liv tot wederopzegging was, zijn deze voorwaarden ook doorgevoerd op de LINDA. Mogelijk heeft deze informatie u niet bereikt.
Wij zullen alsnog het abonnement per direct stopzetten en het volledige bedrag naar u terugstorten.
Onze excuses voor het ongemak'.
Re: Geen reactie Sanoma op brief inzake spookabonnement Linda
VioletPrue schreef:
Dus u hebt een aantal maanden gewoon het blad gekregen en niets gedaan.
Pas als ze geld van uw rekening afhalen, trekt u aan de bel.
Ongetwijfeld omdat u zich bestolen voelt.
Mag de uitgever zich ook bestolen voelen, omdat u maandenlang (onterecht) een blad ontvangt en geen contact met hen opneemt?
Rare actie van u.
dus moeten wij die niets hebben besteld kosten en moeite doen omdat er iets in onze brievenbus glijd?!"
dacht het niet!
Dus u hebt een aantal maanden gewoon het blad gekregen en niets gedaan.
Pas als ze geld van uw rekening afhalen, trekt u aan de bel.
Ongetwijfeld omdat u zich bestolen voelt.
Mag de uitgever zich ook bestolen voelen, omdat u maandenlang (onterecht) een blad ontvangt en geen contact met hen opneemt?
Rare actie van u.
dus moeten wij die niets hebben besteld kosten en moeite doen omdat er iets in onze brievenbus glijd?!"
dacht het niet!
-
- Berichten: 3573
- Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37
Re: Geen reactie Sanoma op brief inzake spookabonnement Linda
Kosten en moeite?
Even de telefoon pakken of een briefje typen is toch niet het einde van de wereld?
Nee, het is niet verplicht, maar waar is het fatsoen?!?
En TS, zo ziet u maar weer, had u eerder contact gezocht met Sanoma, was het al veel eerder opgelost.
Even de telefoon pakken of een briefje typen is toch niet het einde van de wereld?
Nee, het is niet verplicht, maar waar is het fatsoen?!?
En TS, zo ziet u maar weer, had u eerder contact gezocht met Sanoma, was het al veel eerder opgelost.
Re: Geen reactie Sanoma op brief inzake spookabonnement Linda
Violet Pru,
Ik heb in november een brief aan Sanoma geschreven, maar geen reactie gekregen tot ik op dit forum publiceerde.
Ik heb in november een brief aan Sanoma geschreven, maar geen reactie gekregen tot ik op dit forum publiceerde.
Re: Geen reactie Sanoma op brief inzake spookabonnement Linda
Waarom zou ik moeizame acties moeten ondernemen om ongevraagde abonnementen weer op te zeggen. Indien Sanoma z'n "rommel" niet kwijt kan moeten ze het niet bij mij in de brievenbus dumpen. Dat heet illegaal storten en is strafbaar....
Re: Geen reactie Sanoma op brief inzake spookabonnement Linda
1 e-mail sturen moeizame? Nou, dat is toch het minste dat je zou kunnen doen. Verder vind ik je reactie wel leuk, en denk er ook zo over.