Pagina 1 van 2
Onredelijke factuur slotenservice?
Geplaatst: 07 feb 2011 21:09
door 3strang3d
Goedenavond,
Mijn broertje die enkele werkzaamheden binnenshuis voor mij verrichte heeft zich een week geleden per ongeluk buitengesloten. Omdat ik zeker een uur verder op aan het werk was heeft hij een eerst een slotenservice gebeld en vervolgens mij. Ik ben gelijk richting huis gegaan en hem gevraagd om de slotenservice af te bellen, wetende dat het vervangen van sloten een dure aangelegenheid kan zijn.
De slotenservice afgebeld (deze was nog niet onderweg) en deze gaf al aan dat hij van plan was een faktuur te sturen met annuleringskosten. Ik verwachtte een eneigszins redelijk bedrag, maar de totale kosten blijken €30,- te zijn. Het bedrijf is maar liefst 2,5 km verderop gevestigd.
Ik vind dit niet redelijk. 30 euro is wat mij betreft veel te veel geld. Ik heb de website van de slotenservice bezocht en daar wordt ook helemaal geen melding gemaakt van dit soort kosten.
Iemand enige ervaring met de kosten van een slotenmaker? Is 30 Euro een redelijk bedrag voor het annuleren van een afspraak?
Ik hoor graag jullie ervaringen.
Met vriendelijke groet,
Gijs
Re: Onredelijke factuur slotenservice?
Geplaatst: 07 feb 2011 21:19
door jlthkoch
Als het goed is had de slotenservice (volgens hun eigen voorwaarden) ook niet kunnen helpen, want de legitimatie had waarschijnlijk geen probleem geweest, de "adreslegitimatie" was vermoedelijk niet gelukt....
Overigens had het vervangen van sloten ook niet aan de orde geweest, want men zegt de sloten zonder schade te kunnen openen.
Ik denk dat van belang is hoeveel tijd er gezeten heeft tussen het maken van de afspraak en het annuleren daarvan....
Re: Onredelijke factuur slotenservice?
Geplaatst: 07 feb 2011 21:31
door trebelski
jlthkoch schreef:Als het goed is had de slotenservice (volgens hun eigen voorwaarden) ook niet kunnen helpen, want de legitimatie had waarschijnlijk geen probleem geweest, de "adreslegitimatie" was vermoedelijk niet gelukt....
Volgens mij loopt niemand zomaar met (dit soort) adreslegitimaties op zak als je jezelf ""per ongeluk"" buiten sluit.
U moet voor onze diensten altijd een geldig legitimatiebewijs en een adreslegitimatie kunnen overleggen.
Een geldig legitimatiebewijs is:
* Paspoort
* Identiteitskaart
* Rijbewijs
Een geldige adreslegitimatie is:
* Bank- of giro-afschrift
* Uittreksel bevolkingsregister
* Huurcontract
* Polis zorgverzekering
* Rekening telefoon, elektra of gas.
Re: Onredelijke factuur slotenservice?
Geplaatst: 07 feb 2011 21:43
door 3strang3d
jlthkoch schreef:
Ik denk dat van belang is hoeveel tijd er gezeten heeft tussen het maken van de afspraak en het annuleren daarvan....
Er heeft ongeveer 2 uur tussen gezeten. Het is ook niet zo dat niets wil betalen, ik vind 30 euro alleen heel veel geld voor weinig tegenprestatie.
Re: Onredelijke factuur slotenservice?
Geplaatst: 07 feb 2011 21:46
door jlthkoch
trebelski schreef:jlthkoch schreef:Als het goed is had de slotenservice (volgens hun eigen voorwaarden) ook niet kunnen helpen, want de legitimatie had waarschijnlijk geen probleem geweest, de "adreslegitimatie" was vermoedelijk niet gelukt....
Volgens mij loopt niemand zomaar met (dit soort) adreslegitimaties op zak als je jezelf ""per ongeluk"" buiten sluit.
U moet voor onze diensten altijd een geldig legitimatiebewijs en een adreslegitimatie kunnen overleggen.
Een geldig legitimatiebewijs is:
* Paspoort
* Identiteitskaart
* Rijbewijs
Een geldige adreslegitimatie is:
* Bank- of giro-afschrift
* Uittreksel bevolkingsregister
* Huurcontract
* Polis zorgverzekering
* Rekening telefoon, elektra of gas.
Dus als ze hun eigen voorwaarden (strikt) hanteren kunnen ze eigenlijk -vrijwel- niemand helpen, dat verklaart weer waarom men graag een factuur stuurt als ze geen werk hebben verricht, want veel werk zullen ze dan niet hebben
Re: Onredelijke factuur slotenservice?
Geplaatst: 07 feb 2011 21:47
door snepke
trebelski schreef:
Volgens mij loopt niemand zomaar met (dit soort) adreslegitimaties op zak als je jezelf ""per ongeluk"" buiten sluit.
Klopt,mijn dochter had zich per ongeluk buitengesloten(deur dichtgewaaid)
Bij de buren slotenservice gebeld.Alles lag binnen,papieren,sleutels en telefoon.
Ze vroegen nergens naar.
Binnen 1 min hadden ze de deur open.
Kosten 65 euro.
En dat bedrijf zat in dezelfde straat.
Re: Onredelijke factuur slotenservice?
Geplaatst: 07 feb 2011 21:53
door jlthkoch
3strang3d schreef:jlthkoch schreef:
Ik denk dat van belang is hoeveel tijd er gezeten heeft tussen het maken van de afspraak en het annuleren daarvan....
Er heeft ongeveer 2 uur tussen gezeten. Het is ook niet zo dat niets wil betalen, ik vind 30 euro alleen heel veel geld voor weinig tegenprestatie.
Dan heeft er veel tijd gezeten tussen het moment dat hij de slotenmaker bestelde en het moment dat hij jou belde?
Ik denk inderdaad dat 30 euro wat aan de hoge kant is als het bedrijf zo dichtbij huis is. Beetje kinderachtig, maar kennelijk gaan de zaken niet zo goed........
Misschien hadden ze gewoon even goed moeten informeren toen de afspraak werd gemaakt, omdat ze toen al wisten dat ze niet kunnen helpen, al hadden ze gekomen.
Ik zou ze 10 euro aanbieden om van het gezeur af te zijn, meer niet. Over annuleringskosten wordt in hun (zeer basic) voorwaarden ook geen melding gemaakt....
Re: Onredelijke factuur slotenservice?
Geplaatst: 07 feb 2011 21:58
door jlthkoch
snepke schreef:trebelski schreef:
Volgens mij loopt niemand zomaar met (dit soort) adreslegitimaties op zak als je jezelf ""per ongeluk"" buiten sluit.
Klopt,mijn dochter had zich per ongeluk buitengesloten(deur dichtgewaaid)
Bij de buren slotenservice gebeld.Alles lag binnen,papieren,sleutels en telefoon.
Ze vroegen nergens naar.
Binnen 1 min hadden ze de deur open.
Kosten 65 euro.
En dat bedrijf zat in dezelfde straat.
Ja mama, het is niet te geloven hoe snel ze binnen zijn.... je gaat je afvragen waarom je de deur eigenlijk nog dicht doet
Ik heb maanden geleden hetzelfde gehad, ik dacht dat het goed beveiligd was hier, maar hij rommelt even met een plastic plaatje en in 20 seconden was de deur open. Weer geleerd om
altijd de deur op slot te draaien, want dit is wel erg gemakkelijk.
Het is wel vreemd dat men zonder controle zomaar de deur open maakt, nu zal jouw dochter wel ok zijn (en jij ook) maar kan de eerste de beste tegenwoordig dan maar een slotenmaker bellen en wordt de deur dan zonder vragen open gemaakt, wel lekker inbreken zo! (En als klap op de vuurpijl krijg je nadat je huis leeg is gehaald ook nog een factuur van de slotenmaker)
Overigens werd bij mij wel om legitimatie gevraagd, maar ja misschien zie ik er onbetrouwbaar uit
Re: Onredelijke factuur slotenservice?
Geplaatst: 07 feb 2011 22:15
door snepke
Nou dat was in een flat(ze zat 4 hoog)en als je het gebouw in wil moet je aan bellen.Dan doen ze vanuit hun flat de deur open.
Ze heeft beneden in de hal op die slotenmaker gewacht om hem binnen te laten.
Daarom hebben ze denk ik niets van papieren gevraagd.
Er kan niemand in ,je moet echt binnen gelaten worden
Re: Onredelijke factuur slotenservice?
Geplaatst: 07 feb 2011 22:26
door jlthkoch
snepke schreef:Nou dat was in een flat(ze zat 4 hoog)en als je het gebouw in wil moet je aan bellen.Dan doen ze vanuit hun flat de deur open.
Ze heeft beneden in de hal op die slotenmaker gewacht om hem binnen te laten.
Daarom hebben ze denk ik niets van papieren gevraagd.
Er kan niemand in ,je moet echt binnen gelaten worden
Mama zoals je ongetwijfeld weet woont je zoon ook in een flat (apartementencomplex of "hunkerbunker" vanwege het grote aantal vrijgezellen...) en dit portiek is ook afgesloten, ben je echter brutaal (ik kom een pakje afleveren, ik ben mijn sleutel vergeten etc. of je loopt gewoon achter iemand aan) zijn er altijd van die aardige mensen die je binnenlaten. Ik ben wat dat betreft niet aardig.
Re: Onredelijke factuur slotenservice?
Geplaatst: 08 feb 2011 13:50
door VioletPrue
3strang3d schreef:Goedenavond,
Mijn broertje die enkele werkzaamheden binnenshuis voor mij verrichte heeft zich een week geleden per ongeluk buitengesloten. Omdat ik zeker een uur verder op aan het werk was heeft hij een eerst een slotenservice gebeld en vervolgens mij. Ik ben gelijk richting huis gegaan en hem gevraagd om de slotenservice af te bellen, wetende dat het vervangen van sloten een dure aangelegenheid kan zijn.
De slotenservice afgebeld (deze was nog niet onderweg) en deze gaf al aan dat hij van plan was een faktuur te sturen met annuleringskosten. Ik verwachtte een eneigszins redelijk bedrag, maar de totale kosten blijken €30,- te zijn. Het bedrijf is maar liefst 2,5 km verderop gevestigd.
Ik vind dit niet redelijk. 30 euro is wat mij betreft veel te veel geld. Ik heb de website van de slotenservice bezocht en daar wordt ook helemaal geen melding gemaakt van dit soort kosten. (
http://slotenservicenhn.com/)
Iemand enige ervaring met de kosten van een slotenmaker? Is 30 Euro een redelijk bedrag voor het annuleren van een afspraak?
Ik hoor graag jullie ervaringen.
Met vriendelijke groet,
Gijs
Als in hun algemene voorwaarden niets staat over het berekenen van 'afzegkosten', dan kunnen ze fluiten naar hun geld.
Re: Onredelijke factuur slotenservice?
Geplaatst: 27 feb 2011 19:01
door spaghettispinazie
Hallo, is het misschien niet meer dan normaal dat er annuleringskosten worden berekend als een opdracht wordt gecancelled?
U geeft al aan dat er telefonisch contact is geweest waarbij de annuleringskosten zijn besproken, dus u wist dan toch al dat er een factuur aan zat te komen. Misschien heeft de slotenmaker wel al rekening gehouden met zijn planning voor het nog te bezoeken adres?
Nog niet zo lang geleden heb ik een loodgieter gebeld i.v.m. een lekkage. Toen bleek dat mijn buurman het probleem kon verhelpen en heb ik de loodgieter afgebeld. Ik kreeg toen ook een factuur van € 25,00. Ook deze man had al rekening gehouden met mijn lekkage en had zelfs al een andere opdracht hiervoor verschoven.
Ik zou hier niet zo'n probleem van maken als ik u was. Misschien doet de slotenmaker wel iets met de prijs bij een eventueel volgend beroep wat u op hem doet. Altijd handig zo'n slotenmaker in de buurt.
Re: Onredelijke factuur slotenservice?
Geplaatst: 27 feb 2011 19:30
door MAXIEM
3strang3d
Alleen als er al ingeroosterd was, heeft het bedrijf het recht om annuleringskosten in rekening te brengen. Was dat niet het geval, dan is er nog geen dienst geleverd en zou een fatsoenlijk bedrijf niets in rekening mogen brengen. Maar.............................................bewijs maar eens dat er nog niet ingeroosterd was.
Maxiem.
Re: Onredelijke factuur slotenservice?
Geplaatst: 27 feb 2011 19:51
door spaghettispinazie
Inderdaad, dat loopt uit op een welles-nietes-spelletje.
Betaal die paar tientjes gewoon en dan is het gezeur over.
Re: Onredelijke factuur slotenservice?
Geplaatst: 07 mar 2011 18:07
door ajs
Geachte Forumbezoekers,
Dank voor al uw adviezen. Jammer dat dit op deze manier moest en mijn bedrijf in een kwaad daglicht is gesteld. Van deze laster is melding gemaakt en mijn advocaat zal dit verder oppakken. Klaarblijkelijk heeft de klant uiteindelijk toch ingezien dat de factuur alleszins redelijk is en heeft inmiddels de annuleringsfactuur geheel voldaan.
Met vriendelijke groet,
Slotenservice NHN
Re: Onredelijke factuur slotenservice?
Geplaatst: 08 mar 2011 15:23
door VioletPrue
ajs schreef:Geachte Forumbezoekers,
Dank voor al uw adviezen. Jammer dat dit op deze manier moest en mijn bedrijf in een kwaad daglicht is gesteld. Van deze laster is melding gemaakt en mijn advocaat zal dit verder oppakken. Klaarblijkelijk heeft de klant uiteindelijk toch ingezien dat de factuur alleszins redelijk is en heeft inmiddels de annuleringsfactuur geheel voldaan.
Met vriendelijke groet,
Slotenservice NHN
Sorry, maar uw klant maakt zich niet schuldig aan laster.
Klant meldt het gebeurde en vraagt of € 30,- een redelijk bedrag is aan annuleringskosten.
Nergens wordt u of uw bedrijf beschuldigd van wat dan ook, klant vraagt advies, meer niet.
Misschien moet u nog even een woordenboek pakken en opzoeken wat laster inhoudt.
En dan uw advocaat bellen en hem/haar terug roepen.
Re: Onredelijke factuur slotenservice?
Geplaatst: 12 mar 2011 13:21
door VioletPrue
Toch jammer dat Slotenservice NHN meent mensen via privéberichten te moeten lastigvallen, als je het niet met hen eens bent:
ajs schreef:ga toch eens een baan zoeken als je is 2 jaar tijd al ruim 800 berichten op het radar forum zet ben je volgen mij gewoon een werkeloze niksnut
Mijn advies aan NHN blijft: zoek 'laster' even op in het woordenboek vóór u TS een proces aan de broek doet!
Re: Onredelijke factuur slotenservice?
Geplaatst: 12 mar 2011 14:18
door Fiesiekus
Heel frappant, die aantijging van "laster". Zo heb ik recent van iemand, namens het éénpersoonsbedrijf waar zij werkte, een aangetekende brief ontvangen wegens mijn lasterpraktijken (op het internet) en een eis tot schadevergoeding van €1700,- Met de naam van de advocaat erbij en de dreiging van een proces. Ook aangifte gedaan bij de politie. Dat alles vanwege een melding/afzegging op het Internet.
Paar telefoontjes wezen uit dat er geen fluit van klopte en dat er misbruik van advocaatkantoor/politie en uitkering werd gemaakt.
Blijkbaar maken bedrijven te pas en te onpas gebruik van de kreet "laster", om te kijken of ze argeloze klanten een poot kunnen uitdraaien.
Gewoon terugpakken: zet ze met bedrijfsnaam hier op 't forum en uiteraard geen stuiver betalen.
Wat slotenservice NHN betreft: ik woon precies in hun regio; weet ik nu even dat ik die NIET inschakel. Dan blijf ik liever in m'n slaapzak buiten slapen, tussen de zwerfhonden.
Re: Onredelijke factuur slotenservice?
Geplaatst: 12 mar 2011 15:34
door alfatrion
Deze winkelier ziet inmiddels vast wel in dat hier geen laster is gepleegd en heeft dus vast geen advocaat in de arm genomen. Voor zover zijn de goede naam is aangetast wordt dit veroorzaakt door deze wijze waarop hier mee omgaat.
MAXIEM schreef:Alleen als er al ingeroosterd was, heeft het bedrijf het recht om annuleringskosten in rekening te brengen.
Die opvatting deel ik niet. Het bedrijf loopt winst mis omdat de opdrachtgever de overeenkomst heeft ontbonden. Het bedrijf heeft er recht op om dit verlies gecompenseerd te krijgen.
Re: Onredelijke factuur slotenservice?
Geplaatst: 12 mar 2011 15:45
door VioletPrue
alfatrion schreef:MAXIEM schreef:Alleen als er al ingeroosterd was, heeft het bedrijf het recht om annuleringskosten in rekening te brengen.
Die opvatting deel ik niet. Het bedrijf loopt winst mis omdat de opdrachtgever de overeenkomst heeft ontbonden. Het bedrijf heeft er recht op om dit verlies gecompenseerd te krijgen.
Maar hij loopt alleen winst mis, als de klant al ingeroosterd is.
Anders kan op de plek van de klant die afbelt een ander ingeroosterd worden en wordt er dus gewoon geld verdient.