LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] vaccineren

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
superklaver

Re: vaccineren

Ongelezen bericht door superklaver »

dat klopt, de hond komt wel buiten. maar zou jij je dieren laten inenten als ze er ziek van worden? wij hebben helaas de ervaring dat ze juist van de vaccinatie ziek worden. de 2e hond van mijn ouders hebben we nooit gevaccineerd. en hij is nooit ziek geweest. En inmiddels is hij al 12 jaar. Trouwens. als het echt nodig was geweest hadden dierenverzekeringen het ook wel verplicht. mijn katten zijn allebei verzekerd voor het geval dat. en de verzekering verplicht niet om te vaccineren.
ik geef ze wel elke 2 maanden een antiwormen middel en een pipetje in de nek.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: vaccineren

Ongelezen bericht door Chocomelk »

superklaver schreef:dat klopt, de hond komt wel buiten. maar zou jij je dieren laten inenten als ze er ziek van worden? wij hebben helaas de ervaring dat ze juist van de vaccinatie ziek worden. de 2e hond van mijn ouders hebben we nooit gevaccineerd. en hij is nooit ziek geweest. En inmiddels is hij al 12 jaar. Trouwens. als het echt nodig was geweest hadden dierenverzekeringen het ook wel verplicht. mijn katten zijn allebei verzekerd voor het geval dat. en de verzekering verplicht niet om te vaccineren.
ik geef ze wel elke 2 maanden een antiwormen middel en een pipetje in de nek.
Blijf het heel vreemd vinden, heel veel dieren gehad al en nog, altijd laten inenten en nog nooit ziek geweest van een vaccinatie.

Hier liep vorig jaar een hond rond die ook niet gevacineerd was en die had de kennelhoest bij zich, die hond heeft hele velen honden besmet, ook de onze oa, gelukkig dat de onze was gevacineerd en er dus zonder medicijnen door heen is gekomen, had het in lichte mate.
Zijn ook andere honden in de omgeving die een zware antibiotica nodig hebben gehad, leuk dat je door zo iemand die te beroerd is hun hond te vaccineren op kosten wordt gejaagd.

Is de hond van je ouders nooit in een pension geweest, toch raar he dat daar de jaarlijkse vaccinatie + kennelhoest verplicht is.
Is ivm besmettingsgevaar voor de andere dieren.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: vaccineren

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Soraya schreef:
Ik vind niet dat het verplicht moet zijn. Ja, wel het eerste jaar, dat de basis is meegegeven, maar kijk verder naar de situatie.
Voor dieren die buiten komen en contact hebben met andere dieren, ja daar zou het verplicht voor moeten zijn.

superklaver

Re: vaccineren

Ongelezen bericht door superklaver »

wij hebben de hond nooit naar een pension gedaan. kon in de vakanties altijd naar familie toe. wij hebben nergens problemen mee gehad. misschien wel geluk, maar dat zijn onze ervaringen. ik vind dat iedereen zelf moet weten of hij zijn dieren laat vaccineren. ik zou het wel doen als ze naar het buitenland gaan of onverhoopt toch naar een pension. (maar dan is het ook verplicht)

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: vaccineren

Ongelezen bericht door Chocomelk »

superklaver schreef:wij hebben de hond nooit naar een pension gedaan. kon in de vakanties altijd naar familie toe. wij hebben nergens problemen mee gehad. misschien wel geluk, maar dat zijn onze ervaringen. ik vind dat iedereen zelf moet weten of hij zijn dieren laat vaccineren. ik zou het wel doen als ze naar het buitenland gaan of onverhoopt toch naar een pension. (maar dan is het ook verplicht)
Ah dus de hond kon ook nog andere dieren besmetten waar hij op vakantie was in die omgeving. :shock:

Soraya
Berichten: 501
Lid geworden op: 08 feb 2006 15:04

Re: vaccineren

Ongelezen bericht door Soraya »

dit is nooit en te nimmer te controleren. Of worden er mensen ingeschakelt, terwijl er op de andere vlakken moet worden bezuinigd?

Afhankelijk van de ziekte heeft het meer of minder zin om te doen.
Immers ze kunnen er nog steeds ziek van worden en het aan andere dieren geven.

En wat als mijn kat ondanks entingen wel de niesziekte heeft (wat gewoon gebeurt)? Moet ik dan mijn dierenarts maar gaan aanklagen omdat de enting niet werkt?

Daarbij geloof ik ook niet dat het zo besmettelijk is als nu getracht wordt om aan te geven. Dan gaven fabrikanten ook al andere adviezen namelijk.
En als je regematig ent, krijgen vaak zat de dieren ook echt de ziekte of bijwerkingen ervan... fijn, probeer je eventuele besmetting te voorkomen, krijgt je dier er bijwerkingen van.... (zijn ook wetenschappelijke gegevens van, even zoeken op internet, want daar heb ik ze ook gevonden)

Madera
Berichten: 14
Lid geworden op: 15 jan 2011 03:38

Re: vaccineren

Ongelezen bericht door Madera »

Waarom zou vaccineren verplicht moeten worden?
Laten degenen die dit zeggen hun kind ook niet spelen met kinderen die niet ingeent worden?
Of jij jezelf je dier of je kind ent lijkt mij een persoonlijke keuze. Die weloverwogen en welonderbouwd van beide kanten begrepen kan worden, lijkt mij.
Ikzelf ent mijn dieren ook niet, ze komen niet in contact met andere dieren, en omdat enten in mijn ogen vaak meer kwaad dan goed doet. (hoeveel honden hebben al hartruis gekregen van de parvo-enting?) Mijn dieren gaan niet in een pension o.i.d. en mijn hond komt niet op een hondenschool, voor mij is er dus geen reden om te enten. Op het moment dat mijn hond om wat voor reden verplicht geënt moet worden (hondenschool, reis naar het buitenland). Zal ik ook alleen om die reden enten.
Ik ken mijn dieren goed genoeg om te zien wanneer ze ziek zijn, als ze symptomen hebben zit ik binnen no-time bij de dierenarts.

Over ziek worden van dieren na enten trouwens, dit kan een bijwerking zijn, net zoals kinderen na een enting weleens een dagje of wat ziek kunnen zijn.

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: vaccineren

Ongelezen bericht door manondoris »

ik had een kat die wij nooit hebben laten enten , ze is 19 jaar geworden . wij hadden een hondje ook nooit laten enten hij is 14 jaar geworden .ze zijn gestorven aan ouderdom en nier en blaasstenen ,dus niet aan ziektes die met inenten te maken hadden ,ik moet er wel bij zeggen dat onze beestjes weinig in contact kwamen met andere en als we op vakantie gingen werden ze ondergebracht bij familie. ooit heeft een dierenarts tegen mij gezegd dat enten onzin is want krijgen ze een ziekte dan is dat heel goed op dat moment te behandelen. wij hebben er toen voor gekozen om het niet te doen ik laat mezelf en mijn kind trouwens ook niet voor elk wissen wasje enten ,ik vind het allemaal maar rotzooi. maar goed iedereen maakt zijn eigen keuze daar in .

Soraya
Berichten: 501
Lid geworden op: 08 feb 2006 15:04

Re: vaccineren

Ongelezen bericht door Soraya »

@ Madera: ik bedoel niet de reactie op de enting, maar echt het lichamelijk ziek worden ervan, dat dieren er ziekten van krijgen die in de bijwerkingen beschreven staan. Dit kunnen levensbedreigende ziekten zijn, die de levensduur flink verkorten, of het flink belemmeren. (spierziekten, gewrichtziekten, hartklachten, etc)
Hier zijn ook veel reacties over te vinden op internet.

(vergelijk het een beetje met de kinderen die ingeent zijn tegen de mexicaanse griep, en die hierdoor Narcolepsie (slaapziekte) kregen. De gevolgen zijn erger dan de kwaal waar preventief tegen wordt geent)

Gesloten