LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] laksheid van de makelaar

Ben je benadeeld of juist goed geholpen door een makelaar? Geef hier jouw mening.
JMM13487
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 feb 2011 18:13

laksheid van de makelaar

Ongelezen bericht door JMM13487 »

hallo

ik heb in september eindelijk me eigen huis gekocht

ik ben toen vrijwel snel begonnen met het systematisch opknappen van somige ruimtes. ik kwam al gelijk de eerste problemen tegen
bij het kaal maken van de muren storte er gewoon complete delen van het stuukwerk naar beneden (de muren waren dus heeel slecht)

ik heb toen gelijk foto's gemaakt en doorgestuurd naar de makelaar om te kijken wat ik hier mee kan want ja ik kijk tegen allemaaal hoge onvoorziene kosten om ineens nu in totaal 4 complete muren te moeten vervangen

vervolgens krijg ik een mailtje terug met de volgende tekst

geachtte heer,

ik heb je mailtje gelezen en de foto gezien en moet constateren dat dit in veel oudere huizen kan voorkomen

het is ook niets waarop we terug kunnen komen als zijnde een gebrek

het is het beste om rustig het behang eraf te stomen waardoor het vanzelf loskomt en je de schade beperkt.

hopelijk heb je hier iets aan maar gelukkig ben je er niet mee wat we kunnen begrijpen.

met vriendelijke groet

bla bla



kan dit zomaar dat ik dus zelf alles mag gaan opknappen terwijl de stuklagen gewoon uit ellende bij elkaar gehouden worden door behang

gr joram

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: laksheid van de makelaar

Ongelezen bericht door crazyme »

Dat heeft niets te maken met een lakse makelaar, maar alles met een klant die alle verantwoordelijkheden op een ander wil afwentelen.

Wanneer je de technische staat van de muren had willen weten had je daar vooraf onderzoek naar moeten doen.

JMM13487
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 feb 2011 18:13

Re: laksheid van de makelaar

Ongelezen bericht door JMM13487 »

ja maar ik koop een huis

alles doorgesproken ik krijg taxatie rapport staat van de muren goed

nou als ik nu tegen de muren die nog staan tik hoor ik gewoon duidelijk dat er lucht tussen de stuclaag en de muur in zit

Rebellian
Berichten: 169
Lid geworden op: 25 nov 2010 09:49

Re: laksheid van de makelaar

Ongelezen bericht door Rebellian »

Een taxatie is geen bouwtechnisch onderderzoek. Bij een bouwtechnisch onderzoek was dit probleem wellicht voor de koop ontdekt.

Hoe oud is de woning?

EDIT: Ik bedoel met hoe oud ook: Is er een ouderdomsclausule getekend?

marcel75
Berichten: 1639
Lid geworden op: 12 jan 2008 16:22

Re: laksheid van de makelaar

Ongelezen bericht door marcel75 »

Dus als je zelf tegen de muren tikt hoor je al een holle ruimte? Dan had je dat al tijdens de bezichtigingen moeten doen. Dit was een dusdanig eenvoudig te ontdekken gebrek dat je de verkoper daar niet meer aansprakelijk voor kunt stellen. Je hebt als koper namelijk ook een vergaande onderzoeksplicht. Dat betekent zelf ogen en oren op hebben, bij oudere woningen een bouwkundige keuring etc. etc.

riddert
Berichten: 2186
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: laksheid van de makelaar

Ongelezen bericht door riddert »

ik kijk tegen allemaaal hoge onvoorziene kosten om ineens nu in totaal 4 complete muren te moeten vervangen
Je hoeft toch niet de gehele muur te vervangen? Verwijder de oude stuclaag en laat het opniew stucen, dan heb je alles weer netjes. Dit zijn een beetje de dingen die erbij horen, als je een huis koopt.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: laksheid van de makelaar

Ongelezen bericht door SJZ »

staat van de muren goed
Kan toch? De muren zijn goed, het stucwerk slecht.
nu in totaal 4 complete muren te moeten vervangen
4 muren eruit slopen en vervangen? Dat mag, maar geef niet het stucwerk de schuld.

mmichel
Berichten: 220
Lid geworden op: 14 mar 2009 20:21

Re: laksheid van de makelaar

Ongelezen bericht door mmichel »

JMM13487 schreef: vervolgens krijg ik een mailtje terug met de volgende tekst

geachtte heer,

ik heb je mailtje gelezen en de foto gezien en moet constateren dat dit in veel oudere huizen kan voorkomen

het is ook niets waarop we terug kunnen komen als zijnde een gebrek

het is het beste om rustig het behang eraf te stomen waardoor het vanzelf loskomt en je de schade beperkt.

hopelijk heb je hier iets aan maar gelukkig ben je er niet mee wat we kunnen begrijpen.

met vriendelijke groet

bla bla



kan dit zomaar dat ik dus zelf alles mag gaan opknappen terwijl de stuklagen gewoon uit ellende bij elkaar gehouden worden door behang

gr joram
Ja Joram dat kan zomaar en dat is niet anders.... jammer voor je, maar even aansmeren en klaar.
Heb hier ooit een hele elektrische en een water en gasinstallatie plus een dak moeten vervangen. Volgens de makelaar allemaal goed, bouwkeuring gehad en allemaal fantastisch! Zelfs met rapporten heb je geen poot om op te staan.

Indien je daar gebruik van maakt loop je maaaaanden vertraging op. Of het word keihard van tafel geveegd.
Dus een bouwkeuring is leuk maar heeft net zoveel nut als een gebruikt WC papiertje!
Een gebrek blijft je geld kosten, tenzij je in een ZELDZAAM! geval eens gelijk krijgt!

Gewoon zelf kijken en kloppen en testen meer kun je niet doen.

Ronbee
Berichten: 28
Lid geworden op: 03 jun 2010 15:24
Contacteer:

Re: laksheid van de makelaar

Ongelezen bericht door Ronbee »

Dit zijn geen verborgen gebreken. Dit hoort idd bij een ouder huis. Daar moet je dus zeker bij een oudere woning rekening mee houden.

Fiesiekus
Berichten: 2342
Lid geworden op: 27 okt 2008 13:07

Re: laksheid van de makelaar

Ongelezen bericht door Fiesiekus »

Die makelaar is een uitzondering die de regel bevestigt; hij verdient een pluim. Geeft een keurige reactie en het goede technische advies! Ik neem aan dat ie voor z'n advies geen factuur bij heeft gedaan? Prima vent!

Azijnzeiker
Berichten: 25
Lid geworden op: 10 nov 2010 10:01

Re: laksheid van de makelaar

Ongelezen bericht door Azijnzeiker »

vogens mij is dit een geschil tussen de koper en de verkoper. moet de makelaar dit opknappen? die is voor de verkoop van het huis. en dat heeft tie gedaan toch?

uithuilen en gaan stucen

Gesloten