LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hellup! 8700 KWh verbruikt in 11 maanden tijd!

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
caro77

Hellup! 8700 KWh verbruikt in 11 maanden tijd!

Ongelezen bericht door caro77 »

Ons gezin bestaande uit 4 personen verbruikt 8700 KWh per 11 maanden.
Hou nu al een aantal dagen de meter bij, schrijf alles op wat ik aanzet of juist geheel uitzet en het maakt weinig verschil.
Ieder uur verbruik ik 1 kwh OOK S NACHTS!
Das 24 per dag 720 per maand is 8640 per jaar!
Volgens mij klopt er hier iets niet. Iedereen roept dat het niet kan en ik kom geen steek verder. Nuon weet mij alleen spaarlampen aan te smeren of een waterbesparende douchekop....

caro77

Re: Hellup! 8700 KWh verbruikt in 11 maanden tijd!

Niemand een idee waar het aan kan liggen??Heb geen hennep op zolder,geen zonnebak, geen 6 plasma tv`s, geen 5 pc`s.......

angelbright

Ongelezen bericht door angelbright »

Dag Caro

Het lijkt me dat je meter kapot is. Hoe kan je anders 1kw per uur gebruiken ook als er niets aan staat?

Of het zou kunnen dat er iemand tapt op jouw aansluiting misschien?

Een gemiddeld gebruik voor een gezin van jouw grootte is ongeveer 4000kwh per jaar

Er zijn meters in de handel die je op elk apparaat kan inpluggen om het verbruik te meten

Ook kan je het uitrekenen;

Een apparaat van bijvoorbeeld 400 watt verbruikt 0.4kw per uur, vermenigvuldig dat met het aantal uren dat het apparaat aan staat en doe dat voor elk apparaat in je huishouden dan geeft dat een aardig beeld van je verbruik

Succes!

h@rm@n

Ongelezen bericht door h@rm@n »

Je geeft aan wat je niet hebt, hier is het beter dat je eens aangeeft wat je wel als "verbruikers" (apparatuur) hebt.
Bijvoorbeeld een waterbed, een of meerdere cv circulatiepompen, een vijver met pomp, een aquarium etc.
1 kWh per uur is dus een gemiddelde belasting van 1 kW. Maw het ene moment meer dan 1 kW en het andere minder. Met het aanwezige apparatuur krijg je hier meer inzicht in. Overigens een hennepplantage oa op zolder verbruikt op jaarbasis gemiddeld zo'n 20.000 kWh, dus dat is het niet maar dat geef je ook al aan :) .

Fiesiekus

Ongelezen bericht door Fiesiekus »

Schakel je groepen eens één voor één uit en kijk bij welke groep de meter stil gaat staan. Dan weet je al in welk gebied je moet gaan zoeken.

Indien alle groepen uitgeschakeld zijn en de meter blijft desalniettemin draaien: het energiebedrijf bellen en laten komen opdraven.

tennis

Ongelezen bericht door tennis »

Fiesiekus schreef:Schakel je groepen eens één voor één uit en kijk bij welke groep de meter stil gaat staan. Dan weet je al in welk gebied je moet gaan zoeken.

Indien alle groepen uitgeschakeld zijn en de meter blijft desalniettemin draaien: het energiebedrijf bellen en laten komen opdraven.
Heel goede tip!

Je kan ook een aparte meter plaatsen, en kijken, of er in het verbruik met de huidige meter een afwijking is!

Shine

Ongelezen bericht door Shine »

Sluit me aan: Geef aan wat je wel hebt.
Is er bijvoorbeeld een -keuken-boiler die dag en nacht het water warm houdt?

Verder:
- staan er apparaten steeds op standby?
- hetgeen h@rm@n al aangeeft....

Advies: Voor een paar tientjes koop je een energiemeter. Met deze meter kun je per apparaat kijken wat het verbruik is. Je plaatst hem namelijk tussen de stekker van het apparaat en het stopcontact. Ik denk dat dit u ook al veel inzicht en duidelijkheid zal verschaffen.

caro77

Ik heb dezelfde apparatuur als in mijn oude woning. Het gemiddelde verbruik daar was 5000kWh per jaar.Ik had daar af en toe wel in één vertrek een straalkacheltje aan ( stroomvreter)en de pc stond 24/7 aan.

Koelkast,oven,magnetron,vaatwasser,vriezer, cooker( die had ik in de vorige woning niet.)1 lcd, 1 laptop,wasmachine( dit alles geheel nieuw)

Droger,tafelmodel koelkast in de garage,en wat hallogeenspots die ik ook in de vorige woning had.

Ik zal straks een meter gaan halen....

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Maar wat voor apparaten zitten er in de woning zelf? Mechanische ventilatie, cv-pomp(en), misschien is er vloerverwarming met een extra cv-pomp, misschien is er in de badkamer electrische vloerverwarming, is er naast de quooker nog een andere boiler en ga zo maar door. En je kookt nu niet electrisch...?

caro77

Mechanische ventilatie zit erin maar staat al een paar weken helemaal uit.( maakt dus geen verschil)

Verder de standaard dingen...een cv en idd vloerverwarming maar niet electrisch en ik kook op gas. Die stand is van 4000m3 in de oude woning naar 1700m3 gegaan in de nieuwe woning!

Iets anders kan ik echt niet verzinnen. Ben blij met dit forum...wie weet zegt er straks iemand..... hee dat is het!

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Die 1700 gas is wel aan de lage kant, zit daar ook warm water bij? Als dat met een electrische boiler gaat, dan scheelt dat natuurlijk behoorlijk in het verbruik. Dat kan ook (vooral) 's nachts verbruik opleveren. Bij vloerverwarming heb je meestal een aparte circulatiepomp, wat continu zo'n 100 watt kan kosten (naast de standaard cirulatiepomp van de CV). Heb je ook boven vloerverwarming, dan heb je ook daar waarschijnlijk een extra circulatiepomp. De quooker is bij het warm houden erg zuinig, het opwarmen kost (afh. van type) tussen 1½ en 3 kWh, dus als je 's avonds nog niet zo lang vóór het 'opmeten' heet water hebt getapt, dan kan dat verbruik ook behoorlijke impact hebben.

En daarnaast kan het natuurlijk ook zijn dat de meter stuk is...

caro77

Daar zit ook warm water bij, dus geen electrische boiler. Vloerverwarming in onze situatie is dezelfde als in het vorige huis dus daar kan het extra verbruik ook niet in zitten. En het zal toch niet alleen die quooker zijn.....heb nu weer een aantal dingen ontstekkerd....maar alsnog 1 kwh per uur erbij....dank voor het meedenken hoor!

Shine

Ongelezen bericht door Shine »

Had nog nooit van een 'Quooker' gehoord. Even opgezocht en............. hmz,..... ik vrees dat hier al een boosdoener zit. Zet die energiemeter er als eerste daar maar eens op.

Vattenfall Webcare
verified

Ongelezen bericht door Vattenfall Webcare »

Beste Caro77,

In uw bericht op dit forum stelt u enkele vragen over uw hoge elektriciteitsverbruik.

Het is natuurlijk nooit leuk om opeens met een onverwacht hoog energieverbruik te worden geconfronteerd. Bij het zoeken naar een verklaring, kunt u aan de volgende opties denken:

• Vaak ligt er een verklaring ná de meter. Dit zou een defect apparaat kunnen zijn, een wijziging in uw verbruikspatroon of gezingssamenstelling, of een defect aan de binneninstallatie. Deze oorzaken zijn voor een energieleverancier niet inzichtelijk. Daarom zou een erkend installateur hierbij misschien kunnen helpen.
• In sommige gevallen is er door te lage meterstanden op de vorige jaarafrekening (bijvoorbeeld geschat of verkeerd verwerkt) te weinig afgerekend en brengen wij dit verbruik nu alsnog in rekening. Uit uw verhaal maak ik op dat dit hier in elk geval niet van toepassing is.
• In een heel enkel geval is de meter defect. Uw netbeheerder kan deze dan op uw verzoek ijken. Hieraan zijn echter wel enkele voorwaarden en risico’s verbonden. Als uw netbeheerder Liander is, vindt u hier meer informatie hierover: http://www.liander.nl/liander/veelgeste ... werken.htm

Misschien kan ik samen met u in een telefoongesprek meer gericht helpen met het zoeken naar een verklaring. Als u dit op prijs stelt, vraag ik u vriendelijk om uw contractrekeningnummer door te geven. Dan kan ik op basis daarvan uw telefoonnummer achterhalen. Alvast bedankt voor de moeite.

Uw contractrekening begint met (000)300 en staat bijvoorbeeld op acceptgiro’s of uw jaarafrekening. Om u gerust te stellen: met uw contractrekening hebben anderen geen toegang tot uw klantgegevens. U kunt beter niet uw klantnummer op dit forum plaatsen.

Met vriendelijke groet,

Gert
Nuon Webcare

caro77

Wat fijn dat er iemand van Nuon naar mij wil luisteren! :D De telefonisten die ik tot nu toe heb gehad vonden mijn verbruik "normaal" :? maar goed maakt niet uit ze zullen wel tientallen gevallen hebben per dag.

3008259327

Heb het verbruik van afgelopen dagen na gemeten en van za op zondag ( 24 uur) heb ik 42 KWh verbruikt....was de hele dag weg!
Zon op maandag 31 KWh,ma op din 22Kwh en di op woensdag ook 22 KWh....ik ben notabene aan het wassen drogen etc door de week!

tennis

Ongelezen bericht door tennis »

caro77 schreef:
Heb het verbruik van afgelopen dagen na gemeten en van za op zondag ( 24 uur) heb ik 42 KWh verbruikt....was de hele dag weg!
Zon op maandag 31 KWh,ma op din 22Kwh en di op woensdag ook 22 KWh....ik ben notabene aan het wassen drogen etc door de week!

Dit is echt dubieus, 42KWh per dag, zelf 22 KWh is nog te veel.
Ik zou er toch snel maatregelen nemen want dit kan niet.
Mijn gemiddeld verbruik is 15 KWh per dag en ik denk al ik heb er teveel!

h@rm@n

Ongelezen bericht door h@rm@n »

Met het verbruik van 42 kWh en/of 22 kWh (continu) per dag sluit ik me volledig aan bij de opmerking van tennis. Dit is bij normaal gebruik van het apparatuur onmogelijk. Bovendien geef je aan Caro dat je de apparatuur ook al in je oude woning had, zelfs nieuw apparatuur gekocht met mag ik aannemen A of A+ label, dus zuiniger.
Hoe lang woon je in de nieuwe woning? Vraag eens het verbruik van de vorige bewoner op. Heeft deze een normaal verbruik gehad, dan vrees ik dat er mogelijk “iets” met de elektriciteitsmeter aan de hand is. Gedemagnetiseerd????
Als er eerder met een magneet gefraudeerd is kan het nu zijn dat de elektriciteitsmeter erg afwijkt. Door demagnetisatie is de werking (magnetisme) van de inwendige remmagneet veranderd waardoor deze nu sneller draait. Het gemiddelde verbruik van 5000 kWh op jaarbasis lijkt mij erg reëel in jouw situatie.
Het advies van Shine is op zich goed, alleen met deze meter meet je feitelijk van elk apparaat individueel het verbruik maar volgens mij komt het grote verbruik van jou niet door een apparaat, ook niet door de zogenaamde Quooker. Als je uitgaat van een combi Quooker en je zou op 1 dag 7 liter reservoir water 90 graden verwarmen kom je uit op een verbruik van 0,73 kWh.
Ga je vervolgens uit van 15 liter reservoir water 50 graden verhogen dan “kost” dat 0,87 kWh. Totaal dus 1,6 kWh per dag, op jaarbasis 584 kWh.
Toch is een meter die je in een stopcontact kunt steken en waar je vervolgens het apparaat is steekt een fijne controle voor wat een apparaat verbruikt.
Je kunt wel met een kWh-meter de meter van het energiebedrijf controleren al hoe wel dit geen bewijs zal zijn voor het energiebedrijf. Maar je weet dan wel of je een ijking op basis van ongelijk met een gerust hart kunt tegemoet zien.
Het mindere gasverbruik in je huidige woning kan goed mogelijk zijn indien deze tov je vorige beter geïsoleerd is.

lostlovey

Ongelezen bericht door lostlovey »

caro77 schreef:Mechanische ventilatie zit erin maar staat al een paar weken helemaal uit.( maakt dus geen verschil)
Heb je de stekker van de mechanische ventilatie eruit of middels de schakelaar uitgezet? Zolang de stekker erin zit, zal de ventilatie blijven werken, ook al is de schakelaar uit. Dit is natuurlijk nog geen verklaring want het verbruik in deze "uit-stand" is minimaal maar het is toch verbruik.

Fiesiekus

Ongelezen bericht door Fiesiekus »

Fiesiekus schreef:Schakel je groepen eens één voor één uit en kijk bij welke groep de meter stil gaat staan. Dan weet je al in welk gebied je moet gaan zoeken.
Dit al gedaan?

caro77

- stekker mechanische ventilatie is echt uit het stopcontact
- quooker is 7 liter
-groepen al 1 voor 1 eruit gehad...geen resultaat.
- Kwh meter nog niet gevonden( gamma had het niet)suggesties??
- Het huis is helemaal nieuw, dus geen vergelijking met vorige bewoner. Geheel geisoleerd, dus de gasmeter klopt in mijn beleving heel goed.
-de buren wonen groter meer apparatuur en verbruiken gemid. 4500 Kwh( verschillende gezinssamenstellingen.

Vannacht de buiten verlichting geheel uit gehad en er stond wéér keurig 7 KWh bij vanmorgen zoals elke nacht het geval is.

Het gekste is nog zaterdag op zondag 41!!!Kwh. vanaf 14.00 uur het huis verlaten. 2.00 uur thuis( meteen naar bed) 11 uur eruit en dan zo`n verbruikt1 Heel frustrerend!

Gesloten