Op 9 februari ben ik dus nog steeds niet afgemeld door anderzorg Daarbij komt CVZ noemt 3 weken, anderzorg denkt dat de afmeldingsprocudure 8 tot 10 weken duurt. Ook al zouden ze mij vandaag 9febr afmelden dan zou ik dus iig 4 maal 140euro betalen aan een verzekeraar waar ik niet verzekerd ben en aan alle verplichtingen heb voldaan...
[/b]
Geachte heer/mevrouw ,
Bedankt voor uw e-mail. Helaas hebben wij niet de mogelijkheid om u op deze wijze af te melden. U heeft al eerder kenbaar gemaakt dat u een bewijsstuk heeft opgestuurd waaruit blijkt dat u niet meer verzekerd bent via Anderzorg. Daarnaast geeft u aan dat uw zorgverzekeraar u nu gaat afmelden. Dat betekent voor u dat zij op deze manier bevestigen dat ze dit niet eerder hebben gedaan. U moet er rekening mee houden dat een afmelding bij CVZ ongeveer
3 weken tijd in beslag kan nemen.
Als u en uw zorgverzekeraar er samen niet meer uitkomen, kunt u contact op te nemen met de Stichting Klachten en Geschillen Zorgverzekeringen (SKGZ). Deze onafhankelijke organisatie kan tussen u en uw verzekeraar bemiddelen. De stichting is bereikbaar op telefoonnummer 030 - 698 8360, of via hun website (
http://www.skgz.nl).
Voor meer informatie verwijzen wij u naar de website:
http://www.cvz.nl.
Met vriendelijke groet,
College voor zorgverzekeringen
Voorgaand bericht:
------------------------------------------------------------
Geachte heer/mevrouw
zou graag nog even terug willen komen op uw mail, te vinden helemaal onderaan. Ik heb mij dus al vanaf december proberen af te melden bij CVZ, immers had ik aan al mijn verplichtingen voldaan. Ik had geen achterstallige premie meer lopen bij Anderzorg. Sinds 1 januari(zie onderstaand) ben ik ook niet meer verzekerd bij Anderzorg, nu krijg ik na veel aandringen een mail van Anderzorg dat zij mij nu pas gaan afmelden voor CVZ(terwijl ik al een maand niet meer bij hen verzekerd ben) en dat het nog wel even 8 tot 10 weken gaat duren voordat ik uiteindelijk ben afgemeld bij CVZ. Ik vind dit niet kloppen, waarom zou ik via CVZ premie betalen aan Anderzorg terwijl ik niet meer bij hen verzekerd ben....? Inmiddels heb ik meer dan 6000euro betaald voor een paar maanden dat mijn premie niet is betaald maar dat terzijde.
Ik hoop dat u een oplossing kan bieden en mij kan afmelden voor CVZ.
Een vriendelijke groet,
Subject: RE: mapnummers: 40801214/40803041/40806094/40908257/40910370
Date: Wed, 19 Jan 2011 09:59:28 +0100
From:
[email protected]
Geachte heer,
Hartelijk bedankt voor uw e-mail.
Hierin heeft u een vraag over uw uitschrijving.
In deze e-mail leest u mijn antwoord.
De afmelding bij het CVZ duurt 8 tot 10 weken.
Daar kunnen wij niks aan bespoedigen.
Op 3 januari hebben we u een bewijs van uitschrijving gestuurd, hiermee kunt u zich bij een andere maatschappij aanmelden.
Heeft u nog vragen? Neem dan gerust contact met ons op.
U kunt bellen met telefoonnummer 0900-1616160 (0,70ct per minuut). Ook kunt u op onze website
http://www.anderzorg.nl een e-mail sturen of chatten met een van onze medewerkers.
Met vriendelijke groet,
[persoonsgegevens verwijderd door de Moderator]
Medewerkster Klantenservice AnderZorg
Hoe tevreden bent u over uw e-mailcontact met AnderZorg? Ga naar
http://webcollect.viewscast.com/AnderZorgWB1 en geef direct online uw mening!
Aan de inhoud van dit e-mail bericht kunnen geen rechten worden ontleend.
Verzonden: maandag 10 januari 2011 13:28
Aan: Anderzorg Service en Informatie
Onderwerp: FW: mapnummers: 40801214/40803041/40806094/40908257/40910370
Geachte heer/mevrouw,
zou nog graag een bevestiging ontvangen dat ik ben afgemeld bij CVZ, ik ben immers niet meer bij julluie verzekerd. Ik kan me op het moment namelijk niet aanmelden bij een andere zorgverzekeraar en ben dus onverzekerd. Dit brengt vele risico's met zich mee.
In afwachting op uw reactie,
Subject: RE: mapnummers: 40801214/40803041/40806094/40908257/40910370
Date: Mon, 10 Jan 2011 09:40:33 +0100
From:
[email protected]
Geachte meneer ,
Hartelijk bedankt voor uw e-mail. Hierin heeft u een vraag over uw aanvraag.
In deze e-mail leest u mijn antwoord.
We hebben de betalingen ontvangen. Per 1 januari 2011 hebben wij u afgemeld.
9 februari is dit nog steeds niet gebeurd
Heeft u nog vragen?
Neem dan gerust contact met ons op. U kunt bellen met telefoonnummer 0900-1616160 (0,70ct per minuut).
Ook kunt u op onze website
http://www.anderzorg.nl een e-mail sturen of chatten met een van onze medewerkers.
Met vriendelijke groet,
[persoonsgegevens verwijderd door de Moderator]
Medewerkster Klantenservice AnderZorg.
Aan de inhoud van dit email bericht kunnen geen rechten worden ontleend.
PS Hoe tevreden bent u over uw e-mailcontact met AnderZorg? Geef direct online uw mening!
Verzonden: vrijdag 24 december 2010 13:22
Aan: Anderzorg Service en Informatie
Onderwerp: FW: mapnummers: 40801214/40803041/40806094/40908257/40910370
Geachte heer/mevrouw,
middels deze mail zou ik u het bewijs willen leveren dat de achterstallige premieschuld is betaald.(Zie bijlage) Ik ben hier meer dan een maand mee bezig geweest, ik had het namelijk al lang betaald en met jullie gecommuniceerd. Dit heeft mij tijd geld en energie gekost en dan heb ik het nog niet eens over de 5000 euro deurwaarderskosten over de looptijd van een jaar.
Zou u willen vragen mij af te melden voor cvz waar ik nog altijd aangemeld ben. Tenslotte zou ik mijn zorverzekering op willen zeggen, overigens heb ik dit meerdere keren schriftelijk gedaan terwijl dat mijn goed recht was.
Hopend u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.
Grt,
From:
[email protected]
Date: Tue, 18 Jan 2011 15:27:42 +0000
Subject: RE: Contact formulier - Anders [#37305]
Geachte heer/mevrouw ,
Bedankt voor uw e-mail. WIj zullen de door u verstuurde bewijsstuk, zodra deze binnen is in behandeling nemen.
Voor meer informatie verwijzen wij u naar de website:
http://www.cvz.nl.
Met vriendelijke groet,
College voor zorgverzekeringen
Voorgaand bericht:
------------------------------------------------------------
Geachte heer/mevrouw,
ook heb ik gisteren het schriftelijke bewijs van Anderzorg dat ik niet meer verzekerd ben bij hen per post naar jullie opgestuurd; dit zou toch moeten voldoen? Waar komt namelijk het bedrag wat door CVZ wordt ingehouden terecht....?
In afwachting op uw reactie,
From:
[email protected]
Date: Tue, 18 Jan 2011 15:12:56 +0000
Subject: Contact formulier - Anders [#37186]
Geachte heer/mevrouw ,
Bedankt voor uw e-mail. Zolang wij geen afmeldingsbericht ontvangen van uw zorgverzekeraar blijft u verplicht om de bestuursrechterlijke premie maandelijks te betalen. Hierbij moeten we alsnog weer doorverwijzen naar uw eigen zorgverzekeraar.
Voor meer informatie verwijzen wij u naar de website:
http://www.cvz.nl.
Met vriendelijke groet,
College voor zorgverzekeringen
Voorgaand bericht:
------------------------------------------------------------
onderwerp: Anders
bericht: Geachte heer/mevrouw,
Door mijn zorgverzekeraar Anderzorg word ik maar niet afgemeld voor CVZ. Dit terwijl ik niet eens (meer) bij hen verzekerd ben. Al in november heb ik zelfs al aan mijn premie verplichtingen voldaan.
De vorige keer toen ik jullie vroeg mij af te melden voor CVZ deelden jullie mij mede dat dit door de zorgverzekeraar moet worden gedaan of ik anders een klacht in moet dienen bij SKGZ. Anderzorg doet het niet en SKGZ deelt mede dat ik iets van Anderzorg moet horen; dit maakt het cirkeltje weer rond.
In de bijlage kunt u zien dat ik per 1 januari 2011 niet meer verzekerd ben; dat dient toch ook als bewijs dat er niet meer CVZ hoeft te worden betaald namens Anderzorg.
Mijn conflict met mijn zorgverzekeraar duurt al tijden, ik heb aan mijn verplichtingen voldaan en zou niets liever willen dan dit hoofdstuk sluiten.
Met een vriendelijke groet