Pagina 1 van 1

Slechte ervaringen met internetprovider Online.

Geplaatst: 09 feb 2011 12:33
door tinekesmitjonkman
Ondanks dat onze slechte ervaring met Online al in 2009 plaatsvond, willen wij dit toch even melden op dit forum. Wij hebben toentertijd ongeveer EUR 300,-- aan kosten gemaakt door toedoen van Online. Hiervoor zijn wij nooit, ook al zou het maar een deel van de kosten zijn geweest, uit coulance gecompenseerd, terwijl wij aangetekende brieven naar Online hebben gestuurd, zonder daarop enige reactie te hebben ontvangen.

Wij hebben de ervaring dat Online hun beloften niet nakomt.

Met een mooie (?) aanbieding zijn wij door Online "gelokt" om abonnee te worden. We zouden EUR 50,-- korting krijgen (actie) op ons internet+bellen abonnement. Toen wij op 15-07-2009 via een opnamebandje abonnee werden (abonnement zou ingaan op 01-09-2009) werd al snel hierna via een mail aan ons duidelijk gemaakt dat wij geen EUR 50,-- retour zouden krijgen. Als reden werden er allerlei smoezen bedacht, al met al, wij kregen het niet voor elkaar om deze korting ook daadwerkelijk te krijgen, ondanks dat men bij de helpdesk (door 4 personen), al had toegezegd dat wij de korting zouden ontvangen en dit ook schriftelijk bevestigd zouden krijgen. Niets van dat al. Klachtenbrief gestuurd, geen reactie. Daarna op aanraden KPN (was onze provider)opzeggingsbrief gestuurd. Met zeer veel moeite en na veel telefoontjes met zeer hoge kosten i.v.m. lange wachttijden bij de helpdesk van Online, kregen wij eindelijk op 20-08-2009 een ondertekende schriftelijke opzeggingsbevestiging per direct van Online. Online zou ons vanaf 20-08-2009 geen kosten meer in rekening brengen. Het contract was nu dus voortijdig beƫindigd (zou pas ingaan vanaf 01-09-2009). Hoe verbaasd waren wij dat vanaf 01-09-2009 Online toch hun signaal over onze KPN-lijn heen uitzond. Hierdoor hadden wij geen internet en konden wij niet meer bellen of gebeld worden. Terwijl wij bereikbaar moesten zijn in deze periode, omdat onze zoon een ernstige ziekte heeft. Alles was op 20-08-2009 immers beƫindigd. Wij hebben eigenlijk helemaal niet van de diensten van Online gebruik gemaakt omdat het contract van ons nooit is ingegaan. En toch zonden zij dus hun signaal uit over onze KPN-lijn heen. Dit hebben zij meer dan 1 maand volgehouden, t/m 06-10-2009. Het heeft ons meer dan EUR 300,-- gekost (zeer lang mobiel prepaid bellen, aangetekende brieven etc.) Deze kosten kunnen wij op niemand meer verhalen. Wij hebben een aangetekende brief hierover naar Online gestuurd, er wordt echter niet gereageerd op de kosten die wij hebben gemaakt i.v.m. hun toedoen (schade). Wij zijn nu door deze slechte ervaring ontzettend bang geworden om nog naar een ander over te stappen, dit zullen wij dus ook niet meer doen.

Re: Slechte ervaringen met internetprovider Online.

Geplaatst: 14 feb 2011 21:44
door Sander81
Beste Tineke,

Praat me er niet van, in het afgelopen half jaar over gegaan van KPN naar Online, maar toch weer snel terug naar KPN, het is 1 doffe ellende geweest! Tip aan iedereen, ga niet naar Online!!! Helaas krijg ik mijn verhaal niet binnen de 60.000 tekens...Samenvattend zijn het enorme amateurs!

Succes!