Pagina 1 van 1

Onrechtmatige verlengvoorwaarden Vodafone?

Geplaatst: 09 feb 2011 17:26
door KlaasjeNL
Op 10 mei 2011 loopt mijn huidige Vodafonecontract van 32,50 euro per maand af. Vodafone biedt de mogelijkheid om 4 maanden voor afloop het contract te verlengen met een nieuw toestel.

Ik heb deze maand voor deze optie gekozen en heb een abonnement afgesloten voor een prijs van 37,50 euro per maand, waarop ik de eerste 4 maanden korting zou krijgen en dus 27,50 euro zou betalen.

In de veronderstelling dat het nieuwe contract zou ingaan per de einddatum van het oude contract, ontving ik deze week het nieuwe toestel. Tot mijn verbazing zag ik dat Vodafone mijn contract echter ook direct had gewijzigd. Daardoor overlapt de prijs van het nieuwe contract mijn goedkopere oude contract en profiteer ik straks minder van de 4 kortingsmaanden. Daarnaast ben ik mijn onbeperkte databundel kwijt, zit ik nu met een datalimiet van 1GB en worden gesprekken direct al op minuten afgerond, in plaats van pas per 10 mei 2011. De startdatum, en daarme ook de einddatum, van het nieuwe contract blijven echter gewoon 10 mei 2011 en 10 mei 2012.

Mijn vraag is nu of Vodafone dit kan maken. Ik heb in mijn oude contract immers getekend voor bepaalde voorwaarden voor een periode van 24 maanden. De voorwaarden van mijn nieuwe contract zouden gelden voor een periode van 12 maanden, maar ik zit nu door Vodafone dus 3 maanden langer vast aan dit duurdere contract.

Is dit wel rechtmatig? En wat is hiertegen te doen? Zelf ben ik medewerker van T-Mobile en daar gaat een wijziging pas in per de startdatum van het contract, waardoor ik in de veronderstelling was dat dit bij Vodafone niet anders zou zijn.

In een mailwisseling met Vodafone kreeg ik de volgende reactie:

09-02-2011 Ons antwoord
Geachte heer, mevrouw,

Hartelijk dank voor uw e-mail.

Om uw verlenging te annuleren kunt u contact opnemen met het betreffende verkooppunt.
Verlengingen worden altijd direct doorgevoerd u moet immers ook gebruik kunnen maken van uw nieuwe telefoon en bijbehorende diensten zoals overeengekomen is.
Als u nog een lopende korting heeft op uw abonnement kunt u altijd wachten met verlengen tot de einddatum van het contract.


Heeft u nog vragen over dit antwoord? Ga naar Mijn Klantenservice in My Vodafone en voeg uw reactie toe aan uw gestelde vraag of beantwoord deze e-mail.

Met vriendelijke groet,
Vodafone Klantenservice


07-02-2011 Uw vraag
Beste,

Op 4-2-2010 heb ik via pdashop.nl mijn abonnement verlengd. Mijn abonnement liep af op 10-5-2011, dus had ook per die datum mijn abonnement gewijzigd moeten worden. Echter constateer ik nu dat de wijziging van mijn abonnement per direct heeft plaatsgevonden, waarbij de ingangsdatum van het contract ongewijzigd is gebleven.
Dit heeft voor mij als nadeel dat ik nu voor een duurder abonnement betaal en bovendien is mijn onbeperkte databundel tot 10-5-2011, waarvoor ik in mijn oude contract getekend had, door deze wijziging komen te vervallen.
Daarom verzoek ik u mijn abonnement naar de oude staat te herstellen tot 10-5-2011. Daarbij wens ik dat het opgespaarde beltegoed dat door deze te vroege wijziging verloren is gegaan weer wordt bijgeschreven op mijn account.
Mocht dit alles te veel werk zijn, dan zie ik graag dat de ingangsdatum van mijn contract gewijzigd wordt naar 4-2-2011.
De keuze is aan u, maar in alle gevallen ontvang ik graag een bevestiging.

Mvg, K.

Re: Onrechtmatige verlengvoorwaarden Vodafone?

Geplaatst: 11 feb 2011 20:56
door HTCHenk007
Typisch geval slecht geinformeerd tip voor de volgende keer ga naar een winkel daar kunnen ze je alles uitleggen over de abonnementen.

MVG,

Henk

Re: Onrechtmatige verlengvoorwaarden Vodafone?

Geplaatst: 11 feb 2011 23:35
door superklaver
dit vind ik heel apart. ik kreeg ook bericht dat ik nog 1 maal kans had om 4 maanden van te voren te verlengen. Mijn contract loopt eind mei af. Ik heb dit ook gedaan en voor een sim only scherp gekozen, heb nu een gewone sim only. maar mijn contract wordt wel gewoon eind mei pas verlengt en niet eerder. Heb dit telefonisch nog nagevraagd, omdat de datum in de bevestiging niet klopte. maar dit was al aangegeven op de site dat er vanwege storing bepaalde data verkeerd konden staan. dus ik snap niet waarom het bij ts anders is.

Re: Onrechtmatige verlengvoorwaarden Vodafone?

Geplaatst: 12 feb 2011 09:58
door Roytheslayer
Het is bij vodafone standaard dat je nieuwe abonnement binnen 2 dagen word omgezet.
Het komt alleen weleens voor dat er in overleg met klantenservice toch de einddatum van het huidige contract word aangehouden.

Re: Onrechtmatige verlengvoorwaarden Vodafone?

Geplaatst: 12 feb 2011 10:25
door Henri42
Roytheslayer schreef:Het is bij vodafone standaard dat je nieuwe abonnement binnen 2 dagen word omgezet.
Het komt alleen weleens voor dat er in overleg met klantenservice toch de einddatum van het huidige contract word aangehouden.

Bij een telefonische verlenging spreek je af wat van toepassing is :
beltegoed,ingangsdatum,prijs etc etc, dat kan altijd en niet eens wel eens, muv bij een internet contract wijziging :mrgreen:

Re: Onrechtmatige verlengvoorwaarden Vodafone?

Geplaatst: 12 feb 2011 10:30
door Roytheslayer
Ja dat kan dus niet altijd he.
Niet elke medewerker wil die uitzondering maken, omdat het dus niet standaard is.

Re: Onrechtmatige verlengvoorwaarden Vodafone?

Geplaatst: 12 feb 2011 12:09
door alfatrion
KlaasjeNL schreef:Is dit wel rechtmatig?
Het hangt er vanaf wat er precies in het aanbod stond.

Re: Onrechtmatige verlengvoorwaarden Vodafone?

Geplaatst: 12 feb 2011 12:50
door Henri42
Roytheslayer schreef:Ja dat kan dus niet altijd he.
Niet elke medewerker wil die uitzondering maken, omdat het dus niet standaard is
.

Ja kan altijd wel he,en als het niet kan sluit je niet af tres simplement, doet een medewerker moeilijk beeindig je het gesprek en bel je opnieuw het gratis 1200 nummer, je krijgt een andere medewerker aan de lijn en je regelt je zaakjes van te voren :lol:

Re: Onrechtmatige verlengvoorwaarden Vodafone?

Geplaatst: 12 feb 2011 13:15
door HTCHenk007
Uhhmmnnn met de nieuwe voorwaarden is 1200 ook niet meer gratis ;-)

Re: Onrechtmatige verlengvoorwaarden Vodafone?

Geplaatst: 12 feb 2011 19:25
door Henri42
HTCHenk007 schreef:Uhhmmnnn met de nieuwe voorwaarden is 1200 ook niet meer gratis ;-)

zojuist nog 1200 gedraad om bevenstaande te checken, was en is voor mij gratis :mrgreen: