Onrechtmatige verlengvoorwaarden Vodafone?
Geplaatst: 09 feb 2011 17:26
Op 10 mei 2011 loopt mijn huidige Vodafonecontract van 32,50 euro per maand af. Vodafone biedt de mogelijkheid om 4 maanden voor afloop het contract te verlengen met een nieuw toestel.
Ik heb deze maand voor deze optie gekozen en heb een abonnement afgesloten voor een prijs van 37,50 euro per maand, waarop ik de eerste 4 maanden korting zou krijgen en dus 27,50 euro zou betalen.
In de veronderstelling dat het nieuwe contract zou ingaan per de einddatum van het oude contract, ontving ik deze week het nieuwe toestel. Tot mijn verbazing zag ik dat Vodafone mijn contract echter ook direct had gewijzigd. Daardoor overlapt de prijs van het nieuwe contract mijn goedkopere oude contract en profiteer ik straks minder van de 4 kortingsmaanden. Daarnaast ben ik mijn onbeperkte databundel kwijt, zit ik nu met een datalimiet van 1GB en worden gesprekken direct al op minuten afgerond, in plaats van pas per 10 mei 2011. De startdatum, en daarme ook de einddatum, van het nieuwe contract blijven echter gewoon 10 mei 2011 en 10 mei 2012.
Mijn vraag is nu of Vodafone dit kan maken. Ik heb in mijn oude contract immers getekend voor bepaalde voorwaarden voor een periode van 24 maanden. De voorwaarden van mijn nieuwe contract zouden gelden voor een periode van 12 maanden, maar ik zit nu door Vodafone dus 3 maanden langer vast aan dit duurdere contract.
Is dit wel rechtmatig? En wat is hiertegen te doen? Zelf ben ik medewerker van T-Mobile en daar gaat een wijziging pas in per de startdatum van het contract, waardoor ik in de veronderstelling was dat dit bij Vodafone niet anders zou zijn.
In een mailwisseling met Vodafone kreeg ik de volgende reactie:
09-02-2011 Ons antwoord
Geachte heer, mevrouw,
Hartelijk dank voor uw e-mail.
Om uw verlenging te annuleren kunt u contact opnemen met het betreffende verkooppunt.
Verlengingen worden altijd direct doorgevoerd u moet immers ook gebruik kunnen maken van uw nieuwe telefoon en bijbehorende diensten zoals overeengekomen is.
Als u nog een lopende korting heeft op uw abonnement kunt u altijd wachten met verlengen tot de einddatum van het contract.
Heeft u nog vragen over dit antwoord? Ga naar Mijn Klantenservice in My Vodafone en voeg uw reactie toe aan uw gestelde vraag of beantwoord deze e-mail.
Met vriendelijke groet,
Vodafone Klantenservice
07-02-2011 Uw vraag
Beste,
Op 4-2-2010 heb ik via pdashop.nl mijn abonnement verlengd. Mijn abonnement liep af op 10-5-2011, dus had ook per die datum mijn abonnement gewijzigd moeten worden. Echter constateer ik nu dat de wijziging van mijn abonnement per direct heeft plaatsgevonden, waarbij de ingangsdatum van het contract ongewijzigd is gebleven.
Dit heeft voor mij als nadeel dat ik nu voor een duurder abonnement betaal en bovendien is mijn onbeperkte databundel tot 10-5-2011, waarvoor ik in mijn oude contract getekend had, door deze wijziging komen te vervallen.
Daarom verzoek ik u mijn abonnement naar de oude staat te herstellen tot 10-5-2011. Daarbij wens ik dat het opgespaarde beltegoed dat door deze te vroege wijziging verloren is gegaan weer wordt bijgeschreven op mijn account.
Mocht dit alles te veel werk zijn, dan zie ik graag dat de ingangsdatum van mijn contract gewijzigd wordt naar 4-2-2011.
De keuze is aan u, maar in alle gevallen ontvang ik graag een bevestiging.
Mvg, K.
Ik heb deze maand voor deze optie gekozen en heb een abonnement afgesloten voor een prijs van 37,50 euro per maand, waarop ik de eerste 4 maanden korting zou krijgen en dus 27,50 euro zou betalen.
In de veronderstelling dat het nieuwe contract zou ingaan per de einddatum van het oude contract, ontving ik deze week het nieuwe toestel. Tot mijn verbazing zag ik dat Vodafone mijn contract echter ook direct had gewijzigd. Daardoor overlapt de prijs van het nieuwe contract mijn goedkopere oude contract en profiteer ik straks minder van de 4 kortingsmaanden. Daarnaast ben ik mijn onbeperkte databundel kwijt, zit ik nu met een datalimiet van 1GB en worden gesprekken direct al op minuten afgerond, in plaats van pas per 10 mei 2011. De startdatum, en daarme ook de einddatum, van het nieuwe contract blijven echter gewoon 10 mei 2011 en 10 mei 2012.
Mijn vraag is nu of Vodafone dit kan maken. Ik heb in mijn oude contract immers getekend voor bepaalde voorwaarden voor een periode van 24 maanden. De voorwaarden van mijn nieuwe contract zouden gelden voor een periode van 12 maanden, maar ik zit nu door Vodafone dus 3 maanden langer vast aan dit duurdere contract.
Is dit wel rechtmatig? En wat is hiertegen te doen? Zelf ben ik medewerker van T-Mobile en daar gaat een wijziging pas in per de startdatum van het contract, waardoor ik in de veronderstelling was dat dit bij Vodafone niet anders zou zijn.
In een mailwisseling met Vodafone kreeg ik de volgende reactie:
09-02-2011 Ons antwoord
Geachte heer, mevrouw,
Hartelijk dank voor uw e-mail.
Om uw verlenging te annuleren kunt u contact opnemen met het betreffende verkooppunt.
Verlengingen worden altijd direct doorgevoerd u moet immers ook gebruik kunnen maken van uw nieuwe telefoon en bijbehorende diensten zoals overeengekomen is.
Als u nog een lopende korting heeft op uw abonnement kunt u altijd wachten met verlengen tot de einddatum van het contract.
Heeft u nog vragen over dit antwoord? Ga naar Mijn Klantenservice in My Vodafone en voeg uw reactie toe aan uw gestelde vraag of beantwoord deze e-mail.
Met vriendelijke groet,
Vodafone Klantenservice
07-02-2011 Uw vraag
Beste,
Op 4-2-2010 heb ik via pdashop.nl mijn abonnement verlengd. Mijn abonnement liep af op 10-5-2011, dus had ook per die datum mijn abonnement gewijzigd moeten worden. Echter constateer ik nu dat de wijziging van mijn abonnement per direct heeft plaatsgevonden, waarbij de ingangsdatum van het contract ongewijzigd is gebleven.
Dit heeft voor mij als nadeel dat ik nu voor een duurder abonnement betaal en bovendien is mijn onbeperkte databundel tot 10-5-2011, waarvoor ik in mijn oude contract getekend had, door deze wijziging komen te vervallen.
Daarom verzoek ik u mijn abonnement naar de oude staat te herstellen tot 10-5-2011. Daarbij wens ik dat het opgespaarde beltegoed dat door deze te vroege wijziging verloren is gegaan weer wordt bijgeschreven op mijn account.
Mocht dit alles te veel werk zijn, dan zie ik graag dat de ingangsdatum van mijn contract gewijzigd wordt naar 4-2-2011.
De keuze is aan u, maar in alle gevallen ontvang ik graag een bevestiging.
Mvg, K.