rechtszaak-beyond beauty
Geplaatst: 09 feb 2011 18:58
Vandaag, 9 februari 2011, heb ik een brief ontvangen, (lees: 5 enveloppen met als inhoud 5x dezelfde brief) waarbij ik van verbazing zowat van mijn stoel viel, toen ik hem gelezen had.
Een kantonrechter heeft vonnis gewezen in deze zaak, en ik moet €335,37 binnen 8 dagen betalen. Als ik dat niet doe dan, ik citeer: “dan zullen wij de deurwaarder opdracht geven het vonnis bij u te betekenen en indien noodzakelijk executoriale maatregelen te treffen, hetgeen hoge kosten voor u met zich mee zal brengen”.
Ik heb geen idee wat dit betekent, maar heb het idee dat er beslag gelegd wordt? Waarop? En kan dat zomaar?
Er is totaal voorbijgegeaan aan de brieven die ik heb gestuurd naar Beyond Beauty en uit alles blijkt dat het enige waar ze op uit zijn is om geld uit je zak te kloppen waar ze geen recht op hebben.
De naam van de rechter weet ik niet. Ook heb ik geen idee waar deze kantonrechter vonnis heeft gewezen. Op zich is het belachelijk dat een bedrijf kan doorgaan tot een rechtszaak, terwijl de "klant" hiervan in het ongewisse is, en niet serieus wordt genomen. Ik heb altijd aangenomen dat er in een geschil 2 partijen gehoord dienen te worden, en niet zoals in deze, dat er blind wordt afgegaan op één kant van de zaak zonder dat de wederpartij gehoord wordt en hiervan op de hoogte is.
Hieronder een opsomming van de feiten.
Begin april 2010, werd ik gebeld door een colporteur van Beyond Beauty. Of ik een proefpakketje (crème?) wilde ontvangen. Daarop werd de afspraak gemaakt, waarin werd afgesproken dat het proefpakketje (naar verwachting crème) ter waarde van €29,95 éénmalig ontvangen zou worden tegen betaling van alleen de porto kosten á €6,90. Na afschrijving zou het produkt binnen 10 dagen verzonden worden.
Op 7 april 2010 wordt er inderdaad €6,90 afgeschreven van mijn bankrekening. Het pakketje echter wordt niet ontvangen. Zelfs na 20 dagen is er nog niets geleverd. Op 29 april 2010 (vlak voor mijn vakantie) wordt het bedrag ad €6,90 gestorneerd.
Tijdens mijn vakantie, thuiskomst 9 mei 2010, is er een pakketje aangekomen waarvan wordt verwacht dat dit de langverwachte proefzending is. Het is niet de afgesproken zending, maar een eerste kwartaalzending á € 23,90 permaand, Hyalon beauty supplement (capsules) die iedere dag ingenomen moeten worden.
Er is nimmer een bestelling geplaatst, noch is dit besproken.
Het produkt is retour gestuurd op 11 mei 2010 samen met een brief en kopie van de rekening / kennismakingsbrief van Beyond Beauty, waarin ik uitdrukkelijk vermeld dat ik geen toestemming heb gegeven voor kwartaal toezending.
Op 10 juni 2010 wordt er een betalingsherinnering verzonden door DirectPay.
Op 11 juni 2010 wordt daarop gereageerd door ondergetekende. Er wordt duidelijk gemaakt dat er niet meer gereageerd zal worden op verdere betalingsherinneringen.
Op 18 juni 2010 wordt wederom een brief verzonden door Direct Pay, met daarin o.a. een vermelding van de niet ontvangen proefzending / en dat de facturen tijdelijk geblokkeerd worden, totdat Beyond Beauty een oplossing heeft gevonden. Hierop wordt geen reactie meer vernomen.
Op 25 juni 2010 wordt er een aanmaning verzonden door DirectPay. Hierop wordt niet meer gereageerd door ondergetekende, omdat dit duidelijk gemaakt was in de verzonden brief aan DirectPay op 11 juni 2010.
Daarna komen nog 3 herinneringen, waarop niet meer gereageerd wordt. In mijn eerste en tweede brief heb ik duidelijk gemaakt dat ik geen toestemming heb gegeven voor een abonnement bij Beyond Beauty.
Ik wil graag weten wat hieraan te doen is want dit is (in mijn opninie) geen rechtspraak.
Een kantonrechter heeft vonnis gewezen in deze zaak, en ik moet €335,37 binnen 8 dagen betalen. Als ik dat niet doe dan, ik citeer: “dan zullen wij de deurwaarder opdracht geven het vonnis bij u te betekenen en indien noodzakelijk executoriale maatregelen te treffen, hetgeen hoge kosten voor u met zich mee zal brengen”.
Ik heb geen idee wat dit betekent, maar heb het idee dat er beslag gelegd wordt? Waarop? En kan dat zomaar?
Er is totaal voorbijgegeaan aan de brieven die ik heb gestuurd naar Beyond Beauty en uit alles blijkt dat het enige waar ze op uit zijn is om geld uit je zak te kloppen waar ze geen recht op hebben.
De naam van de rechter weet ik niet. Ook heb ik geen idee waar deze kantonrechter vonnis heeft gewezen. Op zich is het belachelijk dat een bedrijf kan doorgaan tot een rechtszaak, terwijl de "klant" hiervan in het ongewisse is, en niet serieus wordt genomen. Ik heb altijd aangenomen dat er in een geschil 2 partijen gehoord dienen te worden, en niet zoals in deze, dat er blind wordt afgegaan op één kant van de zaak zonder dat de wederpartij gehoord wordt en hiervan op de hoogte is.
Hieronder een opsomming van de feiten.
Begin april 2010, werd ik gebeld door een colporteur van Beyond Beauty. Of ik een proefpakketje (crème?) wilde ontvangen. Daarop werd de afspraak gemaakt, waarin werd afgesproken dat het proefpakketje (naar verwachting crème) ter waarde van €29,95 éénmalig ontvangen zou worden tegen betaling van alleen de porto kosten á €6,90. Na afschrijving zou het produkt binnen 10 dagen verzonden worden.
Op 7 april 2010 wordt er inderdaad €6,90 afgeschreven van mijn bankrekening. Het pakketje echter wordt niet ontvangen. Zelfs na 20 dagen is er nog niets geleverd. Op 29 april 2010 (vlak voor mijn vakantie) wordt het bedrag ad €6,90 gestorneerd.
Tijdens mijn vakantie, thuiskomst 9 mei 2010, is er een pakketje aangekomen waarvan wordt verwacht dat dit de langverwachte proefzending is. Het is niet de afgesproken zending, maar een eerste kwartaalzending á € 23,90 permaand, Hyalon beauty supplement (capsules) die iedere dag ingenomen moeten worden.
Er is nimmer een bestelling geplaatst, noch is dit besproken.
Het produkt is retour gestuurd op 11 mei 2010 samen met een brief en kopie van de rekening / kennismakingsbrief van Beyond Beauty, waarin ik uitdrukkelijk vermeld dat ik geen toestemming heb gegeven voor kwartaal toezending.
Op 10 juni 2010 wordt er een betalingsherinnering verzonden door DirectPay.
Op 11 juni 2010 wordt daarop gereageerd door ondergetekende. Er wordt duidelijk gemaakt dat er niet meer gereageerd zal worden op verdere betalingsherinneringen.
Op 18 juni 2010 wordt wederom een brief verzonden door Direct Pay, met daarin o.a. een vermelding van de niet ontvangen proefzending / en dat de facturen tijdelijk geblokkeerd worden, totdat Beyond Beauty een oplossing heeft gevonden. Hierop wordt geen reactie meer vernomen.
Op 25 juni 2010 wordt er een aanmaning verzonden door DirectPay. Hierop wordt niet meer gereageerd door ondergetekende, omdat dit duidelijk gemaakt was in de verzonden brief aan DirectPay op 11 juni 2010.
Daarna komen nog 3 herinneringen, waarop niet meer gereageerd wordt. In mijn eerste en tweede brief heb ik duidelijk gemaakt dat ik geen toestemming heb gegeven voor een abonnement bij Beyond Beauty.
Ik wil graag weten wat hieraan te doen is want dit is (in mijn opninie) geen rechtspraak.