LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] schande Sony, voorrijkosten betalen voor TV onder 37 inch !!

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
mavical

schande Sony, voorrijkosten betalen voor TV onder 37 inch !!

Ongelezen bericht door mavical »

Ik heb deze TV 16 februari 2010 gekocht. Nu wil de TV niet meer aan en blijft de led van de TV knipperen. Volgens de reparateur zou het panel kapot zijn en moet deze worden vervangen. Het toestel is defect gegaan binnen het jaar voor de garantie (zit trouwens 2 jaar garantie op). Gebeld met Sony. Daar krijg ik dus te horen dat ik zelf maar moet zien hoe deze TV bij de reparateur komt in Almere. Woon in Amstelveen. Toestellen tot 37 inch moeten door de koper zelf op transport worden gezet. Hoe je dat doet moet jezelf maar zien. Mocht je de reparateur thuis willen laten komen dan zijn de voorrijkosten (70,--) voor de koper, ondanks dat de reparatie nog binnen het eerste jaar van de garantie valt ! Heb je toevallig een 37 inch of groter dan betaal je niets en is dat service van Sony. Wat is dit voor een ordinaire bezuiniging. Hoe nu als je geen auto hebt ? TV in tas vervoeren richting Almere ? Voor mij een reden om nimmer meer een Sony te kopen. Ik wil hier ook nog een klacht over indienen. Een gewaarschuwd mens telt voor twee.

Dit heeft Sony nu op zijn site staan:

Met ingang van 1 april 2010 biedt Sony Nederland alleen Thuisservice
voor modellen van 37 inch en groter. ( met uitzondering voor Sony
verlengde-garantie certificaat houders )

Indien u modellen < 37 registreert, zal de betreffende
Servicepartner in overleg met u de kosten voor huisbezoek in
rekening brengen.
]

Alvorens u uw apparaat registreert, willen wij u wijzen op de FAQ op
onze website. Met behulp van die informatie kunt u wellicht een reparatie
voorkomen.

Als u het probleem niet hebt kunnen verhelpen naar aanleiding van de
FAQ, dan kunt u met het model- en serienummer en de aankoopbon uw
reparatie registreren.

Na de registratie zal één van onze service centers contact met u opnemen,
waarna de reparatie snel en professioneel (indien mogelijk volledig) bij u
thuis uitgevoerd zal worden.

Indien uw product niet geregistreerd kan worden, raden wij u aan om
contact op te nemen met ons consumenten informatie centrum: 020-6581888.

henk51

Re: schande Sony, voorrijkosten betalen voor TV onder 37 inch !!

Ongelezen bericht door henk51 »

Waar heb je hem gekocht? Gewone winkel of via internet,Makro.De leverancier is het eerste aanspreekpunt i.v.m. reparatie die kan hem eventueel voor je ophalen. Let wel duurdere zaken bieden meer service dan internet winkeltje
Achteraf kan goedkoop wel eens duurder uitvallen.

gr Henk

audiofreak1

Ongelezen bericht door audiofreak1 »

henk51 schreef:Waar heb je hem gekocht? Gewone winkel of via internet,Makro.De leverancier is het eerste aanspreekpunt i.v.m. reparatie die kan hem eventueel voor je ophalen. Let wel duurdere zaken bieden meer service dan internet winkeltje
Achteraf kan goedkoop wel eens duurder uitvallen.

gr Henk
Daar ben ik het 100% mee eens, wel de lusten niet de lasten. Indien in een winkel gekocht moet deze de tv opsturen!

mavical

Deze tv is gekocht middels internet. Wel de lusten maar niet de lasten slaat nergens op. Waar het omgaat is dat Sony tot 37 inch geen fatsoenlijke service wil leveren en mensen de kosten van transport voor hun eigen rekening laat komen dan wel de mensen de voorrijkosten laat betalen. Waarom worden mensen met een tv van 37 inch en groter anders behandeld. Dan kan men opeens wel kosteloos voorrijden. Als een tv binnen een garantietermijn defect raakt dan zal Sony dit ordentelijk moeten oplossen en dit niet bij de consument neerleggen. Nogmaals dit staat los waar de tv is gekocht. Bij Philips kent men deze beperking niet ook al is deze bij een internetwinkel gekocht.

Rickyman

Ongelezen bericht door Rickyman »

De meeste fabrikanten komen echt niet voor een 32 inch aan huis, JVC niet, Panasonic niet, Samsung niet en LG niet.
U heeft gekozen voor een internet-aankoop en dat is uw keuze, daar staat Sony (die niets met u van doen heeft) buiten. Zij hebben nooit zaken met u gedaan.
Brengt u hem lekker terug naar het internetbedrijf, sturen zij deze gratis op naar Sony scheelt u de voorrijkosten.
De grens van 37 inch is gesteld ivm de vervoerbaarheid. Iedereen kan een 32 inch vervoeren maar 37 inch en groter wordt gewoon lastig en dan heb je als consument echt ongemak en kans op schade.

Schande dat consumenten voor een duppie op de 1e rang willen zitten. En dan zielig doen omdat ze erachter komen dat service wel degelijk geld kost.

Rickyman

mavical

Conclusie. Koop rustig een Philips tv 32 inch via een internetwinkel. Philips komt dan gewoon bij je langs. Zij maken geen onderscheid en verlenen wel een goede service !!!!

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

mavical schreef:Als een tv binnen een garantietermijn defect raakt dan zal Sony dit ordentelijk moeten oplossen en dit niet bij de consument neerleggen. Nogmaals dit staat los waar de tv is gekocht. Bij Philips kent men deze beperking niet ook al is deze bij een internetwinkel gekocht.
Het is de winkelier die een defect ordentelijk op moet lossen. Dat zij hiervoor direct de servicedienst van Sony inschakelen is hun keuze en dit is dus wél afhankelijk van waar de TV is gekocht. Andere winkels hadden de TV misschien zelf opgehaald en naar Sony verstuurd.

Leo The Emperor

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Dit staat er op de website van Sony :
Sony Nederland heeft besloten om de garantieservice “Thuisservice” voor LCD TV toestellen kleiner dan 37 inch (94cm) niet langer aan te bieden voor toestellen verkocht na 31-03-2010.

Voor alle LCD TV toestellen die voor 01-04-2010 verkocht werden blijft deze Service van kracht. Hetzelfde geldt voor alle 27 inch (68cm) en 32 inch (94cm) toestellen die verkocht werden voor 01-04-2010 die extra garantie genieten.
Aangezien je zelf schrijft :
Ik heb deze TV 16 februari 2010 gekocht
zie ik de reden voor jouw probleem en verontwaardiging even niet :?

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

precies. TS heeft geen overeenkomst met sony. Hij heeft een overeenkomst met de webshop. Als de tv defect is, dient hij deze bij de webshop te brengen/sturen. Zij zullen zorg dragen voor de reparatie. Als ik een tv in een winkel koop, en hij gaat defect, is het mijn verantwoordelijkheid om de tv weer bij de winkel te krijgen.

Rebellian

Ongelezen bericht door Rebellian »

Kosten van tv's gaan omlaag, dat brengt ook met zich mee dat Sony niet meer het hele land door kan rijden. Het is een internetaankoop, normaal breng je hem terug naar de winkel in de buurt en moet die hem terugsturen.

Kortom, in dit geval was goedkoop, duurkoop. Dat het vervelend is lijkt mij een tweede, maar Sony hoeft natuurlijk niet door het hele land tv's af te halen, ze bieden gewoon garantie geen transport.

Begrijp je frustratie wel, want ik ben met een 32inch Philips naar de winkel gegaan (dat moest van medewerker 1) waarop medewerker 2 zich afvroeg waarom ik hem bracht, Philips had immers garantie aan huis.

Gesloten