LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Menzis & CVZ

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
Pascal76
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 feb 2011 13:41

Menzis & CVZ

Ongelezen bericht door Pascal76 »

Hallo allen,

Ik ben door mijn zorgverzekeraar aangemeld bij het CVZ in augustus 2010, het CVZ houd dan je zorgpremie bij je werkgever in totdat je een achterstand voldaan heb.
De inhouding was bij mij tot aan de maand Januari 2011

Na veel contact gehad te hebben met Menzis om dit stop te zette, want ik heb mijn achterstand voldaan in Augustus 2010
Er waren duidelijk communicatie problemen tussen het cvz en menzis.
En nu factureert menzis ook al vanaf November 2010. De afmelding kwam dus niet goed door.

Ik heb mijn achterstand voldaan in augustus, ik kreeg 24 januari 2011 de afmeldingbrief per e-mail aangezien hij had mij per post niet bereikt had.
Ik ben per 6 Januari met terug werkende kracht (1 september 2011) afgemeld.

Ik heb afmelding bij mijn werkgever verzorgt door de afmeldingings zelf intedienen.

Nu zou ik een aardig bedrag, bijna 700 euro terug moeten krijgen.
Dit gaat 6 tot 7 weken duren.

Dit kan toch allemaal niet ???!

Incasseren zijn ze snel mee maar terugbetalen, dan moet ik maar geduld hebben.

zijn er mensen die deze zelfde klachten hebben.

En kan Radar hier iets mee ?

MVG Pascal

smoking4me
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 mar 2011 19:28

Re: Menzis & CVZ

Ongelezen bericht door smoking4me »

Ik ben al vanaf 4 februari bezig van mijn aanmelding bij het CVZ af te komen.
Menzis beweert mij op 4 en 22 februari af te hebben gemeld terwijl cvz geen afmelding binnen heeft gekregen. Ik heb de afgelopen maand dagelijks gebeld en ben Menzis meer dan zat.
Mijn aanmelding is onterecht en ik ben van plan deze zaak over te dragen aan mijn rechtsbijstandverzekering welke ik inmiddels heb ingelicht en zij zien er een zaak in. Ik moet alleen even de kopietjes van de brieven van Menzis en cvz aan hen op sturen.

Een ding is zeker aan het eind van dit jaar ben ik weg bij menzis.

Groetjes Ron
http://beefxl.blogspot.com/

clippie
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 mar 2011 16:05

Re: Menzis & CVZ

Ongelezen bericht door clippie »

Ik lig ook al sinds september 2010 in de clinch met de Menzis en het CVZ. In augustus heb ik mijn achterstand helemaal afbetaald, maar tot op heden krijg ik nog steeds acceptgiro's van het CJIB.
Ik heb meerdere malen contact gehad met zowel de Menzis en het CVZ en ze blijven me achtervolgen. In oktober kreeg ik dan eindelijk bericht dat ik per november afgemeld zou worden als wanbetaler (en dat terwijl ik in augustus alles al betaald had). Ik had nog wel netjes de premie + 30% voor september aan het CVZ overgemaakt. Enkele weken later krijg ik van de Menzis een acceptgiro voor alweer de maand september. De Menzis heeft tot februari volgehouden dat ik de premie van september nog niet betaald had.
Na diverse brieven + bewijzen en telefoontjes aan de Menzis leken ze vorige maand eindelijk te begrijpen dat er iets fout was gegaan. Volgens de Menzis was er iets met hun systeem waardoor ik niet was afgemeld bij het CVZ (waarom heb ik dan wel die brief gekregen dat ik afgemeld ben?). Vervolgens krijg ik medio februari in 2 dagen, 2 brieven van het CVZ. In de een staat dat ik per oktober 2010 afgemeld zou worden als wanbetaler en in de andere brief dat ik per september 2010 afgemeld zou worden. Een beetje vreemd als je het mij vraagt...
En nu net vandaag ontvang ik wederom een acceptgiro van het CJIB met het bericht dat ik nog een eindrekening van het CVZ moet betalen. Ten eerste heb ik nooit een eindafrekening van het CVZ ontvangen en ten tweede betaalde ik van september 2010 tot het einde van het jaar (want na al die rompslomp kon ik niet anders dan overstappen naar een andere zorgverzekeraar) gewoon mijn normale premie aan de Menzis en heb ik alle bestuursrechtelijke premies die ik aan het CVZ moest betalen ook daadwerkelijk betaald.
Zojuist gelijk maar weer het CVZ gebeld en nu zijn ze eindelijk tot het inzicht gekomen dat er bij hun een fout zit en dat ik teveel premie aan hen heb betaald. Ik ben benieuwd of ze dit nu eindelijk goed kunnen afhandelen....

mallie81
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 mar 2011 12:40

Re: Menzis & CVZ

Ongelezen bericht door mallie81 »

ik denk dat ze het geld langer vasthouden om er rente op te verdienen bij de bank.
op de site staat dat als ze onterecht het bedrag van je rekening hebben afgeschreven het tien weken kan duren voordat ze het terug storten.
snap er de ballen niet van .
als ze moeten incaseren zijn ze er als de kippen bij.
maar als ze terug moeten betalen duurt het 10 weken voordat ze het terug storten.
mensen wakker worden we leven in een maffia staat.
de zoganaamde nette maffia die fraudeert met het geld van onschuldige burgers.
en niemand die er wat aan doet.

amo3011
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 mar 2011 16:14

Re: Menzis & CVZ

Ongelezen bericht door amo3011 »

Hallo lieve mensen,
In augustus 2010 heb ik een brief ontvangen, dat in dit geval Zilveren kruis mij heeft aangemeld bij het CVZ.
Het verschuldigde bedrag is werd in gehouden van mijn salaris door CVZ. Echter heeft Zilveren Kruis mij onterecht aangemeld bij het CVZ.
In November 2010 ontving ik van het CVZ het bericht dat ik was afgemeld en in December een brief met de vraag mijn rekeningnummer door te geven voor het terugstorten van het teveel geincasseerde bedrag.
Dezelfde week de brief retour gestuurd met vermelding van het rekeningnummer.
Het blijft verdacht lang stil, geen brieven, maar ook geen geld op mijn rekening.
Op 16 februari 2011 ontvang ik een brief, met de mededeling dat ik binnen 14 dagen mijn rekeningnummer moet doorgeven, anders ontvang ik geen geld meer retour.
Op 18 februari 2011 neem ik telefonisch contact op, met de vraag hoe het kan dat ze mijn brief niet hebben ontvangen. Een medewerker wist mij te vertellen dat ze een achterstand hebben met de postverwerking. Echter in hun database staat wel mijn rekeningnummer geregistreerd.
Hij beloofde mij dat een week later het geld op mijn rekening zou staan. Tot op heden 14 maart 2011 nog steeds geen geld gezien. Bellen dus maar weer.
Kreeg een medewerker aan de telefoon (na 27 min in de wacht te hebben gestaan a 10 cent per minuut) met de vraag: Waarom mijn geld nog niet overgemaakt is? Hij wist mij te vertellen dat de achterstand in de postverwerking en het handmatig verwerken van het rekeningnummer in het systeem, toch echt mijn probleem is en niet die van hun.
Hoe dit op te lossen was mijn logische vraag, antwoordde hij; Ik zou het nog een keer doorzetten naar de juiste afdeling en binnen enkele weken zou het geld gestort worden.
Mijn volgende vraag was: Dus het kan nog maanden duren aangezien weken automatisch maanden worden...

Meer kon hij niet voor mij betekenen...
Al met al vind ik echt schandalig (dan druk ik mij nog zachtjes uit) Dat geld van je loon inhouden binnen 2 weken geregeld is, maar als het terugbetaald moet worden je er maanden op moet wachten.
Eigenlijk is het diefstal....
Ik hoop dat jullie hier wat mee gaan doen, aangezien ik bij lange na niet enige ben die hierover bericht.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Menzis & CVZ

Ongelezen bericht door sephora30 »

Nog erger, ik ben onterecht aangemeld door Anderzorg, en moet 10 weken wachten op terugbetaling :twisted:

Nou gaat het bij mij wel om een minimaal bedrag maar toch.......

Shaartjuh21
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 nov 2008 15:30

Re: Menzis & CVZ

Ongelezen bericht door Shaartjuh21 »

Ik ben in mei 2010 onterecht aangemeld door Anderzorg. Naar veel correspondentie over en weer, werd ik elke keer niet serieus genomen en werd er steeds gezegd dat ik een achterstand had. Na diverse bewijsstukken te hebben gestuurd begreep Anderzorg pas in september 2010 dat ik onterecht was aangemeld. Ik kreeg september en oktober van het CVZ terugbetaald in november, dat had Anderzorg aan hun doorgegeven. Weer correspondentie over en weer.. Begin december stuurde Anderzorg dat ik inderdaad voor de maanden juni, juli en Augustus ook onterecht was aangemeld bij het CVZ. Eind december contact opgenomen met het CVZ, die wist van niks. Weer bij Anderzorg gevraagd hoe dit nou precies allemaal in elkaar zat, ze gingen het met spoed doorgeven aan het CVZ. Een week later dit gecontroleerd bij het CVZ, dit bleek te kloppen, maar uitbetaling duurde 6-8 weken. (PFFFF...) Toen die termijn om was meteen weer contact gezocht, geen brief niks in huis gehad en ook geen geld op mijn rekening. Nu nog geen week later heb ik de brief in huis dat ze 1 dezer dagen uitbetalen (dagtekening 15 maart), maar nog steeds geen geld ontvangen...
Uiteindelijk ben ik overgestapt naar een andere zorgverzekeraar. Ik had het helemaal gehad met Anderzorg. Ik heb wel 100 mailtjes aan hun gestuurd en wel 10 telefoontjes (met soms wachtijden van 20-30 min.) en uiteindelijk heb ik mijn geld nu 10 maanden later, nog niet helemaal terug! Dit ging dus wel om een bedrag van bijna 800 euro..
Ik ben blij met mijn nieuwe verzekeraar en hoop dat dit mij nooit meer overkomt!!!

Mloentje
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 mei 2011 11:44
Locatie: Musselkanaal. GR.

Re: Menzis & CVZ

Ongelezen bericht door Mloentje »

He.

Hier nog een gedupeerde.
Ik heb op 22 december 2010 netjes alles afbetaald bij de deurwaarder.
Menzis zou me moeten afmelden bij het CVZ, na gebeld te hebben met Menzis was dit blijkbaar niet gebeurd en ontving ik nog steeds acceptgiro's van het CJIB met een boete. Ze gingen het regelen [dit was in februari].
Paar week later ontving ik weer een acceptgiro van het CJIB en besloot ik om nog maar eens te bellen.
Blijkbaar was er iets verkeerd gegaan en stond ik dus nog steeds geregistreerd als wanbetaler en was ik nóg niet afgemeld.
Inmiddels is het bijna Juni 2011 en is het nóg niet goed geregeld.
Wel heb ik een brief gehad van het CVZ dat alles met terugwerkende kracht aan mij zou worden overgemaakt, ik moest mijn rekening nummer doorgeven.

Twee weken nadat ik die brief ontving kreeg ik tot mijn stomme verbazing een acceptgiro van het CJIB.
Ik ben maar weer aan het bellen geslagen.
Eerst het CJIB opgebeld, wat te doen?
Hun antwoord was als volgt:
'Bij ons is nog niets bekend, ik zou daarvoor je zorgverzekering even bellen'.
Vervolgens Menzis maar gebeld, alles was geregeld maar hier gingen zeker wel 8 weken overheen voordat alles zou zijn.
Mijn vraag aan hun; Moet ik die boete dan nog betalen?
Daar wisten ze mij niet echt antwoord op te geven :roll:.
Dan kon ik beter CJIB bellen.
Goed, het CJIB maar weer bellen dan.
Uitgelegd wat Menzis gezegd had en ik hoefde de boete niet te voldoen.
Dan mocht ik wachten op de eindafrekening.
Inmiddels zitten we bijna in Juni 2011, nog steeds zit ik hier te wachten op mijn eindafrekening, het geld en een acceptgiro van menzis zelf [voor de maandpremie].

Zelf zit ik al 2 weken met kiespijn, naar de tandarts gaan is geen optie, de kosten daarvan zou ik zelf moeten betalen omdat ik nu dus niet verzekerd ben voor de tandarts.

Ik vind dit écht schandalig, om je klanten zo te behandelen.

kanniet
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 jul 2012 10:02

Re: Menzis & CVZ

Ongelezen bericht door kanniet »

hallo

Ik ben al vanaf december 2010 bezig met delta lloyd flanderijn en cvz heb in december 2010 het bedrag betaald wat ik nog open had staan bij flanderijn.
Delta lloyd heeft mij pas in mei afgemeld en foutje van hun want dat had dus januari moeten zijn.
Naar veel telefoontjes ben ik pas met terug werkende kracht afgemeld bij cvz in mei 2012.
In die tussentijd moet ik volgens cvz 410 euro en nog wat aan hun nog betalen daar weer heel wat telefoontjes over gepleegd.
Puntje bij paaltje kreeg ik dus bina 300 euro terug.
Al weer een paar maanden bezig om dat terug te krijgen.
Eigenlijk nog langer want ik had in 2011 alle bewijs stukken aan cvz geleverd omdat ik het niet eens was met die 400 euro om te betalen en was toen samen met hun tot de conclussie gekomen dat ik nog geld terug kreeg van hun.
Nou had ik ze maar weer eens gebeld op 9-7-2012 en toen zei de medewerker van cvz het staat deze week op uw rekening als het er niet al opstaat.
4 dagen later maar nog eens gebeld en toen kreeg ik te horen dat het pas op de 11e is overgemaakt en de 18e pas helemaal verwerkt zou worden.
Dus uiteidelijk kan je nog langer op het geld wachten.
Maar als hun geld krijgen moet het binnen 2 weken op de rekening bij hun staan en andersom mag het dus meer als een jaar duren.
Ik word er strond chagerijnig van maar ook dat begrijpen ze niet want als je dat zegt word je gelijk afgesnauwd.

Moraalridder
Berichten: 39
Lid geworden op: 26 jul 2012 14:39

Re: Menzis & CVZ

Ongelezen bericht door Moraalridder »

Iemand aanmelden bij het CVZ hoeft helemaal niet te betekenen dat zij zomaar geld laten inhouden bij een werkgever, als jij de achterstand betwist zal ook een CVZ naar de rechter moeten. CVZ kan alleen maar inhoudingen doen waarvoor een akkoord is bereikt door partijen zonder dit akkoord zou men namelijk onrechtmatig handelen en zonder gerechtelijke uitspraak gewoon diefstal plegen.

odessa
Berichten: 16
Lid geworden op: 16 aug 2012 21:48

Re: Menzis & CVZ

Ongelezen bericht door odessa »

Moraalridder schreef:Iemand aanmelden bij het CVZ hoeft helemaal niet te betekenen dat zij zomaar geld laten inhouden bij een werkgever, als jij de achterstand betwist zal ook een CVZ naar de rechter moeten. CVZ kan alleen maar inhoudingen doen waarvoor een akkoord is bereikt door partijen zonder dit akkoord zou men namelijk onrechtmatig handelen en zonder gerechtelijke uitspraak gewoon diefstal plegen.
hier moet ik ff een correctie melden, beste Moraalridder.

Velen hebben nooit gehoord van stuitting van een vordering. Dit houd in dat er maatregelen genomen mogen worden door de incasso afdeling van verzekeraar, incassoberau, CVZ, deurwaarder. Ook is er een mogelijkheid dat ze u mogen aanmelden bij referentiebestand verzekerden zorgverzekeringswet ... hier later meer over.

uitleg van een stuitting: Opschorten van verjaring
De verjaring kan wel worden opgeschort. In juridisch jargon: de verjaring wordt gestuit. U kunt daarvoor vele acties ondernemen en procedures starten. Deze procedures hebben pas een opschortende werking als ze schriftelijk aantoonbaar zijn, bijvoorbeeld via een aangetekende brief. Denk aan bijvoorbeeld:

Het sturen van een aanmaning.
Het sturen van een klacht, liefst aangetekend.
Het sturen van een incasso. De kosten van een incasso zijn vaak hoog.
Een onderhandeling tussen debiteur en crediteur over de vordering.
Een gerechtelijke procedure.
Zodra een opschortende procedure is afgesloten, doordat er bijvoorbeeld een betalingsregeling is gesloten of aanbetaling is gedaan, spreken we over stuiting van de verjaring. Er gaat dan een nieuwe verjaringstermijn lopen op de dag volgend op de stuiting. Deze nieuwe termijn is gelijk aan de oorspronkelijke verjaringstermijn, maar niet langer dan vijf jaar. Stuiten kan op vele manieren plaats vinden. Denk aan een herinnering of aanmaning van een betaling of vordering.

dus komt het op neer dat als u eenmaal betaald -of een regeling getroffen heeft dat u die vordering ook erkend. Zolang de nieuwe verjaringstermijn ingegaan is dan mogen ze alle incassomiddelen toepassen om uiteindelijk de gehele vordering te incasseren en kunt u er juridisch niets tegen doen.

Dit is de complete wettelijke verjaring -en vorderingstraject:
Sinds 2009 is er een verzwaard traject om niet betaalde zorgpremies alsnog te innen:

1-Bij twee maanden premieachterstand biedt de zorgverzekeraar binnen 10 werkdagen een betalingsregeling aan. Dit is met een machtiging tot automatische incasso.
2 -Bij vier maanden premieachterstand en niet betalen krijgt u een waarschuwing, een aanmaning en wordt u gewezen op de extra kosten en gevolgen bij een achterstand vanaf 6 maanden.
3 -Bij zes maanden achterstand moet de zorgverzekeraar dit melden bij het College voor zorgverzekeringen, CVZ. De premie wordt daarmee een bestuursrechtelijke premie plus 30% boete.
4-Langer dan 6 maanden. Als u betaald hebt wordt ook dit gemeld aan het CVZ. Bij niet betalen volgt incasso of schuldsanering.
5-Aanmelding referentiebestand verzekerden zorgverzekeringswet Het is dan niet meer mogelijk uw verzekering(-en) bij de huidige verzekeraar op te zeggen en u word dan ook niet geaccepteerd door andere zorgverzekeraars.

De vordering verjaart 5 jaar na de laatste aanmaning of brief over de premie van een bepaald jaar.

mijn advies: bij een ontvangen vordering niet direct erkennen van schuld, pas op voor stuittingspogingen van de incasseerder, lees brieven en specificaties van de vordering heel goed door ...let bijv. op de briefdatum, adres, naam, data's die in de specificatie staan voor rente berekening, adminstratiekosten enz. (zelf heb ik uit brieven die de deurwaarder Flanderijn van Eck mij in Febr.'12 toegezonden hebben voor een vordering uit 1996 (ruim 16 jaar geleden) geconstateerd dat deze deurwaarder brieven vervalst heeft om de vordering recent te laten lijken want volgens die deurwaarder was er een brief met een briefdatum van 2003 naar een adres gestuurd (waar ik al ruim 13 niet meer woon) en stond er in de specificatie een rente berekening t/m 28 Nov. 2011 ... Hoe konden ze in 2003 weten dat welke rente berekend moest worden? Zijn ze helderziend dat ze al in 2003 wisten dat een lening e.d. in Nov. '11 nog niet betaald zou zijn? ... dus pas op !!!! , bewaar alle bankafschriften van de betalingen, schriftelijke correspondentie ( brieven, mail etc. ), geen nieuwe regelingen tekenen als u van mening bent in uw recht te staan en als u uw gelijk op papier kunt aantonen dan niet meer reageren op dreigbrieven enz. laat de tegenpartij u maar dagvaarden, want zij zullen dan voor de rechter moeten aantonen dat u nalatig bent, laat een kennis, familielid, vriend, vriendin (die kennis hebben in deze rechtsvorm of verbaal sterk zijn ... nogmaals ... let op stuittingspogingen of mogelijkheden (1 verkeerd woord op papier kan al een stuittende werking hebben !!!! ), jurist of advocaat namens u als woordvoerder (ster ) schriftelijk contact opnemen, nooit!!!!! telefonisch afhandelen ... omdat mondeling welliswaar rechtsgeldig maar niet aantoonbaar is.
ook worden telefonische gesprekken wel eens opgenomen en als dan uit 1 woordje een stuitting of erkenning blijkt dan staan ze sterk om te kunnen vorderen.

hoop dat iedereen die verwikkeld zijn in dit soort zaken wat aan deze info heeft.

greetz Odessa :D

odessa
Berichten: 16
Lid geworden op: 16 aug 2012 21:48

Re: Menzis & CVZ

Ongelezen bericht door odessa »

Shaartjuh21 schreef:Ik ben in mei 2010 onterecht aangemeld door Anderzorg. Naar veel correspondentie over en weer, werd ik elke keer niet serieus genomen en werd er steeds gezegd dat ik een achterstand had. Na diverse bewijsstukken te hebben gestuurd begreep Anderzorg pas in september 2010 dat ik onterecht was aangemeld. Ik kreeg september en oktober van het CVZ terugbetaald in november, dat had Anderzorg aan hun doorgegeven. Weer correspondentie over en weer.. Begin december stuurde Anderzorg dat ik inderdaad voor de maanden juni, juli en Augustus ook onterecht was aangemeld bij het CVZ. Eind december contact opgenomen met het CVZ, die wist van niks. Weer bij Anderzorg gevraagd hoe dit nou precies allemaal in elkaar zat, ze gingen het met spoed doorgeven aan het CVZ. Een week later dit gecontroleerd bij het CVZ, dit bleek te kloppen, maar uitbetaling duurde 6-8 weken. (PFFFF...) Toen die termijn om was meteen weer contact gezocht, geen brief niks in huis gehad en ook geen geld op mijn rekening. Nu nog geen week later heb ik de brief in huis dat ze 1 dezer dagen uitbetalen (dagtekening 15 maart), maar nog steeds geen geld ontvangen...
Uiteindelijk ben ik overgestapt naar een andere zorgverzekeraar. Ik had het helemaal gehad met Anderzorg. Ik heb wel 100 mailtjes aan hun gestuurd en wel 10 telefoontjes (met soms wachtijden van 20-30 min.) en uiteindelijk heb ik mijn geld nu 10 maanden later, nog niet helemaal terug! Dit ging dus wel om een bedrag van bijna 800 euro..
Ik ben blij met mijn nieuwe verzekeraar en hoop dat dit mij nooit meer overkomt!!!
ik heb hetzelfde met Anderzorg.
ze zijn nu zelfs zo ver dat ze mij dreigen aan te melden bij het referentiebestand verzekerden zorgverzekeraars ... dat dus inhoud het onmogelijk is om mij bij Anderzorg uit te schrijven en naar een andere zorgverzekeraar over te stappen.
ze hebben nog steeds niet door dat ik per 01-01-'12 uitgeschreven ben bij Anderzorg en nu bij FBTO verzekerd ben. :lol: :lol:
het lijken wel een stelletje koeien in een stal :lol: ... onder de motto ,, niets werkt en niemand weet waarom '' :lol: :lol: :lol:
ben al ruim 1,5 jaar bezig ze duidelijk te maken dat zij fout zitten o.a. schriftelijk, e-mails en zelfs 3 klachten ingediend :?: , maar vorige maand nog een dreigbrief ontvangen :shock: ... dus ik reageer niet meer en laat me dagvaarden ... :lol: de evt. deurwaarder die aan mijn deur gaat komen laat ik met de staart tussen de benen vertrekken :lol: :lol:
nooit telefonisch contact gezocht :D alles schriftelijk :)
heb alle betalingen (bankafschriften) bewaard alsmede alle schriftelijke correspondentie :D
dus ... laat maar komen die handel :lol: :lol:

zie voor evt. verdere info mijn reactie bij Moraalridder.

greetz Odessa :D

odessa
Berichten: 16
Lid geworden op: 16 aug 2012 21:48

Re: Menzis & CVZ

Ongelezen bericht door odessa »

kanniet schreef:hallo

Ik ben al vanaf december 2010 bezig met delta lloyd flanderijn en cvz heb in december 2010 het bedrag betaald wat ik nog open had staan bij flanderijn.
Delta lloyd heeft mij pas in mei afgemeld en foutje van hun want dat had dus januari moeten zijn.
Naar veel telefoontjes ben ik pas met terug werkende kracht afgemeld bij cvz in mei 2012.
In die tussentijd moet ik volgens cvz 410 euro en nog wat aan hun nog betalen daar weer heel wat telefoontjes over gepleegd.
Puntje bij paaltje kreeg ik dus bina 300 euro terug.
Al weer een paar maanden bezig om dat terug te krijgen.
Eigenlijk nog langer want ik had in 2011 alle bewijs stukken aan cvz geleverd omdat ik het niet eens was met die 400 euro om te betalen en was toen samen met hun tot de conclussie gekomen dat ik nog geld terug kreeg van hun.
Nou had ik ze maar weer eens gebeld op 9-7-2012 en toen zei de medewerker van cvz het staat deze week op uw rekening als het er niet al opstaat.
4 dagen later maar nog eens gebeld en toen kreeg ik te horen dat het pas op de 11e is overgemaakt en de 18e pas helemaal verwerkt zou worden.
Dus uiteidelijk kan je nog langer op het geld wachten.
Maar als hun geld krijgen moet het binnen 2 weken op de rekening bij hun staan en andersom mag het dus meer als een jaar duren.
Ik word er strond chagerijnig van maar ook dat begrijpen ze niet want als je dat zegt word je gelijk afgesnauwd.
beste Kanniet,

wat velen waarschijnlijk niet weten is dat een burger die geld tegoed heeft bij bijv. een verzekeraar ook naar een deurwaarderskantoor kan stappen en het tegoed door een deurwaarder laten vorderen. Alle bijkomende kosten van de vordering komen voor rekening van de debiteur :D
aangezien dit al lang duurt heb je recht op rente, omdat ze nalatig zijn geweest in de afhandeling van de betaling/ administratie houd het nog niet in dat ze jouw geld zomaar mogen vasthouden :o dit kun je zien als onrechtmatig bemachtiging van een renteloze lening :o dus waarom zooooooo lang wachten en er achteraan gaan? :?:
stap naar een deurwaarderskantoor en leg jouw zaak voor ... zou ik zeggen :D

succes.

greetz Odessa :D

odessa
Berichten: 16
Lid geworden op: 16 aug 2012 21:48

Re: Menzis & CVZ

Ongelezen bericht door odessa »

mallie81 schreef:ik denk dat ze het geld langer vasthouden om er rente op te verdienen bij de bank.
op de site staat dat als ze onterecht het bedrag van je rekening hebben afgeschreven het tien weken kan duren voordat ze het terug storten.
snap er de ballen niet van .
als ze moeten incaseren zijn ze er als de kippen bij.
maar als ze terug moeten betalen duurt het 10 weken voordat ze het terug storten.
mensen wakker worden we leven in een maffia staat.
de zoganaamde nette maffia die fraudeert met het geld van onschuldige burgers.
en niemand die er wat aan doet.
Beste Mallie81,

Bedrijven en instanties gaan d'r vanuit dat de burger over het algemeen niets weet qua rechten en dan zaken op hun site beschrijven als bijv. terugstorting binnen 10 weken. Maar bij elke automatische machtiging die je verleend heb je het recht om binnen 30 dagen terug te laten boeken door je bank.
op een site kan van alles en nog wat staan, maar als een verzekeraar bijv. een bedrag automatisch van je rekening geincasseerd heeft dan kun je jouw bank opdracht geven (binnen 30 dagen ) om dat bedrag te storneren ( terug te laten boeken )
gewoon inloggen bij je bank en een terugstortopdracht naar je bank verzenden.

greetz Odessa :D

inieuw
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 okt 2012 10:43

Re: Menzis & CVZ

Ongelezen bericht door inieuw »

In het jaar 2011 ben ik onterecht maanden aangemeld geweest bij CVZ. Vanwege een nieuw administratief systeem van Menzis, opgelegd door de overheid, kon Menzis mij niet afmelden (aldus Menzis medewerkers) bij het CVZ waardoor ik dus enkele maanden teveel premie betaalde.

Nadat Menzis mij uiteindelijk kon uitschrijven moest ik met terugwerkende kracht deze maanden alsnog in de vorm van maandelijkse premies aan Menzis terugbetalen en de teveel betaalde kosten moest ik zelf gaan verhalen bij CVZ.

Na het afmelden bij het CVZ onstond er echter een nieuw probleem. Ik ontving geen maandelijkse facturen meer van Menzis voor het betalen van mijn premies. Ik heb hierover meermaals telefonisch contact gehad met Menzis en wederom konden ze mij niet helpen totdat hun huidige systeem dit toeliet. Ik ontving dus geen facturen en kon geen premies overmaken. Er werd mij echter verzekerd dat zodra ik wel weer gefactureerd zou worden voor de openstaande achterstand, onstaan door deze kwestie, er een regeling getroffen zou worden zodat ik dit bedrag niet in een keer hoefde te betalen.

Uiteindelijk ontving ik weer facturen van Menzis en kort daarna een bericht/aanmaning voor de opgelopen premie achterstand. Daaropvolgend werd het openstaande bedrag van de niet gefactureerde premies bij de deurwaarder neergelegd.
Ook hierover heb ik contact opgenomen met Menzis. De medewerker aan de telefoon was begripvol en erkende dat het niet terecht was dat deze premie achterstand in zijn geheel bij het incassobureau werd neergelegd gezien de geschiedenis van het probleem.

Echter, na overdracht wilde Menzis niet meer de zaak afhandelen met mij als verzekerde maar moest ik met de deurwaarder in onderhandeling over een regeling. Het incassobureau kon contact opnemen met Menzis hierover als ze mijn verhaal wilden toetsen aldus de medewerker.

Nu is het inmiddels zover gekomen dat ik een dagvaarding ontving voor de openstaande premie. Het bedrag wat niet gefactureerd werd door Menzis bedroeg 1400 euro en is inmiddels opgelopen naar 2200 euro en zal oplopen tot 2700 euro vanwege de dagvaarding.

Na contact met GGN werd mij aangeraden de afspraken/kwestie met Menzis schriftelijk te laten bevestigen door verzekeraar en deze te mailen naar GGN.
In gesprek met Menzis echter werd mij verteld dat GGN volgens de afgsproken procedures moet handelen en dat Menzis niet bereid is rechtstreeks met mij over deze zaak te communiceren. De Menzis medewerker vond het nodig om tegen mij te klagen over het feit dat GGN vaker verzekerden onterecht doorverwees naar Menzis. Ze waren dan ook niet bereid de gewenste stukken sturen en GGN moest zelf contact leggen met Menzis om de kwestie te regelen.

GGN vervolgens komt telefonisch overeen met mij de opdrachtgever te benaderen met bovenstaande info en te proberen of de dagvaarding geannuleerd kon worden. Na 3 dagen niks gehoord te hebben neem ik contact op met GGN hoever ze zijn met de zaak.

Ik krijg te horen dat GGN niet bereid is om contact op te nemen met Menzis voor mijn zaak en dat ik de telefonische afspraak die ik 3 dagen eerder gemaakt heb is komen te vervallen (?)

Tussen de dag van ontvangst van dagvaarding en de datum van de zitting zaten 5 werkdagen.

Conclusie:

Door herhaaldelijke fouten van Menzis is het overgedragen naar een incassobureau die niet bereid is mijn verhaal te toetsen bij opdrachtgever (= Menzis) en GGZ wil met mij hierover niet in dialoog.

Menzis wil niet met mij communiceren over deze zaak omdat beleid bepaald dat na overdracht aan deurwaarder er geen communicatie met verzekerde over deze zaak mag plaatsvinden.

Ik kan van geen enkele partij schriftelijke bevestigingen krijgen van telefonisch gemaakte afspraken omdat ze afgesproken hebben hier alleen onderling over te communiceren.

Ik sta volledig buitenspel en heb niks dan telefonische toezeggingen en vervolgens ontkenningen. Men is niet bereid schriftelijk te bevestigen en ik heb dus enkel en alleen mijn verhaal om te vertellen aan het gerecht.

Dank Menzis, dank GGZ

ArneLH
Berichten: 1662
Lid geworden op: 19 okt 2011 13:05
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Menzis & CVZ

Ongelezen bericht door ArneLH »

inieuw schreef:Men is niet bereid schriftelijk te bevestigen en ik heb dus enkel en alleen mijn verhaal om te vertellen aan het gerecht.
Als je al mondeling op de rolzitting iets gaat doen, zou ik zeer zeker aanraden om tenminste schriftelijk een bewijsaanbod te doen van jouw schriftelijke of mondelinge stellingen. Bijv:
[Gedaagde/jouw naam/enz.] biedt van al zijn/haar stellingen uitdrukkelijk bewijs aan, voor zover op haar de bewijslast rust, in het bijzonder door middel van het (doen) horen van navolgende getuigen:
- [medewerker X], werkzaam bij Eiser(es), ad stelling Y;
- [medewerker Z], werkzaam bij [deurwaarder];
alsmede door overlegging van:
- e-mail A;
enz.
Je kunt schriftelijke bewijzen natuurlijk ook direct overleggen en jezelf horen als (partij)getuige.
En raadpleeg alsjeblieft een jurist oid.

odessa
Berichten: 16
Lid geworden op: 16 aug 2012 21:48

Re: Menzis & CVZ

Ongelezen bericht door odessa »

Beste inieuw,

De beschreven Menzis tekortkoming is mij erg bekend ... heb ongeveer hetzelfde geval met Anderzorg (onderdeel van Menzis ).
eind Jan. '10 heb ik een betalingsvoorstel aan Anderzorg gedaan en zij hebben m'n voorstel geaccepteerd.
dus ik elke maand netjes zoals afgesproken de aflossing en de premie van de lopende maand betaald. :D
na ruim 9 maanden kwam Anderzorg ineens uit het niets met een schiftelijke melding dat ik een achterstand had van 2 maanden ( wat uit m'n bankafschriften onmogelijk bleek :lol: ) ook hadden ze zonder mij op de hoogte te stellen van het feit dat Anderzorg eenzijdig de lopende betalingsregeling had stopgezet papieren opgestuurd om een nieuwe betalingsregeling te treffen conform de nieuwe zorgwet (die stelt namelijk dat een zorgverzekeraar verplicht is na een opgelopen achterstand een nieuwe mogelijkheid moet bieden om alsnog een betalingsregeling overeen te komen )
deze heb ik niet ondertekend noch teruggestuurd, omdat in de eerste instantie Anderzorg mij niet op de hoogte gesteld had van haar bevindingen en actie daarop en ten 2de ... het onmogelijk was om een achterstand op te lopen terwijl ik de aflossing en de premie van de lopende maand elke maand betaalde. Ben gewoon volgens de eerst geaccepteerde betalingsregeling verder gaan betalen, maar ik heb wel een klacht ingediend bij afdeling Klachten en Bezwaar van Anderzorg. geruime tijd later ontving ik een bevestiging van de afdeling dat mijn klacht in behaldeling was en ze ernaar streefden binnen genoemde tijd (3 weken) af te handelen. Ondertussen kreeg ik een dreigbrief van van afdeling Debiteuren dat als ik het totaal van de opgelopen achterstand niet snel zou betalen zij me zouden aanmelden bij CVZ. hierop heb ik wederom nog een klacht ingediend bij afdeling Klachten en Bezwaar die deze eveneens schriftelijk bevestigde in behandeling te nemen. via e- mail heb ik ook kenbaar gemaakt aan Anderzorg dat ik de maanden waar Anderzorg over had wel betaald had en de vraag gesteld hoe het mogelijk is dat als je de aflossing en de premie van de lopende maand elke maand betaald toch een achterstand kunt hebben? :o
hierop antwoorde Anderzorg middels een mailtje :,, dat ik bewijzen van deze betalingen moest toezenden ... dus ik kopieen van m'n bankafschriften per post toegezonden en een mailtje gestuurd dat ze naar Anderzorg verstuurd zijn.
enige tijd later berichtte een medewerker van Anderzorg mij middels mail het volgende :,, uit de ontvangen kopieen van uw bankafschriften blijkt idd dat u die maanden voldaan heeft, maar deze zijn afgeschreven op andere maanden en jaar omdat er geen betalingskenmerk bij vermeld was''.
ondanks meerdere malen aangegeven te hebben dat als Anderzorg voor einde van elke maand mij de acceptgiro's van de aflossing en de lopende premie toestuurd, ik de betalingen met betalingskenmerk kan verrichten heeft Anderzorg blijvend verzuimd om hieraan gehoor te geven en kreeg ik de acceptgiro voor de lopende premie wel voor einde van de maand en de acceptgiro voor de aflossing pas enkele weken later en Anderzorg bleek uit de door mij opgevraagde specificatie volgens een onlogische manier van afschijven te hanteren namelijk mijn aflossing van Mrt.'10 schreven ze af bij de maand Jan'08 en het resterende van mijn aflossing bij de maand Juni'09 bijvoorbeeld en daar zat het probleem dus. ik verrichtte de betalingen waarvan ik niet op tijd een acceptgiro van had ontvangen via een bankgiro opdracht o.v.v. mijn inschrijfnummer en de maand en jaartal waar het betrekking op had (hieruit was het eigenlijk duidelijk voor wat er betalingen binnen kwamen van mij, maar door de nalatige houding van Anderzorg puur volgens het systeem tewerk gingen. In Nov.'10 ontving ik een brief n.a.v. de ingediende klachten dat ik idd de juiste betalingen gedaan had maar wederom (omdat er geen betalingkenmerk bij vermeld stond) op andere maanden en jaartal afgeschreven was en deze hebben ze dus handmatig gecorrigeerd.
in Feb.'11 hetzelfde liedje alleen had ik volgens Anderzorg nu een achterstand van ruim 4 maanden :shock: hierop wederom een officiele klacht ingediend bij afdeling Klachten en Bezwaar waarop ik enige tijd later schriftelijk een antwoord kreeg op mijn ingediende klacht die luid alsvolgd; doordat wij sinds 1 Jan.'11 met een nieuw systeem werken die helaas niet goed werkt blijkt zijn er betalingen zonder betalingkenmerken elders afgeboekt. Wij verzoeken u de toekomstige betalingen dan ook te voorzien van een betalingskenmerk etc. etc. (als Anderzorg nu eens goed gelezen had waar ik naar gevraagd had n.l. om de acceptgiro's voor !!!!!!!! einde van elke maand toe te zenden dan kan ik geld overmaken met betalingskenmerk hadden ze het zgn. niet goed werkend systeem niet als smoes hoeven te gebruiken en ben er ook van overtuigd dat dit onzin is, omdat vele maanden ervoor hetzelfde probleem was :shock: )
en op deze manier ging het dus ruim 1,5 jaar tot op heden terwijl ik in Mei'12 de laatste aflossing had betaald ben ik meerdere malen bedreigd met zelfs een aanmelding Referentiebestand verzekerden Zorgverzekering wat dus inhoud dat ik dan niet kon uitschrijven bij Anderzorg en een andere zorgverzekeraar mij niet zal accepteren (terwijl ik in Dec.'11 al een bewijs van uitschrijving van Anderzorg ontvangen had :lol: )
nu is het zelfs zover gekomen dat ik door LAVG gerechtsdeurwaarders gesommeerd word om een aanzienlijk bedrag te betalen. :shock:
heb nu wederom een Klacht ingediend bij afdeling Klachten en Bezwaar hierover en heb de deurwaarder op de hoogte gesteld dat deze vordering onterecht is en dat de gehele achterstand in Mei'12 geheel afgelost is met het verzoek het dossier te sluiten ... hierop verzocht de deurwaarder mij betalingsbewijzen op te sturen waaruit blijkt dat alle betalingen voldaan zijn. Hier ga ik geen gehoor aangeven, omdat ik van mening ben dat in de eerste instantie het bewijslast bij de opdrachtgever (Anderzorg) ligt en ik in het verleden ook al betalingsbewijzen naar Anderzorg toegezonden had waar gewoonweg niets mee is gedaan en dat de verwerking van betalingen geheel voor verantwoording van Anderzorg is ... zodoende zie ik het nut ervan niet in om nogmaals bewijs te leveren.
ook heb ik gisteren een schriftelijke bevestiging van Anderzorg afdeling Klachten en Bezwaar ontvangen dat ze mijn klacht (incl. bijlagen ) ontvangen hebben en er naar streven binnen 30 dagen af te handelen. :D
de deurwaarder heeft mij tot 14 Okt.'12 de tijd gegeven om de betalingsbewijzen op te sturen ... wat ik dus niet ga doen :D
al met al is Anderzorg een verzekeraar geworden waar de medewerkers liever lui dan moe zijn en blijkbaar kan er niemand rekenen :lol: :lol: dus .... mocht ik toch gedagvaard worden dan ga ik breakdancend met de ruim 100 pagina's tellend dossier onder m'n armen naar de rechtbank :D :lol: :lol: en uiteraard zal ik na de rechtzaak een tegenvordering gaan eisen :D
de gene die een zaak voorlegd aan de rechtbank moet zijn zaak kunnen onderbouwen en met alleen al de bankafschriften die ik nog heb valt er niets anders te zeggen dan dat Anderzorg onzorgvuldig en nalatig tewerk gegaan is in deze zaak :lol: :lol:

waarschijnlijk luid de motto bij Anderzorg als volgt ... ,, niets werkt en niemand weet waarom'' :lol:

hoop dat je met deze ervaring je voordeel mee kunt doen :wink:

tot slot nog een tip ... doe net als mij ... niets telefonisch, maar via mail of middels schrijven evt. aangetekend :D

greetz Odessa :mrgreen:

Menzis
Berichten: 94
Lid geworden op: 11 mei 2009 21:09
Contacteer:

Re: Menzis & CVZ

Ongelezen bericht door Menzis »

Beste Inieuw,

Graag wil ik je helpen met je probleem.

Wil je je gegevens naar [email protected] sturen? Dan gaan we alles voor je uitzoeken en hopen we tot een oplossing te komen.

Ik hoor graag van je!

Met vriendelijke groet,

Madeleine Sanders

Webcareteam Menzis

Mathilde D.
Berichten: 2158
Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41

Re: Menzis & CVZ

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Deze klachten zijn het topje van de ijsberg. Er worden hèèl vèèl mensen gedupeerd door Menzis!

Ik kan nog meer redenen opnoemen om bij Menzis weg te lopen:

1. Je krijgt bij Menzis nooit de volledige polisvoorwaarden toegestuurd. Menzis stuurt alleen enige losse velletjes met het vergoedingenoverzicht.
2. Menzis geeft een extreem lage vergoeding, namelijk slechts 60%, als de zorgverlener niet gecontracteerd is. ( geldt voor de natura verzekering).
3. De klantenservice heeft onvoldoende kennis, waardoor je bij telefonische vragen verkeerd wordt geïnformeerd.
4. Menzis exploiteert Gezondheidscentra: dit houdt in patiënt niet onafhankelijk geholpen wordt, aangezien Menzis een financieel belang heeft om de patiënt niet door te verwijzen naar het ziekenhuis en niet te informeren.

odessa
Berichten: 16
Lid geworden op: 16 aug 2012 21:48

Re: Menzis & CVZ

Ongelezen bericht door odessa »

sow :shock:
nu bied Menzis zelf aan om de zaak van inieuw op te lossen terwijl ie eerst van kastje naar de muur gestuurd word en er geen eind aan leek te komen :shock:
en waarom kon Inieuw niet direct geholpen worden????????
vage manier van klantenservice :?

gelukkig ben ik er weg :lol: :lol:

hoop dat ze je nu wel serieus nemen, Inieuw :D

greetz Odessa :D

Gesloten