LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Verlengingstermijn Vodafone van 4 naar 2 maanden
Verlengingstermijn Vodafone van 4 naar 2 maanden
Bij Vodafone kun je sinds vorige week maandag 7 februari je abonnement pas 2 maanden voor afloop van je contract verlengen in plaats van 4 maanden. Ik als klant ben hier niet van op de hoogte gesteld. Volgens Vodafone hebben ze het alleen laten weten aan klanten waarvan het abonnement binnen nu en 5 maanden afloopt. Weet iemand of Vodafone dit zomaar kan maken? Persoonlijk vind ik het nogal een nadelige wijziging.
Re: Verlengingstermijn Vodafone van 4 naar 2 maanden
Omdat mijn telefoon niet echt goed meer functioneert en ik al een paar maanden uitkijk naar het moment dat ik mijn abonnement mag verlengen. Dat is mijn persoonlijke reden. Maar sowieso vind ik het vreemd dat ze dit zomaar mogen wijzigen zonder klanten te informeren en/of zonder een soort van overgangsperiode in te stellen.
-
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 14 feb 2011 11:11
Re: Verlengingstermijn Vodafone van 4 naar 2 maanden
Dit is gewoon in navolging gedaan van KPN. Dit mogen zij gewoon doen omdat dit in de algemene voorwaarden staat waarvoor je tekent op het contract.
Overigens is dit geen reden om niet voor Vodafone of KPN te kiezen aangezien IEDEREEN dit aan het einde van het jaar heeft doorgevoerd.
Overigens is dit geen reden om niet voor Vodafone of KPN te kiezen aangezien IEDEREEN dit aan het einde van het jaar heeft doorgevoerd.
Re: Verlengingstermijn Vodafone van 4 naar 2 maanden
Ik meen me te herinneren dat je bij KPN in ieder geval nog aan kon geven dat je het er niet mee eens bent en je abonnement mocht verlengen tegen de oude voorwaarden. Na verlenging zouden dan de nieuwe voorwaarden gelden.
Tuurlijk moet je je contract uitzitten bij eerder verlengen maar het ging mij er vooral om of ze dit wel of niet zomaar mogen veranderen. Kon er zo snel ook niks over terugvinden in de algemene voorwaarden.
Tuurlijk moet je je contract uitzitten bij eerder verlengen maar het ging mij er vooral om of ze dit wel of niet zomaar mogen veranderen. Kon er zo snel ook niks over terugvinden in de algemene voorwaarden.
Re: Verlengingstermijn Vodafone van 4 naar 2 maanden
De einddatum van het lopende abonnement verandert hier niet door, dus wat is het probleem?edgar1976 schreef:Bij Vodafone kun je sinds vorige week maandag 7 februari je abonnement pas 2 maanden voor afloop van je contract verlengen in plaats van 4 maanden. Ik als klant ben hier niet van op de hoogte gesteld. Volgens Vodafone hebben ze het alleen laten weten aan klanten waarvan het abonnement binnen nu en 5 maanden afloopt. Weet iemand of Vodafone dit zomaar kan maken? Persoonlijk vind ik het nogal een nadelige wijziging.
-
- Berichten: 1672
- Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01
Re: Verlengingstermijn Vodafone van 4 naar 2 maanden
** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 08 jan 2012 14:19, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 14 feb 2011 11:11
Re: Verlengingstermijn Vodafone van 4 naar 2 maanden
Je kan inderdaad naar een andere provider overstappen 120 dagen voordat je contract afloopt bij de huidige provider.
Wanneer dit gebeurd met nummerbehoud zal de nieuwe provider je oude contract opzeggen en het nummer overnemen.
Wanneer echter het nummerbehoud fout gaat, doordat je een verkeerd simkaart nummer of verkeerd telefoonnummer invoert (hier ben je zelf voor verantwoordelijk) , zal het contract gewoon ingaan na 120 dagen met een nieuw nummer en behoud je ook het oude contract met je normale nummer.
Vaak krijg je het toestel gewoon 4 maanden van tevoren (in de winkel altijd) en moet dit dus geen probleem voor je zijn.
Overigens kan je inderdaad gewoon bezwaar maken, hier is een code voor welke je kan sms-en, echter wordt 85% van deze bezwaren afgekeurd (geen duidelijke reden). Bel voor de code de klantenservice ( 06-54500100 ).
Maar voor de duidelijkheid; dit doen ALLE providers nog dit jaar.
Wanneer dit gebeurd met nummerbehoud zal de nieuwe provider je oude contract opzeggen en het nummer overnemen.
Wanneer echter het nummerbehoud fout gaat, doordat je een verkeerd simkaart nummer of verkeerd telefoonnummer invoert (hier ben je zelf voor verantwoordelijk) , zal het contract gewoon ingaan na 120 dagen met een nieuw nummer en behoud je ook het oude contract met je normale nummer.
Vaak krijg je het toestel gewoon 4 maanden van tevoren (in de winkel altijd) en moet dit dus geen probleem voor je zijn.
Overigens kan je inderdaad gewoon bezwaar maken, hier is een code voor welke je kan sms-en, echter wordt 85% van deze bezwaren afgekeurd (geen duidelijke reden). Bel voor de code de klantenservice ( 06-54500100 ).
Maar voor de duidelijkheid; dit doen ALLE providers nog dit jaar.
Re: Verlengingstermijn Vodafone van 4 naar 2 maanden
Tijdje terug is ook KPN naar 2 maanden gegaan.
T-Mobile is van 4 naar 3 maanden gegaan.
Je Sim 2 maanden in een oud toestel doen en dan over 2 maanden blij.
Is niet anders.
T-Mobile is van 4 naar 3 maanden gegaan.
Je Sim 2 maanden in een oud toestel doen en dan over 2 maanden blij.
Is niet anders.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 18 mei 2011 08:10
Re: Verlengingstermijn Vodafone van 4 naar 2 maanden
Nou misschien omdat zijn telefoon niet meer naar behoren werkt en hij graag een nieuwe wilde uitzoeken?vogels schreef:Hoezo????Persoonlijk vind ik het nogal een nadelige wijziging.