Rekening na opzeggen warmtecontract feenstra
Geplaatst: 15 feb 2011 18:35
Vorig jaar werden we gebeld door NUON of we een warmtecontract af wilde sluiten, dit leek een aardig idee, zeker omdat er een gratis ketelinspectie gehouden zou worden en omdat er heel duidelijk bij gezegd werd dat we er na de inspectie nog vanaf konden zien, een win/win situatie dus.
Dit klonk allemaal goed.
Vervolgens is er een monteur van feenstra (de onderaannemer van NUON, want zelf kunnen ze het niet) langs geweest en deze constateerde dat er voor meer dan 200 euro aan de ketel verknutseld moest worden alvorens deze in contract genomen werd.
Hier hebben we even over nagedacht, en dit leek ons typisch zo'n geval van goedkoop door de achterdeur binnenkomen en dan door de voordeur met de hoofdprijs naar buiten gaan, dit gekoppeld aan het maandelijkse abonnementsbedrag van ongeveer een tientje vonden we een beetje prijzig, zo snel begeeft een ketel het niet, en als we het bijbehorende 2 jaarlijkse onderhoud door een monteur uit het dorp laten doen zijn we goedkoper uit.
Dus hebben we aangegeven van het contract af te zien en ineens kwam er een rekening in de bus of we even het onderhoud wilden betalen, dit was gezamenlijk uitgevoerd met de inspectie en dit werd nu in rekening gebracht, hier was van tevoren nooit over gesproken of opdracht voor gegeven maar zo werd mij achteraf verteld; een onderhoud word altijd uitgevoerd bij een inspectie en of we even wilden betalen.
Dit wilden we dus niet, en we hebben er al verschillende keren achteraan gebeld, maar ze blijven volhouden dat ze de kosten terecht in rekening hebben gebracht, terwijl ik er van overtuigd ben dat ik in mijn recht sta.
Ook wezen ze ons fijntjes op de bon van het werkbezoek van de monteur, hierop stond inspectie gratis, maar er stond ook een heel klein vakje onderhoud ingekleurd (dus ze hebben het zwart op wit zeggen ze), alleen stond er voor de rest nergens een prijs of iets dergelijks bij... en had ik al gezegd dat hier van tevoren nooit over gesproken was?
Hoe los ik dit zo netjes mogelijk op, hebben er nog meer mensen deze ervaring?
Graag tips want we hebben hier echt het idee dat we genaaid worden.
Dit klonk allemaal goed.
Vervolgens is er een monteur van feenstra (de onderaannemer van NUON, want zelf kunnen ze het niet) langs geweest en deze constateerde dat er voor meer dan 200 euro aan de ketel verknutseld moest worden alvorens deze in contract genomen werd.
Hier hebben we even over nagedacht, en dit leek ons typisch zo'n geval van goedkoop door de achterdeur binnenkomen en dan door de voordeur met de hoofdprijs naar buiten gaan, dit gekoppeld aan het maandelijkse abonnementsbedrag van ongeveer een tientje vonden we een beetje prijzig, zo snel begeeft een ketel het niet, en als we het bijbehorende 2 jaarlijkse onderhoud door een monteur uit het dorp laten doen zijn we goedkoper uit.
Dus hebben we aangegeven van het contract af te zien en ineens kwam er een rekening in de bus of we even het onderhoud wilden betalen, dit was gezamenlijk uitgevoerd met de inspectie en dit werd nu in rekening gebracht, hier was van tevoren nooit over gesproken of opdracht voor gegeven maar zo werd mij achteraf verteld; een onderhoud word altijd uitgevoerd bij een inspectie en of we even wilden betalen.
Dit wilden we dus niet, en we hebben er al verschillende keren achteraan gebeld, maar ze blijven volhouden dat ze de kosten terecht in rekening hebben gebracht, terwijl ik er van overtuigd ben dat ik in mijn recht sta.
Ook wezen ze ons fijntjes op de bon van het werkbezoek van de monteur, hierop stond inspectie gratis, maar er stond ook een heel klein vakje onderhoud ingekleurd (dus ze hebben het zwart op wit zeggen ze), alleen stond er voor de rest nergens een prijs of iets dergelijks bij... en had ik al gezegd dat hier van tevoren nooit over gesproken was?
Hoe los ik dit zo netjes mogelijk op, hebben er nog meer mensen deze ervaring?
Graag tips want we hebben hier echt het idee dat we genaaid worden.