[Online] Het DRAMA wat Online heet
Geplaatst: 18 feb 2011 09:17
Sinds 3 jaar ben ik klant bij Online, en ik ben er nu helemaal klaar mee.
Ik zal even kort samenvatten waar het mis gaat, en wat ik afgelopen tijd geprobeerd heb om het goed te krijgen.
- De aanleg 3 jaar geleden liet langer op zich wachten dan beloofd
- Eenmaal aangelegd was de snelheid de helft van wat ik moest halen (2 mbit ipv 4 mbit)
- Problemen met telefonie, zeer vaak geen verbinding met als gevolg dat je onbereikbaar bent.
- snelheidsverhoging van 4 naar 8 mbit! maar niet voor ons, inmiddels zaten we wel op 4 mbit
- na lang zeuren en vaak de helpdesk bellen een nieuw modem gekregen, snelheid is nu iets beter maar nog geen 8 mbit ik zou veel te ver van de centrale zitten (terwijl ik er nog geen km vanaf zit, ik woon in een klein dorp)
- uiteindelijk toch 8 mbit gekregen maar ondertussen heb ik wel behoorlijke kosten gemaakt om steeds te bellen naar de helpdesk, om nog maar te zwijgen over de tijd die erin gaat zitten.
Nu heb ik eind vorig jaar een ander modem gekregen, en hiermee zouden de telefoon problemen opgelost moeten zijn. niet dus.
Tevens ben ik zelf werkzaam in de IT, en spreekt het voor zich dat ik mijn eigen netwerk wil kunnen bouwen. Echter het nieuwe modem zit helemaal dicht getimmerd en je kan er als eind gebruiker niets mee doen!
Ik heb eind vorig jaar nogmaals naar de helpdesk gebeld, en hun voor de 5e keer voor het blok gesteld dat ik nu wel eens een tegemoedkoming wil. En dan niet 2 maandjes lang 5 euro korting op mijn abbonnement maar gewoon een reeele vergoeding voor alle ellende.
Je raad het al, ik zal terug gebeld worden, en vervolgens hoor je er niets meer van.
Na 3 jaar en een keer of 50 bellen met de helpdesk heb ik dus:
- Nog steeds traag internet
- Een lijn met een ping die hoger is dan gemiddeld
- Een netwerk waar ik niet zelf aan kan instellen wat ik wil (bv firewall)
- Een telefoonlijn welke elke week opnieuw problemen geeft
- Regelmatig duitse spookgesprekken door mijn telefoongesprekken heen
- Veel kosten gemaakt aan de helpdesk
- Tal van beloften dat men er nu echt iets aan gaat doen, en mij terug gaat bellen
Dus let op, denk even goed na voor je online neemt! De kwaliteit is zeer teleurstellend en het ergste van al is dat ze je absoluut niet helpen.
Mocht je ondanks dit advies toch beslissen om met online in zee te gaan, raad ik je aan om bv een gmail adres te gebruiken ipv je online adres. In dat geval kan je later eenvoudig terug weg bij je provider zonder dat je je e-mail adres weer kwijt bent.
Ik zal even kort samenvatten waar het mis gaat, en wat ik afgelopen tijd geprobeerd heb om het goed te krijgen.
- De aanleg 3 jaar geleden liet langer op zich wachten dan beloofd
- Eenmaal aangelegd was de snelheid de helft van wat ik moest halen (2 mbit ipv 4 mbit)
- Problemen met telefonie, zeer vaak geen verbinding met als gevolg dat je onbereikbaar bent.
- snelheidsverhoging van 4 naar 8 mbit! maar niet voor ons, inmiddels zaten we wel op 4 mbit
- na lang zeuren en vaak de helpdesk bellen een nieuw modem gekregen, snelheid is nu iets beter maar nog geen 8 mbit ik zou veel te ver van de centrale zitten (terwijl ik er nog geen km vanaf zit, ik woon in een klein dorp)
- uiteindelijk toch 8 mbit gekregen maar ondertussen heb ik wel behoorlijke kosten gemaakt om steeds te bellen naar de helpdesk, om nog maar te zwijgen over de tijd die erin gaat zitten.
Nu heb ik eind vorig jaar een ander modem gekregen, en hiermee zouden de telefoon problemen opgelost moeten zijn. niet dus.
Tevens ben ik zelf werkzaam in de IT, en spreekt het voor zich dat ik mijn eigen netwerk wil kunnen bouwen. Echter het nieuwe modem zit helemaal dicht getimmerd en je kan er als eind gebruiker niets mee doen!
Ik heb eind vorig jaar nogmaals naar de helpdesk gebeld, en hun voor de 5e keer voor het blok gesteld dat ik nu wel eens een tegemoedkoming wil. En dan niet 2 maandjes lang 5 euro korting op mijn abbonnement maar gewoon een reeele vergoeding voor alle ellende.
Je raad het al, ik zal terug gebeld worden, en vervolgens hoor je er niets meer van.
Na 3 jaar en een keer of 50 bellen met de helpdesk heb ik dus:
- Nog steeds traag internet
- Een lijn met een ping die hoger is dan gemiddeld
- Een netwerk waar ik niet zelf aan kan instellen wat ik wil (bv firewall)
- Een telefoonlijn welke elke week opnieuw problemen geeft
- Regelmatig duitse spookgesprekken door mijn telefoongesprekken heen
- Veel kosten gemaakt aan de helpdesk
- Tal van beloften dat men er nu echt iets aan gaat doen, en mij terug gaat bellen
Dus let op, denk even goed na voor je online neemt! De kwaliteit is zeer teleurstellend en het ergste van al is dat ze je absoluut niet helpen.
Mocht je ondanks dit advies toch beslissen om met online in zee te gaan, raad ik je aan om bv een gmail adres te gebruiken ipv je online adres. In dat geval kan je later eenvoudig terug weg bij je provider zonder dat je je e-mail adres weer kwijt bent.