Pagina 1 van 1
Garantie Uggs bij de Bijenkorf
Geplaatst: 18 feb 2011 22:14
door degraafjanneke
29-12-2010 heb ik Uggs gekocht bij de Bijenkorf in Den Bosch. Dit was mijn 5e paar, dus ik heb de maat gepast die ik altijd heb en deze zat perfect. Ik heb ze zonder twijfel gekocht. (prijs = 199,90 euro). Na drie weken merkte ik dat er boven op de neus van de schoen een gaatje ontstond. Ik heb toen de Bijenkorf gebeld en mijn klacht uitgelegd. Ik ben naar het filiaal in Utrecht doorverwezen en hier ben ik naar toe gegaan met de schoenen. Hier kreeg ik te horen dat de neus van de schoen kapot was, omdat de kwaliteit van de Uggs minder is door de grote vraag naar Uggs (ze hadden de laatste tijd heel veel soortgelijke klachten) en daarbij had ik een te kleine maat gekocht volgens hen. Dit zagen zij aan de soort schade die de schoen had. Dit valt volgens hen niet onder de garantie en ik kan dus fluiten naar een herstel, nieuwe schoenen of m'n geld. Ze zeiden ook nog dat het "Uggs" is die zo moeilijk doet over de garantie. Maar het lijkt mij dat ik bij de Bijenkorf mijn schoenen koop, en niet bij "Uggs". Ik heb vorige week telefonisch contact gehad met de Bijenkorf. Zij vertelde mij nogmaals niets te kunnen doen. (ze hebben wel bonnen opgestuurd voor een gratis koffie, wat een grap) Nu vraag ik mij af of ze dit kunnen maken.
Wat ik vooral frappant vind, is de claim dat de schoenen te klein zijn geweest. Het lijkt mij dat als je schoenen past en ze zitten goed en ze kosten 200 euro dat ze niet plots toch iets te klein zijn (zonder dat je dit kan merken als koper/gebruiker) en daardoor binnen drie weken kapot kunnen gaan.
Als test ben ik nog naar een andere winkel geweest (B.O.B., Hoogland) om te vragen wat voor advies zij geven over de maat bij de verkoop van Uggs en de verkoopster gaf aan juist altijd een maat kleiner te adviseren i.v.m. de wol die nog plat gelopen wordt.
Hoe moet ik hier mee verder? Heb ik ergens recht op? Of heb ik gewoon pech? Zijn er meer mensen met dit soort ervaringen?
Re: Garantie Uggs bij de Bijenkorf
Geplaatst: 19 feb 2011 10:54
door VioletPrue
Kijk even goed rond op consuwijzer.
Wat ik zo een, twee, drie vond voor u is dit:
http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies ... jk_product
Laat u niet afschepen, u heeft een ondeugdelijk product geleverd gekregen (wat de verkoopster ook toegegeven heeft, ze kregen meer klachten over slechte kwaliteit) en dat moeten óf ze repareren (zal niet gaan met Ugg's) óf vervangen.
Veel succes en laat u niet met een kluitje in het riet sturen.
Laat u nog even weten hoe het afgelopen is?
Dat is altijd interessant voor anderen.
Re: Garantie Uggs bij de Bijenkorf
Geplaatst: 09 dec 2011 13:57
door emmax
Ik zit net uw verhaal te lezen want ik zit momenteel ook met hetzelfde probleem met de Bijenkorf. Mijn dochter heeft in september uggs gekocht online 269,95. Na ca. 10 keer gedragen zat er een scheur naast de achternaad. Eerst klanten service gebeld die zei dat ik ze gelijk terug moest brengen naar dichtsbijzijnde filiaal. Teruggebracht naar Rotterdam, ze moesten opgestuurd worden naar uggs. Ik was niet echt blij want volgens mij was het een scheur die niet te repareren was. Na twee weken konden we ze ophalen. Na een week begonnen ze weer te scheuren, dus terug naar Rotterdam ( kost ieder keer tijd en geld..). Toen kreeg ik te horen dat ze weer opgestuurd moesten worden. Ik was het niet mee eens, je bent ze weer twee weken kwijt en ze zijn toch niet goed te repareren. Toen werd mij verteld dat er geen garantie is op de naden omdat het stof kwetsbaar is!
De bijenkorf zou het weer aan uggs overlaten wat er verder zou gebeuren.
Ik heb dan zoiets, ik heb ze bij de bijenkorf gekocht, die moeten zelf zien dat het geen zin heeft om ze weer weg te sturen dus vervangen of nog beter geld terug geven. Ik heb geen vertrouwen meer in dit product.
Twee weken zijn al weer voorbij dus ik verwacht ieder moment een telefoontje - ik ben benieuwd. Ik heb meer dan een week geleden, op advies van de consumentenbond, een aangetekend brief verstuurd naar de bijenkorf en ook via e-mail maar behalve een bevestiging en een tweede e-mail dat mijn klacht de nodige tijd in beslag zal nemen heb ik niets meer gehoord.
Ondertussen loopt mijn dochter nog op gympen want je gaat niet nog even een ander paar laarzen kopen totdat dit opgelost is...
Re: Garantie Uggs bij de Bijenkorf
Geplaatst: 09 dec 2011 16:09
door olaf79
1) U heeft niks te maken met Uggs of dat Uggs moeilijk doet. U bent klant bij de Bijenkorf, zij zijn verantwoordelijk voor een gedegen oplossing
2) U heeft recht op vervanging, reparatie, of geld terug, aangezien het hier om een (toegegeven) ondeugdelijk product gaat, is geld terug de beste optie
3) Er zit garantie op het gehele product. Stukken stof die zwak zijn kunnen niet worden uitgesloten van garantie. Een inferieur product moet je niet op de markt brengen of niet verkopen.
Re: Garantie Uggs bij de Bijenkorf
Geplaatst: 09 dec 2011 16:37
door Emmy75
olaf79 schreef:
3) Er zit garantie op het gehele product. Stukken stof die zwak zijn kunnen niet worden uitgesloten van garantie. Een inferieur product moet je niet op de markt brengen of niet verkopen.
Zou inderdaad een mooie bedoening worden als dat wel zo was. Als de stukken stof zo zwak zijn, moeten ze daar niet zo'n product van maken. Van het product (het hele product) mag de consument verwachten dat deze voor het doel gebruikt kan worden waar het voor bedoeld is.
Re: Garantie Uggs bij de Bijenkorf
Geplaatst: 09 dec 2011 16:48
door sjoegel
Dit is exact de reden dat ik geen Uggs draag. De kwaliteit is niet goed.
Volgens mij zijn ze ook hardstikke uit
Re: Garantie Uggs bij de Bijenkorf
Geplaatst: 09 dec 2011 17:23
door olaf79
sjoegel schreef:Dit is exact de reden dat ik geen Uggs draag. De kwaliteit is niet goed.
Volgens mij zijn ze ook hardstikke uit
Tsja, maar das nu te laat voor TS. Daarom moet die gewoon geld terugkrijgen. Betreft hier immers een inferieur product.
Re: Garantie Uggs bij de Bijenkorf
Geplaatst: 13 dec 2011 08:38
door Dirkie
Uit eigen ervaring (2 dochters
) weet ik dat "Uggs" zelf niet moeilijk doet over garantie en reparatie. In één van Uggs van mijn dochters was een scheurtje ontstaan. Ingeleverd bij de winkel en na iets meer dan 1 week kon ik hem weer ophalen. Voor € 4,95 (was buiten de garantie) was het onzichtbaar gerepareerd en nu na 1 jaar zie je het nog niet.
Re: Garantie Uggs bij de Bijenkorf
Geplaatst: 13 dec 2011 21:51
door olaf79
Dirkie schreef:Uit eigen ervaring (2 dochters
) weet ik dat "Uggs" zelf niet moeilijk doet over garantie en reparatie. In één van Uggs van mijn dochters was een scheurtje ontstaan. Ingeleverd bij de winkel en na iets meer dan 1 week kon ik hem weer ophalen. Voor € 4,95 (was buiten de garantie) was het onzichtbaar gerepareerd en nu na 1 jaar zie je het nog niet.
Dat is niet de verdienste van Uggs, maar van de schoenenwinkel. Kennelijk is de Bijenkort geen klant gerichte organisatie en doet het moeilijk over het vervangen van een schoen die inkoop bijna niks kost.
Re: Garantie Uggs bij de Bijenkorf
Geplaatst: 16 dec 2011 11:07
door emmax
Nou, even om te laten weten hoe het is afgelopen met mijn verhaal en om de burger moed te geven. Vanochtend heb ik eindelijk iemand van de klantenservice Bijenkorf gesproken die mij helemaal gelijk gaf en heeft direct geregeld dat ik mijn geld terugkrijg plus een kadobon voor het ongemak.
Het heeft lang geduurd want van de Bijenkorf Rotterdam heb ik nog steeds niets gehoord en de laarzen zijn nu 20 dagen weg. Op mijn aangetekende brief en mijn eerste e-mail heb ik ook nooit een reactie gehad, ( op een bevestiging na ). Ik heb afgelopen zondag weer een e-mail verstuurd en dinsdag nog een keer met de klantenservice gebeld, ook geen reactie.
Vanochtend na nog een keer gebeld te hebben werd ik gelijk doorgeschakeld naar iemand die het probleem gelijk wist op te lossen en
het onbegrijpelijk vond dat dit zo lang heeft mogen duren.
Dus, ons probleem is eindelijk opgelost en mijn dochter kan morgen nieuwe laarzen gaan kopen....maar zeker geen Uggs!!!
...en iedereen bedankt die gereageerd heeft op mijn verhaal!
Re: Garantie Uggs bij de Bijenkorf
Geplaatst: 16 dec 2011 12:30
door VioletPrue
Nou, mooi om te weten dat het, na veel vijfen en zessen, goed is opgelost.
Gefeliciteerd!
Re: Garantie Uggs bij de Bijenkorf
Geplaatst: 16 dec 2011 22:53
door olaf79
VioletPrue schreef:Nou, mooi om te weten dat het, na veel vijfen en zessen, goed is opgelost.
Gefeliciteerd!
Goed is opgelost? Hoezo? Mensen die dus minder vasthoudend zijn worden dus gewoon afgewimpeld. Schande dat zo'n groot bedrijf dat die uggs voor enkele 10tjes inkoopt zo met klanten omgaat.
Re: Garantie Uggs bij de Bijenkorf
Geplaatst: 17 dec 2011 16:23
door VioletPrue
olaf79 schreef:VioletPrue schreef:Nou, mooi om te weten dat het, na veel vijfen en zessen, goed is opgelost.
Gefeliciteerd!
Goed is opgelost? Hoezo? Mensen die dus minder vasthoudend zijn worden dus gewoon afgewimpeld. Schande dat zo'n groot bedrijf dat die uggs voor enkele 10tjes inkoopt zo met klanten omgaat.
Voor die persaoon is het toch goed opgelost?
Dan mag ik haar niet feliciteren?
Re: Garantie Uggs bij de Bijenkorf
Geplaatst: 17 dec 2011 16:30
door olaf79
VioletPrue schreef:olaf79 schreef:VioletPrue schreef:Nou, mooi om te weten dat het, na veel vijfen en zessen, goed is opgelost.
Gefeliciteerd!
Goed is opgelost? Hoezo? Mensen die dus minder vasthoudend zijn worden dus gewoon afgewimpeld. Schande dat zo'n groot bedrijf dat die uggs voor enkele 10tjes inkoopt zo met klanten omgaat.
Voor die persaoon is het toch goed opgelost?
Dan mag ik haar niet feliciteren?
Natuurlijk mag je haar feliciteren dat het is opgelost. Maar god wil ik het niet noemen. Eerder naar behoren / conform de wet.
Re: Garantie Uggs bij de Bijenkorf
Geplaatst: 17 apr 2012 14:13
door SiLa
Volgensmij is dit het standaardbeleid van de bijenkorf. Ik kan maar één winkel die een koude douche verdiend, en dat is de bijenkorf.
Mijn vriend heeft sinds begin September een chique baan voor het eerst in zijn leven, toen is hij dus uit shoppen gegaan, omdat hij dus elke dag strak in pak moet verschijnen. Dus hij is samen met een vriendin naar de Bijenkorf gegaan met het idee, die verkopen kwaliteit omdat ze van die belachelijk hoge prijzen vragen.
Toen heeft hij een dik pak gekocht en een stel overhemden. Na nog niet eens 10x dragen is een overhemd van hun eigen merk kapot gegaan; er zat een scheurtje bij de elleboog. Toen zijn wee dus samen terug gegaan naar desbetreffend filiaal. Het begon al dat het personeel ons van kastje naar de muur stuurden. Eerst stonden we bij de kassa op de begane grond, die zeiden: 'U moet nar de klantenservice.' Eenmaal daar aangekomen, kregen we te horen dat we naar de kassa moesten waar hij destijds zijn spullen had afgerekend. Bij de kassa kregen we te horen dat we bij de klantenservice moesten zijn.... Omdat mijn vriend het dus helemaal beu was, werd hij een beetje boos op de verkoper, dus die riep zijn manager erbij. Toen kwam die troela aangelopen, maar werd ondertussen aangehouden door iemand anders. Uiteindelijk 40min. verder hadden we die manager eindelijk te pakken. Met als gevolg dat ze die blouse niet wilde ruilen. Na een hoop gedoe en gezever en gezeur heeft hij zijn geld terug gekregen.
Nou was ik vorige week zijn was aan het strijken en wat denk je, ja hoor weer een blouse van de bijenkorf naar de knoppen. Ook die blouse is vrij nieuw en nog een andere blouse (kei duur van tommy hilf.) maar denk maar niet dat de bijenkorf zijn geld terug geeft. Geen van beide blouzen zijn 6 maanden oud. Je mag toch wel een beetje kwaliteit en service verwachten van een winkel die woekerprijzen vraagt?!