LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] registratie bij BKR.... Kan bijna niets meer....

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
SMM

registratie bij BKR.... Kan bijna niets meer....

Ongelezen bericht door SMM »

Goedendag,

Zoals velen als jullie ben ik begin 2000 een contract aangegaan met Labouchere, Tripple effect. Aan mijn contract verplichtingen heb ik me aan gehouden dus de maandelijkse termijn net jes tot begin 2003 betaald. En wat blijkt aan het van het contract een restschuld van 10000 euro.

Afgelopen week ben ik naar de bank gegaan om een doorlopende krediet aan te vragen en wat schets mijn verbazing, sta geregistreerd bij BKR al code AK (aflopend krediet met achterstand). Hierdoor is het mij niet gelukt om een krediet af te sluiten, dus naar mijn hypotheek adviseur (doorloop tijd van hypotheek loopt volgend jaar af) hij kwam met de volgende optie je restschuld moet betaald worden als je je hypotheek wilt verlengen of opniuew wilt afsluiten, maar wist niet of de bank nu mij een krediet kon geven of ze mij een hypotheek zouden verstrekken.

Zijn er mensen die het zelfde problemen hebben of gehad hebben zo ja wat kunnen jullie mij adviseren.

Als ik de correctie bij BKR niet kwjit kan raken kan ik niets meer.

mvg

SMM

Jean

Re: registratie bij BKR.... Kan bijna niets meer....

Ongelezen bericht door Jean »

Op moment dat je het Triple Effect aanging werd je aangemeld bij BKR. Als je altijd op tijd hebt betaald zou je geen codering moeten hebben.

Als jij met een bank, ass. tussenpersoon of hypotheekadviseur gaat praten en jij kunt laten zien dat je werkelijk altijd op tijd je maandbedrag hebt betaald, dan kun jij best iets krijgen.

Maar hij heeft gelijk als ie zegt dat je bij het opnieuw oversluiten van de hypotheek het legioverhaal moet worden meegenomen. Banken willen niet dat een hypotheekrecht wordt doorkruist door anderen.

Maar joh, wellicht kan je juist iets heel leuks ermee doen. Bespreek het met je hypt adviseur, die weet wel een leuke oplossing.

smm

Ongelezen bericht door smm »

Jean heb alles op tijd betaald maar de banken zeggen dat ik een maal die codering heb en heb tevens ook open kaart gespeeld wat er allemaal op dit moment speelt rondon LL. Maar echter ze weigeren, je geeft aan dat ik het moet aantonen maar hoe heb wel de eindafrekening laten zien maar ze weigeren toch.

mvg, SMM

Jean

Als jij in jouw betalingen kan aantonen dat je altijd op tijd was en ook nu nog je verplichtingen nakomt en je stuurt zo een verklaring op aan het BKR. Dan zal blijken dat ze je die codering ten onrechte hebben gegeven en zullen ze dat moeten rechttrekken.

Ga nog eens praten met je hypt adviseur.....anders mag je altijd bij mij aankloppen.

vriendelijke groet,

Jean

j.moret

Ongelezen bericht door j.moret »

vreemde zaak ook maar vergeet niet als je een andere hypotheek kan nemen en je krijg geld in handen om je schuld te betalen dat geld is niet aftrek baar bij de belasting je moet ieder jaar daar voor betalen bij de belasting alles wat je extra krijgt bij een hypotheek moet je aan het huis besteden dan is het aftrek baar je hypotheek anders gedeeltelijk maar

Tonton

Ongelezen bericht door Tonton »

Geplaatst op 07 Aug 2003 17:42 door Tonton

Raad eens wat mij nu weer overkwam. Ik heb dus een aandelenlease die betaald wordt uit de overwaarde van mijn huis. Een soort leenhypotheek dus. De betaling geschied uit depot. Nu wilde ik mijn huidige 1e hypotheek oversluiten tegen een aanzienlijk lagere rente en dito maandlasten. Vond de bank prima en alles was bijna rond. Tot er een telefoontje kwam van mijn bank. Waar al die bedragen bij het BKR voor stonden. Ze begrepen er geen snars van en ik nog minder. Maar zo goed en kwaad als het ging heb ik toch het een en ander uitgelegd. Ze vonden het een dure en gevaarlijke "hobby" met die hoge maandbedragen. Maar nu komt het: op het moment dat we bijna onze handtekening moesten zetten ( de concepten waren al klaar) werd alles afgeblazen door mijn bank. De leenhypotheek van Dexia (Intrafin) is nu op dit moment 2e hypotheek maar heeft het toen zo in de hypotheekakte laten zetten dat ze 1e worden bij het oversluiten van mijn hypotheek. En dat wil mijn bank niet, want als er restschuld is (en dat is wel zeker) zal eerst dexia komen en dan pas de bank. Daar passen ze voor. Leuk hé!! Ik heb nog min. 3 jaar looptijd op deze lease maar kan nu al niks meer. Tonton :evil:

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Wat je hier dus zult moeten doen is niet alleen je 1e hypotheek oversluiten maar het hele gebeuren.......dus ook de 2e hypotheek.
Je betaalt dan vanuit de nieuwe hypotheek aan je huidige 1e hypotheek en aan Dexia.

Ik zou daar maar weer eens mee terug gaan naar een hypotheekadviseur...die weet wel daar mee om te gaan.

Dat ze je dat niet vertelden bij de ABN-AMRO?

Een beetje hypotheekadviseur had je beter advies kunnen geven.

vriendelijke groet,

Jean.

Jean

Sorry, was nog niet ingelogd! Nu wel.

Gesloten