LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Foutieve facturen van Neckermann

Een lening afgesloten of van plan dit te gaan doen? Bespreek het in dit topic.
123gea

Foutieve facturen van Neckermann

Ongelezen bericht door 123gea »

geen bestelling geplaatst; toch hoge factuur dankzij Neckermann

Ik ben geen klant van Neckermann, ik bestel daar nooit iets. Toch kreeg ik een hoge factuur (maar liefst 4.500,-) met dreigbrief (inschakelen incasso en dito verhoging) op zaterdag op de deurmat.
uiteraard direct contact opgenomen met Neckermann, maar daar kun je op zaterdag alleen bestellingen plaatsen. De telefonistes hebben niet de bevoegdheid om na te kijken wat er uberhaupt besteld kan zijn voor 4.500,=. Kortom een heel weekend van slag en maar piekeren wat er gebeurd kan zijn.
In dit soort situaties ligt de bewijslast en de actie altijd bij degene die zo'n factuur ontvangt. Uiteindelijk erkende Neckermann een foutje te hebben gemaakt in de administratie.....
Neckermann heeft haar administratie niet op orde. Ze stuurt veelvuldig foutieve facturen naar niet-klanten. Al deze dreigbrieven worden niet gecontroleerd voor verzending. Kortom: het is daar een zooitje!

Chocomelk

Re: Foutieve facturen van Neckermann

Ongelezen bericht door Chocomelk »

123gea schreef: Neckermann heeft haar administratie niet op orde. Ze stuurt veelvuldig foutieve facturen naar niet-klanten. Al deze dreigbrieven worden niet gecontroleerd voor verzending. Kortom: het is daar een zooitje!
Nog nooit eerder iets van gelezen of van gehoordt dus of dat zo veelvoudig gebeurt ........????
Heb je nooit eerder iets van een rekening of dergelijke ontvangen van neckermann ?

sephora30

Ongelezen bericht door sephora30 »

Ik zou ook graag willen weten hoe je daar bij komt.

rapaille13

Ongelezen bericht door rapaille13 »

Kijk uit: Het kunnen zeer waarschijnlijk spookfacturen zijn van een stelletje oplichters.
Ik heb ze ook gehad. Ook versies van Wehkamp facturen. Inclusief aanmaningen met dreigementen van extra kosten van 15% verhoogd over het uitstaande saldo, "alsmede met een bedrag van 45 euro aan bureaukosten".
Heel knap gemaakt, inclusief toelichting op de achterkant. Adres klopt maar naam is foutief.
Op de acceptgiro staat een waarschuwing dat Neckermann een nieuw rekeningnummer heeft. Heel verdacht omdat dit soort dingen bijna nooit wordt gewijzigd bij grote bedrijven.

jeneverfles

Ongelezen bericht door jeneverfles »

spookfacturen zijn het dus ja.....word eens wakker en lees.

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

jeneverfles schreef:spookfacturen zijn het dus ja.....word eens wakker en lees.
Maar - hoe kan je als nietsvermoedende burger zien dat e.e.a. een vervalsing is - zeker indien je, zoals TS, niet/nooit bij dat bedrijf iets besteld?
123gea schreef:Uiteindelijk erkende Neckermann een foutje te hebben gemaakt in de administratie......
Is dus geen vervalsing - maar een fout (nogal een domme fout, dat wel, want je jaagt mensen de stuipen op het lijf)
123gea schreef:In dit soort situaties ligt de bewijslast en de actie altijd bij degene die zo'n factuur ontvangt. Uiteindelijk erkende Neckermann een foutje te hebben gemaakt in de administratie.....
Actie - ja.
Bewijslast - nee.
Wie eist, bewijst - maar als het niet klopt, en het een systeemfout is, dan moet de ontvanger van de factuur wel aankloppen bij de verzender.

Heb je van Neckermann nog een excuus ontvangen, en bevestiging (op papier) dat de factuur onjuist was en genegeerd kan worden?

Gesloten