LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kortingsactie Braun scheerapparaat 760CC-4

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
basvanos

Kortingsactie Braun scheerapparaat 760CC-4

Ongelezen bericht door basvanos »

Heb de Braun 760-CC-4 (scheerapparaat) gekocht bij Coolblue’s webshop shavershop.nl. Een van de redenen om de het scheerapparaat aan te schaffen was naast de goede recencies op internet, de korting van 70 euro op de aanschafprijs van 229 euro. Na ontvangst van het scheerapparaat ging ik 2 dagen later het formulier downloaden om de korting te verzilveren. Toen bleek pas dat je de streepjescode van de doos nodig had om je korting te krijgen. De doos had ik echter een dag eerder met het oude papier naar de papierbak gebracht. Op geen enkel moment tijdens de koop op internet of tijdens het uitpakken van de doos word je hier op geattendeerd. Eerst gebeld met Coolblue maar zij hadden nergens een streepjescode in het bestand staan. Daarna gebeld met Braun klantenservice en daar werd me medegedeeld dat de streepjescode opsturen een harde eis is van Braun en dat ik dus pech heb en naar de korting kan fluiten. Heb het gevoel dat ik ben opgelicht. Je wordt over de streep getrokken door een grote korting die uiteindelijk voor mij niet te innen is.

schoepioen

Re: Kortingsactie Braun scheerapparaat 760CC-4

Ongelezen bericht door schoepioen »

Kwestie van 'eigen schuld, dikke bult' hoe l*llig ook. Waarom twee dagen wachten met het downloaden van het formulier (had toch ook meteen na het plaatsen van de bestelling gekunt) en wel meteen na binnenkomst van je apparaat de verpakking weggooien? Vaak moet men bij dit soort acties de streepjescode of een sticker (die dan ook op de verpakking zit!) bijvoegen. Logisch ook. Het is voor de fabrikant ook een mooi middel om te zien hoeveel apparaten waar worden verkocht bijv.

Je gevoel van opgelicht zijn is dus onterecht.

henk51

Ongelezen bericht door henk51 »

Op de website van shavershop.nl,staat op de pagina van uw scheerapparaat
al een duidelijke link naar het online actie formulier van Braun.
Ik kijk altijd eerst wat ik voor een actie korting moet doen alvorens het produkt aan te schaffen.Een normale winkel had u daar waarschijnlijk over ingelicht bij aankoop.
U had dus al voor de aanschaf al notie kunnen nemen hoe u in aanmerking komt van die korting. Dus waarom spreken van oplichting alles staat op de site,dat het fout ging door de verpakking meteen weg te gooien is geheel aan u te verwijten.
Het is altijd wel handig te verpakking even te bewaren vooral aangekocht bij een webshop, dit i.v.m. terug sturen als het apparaat binnen enkele dagen al stuk gaat.

gr Henk

AGTon

Ongelezen bericht door AGTon »

Ook ik heb te maken gehad met bovenstaande situatie. Braun zelf wil van geen wijken weten, regels zijn regels.

En daar heb ik ook begrip voor. Ik had inderdaad eerst de voorwaarden door moeten lezen alvorens ik de verpakking weg gooide, echter wat mij tegen de borst stoot is de reden waarom er een streepjescode bijgeleverd moet worden. Volgens Braun is dit om misbruik van de regeling te voorkomen.

Maar op iedere bon staat toch een unieke datum en tijdstip van aanschaf? Dus dan kan je al zien dat de aanschaf/bon uniek is.

Daarom kom ik tot de conclussie dat deze regel is bedacht om Braun geld te besparen. Dit scheelt nu al minimaal 2 keer de 70 euro uitkeren en wie weet hoeveel vaker nog.

los van het bovenstaande, een heel fijn apperaat.

fries1984

Ongelezen bericht door fries1984 »

AGTon schreef:
Maar op iedere bon staat toch een unieke datum en tijdstip van aanschaf? Dus dan kan je al zien dat de aanschaf/bon uniek is.
.
Ik als verkoper van scheer apparaten, zou heel makkelijk een "fake bon" of "copy" kunnen maken, reken maar dat dit vroeger veel door franchise'ers werd gedaan. Makkelijker geld verdienen is / was het niet. Vandaar dit soort oplossingen om fraude te voorkomen!

Gesloten