LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wehkamp

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
H62

Wehkamp

Ongelezen bericht door H62 »

Ik heb een financiele regeling met Wehkamp. Nu word het incasso bedrag altijd afgeschreven wanneer mijn salaris nog niet is gestort en daarom word vaak een storno gedaan door de bank wegens te weinig saldo. Ik splits mijn salaris altijd tussen twee bankrekeningen. Niet zo handig achteraf. Dus maak ik handmatig de betaling binnen 1 week over het algemeen over, zodat ik geen achterstand krijg. Nu stond er op mijn rekeningoverzicht dat ik waarschijnlijk aangemeld ga worden bij BKR omdat er de laatste maanden storno's zijn gemaakt door de bank! Ik snap er niets van, ik heb geen betalingsachterstand, ik betaal ipv 81 euro per maand al meer dan anderhalf jaar 120 euro en nu word ik aangemeld! Bovendien is de afdeling maar erg beperkt bereikbaar dus vandaag heb ik het resterende bedrag van 1812 Euro overgemaakt zodat er geen restschuld meer staat, ik ben bezig met een huis te kopen! Heeft iemand hier al eerder mee te maken gehad?

sephora30

Re: Wehkamp

Ongelezen bericht door sephora30 »

Je betaalde elke keer te laat, vandaar.

H62

En als ik het via een acceptgiro had gedaan was er niets aan de hand geweest?

jlthkoch

Ongelezen bericht door jlthkoch »

H62 schreef:En als ik het via een acceptgiro had gedaan was er niets aan de hand geweest?
Als je de acceptgiro op tijd had voldaan niet.

H62

Je betaalt via automatische incasso. We willen je er op attenderen dat de laatste incassopoging mislukt is. Op Mijn wehkamp.nl kun je de meest actuele stand van je rekening zien.

wehkamp.nl zal 14 dagen na een mislukte incassopoging opnieuw proberen het verschuldigde bedrag te incasseren. We vragen je om te zorgen dat er voldoende saldo op je rekening staat of op een andere manier te betalen. Klik hier om het openstaande bedrag direct via iDEAL te betalen.

Ik betaalde dus ruim binnen de 14 dagen die ik had om de ideal betaling te voldoen! Ik begrijp wel wat jullie bedoelen maar achterstand is bij mij wanneer je bv een maand overslaat en dat is nooit gebeurt.
Laatst gewijzigd door H62 op 23 feb 2011 20:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Pindakaaspotje

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 08 jan 2012 14:15, 1 keer totaal gewijzigd.

H62

Eerder was die mogelijkheid er niet, nu wel.

snepke

Ongelezen bericht door snepke »

En nu krijg je een BKR notering ,en nu betaal je,je schuld in een keer.1812 euro.

En 120 euro wordt telkens gestorneerd.

Sorry maar ik snap dat niet,nu is er wel genoeg geld.

H62

Wat je het ene jaar hebt, hoef je het andere jaar niet te hebben.
Financiele omstandigheden kunnen verschillen.
Soms werd het te snel afgeschreven, de data's waren altijd verschillend.

sephora30

H62 schreef:Je betaalt via automatische incasso. We willen je er op attenderen dat de laatste incassopoging mislukt is. Op Mijn wehkamp.nl kun je de meest actuele stand van je rekening zien.

wehkamp.nl zal 14 dagen na een mislukte incassopoging opnieuw proberen het verschuldigde bedrag te incasseren. We vragen je om te zorgen dat er voldoende saldo op je rekening staat of op een andere manier te betalen. Klik hier om het openstaande bedrag direct via iDEAL te betalen.

Ik betaalde dus ruim binnen de 14 dagen die ik had om de ideal betaling te voldoen! Ik begrijp wel wat jullie bedoelen maar achterstand is bij mij wanneer je bv een maand overslaat en dat is nooit gebeurt.
Heb je al contact met Wehkamp gehad.
Als ik dit lees hebben zij geen reden om je bij BKR aan te melden.

H62

Ik word doorgestuurd naar de financiele afdeling maar die is tot 12.30 uur open en toen ik dit las was het later dus ik moet tot morgen wachten helaas. Daarom heb ik wel met spoed het openstaande bedrag over gemaakt.
De zenuwen gieren door mijn keel, ik ben juist bezig met mijn financiele huishouding om die helemaal in het gareel te krijgen en nu opeens dit.

sephora30

Ik had toch maar eerst even tekst en uitleg gevraagd als ik jou was voordat je hals over kop de rest hebt betaald.
Misschien is het niet van belang dat je alles hebt betaald en blijft Wehkamp bij hun standpunt. Het probleem is immers al eerder dan vandaag ontstaan.

sephora30

Oh maar dan is er toch niks aan de hand, dat is een standaard zin. Je hebt nu toch weer op tijd betaald.

H62

Wehkamp kan gelukkig wel zien dat ik ze te goeder trouw ben geweest door geen bestellingen meer te doen en meer dan dat ik afgesproken had te betalen, misschien is dat ook wat waard.

H62

Denk je dat dat een standaard zin is? Ik krijg er anders wel de rillingen van!
En ja ik heb op tijd betaald maar het ging hen om de automatische incasso zeiden ze van de klantenservice dus ik weet het echt niet maar klantvriendelijk is dit nu ook niet wanneer je gewoon betaald en nog meer dan je moest.

sephora30

Het is een standaard zin die verteld wat er gaat gebeuren als je te laat betaald. Maar als je nog 14 dagen de tijd hebt na de mislukte incasso en je betaald binnen die 14 dagen (moet het op hun rek staan) dan is er niks aan de hand.

Volgens mij had je die 1800 in je zak kunnen houden :D
Maar goed, nu ben je wel van je schuld af, das ook wel prettig.

H62

Dank je wel, misschien slaap ik wel vannacht, die schuld werd toch afgelost op korte termijn dus nu is het gewoon iets eerder. Er staat in hun krediet prospectus ook niets over automatische incasso's die gestorneerd zijn, wel als je twee maanden niet betaald heb dan wordt je aangemeld maar dat is geloof ik in heel mijn leven nog niet gebeurt.

Auti-Mama

Ongelezen bericht door Auti-Mama »

Ik dacht dat elk krediet hoger dan 500 euro (dus ook op afbetaling bij Wehkamp, Neckermann, Otto, enz) sowieso bij BKR wordt geregistreerd. Alleen staat er geen codering bij. Pas als je minimaal 2 maanden achterloopt met betalen kan je een A-codering krijgen. En dan nog moeten ze je eerst waarschuwen dat je, als je niet overgaat tot betalen, die codering kan krijgen.

Kortom, ik denk een standaard zin. Niet te druk om maken, zal allemaal wel goedkomen. :wink: Succes met de koop van je huis!!

H62

Dank je wel, ik denk het ook, zit met mijn neus in de voorwaarden, aanvullende voorwaarden en de kredietprospectus maar daar staat niets in over storno's.
Wel over twee maanden niet betalen maar dat is niet het geval gelukkig.

sephora30

Je kunt rustig slapen :lol:

Gesloten