LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KLACHT KPN Verlenging abonnement zonder mijn toestemming!?

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
sylviabeumer

KLACHT KPN Verlenging abonnement zonder mijn toestemming!?

Ongelezen bericht door sylviabeumer »

In augustus 2008 heb ik bij KPN een 2 jarig abonnement afgesloten voor mobiel bellen. Omdat ik in scheiding lig ben ik al enige tijd bezig abonnementen op te zeggen die overbodig zijn. Hieronder viel ook dit abonnement bij KPN. De telefoon is al een hele tijd kapot en ik gebruik de simkaart al bijna een jaar niet meer. Ik wilde dit abonnement opzeggen, maar ik kreeg te horen dat ik dit verlengd had met 2 jaar en dat ik een blackberry heb ontvangen. Ik weet hier niets van en heb niet getekend of op een andere manier toestemming gegeven voor verlenging van dit abonnement en voor levering/ontvangst van deze telefoon.
Na moeizaam verlopend contact met KPN weet ik inmiddels dat mijn (hopelijk bijna ex)man zijn rijbewijs ongevraagd heeft meegenomen en dat hij ‘namens mij’ dit abonnement heeft verlengd en het toestel in ontvangst heeft genomen. Hij heeft hier zelf voor getekend. Er is niets bij KPN aanwezig waaruit blijkt dat ik toestemming heb gegeven en ze weten mij te vertellen dat dit allemaal normaal is. Het abonnement kan pas worden beëindigd na de looptijd van 2 jaar meent KPN en ik draai in de tussentijd voor alle kosten op.
Het kan toch niet zo zijn dan mijn abonnement buiten mij om wordt verlengd en dat ik dit niet eens ongedaan kan maken.

Yme

Re: KLACHT KPN Verlenging abonnement zonder mijn toestemming!?

Ongelezen bericht door Yme »

Ik vind het niet normaal dat een abonnement dat op jouw naam staat verlengd kan worden door iemand anders. Volgens mij mag dit helemaal niet.

Klacht per aangetekende brief versturen waarin je aangeeft dat als ze het niet binnen 30 dagen hebben rechtgezet je naar de geschillencommissie stapt.

Uit de Algemene Voorwaarden:
1:15 Klachten en geschillen
1 De Contractant dient zich in geval van klachten of geschillen met betrekking tot een Dienst in eerste instantie
te wenden tot KPN, via het door KPN daarvoor bekendgemaakte telefoonnummer of adres. KPN zal hierop
binnen 30 dagen na ontvangst van de klacht of het geschil inhoudelijk reageren, tenzij dit redelijkerwijs niet
mogelijk is. In dat geval maakt KPN - met vermelding van de redenen - binnen die termijn aan de Contractant
kenbaar wanneer de inhoudelijke reactie uiterlijk aan hem zal worden meegedeeld.
2 Uiterlijk binnen 30 dagen na ontvangst van een schriftelijke afwijzende reactie van KPN dan wel binnen 30
dagen na het verstrijken van de datum waarop volgens het vorige lid had moeten worden gereageerd, kan
de Contractant het geschil voorleggen aan de Geschillencommissie Telecommunicatie4, mits het geschil
betrekking heeft op een Dienst (of de aanvraag daarvan) waarvan uitsluitend of in hoofdzaak gebruik wordt
gemaakt als Consument en de commissie ook overigens op grond van haar reglement5 bevoegd is kennis
te nemen van het geschil. De wijze van indiening en behandeling van het geschil is geregeld in genoemd
reglement. De beslissing van de commissie is een de partijen bindend advies.
3 S temt de Contractant niet in met de behandeling van een geschil door de Geschillencommissie of is deze
commissie op grond van haar reglement niet bevoegd kennis te nemen van het geschil, dan kunnen partijen
het geschil aan de ter zake bevoegde burgerlijke rechter voorleggen.
4 Onverminderd het voorafgaande kan Contractant geschillen schriftelijk aanbrengen bij de Onafhankelijke Post
en Telecommunicatie Autoriteit in de gevallen bij wet geregeld.

Roytheslayer

Re: KLACHT KPN Verlenging abonnement zonder mijn toestemming!?

Ongelezen bericht door Roytheslayer »

Is het abonnement telefonisch of via internet besteld?
Koeriersdiensten mogen het pakketje namelijk afgeven aan een partner als die het legitimatiebewijs van de contractant kan tonen.
Moet verder wel alles op het contract over een komen.
9 van de 10 keer gaat dat ook goed, alleen in dit geval heeft jou man dus eigenlijk het pakketje verduisterd.

Gesloten